Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magli schreef:Maar serieus, 's morgens al beginnen met groenten? Rauw dan of wat?
Is brood dan zo slecht?
phormicola schreef:En als je wilt afvallen, zijn eieren toch beter in de ochtend. En dat zeggen niet alleen de khd-arme proponenten. Uit zo'n beetje iedere test is gebleken dat als je 's ochtends eieren eet (met bijv brood) dat je dan langer volzit en dat het dus het afvallen bevorderd
_Tara_ schreef:Magli, maar je eetpatroon is zo ook prima toch.
Ik eet 's ochtends altijd boterhammen, denk dat het beleg belangrijker is. Naar mijn mening is brood dus niet meteen slecht. Haal bv suikervrije jam (van Ekoland bv) en eet kipfilet, kaas enzo op brood ipv hagelslag en andere zoete dingen. Wat phormicola zegt, zit ook wel waarheid in inderdaadEiwitten geven je langer een verzadigd gevoel.
Waarom zou yoghurt niet gezond zijn? Zolang je gewoon normale yoghurt neemt zonder vruchtengedoe erdoor.
Charlie_P, wat goed! Eet je echt helemaal geen enkel E-nummer meer? Wel respect voor hoor
magli schreef:phormicola schreef:En als je wilt afvallen, zijn eieren toch beter in de ochtend. En dat zeggen niet alleen de khd-arme proponenten. Uit zo'n beetje iedere test is gebleken dat als je 's ochtends eieren eet (met bijv brood) dat je dan langer volzit en dat het dus het afvallen bevorderd
Ok, 2 situaties:
- ik eet 2 boterhammen in de ochtend en heb dan tegen de middag honger (ideaal)
- ik eet eieren met evt brood erbij (dus eigl eet ik ik meer dan in situatie 1)
Nu is het zo: ik blijf zowieso 's middags evenveel eten (gewoon hetzelfde menu)
Of bedoel je dat je door situatie 2 juist minder gaat eten over de rest van de dag?
phormicola schreef:Ik ben hier niet om m'n eetpatroon uit te leggen. Dit werkt goed voor mij en ik ga niets veranderen of verdedigen.
maar ik zal het uitleggen:
Toen ik nog brood at, moest ik elk uur iets eten, anders viel ik om. Nu kan ik 9 uur lang niets eten; als het eens niet uitkomt ga ik niet half dood. Ik zeg dus niet dat ik het nastreef om weinig te eten, ik zeg dat het handig is dat het kan als ik eens geen kans/tijd/whatever heb om te eten.
Ik was een zielig hoopje mens en nu bruis ik van de energie.
Ook geloof ik niet in het hele 'vaker eten voor een goede verbranding'. Dat is nog nooit aangetoond en ik merk het ook niet in m'n dagelijks leven. Ik heb het geprobeerd, ik merk echt geen verschil.
Iedereen denkt heel erg veel te weten over afvallen en gewicht handhaven. Maar feit blijft dat iedereen iets anders zegt. Dus, waarom twijfelen we aan elkaar?
Omdat wat werkt voor jou weleens niet zou kunnen werken voor een ander. Zoveel mensen, zoveel visies.
Mijn visies zijn vrij duidelijk en ik ga ze niet veranderen, omdat ze voor MIJ werken