Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:23

Oh dat valt nog wel mee. Heb hier ff zitten kijken, maar das 40 per kwartaal voor recreatief lid zonder wedstrijdlicentie en dan nog verplicht lidmaatschap van de KNAU. Valt me best tegen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:25

Het stampen komt door een verkeerde afwikkeling van je voet. Ik stampte ook heel erg, mijn schoenen hebben het deels opgelost en de rest heb ik echt op moeten trainen. Probeer op je middenvoet of hak te landen, en niet op je tenen. Je mag alleen op je voorvoet landen bij een hoog tempo zoals een sprint.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:25

Hallo,

Wat gaat het weer snel hier! En welkom nieuwe mensen, hopelijk kan iedereen de doelen behalen in 2011 en blijft het niet alleen bij goede voornemens!

He manon (kiwipitje) jij ook hier! :D Gaan we samen motivatie ophalen.

Ik ga vanavond naar de sportschool maar kies voor een uur spinning, ga woensdag en vrijdag of zaterdag weer verder met m'n schema. Heb er nu al weer zin in! Misschien vanavond nog ff 20min op de loopband. Maar wil ook niet overbelasten.

Wen, nog even een knuffel! Zag dat je vandaag even een dipdagje hebt. Ook ik herken mezelf wel in je, ik ben zelf een enorme controle-freak en perfectionist waardoor ik ook uitdagingen nodig ben maar aan de andere kant ook rustmomenten in moet bouwen om te weten waar ik sta. En waar ik veel aan heb, is soms tegen jezelf zeggen dat je nu in 't 'hier en nu' bent en niet in de toekomst waar ik ook altijd al met mijn gedachten zit. (Zoals jij bv. omschrijft dat je je misschien wel heel alleen zal voelen als je op jezelf woont, wie weet gebeurd dat helemaal niet, tref je een leuke partner en heb je al die tijd zorgen gehad om niets. Een voorbeeld natuurlijk!) Nou ja, dat is meer mijn visie erop, zoals ik mezelf er regelmatig mee help. :)

Angela, runningtherapie blijkt heel goed te werken. Ik denk dat het voor alle mensen met burn-out klachten waarbij nog helemaal geen depressie vastgesteld hoeft te worden hardlopen heel goed zal helpen. Ik heb ook mijn 'mindere' dagen en dan merk ik dat ik zelfverzekerder en opgewekter wordt van het lopen.

Overigens pluk ik gewoon schema's van het internet en loop niet met STR of R. Wennemars. Heb eigenlijk altijd muziek in, tenzij hond mee gaat. Dan houd ik mijn oren en ogen open. :) Ook stampvoet ik niet, heb juist wel 's te horen gekregen dat ik heel lichtvoetig beweeg ondanks dat ik niet een heel mager typje ben! :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:26

Ik land zeker wel op m'n hak, maar loop wel wat scheef. Heb daarvoor wel corrigerende schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:27

WenK schreef:
Oh dat valt nog wel mee. Heb hier ff zitten kijken, maar das 40 per kwartaal voor recreatief lid zonder wedstrijdlicentie en dan nog verplicht lidmaatschap van de KNAU. Valt me best tegen... :o

Ik ben inderdaad ook recreatief lid, wedstrijdlicentie kost ongeveer 15 euro per jaar. Lidmaatschap van de knau zit er bij mij bij in. Wedstijdlicentie is met name voor echte topatleten, die echt vooraan mee willen draaien en ook veel baanwedstrijden lopen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:29

Angela_ schreef:
Het stampen komt door een verkeerde afwikkeling van je voet. Ik stampte ook heel erg, mijn schoenen hebben het deels opgelost en de rest heb ik echt op moeten trainen. Probeer op je middenvoet of hak te landen, en niet op je tenen. Je mag alleen op je voorvoet landen bij een hoog tempo zoals een sprint.

Daar was ik al bang voor... Nu land ik juist op mijn hak en daarna 'klapt' mijn voorvoet op het asfalt, dat veroorzaakt het ploffen. Nu heb ik door platvoeten sowiezo een vreemde afwikkeling, misschien een keertje aan de podotherapeut advies vragen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:30

:j Mijn pappa en broer hebben vroegah fanatiek wedstrijden gedaan, dus dat wist ik idd.

Ach, in verhouding tot mijn rijvereniging (150 per jaar, lidmaatschap, KNHS en gebruik faciliteiten) is het natuurlijk niet duur.

Marjoleintje, dat is waar... Met hardlopen lukt het me nog wel eens hoor, om in het hier en nu te zijn en te blijven, maar verder is het lastig. Je hebt echter wel helemaal gelijk...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:32

Nieuwelingen (of die ik eerder nog niet gezien had) welkom!

Angela, da's niet veel, 30 euro!

Wen, ook van mij een knuffel!

Over stampen; deed ik eerst ook wel, heb ook redelijke platvoeten, maar ik heb echt heel bewust gelopen, dus supergoed lettend op mijn techniek en dat automatiseer je blijkbaar wel, want ik was toen na een half jaar al enorm vooruit gegaan, zei een loopcoach (kennis van me die me een keer zag lopen ;) )
Als ik moe word/ben, heb ik sneller de neiging om weer te gaan stampen, maar juist als ik dan enorm erop ga letten hoe ik loop, armen bewust goed mee blijf nemen, rechtop lopen, naar voren kijken...Helpt écht!

Kiwipitje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:33

Doen jullie lampjes op / reflecterende kleding aan als je in het donker gaat hardlopen? Ik heb helemaal niets van dat soort dingen eigenlijk :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:34

Ja, een hesje wat ik met de paarden ook altijd aan had... :D Losse lampjes vind ik onzin, willen ze fijn zitten zijn ze zo klein dat je ze niet ziet. In mijn hesje zit trouwens wel verlichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:34

Kiwipitje schreef:
Doen jullie lampjes op / reflecterende kleding aan als je in het donker gaat hardlopen? Ik heb helemaal niets van dat soort dingen eigenlijk :=

Ik heb een reflecterend hesje aan een lampje om de arm, is echt wel veiliger zeker als je langs de weg loopt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:36

Ik moet wel een stuk langs de weg, maar werk elke dag tot 17.00 en kom nergens langs een winkel waar ze zoiets verkopen en dan is het alweer 18.00 en is alles dicht. Wel balen want wil vanavond gewoon gaan hardlopen dus dan maar hopen dat ik niet overhoop gereden wordt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:38

Yep, heb een reflectie hesje en een lampje om mijn arm. Gelukkig hebben we in L'town veel vrijliggende fietspaden met verlichting dus ik hoef niet bang te zijn dat ik op de weg loop.

Bij Praxis/Gamma verkopen ze het ook, kom je daar niet langs? Halfords kan ook nog

Bij mij is het ook techniek, of gebrek aan, dat ik stamp. Zeker als ik moe word.

Pff 1e dagje werken in het nieuwe jaar zit er bijna op. Ben wat gaar hier... en heb trek in een wijntje :o Na 2 weken vakantie en iedere middag rond 4 uur een glaasje wijn met wat lekkers erbij, is het nu weer behoorlijk afkikken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:39

Nope. Woon in een durrup :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:40

Dat zou ik toch niet doen Kiwipitje... :o Ik vind dat eigenlijk best onverantwoordelijk, om zonder reflexie en/of verlichting te gaan lopen. Realiseer je je wel dat je echt niet zichtbaar bent voor automobilisten? En dat als zij je per ongeluk wel overhoop rijden, dat jij dan misschien lichamelijk in de kreukels ligt, maar de automobilist geestelijk?

Bom, hier ook veel fietspaden naast de weg (dus met een berm ertussen) of soms zelfs met een wal ertussen... :j

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:40

Ik heb ook zo'n reflecterend vestje en op mijn hardloopbroek zitten ook van de reflecterende banen op de onderbenen. Mag van manlief het huis niet verlaten om te gaan hardlopen s'avonds als ik dat hesje niet aan heb :D

Lampjes ed heb ik verder niet. Kan me voorstellen als je op wegen loopt zonder fiets-/voetpad dat je dan ook nog lampjes gebruikt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:41

Kiwipitje schreef:
Ik moet wel een stuk langs de weg, maar werk elke dag tot 17.00 en kom nergens langs een winkel waar ze zoiets verkopen en dan is het alweer 18.00 en is alles dicht. Wel balen want wil vanavond gewoon gaan hardlopen dus dan maar hopen dat ik niet overhoop gereden wordt.

Ik moet ook nog even een reflecterend hesje halen, heb nog wel lampjes van het paardrijden maar die zijn veel te zwaar aan mijn arm om lekker te kunnen lopen.
Doe maar voorzichtig dan vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:41

WenK schreef:
Dat zou ik toch niet doen Kiwipitje... :o Ik vind dat eigenlijk best onverantwoordelijk, om zonder reflexie en/of verlichting te gaan lopen. Realiseer je je wel dat je echt niet zichtbaar bent voor automobilisten? En dat als zij je per ongeluk wel overhoop rijden, dat jij dan misschien lichamelijk in de kreukels ligt, maar de automobilist geestelijk?

Bom, hier ook veel fietspaden naast de weg (dus met een berm ertussen) of soms zelfs met een wal ertussen... :j

En anders online bestellen, www.hardloopaanbiedingen.nl bijvoorbeeld?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:42

Dus dan kan ik de komende maand gewoon niet gaan hardlopen behalve in het weekend. Lijkt me niet zo'n lekker plan. Als ik op de stoep blijf moet het lukken. Voetgangers hebben ook geen verlichting.

Die site had ik gezien ja maar ik heb geen €25 over voor een simpel hesje.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 03-01-11 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:43

......zo ik ga jullie verlaten en mij geestelijk voorbereiden op mijn 1e les str!!!!!!!!!!! Zal morgen vertellen hoe het is gegaan hahahahaha.

Fijne avond!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:45

Je zóu dan ook in het weekend even naar de winkel kunnen gaan. Je zou op MP kunnen kijken of je daar (goedkoop) iets vind. Sorry dat ik het zo direct (bot) zeg, maar ik vind het enorm dom en onverantwoordelijk om in het donker te gaan hardlopen zonder op zijn minst fatsoenlijk reflectiemateriaal. Je neemt niet alleen een risico om jezelf he, ook om je medeweggebruikers. En een voetganger gaat meestal een stuk langzamer en voorzichtiger.

Trouwens, mijn hesje was (indertijd) iets van 60 euro. Het is het méér dan waard geweest.

Succes Rat!!!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:49

Fijn dat m'n woorden herkenbaar zijn Wen, misschien heb je er op een moment wat aan. :)

Een reflectiehesje, is zeker niet onverstandig om te dragen Manon! Ik heb er ook 1, hoeft echt geen 25,- te kosten, ik heb 'm zelfs eens bij de ikea gehaald! Enne, online bestellen moet toch lukken, even zoeken...

Succes Ratjetoe.

Ik ga 's ff douchen en dan eten klaarmaken!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:49

Ratjetoe schreef:
......zo ik ga jullie verlaten en mij geestelijk voorbereiden op mijn 1e les str!!!!!!!!!!! Zal morgen vertellen hoe het is gegaan hahahahaha.

Fijne avond!

Succes!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:50

Helaas kan ik op zaterdag ook niet naar de winkel en zondags is hier alles dicht. Dan maar dom en onverantwoordelijk hoor.. volgens mij hoort een auto niet op de stoep thuis dus daar ben ik niet zo bang voor. €25 vind ik te duur en €60 al helemaal. Nevernooitniet dat ik daar zo'n stom hesje voor koop. Daar doe ik een week boodschappen van!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:52

Kon net trouwens op internet geen goedkope hesjes vinden, maargoed als ik er eentje tegen kom ga ik er wel een aanschaffen en tot die tijd gewoon over de stoep hardlopen.