[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:40

Zo dat is lekker zeg :D :D in hoeveel tijd?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:41

ik ga zometeen sporten!

en ga mijn vet persentage meten!! ;) best spannend eigenlijk..

Vanmorgen een sinasappel gegeten!
en net 2 broodjes met kipfilet. en een beker optimel. ;)

Dianta

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:02

Veel plezier Dhani!

frgheaven: gefeliciteerd!!! :)

_Lindsey blijven volhouden hé meid.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:07

Zo lekker thuis, eten :):)
Heb morgen training van m'n werk van 10 tot 6 wat ik al zei, zal ik dan gewoon brood en fruit meenemen ?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:15

Heey :wave:

Ik ben inmiddels vanaf 1 januri ongeveer 2 kg kwijt :)
Dus nog 6.5 te gaan tot mijn streefgewicht *\o/*
Zal blij zijn als ik eindelijk weer onder de 70 kg kom :D

Heb gisteren wel even gezondigd maar toen was m'n moeder jarig. Heb appelgebak gehad en wat hapjes. Maar ik had wel 5 km hardgelopen en als avondeten een koptje heldere tomatensoep gehad + een stukje vlees dus dan valt het weer mee.

marleen_usar: ik draag ook wel van die corrigerende hempjes van de action. Dat scheelt ook wel, wordt je buik toch ietsje platter van ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:24

Dag dames! Ik ben er ook weer :D
Gisteren niet zo'n nette dag gehad. Op zich overdag ging het wel goed, 's avonds bij de wok to go Noodles met kip en zoutzure saus gehaald. Dat viel ook wel mee. En gisteravond 3 prosecco gedronken..
En die was echt heerlijk en maar 2 euro dus dan vond ik 3 best knap van mezelf :j
Maarja, er waren ook toastjes en ik moest ze smeren dus voor je het weet stop je een doormiddengebroken toastje in je mond :o
Achja, vanmiddag weer paardjes rijden en wat strenger vandaag dus no problemo :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:27

Geeft helemaal niks Eefske!
Gewoon door blijven gaan :)
Ik ga nu aan hw, leren en wii'en.
Ik lees af en toe wel bij maar zal tot maandag niet meer posten.
Allemaal succes dit weekend!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:44

Bah, had net zo'n honger en er was alleen brood en vlokken voor handen. En vanochtend gevallen met de fiets, dus kan niet hardlopen en fitness vandaag. Vanavond maar even wat rustiger aan met het avondeten en morgen maar weer vol goede moed opnieuw beginnen :=

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:52

En gezond eten is geen levensstijl dan? Ik val heel goed af, terwijl ik niets hoef te laten van de basis-voedingsmiddelen.
Als je na Atkins ineens stopt, komen mensen gigantisch aan.. omdat je lijf niets meer gewend is.
De meeste mensen die hier in het topic kletsen gaan voor normaal eten, geen dieet, maar wel heel verantwoord en gezond.
Zie de resultaten dat dat werkt en ja.. dit kan echt wel ook een levensstijl zijn.
Ik heb niet het idee op dieet te zijn. Maak gewoon betere keuzes.. en dat is zeker heel goed vol te houden.
Vooral omdat je gewoon blijft eten en niet in de stress hoeft te schieten als je eens bij iemand gaat eten of uit eten gaat. Met Atkins vind ik dat heel lastig.

marleen_usar schreef:
Daarom doe ik ook Atkins,het is geen dieet maar een levens stijl, het heeft mij van mijn kholydraten verslaving afgeholpen.Ik heb zelden trek in koek of snoep of iets.S,avonds bij de koffie neem ik een Atins choco reep en die zijn echt heerlijk.En eet ik een dag wat meer, dan de andere dag gewoon weer wat minder.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:54

Jeetje joh.. gevallen? Hoe kan dat nou??
En voor een keertje brood met vlokken niet al te dik belegd moet kunnen hoor..
Handig om dingen in huis te hebben, maar voor een keer geen zorgen over maken! :P
Je kunt nog heeeel goed op of rond de 1400 kcal komen met een normaal tussendoortje en normaal avond eten.
No worries! :+

Dieuwke_ schreef:
Bah, had net zo'n honger en er was alleen brood en vlokken voor handen. En vanochtend gevallen met de fiets, dus kan niet hardlopen en fitness vandaag. Vanavond maar even wat rustiger aan met het avondeten en morgen maar weer vol goede moed opnieuw beginnen :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:57

Dieuwke_ schreef:

Ik gisteren met m'n snorscooter!
Heb een hele bult op me heup, auw.
Jij ook spierpijn?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:00

o jee, heb mijn tussendoortje van vanmiddag ook al weer op :Y)
had verwacht dat we niet samen pauze zouden houden vandaag (nooit op vrijdag) dus had al lekker mijn broodjes op staat er een collega inene naast m'n bureau
ga je mee pauze houden en een rondje lopen?

dus na het lopen maar m'n mineola opgegeten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:00

Ik meld me ook hier als het mag :j lees al een tijdje mee in dit topic en er staan handige tips tussen!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:08

Ik ga vanavond wortels en gebakken aardappelen eten. Ik wil er eigenlijk nog iets bij, maar weet niet zo goed wat... Er ligt nog een hamburger in koelkast, maar dat ik zo'n klein stukje vlees en dan gelijk ruim 200 calorien. Dus ik wil wat anders, weet iemand wat?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:15

Kipfilet is altijd goed volgens mij kimmysan :j Ik neem altijd een crispy chicken uit de oven, komt geen vet of olie aan te pas dus volgens mij is dat ook wel goed.

Ik las trouwens ook iets over negatieve caloriën, die bestaan niet. In het eten wat op het lijstje staat zitten wel weinig caloriën, maar je verbrand er niet meer mee dan dat je binnenkrijgt (helaas :)) )

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:24

Pff, vandaag tentamen gehad, ging echt super slecht, straks kan ik mijn antwoorden nakijken.

Zo'n zin om te snaaien nu, echt ff de stress wegeten, maar ga het niet doen! Net weer voor het eerst in 3 weken een broodje kaas gehad, wat kan dat dan ineens lekker zijn!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:26

Allemachtig! kom een dagje niet online en er zijn even 11 blz bij gekomen :=

Ik ben gister heul zondig geweest! Heb maar 2 banaantjes en een glas water op.
En dat vanaf 's ochtends 7u tot dat ik om een uur of 2 's nachts naar bed ging.

Maargoed, dat kwam door de zenuwen! Niet omdat ik niet wilde! Vandaag begonnen
met 4 beschuitjes met jam en een beker melk. Om 10u een glas water en als lunch
had ik 3 broodjes en 2 bekers melk. Broodjes met frikandeau trouwens.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:26

Wat goed afgevallen allemaal al weer zeg! Toppie! En voor de meiden die in een dipje zitten en het er even zwaar mee hebben :(:) succes, en pak gelijk de draad weer op! Denk niet 'ik heb nu toch al gezondigd dus dit dat en zus kan er ook nog wel bij in'.

Vannacht heel goed volgehouden op werk :) heb iets voor 10 nog een boterham met halvajam gehad, en op werk zelf nog een mandarijn, had verder ook geen trek.. had wel nog meer meegenomen.. maar ik had echt geen trek of honger ofzo, voelde me gewoon verzadigd.. heerlijk gevoel, normaal had ik altijd honger op werk en dan pakte k al snel de verkeerde dingen..

Net gezondigd, alleen dan niet in de vorm van chips ofzo.. nee.. ik heb me zojuist gewogen :+ terwijl ik mijzelf eigenlijk alleen op maandagochtend wou wegen.. maar sinds maandagochtend al 1,3kg kwijt nu.. :D en nee dat is niet dat ik veeeeeeeeeel te snel afval, volgens mij is dat nu gewoon voornamelijk doordat ik minder vocht vasthoud, ben echt veranderd in een pismarietje :')

Net lekker mn onbijt op (was iets voor 2u wakker) boterham met boter en halvajam en een glas versgepeste jus :D

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:33

Vanavond ga ik 2 uur paardrijden :D Wordt dus ff hard werken op 2 paarden.

Lijstje voor vandaag:
O: Activia: Kokos
T: 1 sinaasappel en 1 kiwi
L: 1 vk boterham met 20+ kaas, 125 gr. frambozen, 1,5 glas optimel (pak moest op :P)
T: 1 eierkoek en 1 kiwi
A: 1,5 tosti (lichte maaltijd vanwege het paardrijen)
T: Weet ik nog niet, zal wel niks worden ben pas half 11 thuis.

Totaal: 1025

Iedereen alvast een fijn weekend! En hou vol he! ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:43

Jaime_ schreef:
Wat goed afgevallen allemaal al weer zeg! Toppie! En voor de meiden die in een dipje zitten en het er even zwaar mee hebben :(:) succes, en pak gelijk de draad weer op! Denk niet 'ik heb nu toch al gezondigd dus dit dat en zus kan er ook nog wel bij in'.

Vannacht heel goed volgehouden op werk :) heb iets voor 10 nog een boterham met halvajam gehad, en op werk zelf nog een mandarijn, had verder ook geen trek.. had wel nog meer meegenomen.. maar ik had echt geen trek of honger ofzo, voelde me gewoon verzadigd.. heerlijk gevoel, normaal had ik altijd honger op werk en dan pakte k al snel de verkeerde dingen..

Net gezondigd, alleen dan niet in de vorm van chips ofzo.. nee.. ik heb me zojuist gewogen :+ terwijl ik mijzelf eigenlijk alleen op maandagochtend wou wegen.. maar sinds maandagochtend al 1,3kg kwijt nu.. :D en nee dat is niet dat ik veeeeeeeeeel te snel afval, volgens mij is dat nu gewoon voornamelijk doordat ik minder vocht vasthoud, ben echt veranderd in een pismarietje :')

Net lekker mn onbijt op (was iets voor 2u wakker) boterham met boter en halvajam en een glas versgepeste jus :D

Haha. Je bent letterlijk een zeikerd :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:55

Haha ja :D maar dat komt omdat ik nu veel meer drink dan voorheen :j en voornamelijk water.. vroeger liep ik naar de koelkast als ik dorst had en zette ik een willekeurig pak aan mn mond, en vaak was dat dan ook nog iets van yoghurtdrink, dus dat zet dan wel aan

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:03

Ga een gekookt eitje eten en een kiwi. Hoop dat ik daarna geen honger meer heb want 't is mijn tussendoortje. Vanavond gaan we bloemkool broccoli stamppot eten :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:13

Ja ik zit vandaag n beetje lastig omdat ik dus pas tegen 2 uit mn bed ging.. heb toen gewoon ontbeten, doe dan straks avondeten denk ik, en tegen een uur of 10 lunch..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:29

xNathaliee schreef:
Dieuwke_ schreef:

Ik gisteren met m'n snorscooter!
Heb een hele bult op me heup, auw.
Jij ook spierpijn?

Nee, arm is heel dik en blauw, net boven de elleboog. Doet flink pijn, even aankijken. Jij verder alles nog heel?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:40

Welkom Aranel!

Mijn schema voor vandaag:
O: zelfgemaakte smoothie (magere kwark, sinaasappel, kiwi, banaan, kaneel) - 303kcal
T: 2 speculaasjes en 2 granenkoek - 180 kcal
L: 2 vk met ei, ontbijtspek, vier kerstomaatjes - 307 kcal
T: Appel met kaneel - 70 kcal
A: Geen idee, ik denk iets met vis
T: Geen idee

Nu zit ik ongeveer aan 850kcal, met avondeten waarschijnlijk +-1200kcal :) Ik heb deze nacht weinig geslapen omdat ik vandaag een examen had, misschien dat ik daardoor naar die eerste tussendoortjes greep..