Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:26

Och men! Wat een verhalen, ik kan er niet eens goed over praten en als ik het ga lezen moet ik ook wel even een knopje omzetten hoor! Ik zou er niet aan moeten denken om het op te moeten ruimen! Dan doe je die dweil weer in je emmer en dan drijven die stukjes daar, bah! En die lucht! Dat is niet te harden gewoon. Ik vind het ook altijd heel vies om in een auto te stappen waarvan je weet dat iemand ziek is geweest... Elk raar luchtje dat ik ruik link ik met spuug en dan maak ik mezelf ongelofelijk misselijk!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:37

hondenkots ruikt meestal ook gewoon naar niks, dat valt ook mee :)) een keer stonk het echt wel naar overgeefsel en toen heb ik (ja echt waar) een wasknijper op mijn neus gezet :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:47

maar dan adem je het in :P komt het in je mond.. dan ruik ik het toch liever.. dan doe ik wel een doek voor mn neus waar ik door heen adem..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:52

Zinn schreef:
hondenkots ruikt meestal ook gewoon naar niks, dat valt ook mee :)) een keer stonk het echt wel naar overgeefsel en toen heb ik (ja echt waar) een wasknijper op mijn neus gezet :+

Owowh, waar hebben jullie het hier over! :') :')
Kattenkots is wel vreeeeselijk vies, stinkt naar kattenvoer (logisch) :P

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:13

misschien moet je de openings topic even lezen ;)
wij zijn gewoon mensjes met een aparte fobie

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:32

@ivy_power89; Heb je't tegen mij? ;)
Ik heb de openings topic wel gelezen hoor. Maar ik moest wel lachen dat het over hondenkosts ging dat nergens naar ruikt. :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:34

het was heus niet aanvallend hoor ;) maar vond het een raar geplaatste opmerking, dit topic gaat nu eenmaal over kots, of het nu hondenkots, kattenkots, mensen kots, apenkots of olifanten kots is :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:36

ik heb ook een beetje zo'n fobie :+

kan echt heel slecht tegen kokhalzende mensen, doe nu verpleegkunde :+ Dus kom het vaak genoeg tegen denk ik...
Heel raar, want ik heb het ook alleen bij de geur, zien maakt me niet uit, maar ik moet het niet ruiken want dan ga ik ook :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:37

he veerle, jij ook hier :P

Das voor mij de reden geweest om die opleiding dus niet te doen :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:38

haha tja, kwam het tegen en dacht dat ken ik :+

Och, mijn mentor zegt dat er zat verpleegkundigen zijn die in het begin gewoon mee staat te kotsen :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:39

whaha, zo kom je nog het makkelijkst af van je fobie :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:48

bij verpleegkunde enzo went het idd wel hoor :j heb meerdere vriendinnen die in de zorg werken en die vertellen hetzelfde :)

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:14

Maar wat krijg je dan bij deze fobie?
Angstaanvallen ofzo?

Want als ik overgevende mensen zie moet ik zelf ook kokhalzen/overgeven gewoon omdat ik t vies vind..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:16

ok goed... nu word mn fobie goed op de proef gesteld.. mn huisgenoot is ziek... overgeven... (geen buikgriep gelukkig) maar hij heeft wel overgeven net en is bang dat ie nog vaker moet... ik probeer thuis te blijven.. en rustig te blijven... (ben nu klein beetje gespannen, maar valt me nog mee..)

hij had in de douche overgegeven.. had ie weggespoeld.. wil niet weten of het in de wasbak of douche is gebeurd.. maar ik vond niks zei hij.. miss wat geur zei ie.... zie er wel beetje tegenop om daar nu naar toe te gaan, en om te gaan slapen... (dan is het zo stil en hoor ik dus alles...)

maar ik probeer sterk te blijven.. en hier te blijven en evt hem te helpen...

(al merk ik nu alweer dat ik al mn spieren weer aanspan en begin te trillen iets... maar gewoon ruuustig proberen te blijven....)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:25

rusig blijven, komt helemaal goed :) als het geen buikgriep is, is het vast ook niets anders besmettelijk, dus geen reden toe waarom jij ook zou gaan moeten overgeven :) Moet je nog in de badkamer zijn vanavond?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:30

Mmm dat besmettelijke weet ik net nog niet zo.......
Mijn ouders en broertje zijn achter elkaar ziek geworden.....
Succes! Ik ga er vanuit dat het buikgriep is, probeer in ieder geval rustig te blijven!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:37

het is zeker dat het geen buikgriep is... (voor meer info pb) en ja ik moet nog tanden poetsen... (bah)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:44

zorg eerst iig dat je rustig bent voor je tanden gaat poetsen, goed op je ademhaling letten enzo :j en dan poets je je tanden en ga desnoods met een muziekje aan slapen. Weet je huisgenoot van je fobie?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:45

ja hij weet van mn fobie.. heb al gezegd dat ik miss weer weg ga dan..

oh ik voel me nu alweer falen! ik weet gewoon bijna zeker dat ik toch weg ga vannacht! maar ik wil echt die therapie halen! en ik voel me zo zwak als ik wegga... maar ik moet morgen om 6 uur eruit voor werk. dus wil wel even slapen...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:50

nee hoor gewoon blijven, dat kan je echt wel! Heb je geen ipod ofzo waar je mee in slaap kan vallen? dat je iig niets hoort?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:53

nee heb ik niet... alleen mn telefoon.. maar die moet aan de lader.. dus dan kan ik geen oordopjes bij in doen....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:57

muziekje op je computer aan? of gewone oordopjes tegen geluid, heb je dat?
En dan ga je gewoon in bed, probeer je gedachten af te leiden door een boek te lezen ofzo...wat ik wel eens doe, ik ga in bed liggen met m'n nintendo erbij,spelletje spelen... dat kalmeert ook al wat als ik gefocust ben op iets anders. En als ik ga slapen, begin ik te tellen en teken in gedachten de cijfertjes, zo traag mogelijk, dat helpt bij mij erg goed, echt concentreren op wat anders! en dan gaat het vast wel :j en blijven denken dat overgeven helemaal niks ergs is, het is alleen geen leuk gevoel, that's it!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:00

ik hoop dat ik boven nog ergens oordopjes heb. doe ik die wel in... maar ik ben er juist zo bang voor voor het geluid... als ik ga slapen.. is het stil... en bij ELK geluidje vlieg ik dan hoog op zeg maar...

maar goed.. ik ben nu ietsje rustiger al... ik ga straks gewoon proberen om naar boven te gaan.. tanden te poetsen.. rustig in bed te gaan liggen.. en proberen te slapen en mezelf beetje af te leiden....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:03

komt goed :j als je al maar gewoon thuis blijft vannacht, ben je alweer een stapje verder in je therapie :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:09

ja ik hoop het... nou.. ik ga de boel maar afsluiten en dan maar op naar boven....

jullie horen nog wel hoe het gegaan is...

bedankt voor je reacties Zinn! doet me ff goed nu