75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:34

Yep, dijbenen, buik, bovenarmen. Zelfde verhaal hier.
Onderlijf is ook 1 a 2 maten groter dan de bovenmaat. Ben dus nog echt uit verhouding :=
Heel fijn wanneer je moet winkelen :')

Maar ik heb een tankini gescoord en ben er erg blij mee! *\o/*
Daarmee durf ik van de zomer wel het zwembad in :D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:37

Owjee, neej bij mij is dat nu allemaal wel in proportie!!!!!!
Voor mij was dit een goede remedie om weer in bikini te durven:

* Ga naar het strand met een groep meiden.
* Kom er dan achter dat zelfs díe meiden striae hebben en niet alles perfect is...
* Op Noordwijk kijk je je ogen uit op een zeer warme dag, wát dáár allemaal in bikini/zwembroek loopt }:0 Dan vallen wij in het niets haha!

Tankini's zijn dé uitkomst wat dat betreft ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:41

Ja, had eerst m'n bedenkingen maar ideaal zo'n ding zeg!
En ja, ik wil echt een keer naar het strand maar ik begin bij het zwembad haha :D
En idd niet iedereen heeft een modellijf, maar ik heb toch steeds het idee dat mensen naar me kijken :')
Het zit allemaal in m'n hoofd, maar geestelijk ben ik gewoon nog steeds dik.
Ik vraag me af hoeveel tijd het nodig heeft voor je ook geestelijk weet dat je bent afgevallen.
Het is voor m'n hoofd gewoon te snel gegaan.

Patriesja

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:44

Nou ik kan je vertellen dat ik in September 2007 op gewicht was (althans beetje doorgeslagen dan)... Pas zomer 2008 begon ik een beetje te beseffen dat ik geen maat 48 meer had maar 38..... Maar ik heb nog wel eens dagen dat ik me erger aan mn benen..... ("heb blubberbenen") of aan mn borsten ("pfff heb theezakjes") Maar dat is denk ik wat anders als niet beseffen dat je slank bent ;) Je hoofd gaat inderdaad een heel stuk minder snel mee als je lichaam!! ;)
Hoe reageerde jou omgeving dan?? :) Ik had vrienden die mij gewoon straaaaaaaaaaaal voorbij liepen in de stad ofzo ;) hahaha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:48

Mijn omgeving reageerde in het begin steeds van :oo wanneer ze me zagen. Nu natuurlijk wat minder omdat het niet zo snel (of helemaal niet :+ ) meer gaat. Ik werd echt hier in het dorp door wildvreemden aangesproken :') De cassieres hier bij de supermarkt vragen steeds of ik soms een maagband heb gehad en hoe ik het afvallen voor mekaar gekregen heb _O- Dat vind ik eigenlijk wel een nadeel want wanneer ik wel eens wat lekkers meeneem, staan ze je gelijk aan te kijken >;) Die denken natuurlijk meteen dat je weer aan het snaaien slaat. Is soms ook zo trouwens :+ Maar ze kijken het bijna je mandje uit.
Aan mijn benen erger ik me niet zo, heb ook hele slanke onderbenen gekregen maar dat komt vooral omdat ik met de hometrainer sport en veel loop. Bovenbenen zijn ook wel slap maar mijn buik is echt de nummer 1 probleemzone.

dinsdag moet ik weer naar de dieetiste, ben benieuwd :=

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:53

Ja grappig is dat als ze je in het begin zien he...
Dát vond ik wel erg in het begin, voorheen toen ik mijn oude gewicht had "keek iedereen je altijd aan" als je wat ongezonds at en omdat je in het begin niet beseft dat je nu slanker bent denk je nog steeds dat men je aan staat te kijken als je een patatje eet ofzo, ik denk dat het psychisch een grotere verandering is als lichamelijk!!
Spannend dat je dinsdag weer moet :)

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:51

Lees dit topic nu pas.
Ik ben febr. 2009 begonnen met afvallen, ook zelf, en ben toen ik 45 weken 45 kilo afgevallen. Ook heb ik net als jij vantevoren en tussendoor bloed laten onderzoeken en dat was altijd goed.
Na 45 weken gingen we de winter in en kwam mijn winterdepressie weer de hoek om kijken. Het lukte me niet meer om af te vallen en ik kwam die winter weer een kilo of 8 aan. Ik heb in het voorjaar van 2010 weer verwoede pogingen gedaan om af te vallen. Dan viel ik weer een paar kilo in zeer korte tijd af, terwijl ik toch genoeg at en voelde ik me helemaal niet goed. Ik was slap, moe duizelig enz. Ik heb toen besloten dat mijn lijf even rust nodig had. Ik heb tot begin maart van dit jaar mezelf rust gegeven en gezorgd dat ik niet teveel aankwam. Begin maart ben ik weer opnieuw aan de slag gegaan en er zijn nu weer 10 kilo's af en ik heb er nog tien te gaan.Na een jaar rust lukt het me nu dus wel weer en voel ik me ook weer goed.
Hou je wel goed je vitaminen in de gaten en ik moet ook extra magnesium en vitamine A gebruiken omdat ik anders echt pijnlijke spieren en krampen krijg als ik weer meer sport.
Ik heb bijvoorbeeld bij 6 dagen in de week paardrijden toch alle dagen spierpijn. Als ik dan ook nog aan het afvallen ben, sta ik soms te wankelen op mijn benen, terwijl ik toch genoeg binnenkrijg op een dag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:53

Jeuh, net bij de dieetiste geweest en 3.5 kilo kwijt *\o/*
Dat gaat dus weer de goede kant op :)
Nu doe ik het even een paar dagen rustig aan en dan pak ik het weer op.
Eerst morgen even naar de dokter voor mijn longen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:08

Heeeeeeeeey das netjes!! Top gedaan, ga zo door!! :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:37

Wat eet je nu op een dag?

Ik ben ongeacht of ik dikker/dunner ben ook niet in verhouding maar als ik dunner ben wel meer tot op een bepaald punt trekt het weer uit verhouding :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:40

s'ochtends een bakje magere kwark (met aardbeien :9 )
s'middags 4 broodjes (voor de vezels)
tussendoor 2 snack a jacks.
s'avonds gewoon warm eten met groente, rijst, aardappelen en vlees.
als toetje magere yoghurt (weer met aardbeien :+ )
om half negen nog een bakje kwark.
en als tussendoortje nog een banaan/sinaasappel en een appel.
evt bij erge honger nog eens 2 snack a jacks.

Ik beweeg ook erg veel dus al die kwark en yoghurt heb ik wel echt nodig.
En 2 keer per dag een eetlepel roosvicee ferro.
+ s'ochtends een vitaminepil.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:58

Klinkt best veel :) 4 broodjes zijn van die zachte bolletjes?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:01

Dit eetadvies was van de dietiste toch?? Omdat je natuurlijk zo weinig binnen kreeg ;) Nu krijg je gewoon alle stoffen binnen die je moet hebben of niet?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:04

super dat je met eigen wilskracht zoveel eraf gekregen hebt. Ook al is het nog niet het gewicht wat je zou willen hebben. Maar hoe is verder je bouw, ben je lang / fors van bouw?
Misschien is het huidige gewicht (+ een enkele kilo) wel jouw ideale gewicht om je goed bij te voelen.
Ik kan je niet adviseren maar wil je zeker een compliment geven met wat je behaald hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:22

Zonnetje81 schreef:
Klinkt best veel :) 4 broodjes zijn van die zachte bolletjes?

Nee hoor, gewoon meergranen bruinbrood.
En het lijkt veel, maar ik sport ook nog eens 6 keer per dag + een uur lopen.
Mijn spieren hebben dus ook veel voeding nodig. Ik heb een tijd gehad dat ik als het ware mijn spieren aan het afbreken was omdat ze in verhouding gewoon veel te weinig voeding kregen. Het liefste zou ze willen dat ik 6 broodjes eet, maar dat vind ik teveel :+
Ik doe er trouwens tomaat op, dus ook weer gezond.

@ Patriesja: Yep, dit eetadvies is van de dieetiste.
Het is de bedoeling dat ik straks juist meer ga eten omdat de kcal nog steeds niet in verhouding zijn met wat ik binnen zou moeten krijgen. Het lijkt veel dat ik eet maar het zijn allemaal calorie-arme en magere producten.

@ friesiszwart: Ik ben ongeveer 1.67 en in theorie zou ik niet zwaar moeten zijn.
Zwaarlijvigheid komt ook niet in de familie voor.

Ik heb het nu wel ontzettend benauwd := Normaal kan ik makkelijk de hometrainer in de zwaarste stand zetten en er binnen 10 minuten 200 kcal af fietsen, maar nu moet ik iedere 3 minuten even op adem komen.
Morgen gelukkig naar de dokter want ik zit soms echt naar adem te happen. Ik heb COPD dus ik denk dat het op dit moment ff niet helemaal lekker zit en dat kan ik nu wel goed merken.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:26

@Cayenne, ow nee ik vond het niet veel hoor!!! was meer dat ik me herinnerde dat je dat had gezegd dat je voedingsadvies had gehad!
Toen ik aan het doorslaan was met afvallen (lees; niets meer at bijna ;) ) toen zijn mijn spieren ook zwaar achteruit gegaan, je lichaam pakt dan gewoon je spieren!
Gelukkig moet je naar de dokter morgen!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:30

Oh, dat van dat het veel lijkt was eigenlijk voor Zonnetje81 bedoeld. Die vond het wat veel klinken :D
Ja, de afgelopen keer was ik iets aan spieren kwijt (0.7), nu heb ik er ietsje bijgekregen (0.1 :') ) maar goed, het is een begin :D Volgens de dieetiste is de verhouding verder wel goed nu, er mogen nog wat calorieen bij maar dat heeft niet echt haast.
Ik heb haar ook maar even gemeld dat ik in het bezit ben van een tankini. Ze sprong nog net geen gat in de lucht want ze probeert me al tijden aan het zwemmen te krijgen _O-

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:36

hoi hoi,
allereerst wat een monster prestatie 75 kilo!
ik heb niet je hele topic gelezen dus excuus als ik in herhaling val... begrijp wel dat je weer naar een dieetiste gaat heel goed. ik kreeg namelijk het idee dat je in combinatie met het vele sporten te weinig eiwiten(of iets dergelijks) in ieder geval de bouwstenen van je spieren binnen krijgt. en dat je wellicht daarom je zo slap voelt. (ben zelf aan de pasta's gegaan en meer melk gaan drinken en toch een keer kaas of ei op brood) kon dat zelf iig meteen merken.

in ieder geval toi toi toi, en respect van mijn kant.

Groetjes,
Léone

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:38

Hoi Leone,

Ja, daar heb je gelijk in hoor! Ik heb alles laten berekenen en ik kom idd eiwitten te kort (naast calcium, selenium, etc etc :+ )
Maar ik moet om dat op te vangen oa meer kwark en yoghurt eten (daar zit ook veel calcium in dus dan sla ik 2 vliegen in 1 klap) en ook al komt het ondertussen lichtelijk mijn neus uit, het lijkt idd te werken!
Mijn spieren kunnen nu ook weer goed ontspannen want die stonden de hele dag zo straks als een veer waardoor ik nog sneller moe was. Nu gaat dat gelukkig ook beter :)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:50

cayenne, ik kan je niet de gouden tip geven, maar ik heb ff je topic gelezen. ik woog ooit 82 kilo, ben 167 lang, weeg nu 65 kilo.
het is een droom die uitgekomen is en ik hou het nu al 2 jaar vol. maarrr, ik hoef maar ff te zondigen, ff iets anders te eten en ja hoor gelijk weer 2 kilo aangekomen.
het is en blijft een eeuwige strijd en dat moet je wel willen, daar moet je echt voor kiezen.
ik heb er voor gekozen en vind het nog steeds verdomd moeilijk.
maar ik hou vol, het paardrijden gaat makkelijker, ik heb tegenwoordig hele leuke kleren aan!! ik ben ook zo trots als een pauw........
ik eet: let op! helemaal geen suiker!! in fruit zit ook veel natuurlijke suikers, dus niet te veel fruit eten!
ik eet helemaal geen aardappelen geen pasta etc.
wat eet ik wel?? veel, je moet zorgen dat je veel eet, niet jezelf uithongeren, dat heeft geen zin. ik eet: gewoon bruinbrood met light boter en milner kaas en magere vlees. ik eet: veel vlees ( alleen rund/vis/kip!)
met veel groene groentes,( witlof bloemkool sperzieboontjes broccoli etc...) echt een bord vol. je bakt het vlees, hakt het in stukjes, kookt de groente, gooi dat bij het vlees in, ff doormekaar hutselen en klaar. GEEN NAGERECHT!!
en als tussendoortje rijstwafels met milner kaas, echt heel veel.....
en heel veel sinas light, het enige drinken wat ik naar binnen kon krijgen zonder suiker.
ZORG DAT JE GENOEG EET! ik heb nooit extra gesport, nou ja, ik werk full time en ik rij paard maar verder heb nooit extra gesport.
ik hoop dat je hier wat aan hebt..........

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:56

Nou qua opletten valt het bij mij best mee! Ik heb na die 54 kilo afvallen 3 jaar lang hetzelfde gewogen! Ondanks een x zondigen tussendoor! Als je het maar een beetje compenseert! Balansen :D

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:05

Super knap 75 kg afgevallen..........pfff. Ik ben sinds maandag begonnen en wil over 3 weken 5 kg zijn afgevallen. Ben 1.78 en weeg nu 74 kg (wil naar 68 kg-bij voorkeur 65 kg). Doordat ik maanden niet heb mogen sporten vanwege te hoog adrenaline gehalte in mijn lijf ben ik een aantal kilo's aangekomen en dat met een paard met een peesblessure. Ik heb echt diep respect voor je.

Dat slap worden krijg ik van zout te kort. Klein beetje zout op je vinger en dat naar binnen doet wonderen bij mij.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:32

Zo, 75 kg is een hele prestatie!

Wat ik eventjes wou zeggen, ik zag in je posts voorbijkomen dat je je hometrainer vaak te hoog instelt. Om vet te verbranden is het eigenlijk veel beter om gedurende lange tijd aan lage intensiteit te bewegen, dus een weerstand die gemakkelijk lang aan te houden is.

Nu, als jij je goed voelt bij hoe je het doet, mij best hoor (beter dan helemaal geen sport!), maar wou je dit maar even als tip meegeven. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:59

Oke, broodjes zijn bij mij bolletjes en een boterham een snee brood ;) Weer een spraak verwarring haha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 08:01

Ook met 4 bolletjes zou ik nog te weinig vezels binnen krijgen :+

@Lidewijke, ik stel hem idd te zwaar in :o Hij kan zelfs niet zwaarder.
Ik weet dat het niet slim is, maar wanneer ik minder zwaar fiets lijk ik juist vermoeider te worden :?
Op deze manier heb ik nog een beetje het idee dat het helpt, maar ik moet wel uitkijken voor m'n spieren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-05-11 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt