kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:09

Dat is ook zo! Dat gun je ook geen kind! En wat nu als je niet meegaat in die omgangsregeling?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:14

Dat is mij ook niet geheel duidelijk om eerlijk te zijn...

Misschien dat hier mensen zijn die mij via pb op de hoogte kunnen en willen brengen?
Mijn berichten worden nagelezen dus zou een beetje jammer zijn als hij nieuwe ideeen op doet :o :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:06

Jeetje, wat heftig, zeg, Mistral.......... Wat ben ik dan blij dat ik en mijn ex verder gewoon wel hele lieve ouders zijn zonder dit soort gedoe. Het is jammer dat het fout gegaan is tussen ons, ons kind is de dupe vooral van die hele scheiding en dat doet beide van ons pijn, maar wij zijn nog relatief goed samen, zetten haar belangen voorop. Als ik jouw verhaal dan lees, nou........ heftig joh...... Sterkte, ik weet helaas te weinig om je advies te geven..... :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:09

MISTRAL94 schreef:
Lante schreef:
De Biomoeder van onze kinderen maakte al het geld en de kinderbijslag op aan haar eigen dingen en de kids liepen in lompen en hadden niet eens fatsoenlijke schoenen. Daarom gaven wij geen geld maar kleding, schoenen en boodschappen. Toch heeft ze altijd geklaagd dat we geen alimentatie betaalden, maar mijn vriend mocht zijn kinderen wel zien (graag zelfs, dan kon zij in die weekenden lekker op stap).

Even post aangepast, moet soms even twee keer lezen hoe ik iets op I net zet... ;)

Hoe weten jullie dit?

Ik kreeg dit verwijt ook naar mijn hoofd geslingerd, sterker nog de raad voor kinderbescherming gaf het advies aan hem om te stoppen met betalen (mijn dochter is bijna 6 jaar oud en hij heeft maar enkele maanden betaald) Met andere woorden ik betaal al bijna 6 jaar lang alles voor haar maar ik zou de allimentatie uitgeven aan mijzelf :')

Wij zijn er door verschillende mensen (o.a. leerkrachten van school, haar huidige vriend en haar familie, gezamenlijke vrienden) op gewezen dat het zo ging, het was gewoon verwaarlozing en eigenlijk kun je het haar ook nog niet eens aanrekenen ook, ze bedoeld het niet verkeerd, het is van haar kant ook ... onmacht. Het is niet een beslissing die zomaar genomen is destijds en ze wonen ook niet voor niks bij ons nu ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:23

Lante, dat is ook een heftig verhaal, zeg.... Ik ben blij dat ik een hele andere moeder ben dan die moeder van jouw stiefkinderen. Kan me er niets bij voorstellen dat je zo met je kinderen omgaat. Al dan niet bewust, maar dan speelt er natuurlijk wel wat meer......

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:38

Mistral; dat is ook schokkend inderdaad, lijkt me heel er moeilijk allemaal.
Het is wel een vrij klassiek verhaal waar je (denk ik) wel steun voor krijgt uit je omgeving (voor wat het op dit moment voor je waard is natuurlijk, want het is wel een rotsituatie)

Bij ons is het helemaal andersom natuurlijk; Wij ervaren dat de moeders nog steeds alle rechten hebben.
Een vader hoeft nooit ergens toestemming voor te geven als ze bij moeder wonen, maar bij alles wat wij doen hebben we nog steeds de handtekening van de moeder nodig... Gelukkig is het wel zo dat we op zich vrij goed door 1 deur kunnen met haar gelukkig, dus op zich geen probleem, maar het is wel krom.
Grappig ook dat men er wel massaal over valt dat de vader geen alimentatie betaald trouwens, maar als de moeder niet betaald (zoals bij ons) wordt er niet op in gegaan. Als de moeder de kinderen verwaarloosd, worden er kritische vragen gesteld of het verhaal wel klopt, maar andersom is dat veel minder.

En dan heb ik het nog niet eens over alle vooroordelen over stiefmoeders........ (erg kwetsend als je enorm je best doet en je er 200% voor inzet, al dat wantrouwen; brrrr)

Mistral: ik hoop echt dat het voor jou en je dochter straks betere tijden komen, heel veel sterkte!

Twiggy: gelukkig is ons verhaal niet gangbaar. Het is een situatie met alleen maar verliezers (al ben ik wel blij met de kids hoor, ook al had ik zelf geen wens om moeder te worden, het is toch wel heel gezellig zo, dus misschien ben ik toch wel een beetje een winnaar... :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:39

Lante, dat is niet waar hoor. Ik heb ook voor alles een handtekening van de vader nodig. Dat is tegenwoordig echt wel hetzelfde!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:09

Zou best kunnen hoor, dat ze zich er met verhaaltjes uit heeft gel*ld, waar wij gewoon de waarheid vertellen en dus wel een handtekening van haar moeten hebben. :D Ze is inderdaad wel vrij handig in de boel zo verdraaien dat ze onder dingen uit komt. :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:38

Lante schreef:
Mistral; dat is ook schokkend inderdaad, lijkt me heel er moeilijk allemaal.
Het is wel een vrij klassiek verhaal waar je (denk ik) wel steun voor krijgt uit je omgeving (voor wat het op dit moment voor je waard is natuurlijk, want het is wel een rotsituatie)
Bij ons is het helemaal andersom natuurlijk; Wij ervaren dat de moeders nog steeds alle rechten hebben.
Een vader hoeft nooit ergens toestemming voor te geven als ze bij moeder wonen, maar bij alles wat wij doen hebben we nog steeds de handtekening van de moeder nodig... Gelukkig is het wel zo dat we op zich vrij goed door 1 deur kunnen met haar gelukkig, dus op zich geen probleem, maar het is wel krom.
Grappig ook dat men er wel massaal over valt dat de vader geen alimentatie betaald trouwens, maar als de moeder niet betaald (zoals bij ons) wordt er niet op in gegaan. Als de moeder de kinderen verwaarloosd, worden er kritische vragen gesteld of het verhaal wel klopt, maar andersom is dat veel minder.

En dan heb ik het nog niet eens over alle vooroordelen over stiefmoeders........ (erg kwetsend als je enorm je best doet en je er 200% voor inzet, al dat wantrouwen; brrrr)

Mistral: ik hoop echt dat het voor jou en je dochter straks betere tijden komen, heel veel sterkte!

Twiggy: gelukkig is ons verhaal niet gangbaar. Het is een situatie met alleen maar verliezers (al ben ik wel blij met de kids hoor, ook al had ik zelf geen wens om moeder te worden, het is toch wel heel gezellig zo, dus misschien ben ik toch wel een beetje een winnaar... :D ).

Ik heb nog geen reactie van mensen gehad die zoiets hadden van dit is een normale gang van zaken. Maar zowel de raad voor kinderbescherming, een omgangshuis een rechtbank doet niets. Ja achteraf lopen janken als het wel mis gaat en stille tochten organiseren onder het mom van dit hebben we niet geweten. Lang leve het nederlands rechtsysteem zullen we maar zeggen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:39

Lante schreef:
Zou best kunnen hoor, dat ze zich er met verhaaltjes uit heeft gel*ld, waar wij gewoon de waarheid vertellen en dus wel een handtekening van haar moeten hebben. :D Ze is inderdaad wel vrij handig in de boel zo verdraaien dat ze onder dingen uit komt. :+

Ik moet bij haar in de leer :') Met eerlijkheid en fatsoen kom je er niet in de deze maatschappij. Wel met liegen en bedriegen :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:43

Ja, die les heb ik ook al geleerd, maar ik hecht toch nog teveel aan waarden en normen om me tot dat niveau te verlagen ... :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:48

Vanuit het onderwijs heb ik helaas dezelfde ervaring met de raad van kinderbescherming dan jij, namelijk dat ze pas wat doen als het te laat is. Ook de moeder van onze kinderen (lees: mijn stiefkinderen dus) is begeleid vanuit de kinderbescherming, maar dat stelde echt geen ruk voor. Er was ook geen nazorg ofzo, terwijl er door verschillende mensen melding is gedaan. Pas toen een arts een melding maakte is ze op gesprek geroepen, heeft ze een paar maanden begeleiding gehad en toen was het ook zomaar weer voorbij en hoorde je nooit meer wat. Je zou toch denken dat ze de vinger aan de pols houden ofzo, maar dat is dus niet het geval.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:00

Lante schreef:
Ja, die les heb ik ook al geleerd, maar ik hecht toch nog teveel aan waarden en normen om me tot dat niveau te verlagen ... :+

Nou de verleiding is anders wel groot hoor :') Niets is teleurstellender dan elke keer weer een tik over je neus te krijgen als je eerlijk antwoord ed geeft

Die uitzending van vorige week maandag van die Gonda, is net zo ook zij heeft die slechte ervaring met raad voor kinderbescherming/bureau jeugdzorg!