Ik kom er niet meer uit (PND)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:00

Urielle schreef:
Ik neem aan dat ze daarmee wil gaan aantonen dat ik een slechte moeder ben en psychisch zo onstabiel dat ik geen beslissing in het belang van de kinderen kan nemen.
Dat ik een tijger ben als het over de kinderen gaat, kan zo'n rechter ook niet weten.

Mag ik vragen hoe je vriend er precies in staat? Ik neem toch een beetje aan dat als ze jullie beide tegen zich heeft ze misschien toch als een verbitterde oude vrouw overkomt?

Urielle

Re: Ik kom er niet meer uit (PND)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:16

Die gaat geen stelling voor mij nemen - en ook niet voor haar. Ik denk ook niet dat hij dat kan, de navelstreng doorknippen.
Maar net als tijdens de afgelopen 7 maanden speelt hij door niets te doen haar ook precies in de kaart. Old habits die hard.

Ik vrees dat ik door haar gemanipuleer idd een geflipte griet ga lijken. En op een gegeven moment heb je zoveel mensen tegen je/in neutraalstand, dat ik dat misschien ook wel ben. Als ik alles zou uitvoeren wat ik sinds gisteren denk, dan ben ik vermoedelijk idd wel totaal geschift. Als de kinderen er niet waren, was het heel simpel, dan verdween ik gewoon naar een plek waar niemand me kent, om helemaal opnieuw te beginnen, on my own. Alle sjit, alle ruzie, alle stress, alle druk, alle bagage achter me laten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:27

Zo, ga daar maar aan staan. Heb zelf ook wel ervaring met een niet leuke schoonmoeder, maar die van mij is een engeltje vergeleken waar jij mee dealt. Maar ik vind het wel heel erg dat ondanks dat ze hem nu ook direct naait hij nog steeds geen duidelijke kant kiest. Ik heb ergens toch het idee dat je vriend hier een sleutel zou kunnen zijn in een soort van compromis...of zit ik helemaal verkeerd?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:35

Hij wil idd een compromis sluiten en het nu allemaal laten betijen.
Ik wil alleen mijn rust en geen gezanik aan mijn hoofd.
En zij wil het dus hoog op spelen.
Ze vindt dat we/ik haar chanteren met de kinderen. Ik zie dat dus niet zo, want ik wil niks van haar. Ik wil dat ze mij met rust laat en ik vertrouw haar de kinderen niet toe. Wat ze verder met Dave afspreekt aan ontmoetingen tussen hun twee moeten ze lekker helemaal zelf weten.
En nou ging ze me dus 'terug chanteren' met die 40.000 Euro en die rechtzaak.
(de termen chantage dus haar eigen woorden)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:40

Riv, jij hebt er niet voor gekozen om met 31 weken al in het ziekenhuis terecht te komen, dat Enya uiteindelijk nog 5 weken te vroeg is geboren met alle toeters en bellen en dat jij een PND hebt? Geen rechter, zelfs een Belgische, zal haar argumenten serieus nemen. Haar argumenten houden niets in, zeggen niets over het feit of jij wel of niet een slechte moeder bent. Het zegt meer over het feit dat zij een bemoeial en controlfreak is die zelf de navelstreng met haar zoon niet heeft durven doorknippen.
Wat betreft je vriend, die moet maar wat meer ballen gaan kweken dan om eens tegen zijn moeder in te gaan en 100% achter jou staat. Ik durf te wedden dat je schoonmoeder dan echt wel zal inbinden als ze merkt dat haar zoon zich tegen haar keert. Geloof me maar, dat wil ze echt niet. Laat je vriend het financiële plaatje maar uitzoeken en focus jij je op je dochters en de beestenboel. Dag per dag.
Als die 40.000 euro contractueel staat vastgelegd, kan ze het wel terugvragen maar dan moet er een voorstel van afbetaling komen. Dat recht hebben jullie ook weer. Ik geloof niet dat ze het zover laat komen. Jou verliezen is niet haar probleem, wel haar zoon...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:03

Ik denk dat ze vooral de kleinkinderen niet wil verliezen
en niet in staat is excuses te maken of toegeven dat ze geen gelijk heeft.
Niet voor zichzelf en al helemaal niet tegen een ander.
En als je het zelf (schoonma) zo hoog speelt, is er al helemaal geen weg terug.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:14

Wat een gedoe allemaal joh! Zou het niet een goed idee zijn om even wat rust te nemen. Misschien eens te praten met hulp van buitenaf. Voor je hals over kop je paarden allemaal verkoopt. Het zou toch dramatisch zijn wanneer je in emotie je paarden wegdoet, terwijl er met wat rust en tijd nog dingen te redden waren geweest.

Ik krijg helaas wel het gevoel dat je man niet echt een sterke persoonlijkheid heeft, en dat jij nu het toch al niet zo lekker gaat ook nog de kar moet trekken. Het is allemaal niet makkelijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:22

Uriëlle , jij en je schoonmoeder zijn gewoon allebei enorme hanepennen die hun "nest" willen beschermen :)

Zij wil haar zoon bij het handje houden en zijn kinderen verwennen , dit doet ze blijkbaar door uitbundig aan hun wensen toe te geven en met geld te strooien. Het is natuurlijk al een slechte start dat jullie jezelf in deze positie hebben laten brengen , als je vorige woning al van haar was...en nu weer geld in de nieuwe woning , en dat ze zo vaak op de oudste gepast heeft.....dan is het niet zo gek dat ze vindt dat zij zorg draagt over jullie en zich dus een beetje de "moeder" van het hele stel voelt.

Dat is nu het hele probleem : 2 "moeders" die allebei als tijgers hun nest aan het bewaken zijn :)

Als je alles wegneemt hou je volgens mij een redelijk simpele situatie over :

Voor haar is het het belangrijkst dat ze haar kleinkinderen kan blijven zien.
Voor jou is het het belangrijkst dat jij baas bent binnen je eigen huis en eigen gezin.

Hier moet toch uit te komen zijn ?

Vriendlief zou echt even heel stevig als bemiddelaar op moeten staan hier om beide "tijgers" even stevig op hun plek te zetten , tegen zijn moeder vertellen dat hij waardeert dat ze zoveel geholpen heeft , maar dat ze nu wat afstand moet nemen omdat zijn gezin aan de situatie onderdoor gaat. Dat ze haar kleinkinderen nog wel mag zien MITS ze bewijst dat ze volgens JULLIE wensen met ze om gaat , en ze jullie genoeg tijd geeft om het geld terug te betalen dat ze jullie geleend heeft , ZONDER dat het gezin hier aan onderdoor gaat.

Het lijkt me ongeacht hoe dit verder gaat , erg belangrijk dat je af komt van de afhankelijkheid van het geld van je schoonmoeder ;)

WIL je dit huis nog wel hebben , nu zij zo haar stempel er op gedrukt heeft ? Kun je jezelf er overheen zetten dat de verbouwingen naar haar smaak gedaan zijn , kun je hier alsnog genieten van je gezin en beesten zoals je gepland hebt ?

Of wil je eigenlijk gewoon van dit huis af , en ergens anders opnieuw beginnen met desnoods een kleiner / simpeler huisje maar dan wel eindelijk eens van JULLIE en van niemand anders ? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:36

Is ook zo, ik kom er ronduit voor uit dat ik ook een dominante trees ben. :j

Met de vorige woning was ik ook al niet echt gelukkig, maar ja, mijn vriend woonde er toen al zes jaar en ben gewoon bij hem ingetrokken toen. In mijn gedachten is het altijd een opstap naar iets anders van onszelf geweest. Mijn vriend wou alleen niet huren en kopen konden we destijds nog niet.
Kun je nagaan hoe ik reageerde toen ik maanden nadat ik uit het ziekenhuis was gekomen erachter kwam dat er WEER geld in was gestoken. Maar enfin, ze zag het als haar erfenis die ze bij leven gaf en ze wilde verder geen rechten doen gelden en blablablabla; en ik kon er anyhow niks meer aan veranderen.

Mijn gevoelens tov het huis zijn ambivalent. De ene keer erger ik me rot en word ik echt gek van alles wat veranderd is. De andere keer denk ik 'Och, zodra ik geld heb verander ik het gelijk, ik heb nu iig de paarden hier.'
Moesten ze het voorgelegd hebben toen ik in het ziekenhuis lag, dan zou ik gezegd hebben dat we dan maar iets kleiners moesten kopen. Of dat mijn vriend zich toch moest voegen qua regio (dure coté hier..)
Maar dat is achteraf gepraat en daar heb ik niks aan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:07

Ik kwam het topic net weer tegen en heb al je posts gelezen. Ik wil je ten eerste heel erg veel sterkte wensen. Ik kan me nog half niet voorstellen denk ik hoe machteloos je je wel niet moet voelen.
Wat ik wel wat vreemd vind aan de hele situatie is hoe het kan dat jouw vriend zulke belangrijke beslissingen maakt zonder jou daar in te betrekken. Betrap me er soms wel eens op dat ik tijdens het lezen van jouw verhaal dacht: heeft hij wel een mening? Waarom durft hij geen stelling te nemen? Omdat hij niemand voor het hoofd wil stoten? Ik krijg namelijk het idee dat de spanning op deze manier in stand blijft, omdat jouw schoonmoeder denkt nog steeds invloed uit te kunnen oefenen, en hij zowel naar jou als zijn moeder toe niet duidelijk maakt hoe hij er in staat. Dat beeld krijg ik in ieder geval. En dat lijkt me ook voor hem niet een gemakkelijke positie.

Heb je er bijvoorbeeld met je vriend over gesproken dat belangrijke beslissingen niet meer zonder overleg worden genomen? Want een huis kopen, financiële steun van ouders aannemen, e.d. zijn in mijn optiek echt grote dingen waar je het met elkaar over hebt, waar je samen een beslissing over neemt. En als één van de twee op welke manier dan ook niet in staat is om daar een mening over te vormen dan vraag ik me af of je dan wel een dergelijk besluit moet nemen. Hoe hebben jullie dat onderling afgesproken?

Nogmaals heel erg veel sterkte. En dat je zo voor je kinderen en hun welvaren vecht vind ik alleen maar een groot compliment waard.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:17

Poeh eigenlijk vind ik dat je vrien ten alle tijden jouw kant moet kiezen.
Hij heeft voor jou gekozen en met jou een gezin!
En wat je scoonmoeder betreft er zijn mediators (bij de gemeente bekend) die tussen jullie en haar kunnen bemiddelen!
Maar jij mag in geen geval alleen staan, jouw kerel moet maar eens een ruggegraat krijgen en anders moet jij je eens afvragen of hij wel de ware voor je is.....

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:40

Ik lees al een tijdje mee, wou je ook van deze kant uit veel sterkte toewensen...

Kan me voorstellen wat een rotsituatie dit moet zijn voor jou :\

Inhakend op de post van Pmarena, is het geen idee om de schoonmoeder, bij wijze van laatste compromis, de kinderen enkel te laten zien als ze op bezoek komt bij jullie thuis? Op deze manier kan je er toch nog de hand in houden welke regels gesteld worden, en bekoelt de hele situatie hopelijk nog. Zou er zelf ook niet op zitten te wachten om zo iemand op de koffie te krijgen, maar misschien brengt het de situatie wat tot bedaren.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:02

ik zag net je topic dat je al je paarden moet verkopen.

veel sterkte daarmee.

( hopelijk kom je niet in een verder dal terecht)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:43

sterkte met alles, en hopelijk heb je snel alles een beetje opde rit!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:43

ach jeetje Urielle... wat een verschrikkelijk drama. Niets is zo erg als tussen je schoonmoeder/ouders, de vader van je kids terecht te komen.
Wijze woorden heb ik niet, ik wens je veel sterkte en vooral wijsheid toe de komende tijd.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:17

Urielle, ik heb je gePBt. maar kan het toch niet laten even wat te posten hier...

Nou ja, een kleine juridische toevoeging. Grootouders hebben bij mijn laatste weten in Nederland geen bezoekrecht, of kunnen dat eisen. Er zijn juist zoveel schoonouders die na een scheiding de kleinkinderen zien, maar bij mijn weten is er juist in Nederland nog niks juridisch geregeld. Maar goed, doet er verder niet zoveel toe want je woont nu eenmaal in Belgie...
En ik zou persoonlijk niet emigreren omwat jij zo briljant noemt "die graftrol".

"lekker" de boel verkopen en je schulden inlossen en opnieuw beginnen. Erger kan het niet worden. Jullie zijn allemaal gezond en het komt goed.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:59

Ik heb het topic ook even doorgelezen en hoop toch even te kunnen helpen bij de juridische kant. Emoties ben ik niet goed in, sorry...

Allereerst over het bezoekrecht van grootouders. Het is inderdaad zo dat dat hier een wetsartikel is waarin een recht wordt geregeld. Maar een rechter moet steeds rekening houden met het belang van het kind als hij zo'n beslissing gaat nemen. Als ik dit hier zo allemaal lees, is het allerminst in het belang van het kind/beide kinderen dat ze dit zouden toekennen. Moesten ze dit toch toegekend krijgen, dan moet het toch wel even gezegd worden dat dit in verschillende modaliteiten kan. Wanneer een kind bijvoorbeeld een erg sterke band heeft met grootouders, zal een rechter een dag per veertien dagen toekennen of dit is toch de lijn in de Belgische rechtspraak op dat vlak. Hebben ze dat niet, dan kan dit letterlijk worden toegebracht tot een 'bezoek' waarbij de ouders of een van de ouders (jij hoeft er bijvoorbeeld niet bij te zijn) steeds aanwezig is en de kinderen hier zelfs het huis niet voor uithoeven. Dit kan bijvoorbeeld 2u per maand zijn of per veertien dagen.

Daarnaast die € 40.000. Als ik het feitenrelaas lees, is dit oftewel een gift oftewel een lening (ik weet niet of er een contract is gemaakt?). Is het gift, dan is dit in België onherroepelijk. Dit is inderdaad anders in Nederland, maar hier kan je dat nooit terugvragen. Je hebt er dus alle belang bij om deze overeenkomst ook te laten kwalificeren voor de rechter als een gift. Allemaal niet moeilijk aan te tonen, het is bijvoorbeeld binnen de familie, jong koppel met kinderen,... Is het een lening, dan moet dit inderdaad wel worden terugbetaald, maar zo'n vaart zal het zelfs niet lopen.

Moest dit tot een rechtszaak komen, dan zou ik een goede familie-advocaat aanspreken. Deze problemen zijn (raar maar waar) 'dagelijkse kost' voor die mensen en zij kunnen je hier heel goed bij helpen. Met een beetje geluk wordt het zelfs buitengerechtelijk om geregeld via bemiddeling.

Je mag me altijd pb'en voor meer info!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:48

stille meelezer hier...
hoe gaat het nu, urielle?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:48

Ik ben ook een stille meelezer... idd, hoe gaat het nu Urielle?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:16

Ondertussen is er (op mijn initiatief) een bezoekregeling afgesproken, iedere eerste zondag van de maand een uur bezoek bij ons thuis, volgens onze regels en onder ons toezicht (nou ja, ik smeer hem mooi naar de hondenclub :o ). De rechtszaak is daarmee dus iig afgewend. Verder nog niks gehoord over het geld of wat dan ook. Het is nu op dat front dus even rustig.

Vandaag helaas weer spannend nieuws in ander opzicht, want ik ben met ons En naar het consternatiebureau geweest. Ivm verhuizing de eerste keer dus ergens anders. Helaas is Enya in de afgelopen 3,5 maand maar 250 gram bijgekomen en ze zat al op de onderste curve, dus een 'heerlijk gesprek' gehad over wat ik allemaal wel niet fout doe met bijvoeden, dat ze veel drinkt en dat mijn melk waarschijnlijk niet goed genoeg van kwaliteit is omdat ik te weinig rust en haar VSD (gaatjes in hart) is nog steeds niet dicht dus kunnen we weer terug naar de cardioloog en de kinderarts. Tevens had ik zelf aangegeven dat ik graag wilde dat ze naar haar rug keken omdat ze altijd met een bolle rug gaat liggen en toen zei de arts dat ze een rare bilspleet heeft. Daar moet de kinderarts dus ook naar kijken.
De ellende houdt gewoon nooit meer op denk ik?!! -O- -O- -O-

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:22

wat een gedoe met Enya :(:) niet vergeten dat ze met dat 'heerlijke gesprek', hoe vervelend ook voor jou, alleen maar het beste voor hebben met je kleine hè, ookal is dat nu met je huidige gemoedstoestand ook niet best om dat allemaal aan te moeten horen. hopelijk kun je gauw bij de carioloog en kinderarts terecht.

goed van je dat je een bezoekregeling hebt afgesproken! dat scheelt hopelijk weer een hoop strijd zodat je je energie voor belangrijkere zaken kunt gebruiken +:)+

sterkte met de domper van Enya :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:01

Is ook zo hoor, en haar gewicht is nu echt niet goed, maar ik denk dan zelf: stuur iemand gewoon door naar de kinderarts om te kijken waar dat vandaan komt ipv gelijk iemand het gevoel te geven een slechte moeder te zijn. Misschien komt het van haar hartje en kan ik er niet eens iets aan doen :roll:

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:33

Urielle, het CB is er voor om mama's onzeker te maken :D , dat heb ik al wel geleerd na drie kids. Niets van aantrekken. Je doet het goed. Je gaat naar een arts, er wordt naar gekeken, jij doet niets verkeerd!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:42

pff nou, praat me niet van een cb... die mensen maken je helemaal gek.. Ik ben 3 keer naar het ziekenhuis geweest omdat mijn zoontje rare heupen zou hebben en volgens de kinderarts is er niks aan de hand!
Twijfel niet aan jezelf Urielle!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:42

Och Urielle,

je zit echt in een k*t situatie op het moment :(:)
Goed van je dat een omgangsregeling hebt getroffen, hopelijk kun je hiermee de rechtzaak (een poosje) afwenden en goed van je dat ook -heel slim ;) - zelf ff weggaat.
Ik vind 't heel sneu voor je dat het op het consultatiebureautje niet zo goed ging.. hopelijk blijkt 't bij Enya maar heel onschuldig te zijn of in ieder geval makkelijk te verhelpen/corrigeren.
Het is sowieso heel sneu voor je dat 't jou zo aangerekend wordt, hopelijk trek je je het niet teveel aan, ik noem het consultatiebureau altijd maar een consternatiebureau want daar zijn ze vooral heel goed in ;)
Ik heb er ook altijd van alles van te horen gekregen over mij dochtertje.. dat ze tegen ondergewicht zit en bla bla bla maar ik liet ze maar lekker l*llen hoor, zelf ken je je eigen kind het beste en als ik je berichtjes lees vecht jij, net als ik, alles een leeuwin voor je kids dus vertrouw op je eigen gevoel en inzicht :j

Over je schoonmoeder kan ik je niet heel veel advies geven, de ene keer is het beter om maar diep te zuchten, slikken en doorgaan maar in sommige situaties zeg ik ook: doorgaan tot het bittere einde..

Ik wil je in ieder geval heel veel wijsheid en geluk toewensen en vanaf hier een paar hele dikke knuffels! :(:) :(:)