Ja, maar ook wel lekker dat we hier een plekje hebben om juist met zo'n zeer hoofd even lekker te kunnen kletsen (of zeuren of troosten) ...!
pieteritus
Geplaatst: 13-12-10 14:30
Hier ook nog steeds 0 aanvallen gehad, ik dénk af en toe dat er één aankomt, echter die zet dan niet door. Gister weer zo'n idee dat ik migraine kreeg, maar een half uur naderhand was er niets meer aan de hand. FIJN!
Ik zit hier lekker saai alleen op kantoor, daar is geen hol aan...
ja dat wel...heb een lichte scoliose en daardoor is mijn rug ook mijn zwakke plek...maar ja als het je in je rug schiet en vervolgens je uitglijd en daarna ook nog 2 keer door een client geduwd wordt tjah dan kun je al snel niks meer hebben...
En nu dan? Kun je ook niet werken etc zeker? Duurt zoiets lang? Geen verstand van..
lammie2701
Geplaatst: 13-12-10 18:16
Pinacolada schreef:
En nu dan? Kun je ook niet werken etc zeker? Duurt zoiets lang? Geen verstand van..
heb nu pijnstillers van de huisarts meegekregen en spierverslappers en mag deze week in ieder geval niet werken...en als het goed is moest het eind deze week al een heel stuk vetbeterd zijn...tot die tijd alles op geleide van pijn...
Ik ben nog steeds niet de "oude" na die mega aanval 2,5 week terug. Heb elke avond hoofdpijn, niet echt hoofdpijn maar meer een zeer hoofd zeg maar. Als ik op mn hoofd druk doet het dan ook zeer, voornamelijk linksboven. Vind dit nogal raar..veredr is mijn hoofd elke avond bekaf, beetje stom. Had ik voorheen nooit. Had hoofdpijnpoli meteen na de tijd gemaild, kreeg vanmiddag na 2 weken mail terug dat ze me woensdag een antwoord stuurt , daar heb je wat aan *not*. Morgenvroeg eerst maar eens bij osteo zien .
Pina, dat schiet ook niet erg op als ze je pas een antwoord sturen na 2 weken, belachelijk zeg!! Wel rot dat de pijn of druk blijft en ik vind het ook een beetje raar als je op de plaats drukt het ook zeer doet. Sneeuwelfje, dat is echt goed nieuws zeg!!
Zit jij nog daar een stuk veredrop van je huis? Baskenland toch? Geen last van migraine?
rocymax
Geplaatst: 13-12-10 23:04
Ja ik zit nog steeds in baskenland, heb maar 1 dag last gehad van een migraineaanval, ik nam mijn medicijnen in en de dag daarna was het weg, gelukkig, daarna heb ik nog een dag een zeer hoofd gehad en de rest van de tijd, goed Ik denk dat het door de betablokkers komt die ik nu ongeveer 3 weken inneem. ik ben heel blij!!
Lammie, wat erg, dat kan goed pijn doen sterkte ermee hoor!!
dat het goed pijn doet kan ik je wel zeggen...ik ben niet snel een pieperd, maar afgelopen weekend heb ik echt liggen janken van de pijn en nu gaat het nog niet echt veel beter...
Sneeuwelfje
Geplaatst: 14-12-10 11:51
Beterschapsknuffel voor Lammie en Pinacolada...
Ik had het gisteravond weer zitten, maar na een Imigran heb ik er voorlopig geen last meer van, dus voor mijn part wil ik ze allemaal wel zo uitzitten
Ik wou even jullie idee vragen, dit naar aanleiding van een discussie die ik laatst met mijn vriend had ivm migraine en kinderen krijgen. We waren het er alletwee min of meer wel over eens dat het een extra belasting is, zeker als ze klein zijn. Niet alleen voor de moeder tijdens de aanval zelf, ook voor het kindje omdat het er rekening mee moet houden... Ik zit er ook een beetje mee dat er een risico is dat je de migraine kan doorgeven.
Dus, hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor de bokkers met kinderen, hoe hebben jullie dit ervaren?
Laatst bijgewerkt door Sneeuwelfje op 14-12-10 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
tjah...moeilijke kwestie, maar in mijn geval zou het mij niet weerhouden om toch voor kinderen te kiezen (heb nu maar hooguit een paar aanvallen per jaar)...maar kan me voorstellen dat als je er heel vaak last van hebt dat je dan anders er over gaat denken...
Laurabram
Geplaatst: 14-12-10 12:07
Sneeuwelfje. Ik heb de migraine gekregen na de geboorte van de 2e. Gelukkig moet ik zeggen dat ik tijdens een aanval niet boven de wc hang, dus dat scheelt. De hoofdpijn is wel belastend maar niet zover dat ik er geen kinderen voor had gewild. Als ze heel klein zijn kun je tussendoor je rust meestal wel pakken en als ze groter worden kun je ze wel steeds beter laten begrijpen dat mama niet lekker is, ze kunnen daar goed mee omgaan. Jammer, mama is vandaag niet fit, dus er kunnen geen vriendjes mee naar huis. Daar balen ze natuurlijk van, maar ze snappen het wel.
Zelf heb ik het ook nooit als belastend ervaren dat mijn moeder vroeger wel eens ziek was (en die lag echt dagen op bed / boven het toilet, toen hadden ze helaas nog geen Imigran) . Kinderen zijn denk ik heel flexibel in zulke dingen, ze accepteren een situatie heel snel zoals hij is.
Voor wat betreft de erfelijkheid ervan. Dat is toch lastig uit te zoeken, de één kan het wel krijgen, de andere niet. En aan de andere kant hoop ik ook voor de kids dat mochten ze er op latere leeftijd last van krijgen, dat er misschien wel weer betere medicijnen zijn.
Ik zou het er ook niet om laten... Net wat LauraBram zegt, je weet niet zeker hoe het zit met de erfelijkheid en er komen steeds betere medicijnen! Juist als jou kindje het zou krijgen, herken jij het gelijk en kun je daar snel op inspringen.
Wat betreft je eigen gezondheid, ik vond het altijd zielig als mijn moeder migraine had en wij probeerden haar dan zoveel mogelijk te helpen. Nu kreeg mijn moeder het pas op latere leeftijd, dus ik kon al wel een beetje koken en wassen (denk dat ik een jaartje of 12 was?).
Maar goed, als je echt kinderen wil, zou ik het gewoon doen! Je vind vanzelf wel een manier in hoe je er het beste mee om kan gaan in combinatie met kids en anders maak je toch een afspraak met de huisarts? Dan kun je eens horen of die nog tips heeft!