Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:34

Die omnipod? Lijkt mij ook niet alles ...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 15:04

Ik heb nu 6 dagen de dana pomp van farmadomo ik moet zeggen wat een fijn apparaat ! (tot nu toe) de afstandsbediening bevalt super ik hoef nu niet steeds de pomp te pakken als ik wil bolussen of iets wilt veranderen dat kan allemaal met de bloedmeter/afstandsbedienig.

Enige nadeel is dat ie een heel hoog piepje geeft als hij iets insuline afgeeft ook met bolussen geeft hij een hele hoge piep haha onze hond begon te blaffen vanmorgen toen hij het hoorde..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:56

kan je dat piepje niet uit zetten?

ja monique, die bedoel ik

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 13:28

Ik heb alle geluiden uitgezet dus denk dat het "piepje" niet uit kan , hij doet het alleen bij afgifte insuline dus denk dat het van het motortje komt. gisteren wilde de afstandsbediening en pomp ook even niet met elkaar praten en vanmorgen ineens weer wel..vreemd.. er zitten dus wel wat mindere dingetjes aan...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:04

Ben vanavond naar de voorstelling 'Candy' geweest! was echt heel leuk en heeeel herkenbaar :')

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:38

o vertel

ik las in de veronica gids dat er vd week ook speciaal programma over diabetes op tv komt, zal t nog even opzoeken en hier plaatsen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:47

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:34

vanavond komt t op tv; leven met diabetes nl 1, 19.25 uur

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:48

Ik heb het gezien. wat vonden jullie ervan?
ik word altijd verdrietig van dat soort dingen. ook van de voorstelling van afgelopen maandag. het is soms zo herkenbaar, dat je weer wakker schrikt en weer bewust ervan word wat voor k.ut ziekte is.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:15

Ik ben heel eerlijk dat ik zulke dingen nooit kijk ..ik hoef niet steeds geconfronteerd te worden met wat we wel niet allemaal kunnen krijgen ...

Een gezond mens kan ook spontaan van alles krijgen ik zelf heb er helemaal niets aan om bijeenskomsten te volgen of programma's te gaan kijken .. maar goed dat is mijn persoontje...

Ik leef samen met mijn suiker en af en toe hier klagen is best wel wel eens lekker maar daar houd ik het bij en verder ben ik nergens bij aangesloten....

Maar ik kan mij ook voorstellen dat er wel diabetespatiënten zijn die zich wel heel prettig voelen bij alle info die ze kunnen krijgen.

Zelf werd ik vorige week weer even wakker geschud bij de internist en nu ben ik ook weer wat bewuster bezig om alles op orde te krijgen, maar ik wil niet dat de suiker mijn leven gaat beheersen. En ik wil al helemaal niet steeds stilstaan bij wat ik wel niet allemaal kan krijgen.

Ik heb nu 38 jaar suiker en eigenlijk nog geen hele ernstige dingen van de suiker gehad ( ondanks altijd slecht geregeld te zijn geweest) mijn internist vind het geloof ik een soort van wonderlijk dat ik nog zo "heel" ben ach ik ben alleen maar heel dankbaar !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:45

heb t ook niet gezien, had stal vergadering

ik vind t van tijd tto tijd boeiend om r s iets over te lezen of horen, maar nee, ik zie suiker als n bijzaak, geen hoofdzaak

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:40

He waar is iedereen ???? >;)

Vandaag een prik in mijn schouder gehad en nu hopen dat de slijmbeursontsteking weg gaat..

Verder gaat het hier goed, ik ben wat beter met de suikers bezig en ook met mijn eten ..helaas val ik niet af maar goed de suikers gaan beter en dat vindt ik wat belangrijker..

Ook de dana pomp bevalt wel, wel heel anders dan de cozmo maar ook wel fijn.

Nou dat was mijn kleine updatetje :wave:

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:01

ik had deze week me laatste week op school! vandaag stunt gehad dus nu flink aan de bak voor de examens

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:18

Succes!
Ik moet er ook weer aan geloven, haha. Alleen heb ik volgende (niet aankomende) week nog 2 dagen, en 3 dagen? facultatief.

Ik ben lang niet geweest hier, sorry daarvoor. Heb het enorm druk, dus heel bokt staat op een laag pitje. ;)

Met mn suiker gaat het momenteel niet zo goed, al ongeveer een week last van 's avonds gigantische hypo's, die maar blijven zakken (tot soms 1!!) zelfs nadat ik me volprop met koolhydraten.. Voel me dus flink beroerd..
En zit nu al de hele avond en eind van de middag rond de 20, 25 en net zelfs 31... kwam er net gelukkig achter hoe het kwam; mn slangetje was aangeknaagd door (een van) m'n ratten.. Fijn, knaagdieren..
Ben nu dus ook flink beroerd, misselijk en vreselijke koppijn. Heb er uiteraard gelijk een nieuwe slangetje tussen gezet en een flinke bolus gedaan, hopen dat ie nou snel zakt.. ;(

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:21

MI1990 schreef:
Ben vanavond naar de voorstelling 'Candy' geweest! was echt heel leuk en heeeel herkenbaar :')

Oh, daar ben ik ook geweest.. Eind vorig jaar alleen al ergens.. :j

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:24

ik heb een vraagje:
Weet iemand hoe dat zit met die examenregeling dat je als diabeet meer tijd mag bij het examen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:33

Weet niet of het nu anders is, of per school verschillend, maar bij mij was dat niet zo.... :P

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:36

Ik mocht ook geen extra tijd met mijn examen, maar het is mij ook gewoon binnen de tijd gelukt gelukkig :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:37

Ik heb altijd meer tijd, moest wel een of andere verklaring hebben.
Weet eigenlijk niet zeker hoe het op het examen zit, maar met "gewone" toetsen wordt bij mij altijd de dyslectenregeling toegepast (geloof per 50 minuten, 15 minuten extra, dus 100 min toets = 30 minuten extra)

Edit: Ohja.. op het examen ook, daar wordt ik ook met een mooi rood briefje bij de dyslecten gezet.. Tenminste, dat was wel zo met mijn mavo examen 2 jaar geleden, dus ik neem aan dat dat nu op de havo ook zo zal zijn.. :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:56

dat was bij mij niet zo, wel mocht ik extra eten meenemen.
Maar waarom zou je als diabeet zijnde meer tijd nodig hebben voor een examen?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:09

ik heb ooit daarvan gehoord.
je kan tijdens het examen een hypo krijgen en dan heb je wat extra tijd om je weer fit te voelen en alsnog je examen af te maken.

ik zal het volgende week eens vragen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:25

Toen ik nog jong was en in de examens zat werd er absoluut geen aandacht aan mij besteed maar goed dan heb je het over zo'n 22 jaar geleden.. :P

Wel fijn dat er tegenwoordig wat meer aandacht voor is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:51

Gaat het om eindexamen voor dit jaar nog? Mijn dochter krijgt die extra tijd wegens PDD Nos, maar dat is allemaal allang officieel aangevraagd en bevestigd.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:40

ja het moet voor dit jaar :') kwam een beetje te laat achter...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:12

Nou ... je kan het nog vragen, maar dat moet allemaal tijdig worden aangevraagd bij de examencommissie.