[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:27

En als je wilt afvallen, zijn eieren toch beter in de ochtend. En dat zeggen niet alleen de khd-arme proponenten. Uit zo'n beetje iedere test is gebleken dat als je 's ochtends eieren eet (met bijv brood) dat je dan langer volzit en dat het dus het afvallen bevorderd :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:29

magli schreef:
Maar serieus, 's morgens al beginnen met groenten? Rauw dan of wat?

Is brood dan zo slecht?

Ik ga niet eens meer praten over of granen wel of niet slecht zijn, dat moet iedereen zelf maar uitmaken, dan ben ik niet de enige die zich erover inleest.

Ja ik eet 's morgens 200 gr groenten, die roerbak ik, dan gooi ik m'n eitjes erbij, daarna de nootjes, klaar. :) En super snel hoor!

Charlie_P

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:44

Hallo dames! Mag ik me ook melden hier? Ben sinds 2 maanden echt gezond aan het eten (en dus ook aan het aanvallen). Ook helemaal e- nummer vrij en het bevalt uitstekend. Ik merk dat ik behoorl;ijk kan eten en toch afval. Ook houd ik veel minder vocht vast. Niet meer zo'n vaag hongergevoel. Ik ben om en wil niet meer anders iig.

Zag hier wat over chips voorbij komen....naturelchips bevat over het algemeen geen e-nummers!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:48

Ja dat klopt, de ingredienten waren aardappel, zout en zonnebloemolie.. :)
Maar naturelchips dip ik dan liever in de mayo :P dus dat is weer slecht :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:55

Magli, maar je eetpatroon is zo ook prima toch.
Ik eet 's ochtends altijd boterhammen, denk dat het beleg belangrijker is. Naar mijn mening is brood dus niet meteen slecht. Haal bv suikervrije jam (van Ekoland bv) en eet kipfilet, kaas enzo op brood ipv hagelslag en andere zoete dingen. Wat phormicola zegt, zit ook wel waarheid in inderdaad :j Eiwitten geven je langer een verzadigd gevoel.
Waarom zou yoghurt niet gezond zijn? Zolang je gewoon normale yoghurt neemt zonder vruchtengedoe erdoor.

Charlie_P, wat goed! Eet je echt helemaal geen enkel E-nummer meer? Wel respect voor hoor :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:16

Ik zeg niet dat yoghurt ongezond is, ik zeg dat eieren de betere van de 2 opties is :)

Ik eet zelf al zo lang als ik me kan herinneren eieren 's ochtends, dus al zo'n 20 jaar en ik blijf dat waarschijnlijk de rest van m'n leven doen. Ik weet niet beter :') Sommigen kunnen dat niet iedere dag, kwestie van smaak/tijd en dan is yoghurt idd ook een goede optie.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:22

O maar ik reageerde meer op Magli die vroeg of yoghurt gezond was. Dat was al voor jouw eieren reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:24

Ik vind eieren sochtends ook lekker, alleen niet als ik naar mijn werk moet. Dan pak ik liever een schaaltje yoghurt :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:24

oooh :') Sorry, kom net uit bed *gaat nog een bak koffie halen*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:29

En ik kan dus geen eieren 's ochtends eten :Y). Nou wel als nu, in proefwerkweek. Hoef ik pas half 2 te beginnen oid, maar ik kan dat dus echt niet voor half 8 wegkrijgen..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:29

goedemorgen allemaal, mag ik me hier ook melden?

Ik heb 4 jaar een heel slecht voedingspatroon gehad door mijn eigenzaak. (weinig mogelijkheid tot eten at daarom maar 1 a 2 keer per dag en wat ik dan at was broodje of een soepje uit blik)
Ik ben nu onder begeleiding mn voedingspatroon aan het verbeteren en dat gaat heel voorspoedig :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:31

Ik vind eieren sochtend heerlijk, beetje peper en zou er op...maar ik wil het dan weer op een wit hard bolletje :P haha
En heb er ook de tijd niet voor, maar vind het heerlijk :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:32

en dan gekookt, gebakken kan ik niet op sochtends :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:37

Haha, heel veel mensen kunnen niet tegen gebakken eieren 's ochtends :P Ik word juist gek als ik yoghurt eet, net of ik niet gegeten heb!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:48

Ik heb me gisteren trouwens weer even opgemeten en wat een resultaat!

Ik begon met
Onder de borsten: 90 cm
Taille: 82 cm
Heupen: 105 cm

Gisteren:
Onder de borsten: 84 cm
Taille: 74 cm
Heupen: 102 cm

M'n borstkas is nu dus bijna net zo breed als m'n taille voordat ik begon :D

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:14

phormicola schreef:
En als je wilt afvallen, zijn eieren toch beter in de ochtend. En dat zeggen niet alleen de khd-arme proponenten. Uit zo'n beetje iedere test is gebleken dat als je 's ochtends eieren eet (met bijv brood) dat je dan langer volzit en dat het dus het afvallen bevorderd :)

Ok, 2 situaties:

- ik eet 2 boterhammen in de ochtend en heb dan tegen de middag honger (ideaal)
- ik eet eieren met evt brood erbij (dus eigl eet ik ik meer dan in situatie 1)

Nu is het zo: ik blijf zowieso 's middags evenveel eten (gewoon hetzelfde menu)

Of bedoel je dat je door situatie 2 juist minder gaat eten over de rest van de dag?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:33

_Tara_ schreef:
Magli, maar je eetpatroon is zo ook prima toch.
Ik eet 's ochtends altijd boterhammen, denk dat het beleg belangrijker is. Naar mijn mening is brood dus niet meteen slecht. Haal bv suikervrije jam (van Ekoland bv) en eet kipfilet, kaas enzo op brood ipv hagelslag en andere zoete dingen. Wat phormicola zegt, zit ook wel waarheid in inderdaad :j Eiwitten geven je langer een verzadigd gevoel.
Waarom zou yoghurt niet gezond zijn? Zolang je gewoon normale yoghurt neemt zonder vruchtengedoe erdoor.

Charlie_P, wat goed! Eet je echt helemaal geen enkel E-nummer meer? Wel respect voor hoor :j

Thuis staat er vaak light yoghurt, vind ik wel lekker, merk nooit echt verschil tussen al die light producten :+ (vind light kaas zelfs nog beter soms :p)

Ik eet trouwens ook vaak appels omdat ik daar dan langere tijd geen honger meer door heb, maar kan toch moeilijk een appeldieet beginnen :p

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:34

Jans schreef:
Ik vind eieren sochtends ook lekker, alleen niet als ik naar mijn werk moet. Dan pak ik liever een schaaltje yoghurt :j

pakt te veel tijd in, bakken enzo - maar goed idee voor in't weekend!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:36

Light yoghurt? Je hebt toch gewoon volle, halfvolle en magere yoghurt. Is er nou ook echt al light yoghurt? :P Nja ik zou zelf dus niet aan light producten beginnen. Zoals al eerder gezegd, bevatten misschien minder suiker maar wel weer meer vet of andersom. Je schiet er vaak niks mee op in ieder geval.

Maar je wilt toch ook niet zo eten dat je maar 3 keer per dag eet. Juist door 6 keer per dag te eten, hou je je stofwisseling in gang.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:35

magli schreef:
phormicola schreef:

Ok, 2 situaties:

- ik eet 2 boterhammen in de ochtend en heb dan tegen de middag honger (ideaal)
- ik eet eieren met evt brood erbij (dus eigl eet ik ik meer dan in situatie 1)

Nu is het zo: ik blijf zowieso 's middags evenveel eten (gewoon hetzelfde menu)

Of bedoel je dat je door situatie 2 juist minder gaat eten over de rest van de dag?

Ik bedoel dat er mensen zijn die niet vanaf het ontbijt kunnen wachten tot het middageten als ze geen eieren eten :)

Als ik 's morgens twee boterhammen zou eten, om 7 uur bijv, dan kan ik echt niet tot 12 uur wachten. Als ik twee gebakken eitjes eet zonder brood, kan ik dat wel. En ik ben niet de enige :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:00

Maar waarom zou je zo lang willen wachten met eten?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:01

Maar waarom wachten? Het kan geen kwaad om (in mijn geval) rond 8 uur te ontbijten, rond half elf bijvoorbeeld een appel te eten en rond half een je middageten te nemen. Dat is juist beter, omdat je dan je verbranding op gang houdt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:03

Ik ben hier niet om m'n eetpatroon uit te leggen. Dit werkt goed voor mij en ik ga niets veranderen of verdedigen.

maar ik zal het uitleggen:

Toen ik nog brood at, moest ik elk uur iets eten, anders viel ik om. Nu kan ik 9 uur lang niets eten; als het eens niet uitkomt ga ik niet half dood. Ik zeg dus niet dat ik het nastreef om weinig te eten, ik zeg dat het handig is dat het kan als ik eens geen kans/tijd/whatever heb om te eten.

Ik was een zielig hoopje mens en nu bruis ik van de energie.
Ook geloof ik niet in het hele 'vaker eten voor een goede verbranding'. Dat is nog nooit aangetoond en ik merk het ook niet in m'n dagelijks leven. Ik heb het geprobeerd, ik merk echt geen verschil.

Iedereen denkt heel erg veel te weten over afvallen en gewicht handhaven. Maar feit blijft dat iedereen iets anders zegt. Dus, waarom twijfelen we aan elkaar?
Omdat wat werkt voor jou weleens niet zou kunnen werken voor een ander. Zoveel mensen, zoveel visies.

Mijn visies zijn vrij duidelijk en ik ga ze niet veranderen, omdat ze voor MIJ werken :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:38

phormicola schreef:
Ik ben hier niet om m'n eetpatroon uit te leggen. Dit werkt goed voor mij en ik ga niets veranderen of verdedigen.

maar ik zal het uitleggen:

Toen ik nog brood at, moest ik elk uur iets eten, anders viel ik om. Nu kan ik 9 uur lang niets eten; als het eens niet uitkomt ga ik niet half dood. Ik zeg dus niet dat ik het nastreef om weinig te eten, ik zeg dat het handig is dat het kan als ik eens geen kans/tijd/whatever heb om te eten.

Ik was een zielig hoopje mens en nu bruis ik van de energie.
Ook geloof ik niet in het hele 'vaker eten voor een goede verbranding'. Dat is nog nooit aangetoond en ik merk het ook niet in m'n dagelijks leven. Ik heb het geprobeerd, ik merk echt geen verschil.

Iedereen denkt heel erg veel te weten over afvallen en gewicht handhaven. Maar feit blijft dat iedereen iets anders zegt. Dus, waarom twijfelen we aan elkaar?
Omdat wat werkt voor jou weleens niet zou kunnen werken voor een ander. Zoveel mensen, zoveel visies.

Mijn visies zijn vrij duidelijk en ik ga ze niet veranderen, omdat ze voor MIJ werken :)

Ten eerste: wij zijn hier neem ik aan ook niet om jouw eetpatroon proberen te veranderen of aan te vallen, om voor mezelf te spreken vroeg ik enkel om toelichting. :P

Voor mij werkt het 6x per dag eten juist perfect! Ik heb nooit honger, en zodra ik trek krijg mag ik ook alweer eten. Als ik niet kan eten dan is dat geen ramp, over het algemeen plan je dat in en eet je dus gewoon iets meer op de momenten dat je wel kunt eten. En als dat een keertje niet kunt, dan kan je altijd iets te eten kopen.

En wie twijfelen er aan elkaar? Er zijn gewoon meer wegen die naar Rome leiden, als dit voor jou werkt dan is dat helemaal prima! Maar ik was wel benieuwd waarom je zo lang niet zou willen eten, als het (in mijn geval) misschien zelfs beter is als je tussendoor iets eet. Dat is alles.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:39

Ik ga helemaal mee met Carlijns reacties :D