Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:22

ik had ze op m'n 6de. hier zie je ook inderdaad veel meisjes die op hun 4de al oorbellen hebben. ik mocht 6 weken geen andere in en moest ze toen iedere dag even schoonmaken met sterilon. maar zoals ik het hier lees word het al niet meer aangeraden.

maar als ik die foto's van je dochtertje zie denk ik dat haar 2 zilvere paardjes heel schattig zullen staan :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:28

Ik was 6 (7 worden enkele maanden later) , gekregen met 1e communie (of hoe noemen jullie dat? :)) )
Zusje heeft ze ook laten schieten toen ze 7 werd, dus ongv even oud.
Meeste kinderen doen het rond die leeftijd, en zwemmen kan prima.
Normaal moeten 1e oorbellen 8 weken inblijven, elke dag 1 à 2x ontsmetten met spray oid en 1-2 toertjes ronddraaien, zodat ze niet komen vast te zitten. :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:32

fenna1995 schreef:
6 jaar vind ik een normale leeftijd hoor.
Een vriendin van mij had op haar 6e al een neuspiercing.
Ik durf zelf geen gaatjes te laten schieten, :o maar van mijn moeder had het altijd gemogen.

Op je 6e neuspiercing? :oo
OMG, dàt vind ik nu eens ordinair! :o

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:36

Ik iets van 5/6 jaar toen ik gaatjes liet schieten. Wilde het zelf.
Ik vind het een mooie leeftijd ervoor.

Wel is het misschien verstandig om haar de eerste jaren vooral met knopjes laat lopen. Ik kan me nog heel goed herinneren dat in de kleuterklas (groep 2 was het geloof ik?) een meisje met haar een van haar hangertjes ergens aan was blijven hangen en daardoor was haar gaatje helemaal uitgescheurd. Heeft moeten herstellen en pas jaren later durfde ze weer opnieuw te laten schieten omdat ze toch graag oorbellen wou. Ik wil je hier geen schrik mee aanjagen, de kans dat het gebeurd is klein maar dit soort dingen kun je beter voorkomen. :P

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:43

Ik heb het niet doorgelezen, sorry!
Zelf heb ik pas oorbellen gekregen toen ik 14 was.
Vind het bij jonge meisjes heel ordinair!
Ik vind het juist altijd zo leuk dat kindjes nog zo lekker puur zijn,
en zonder oorbellen, make-up etc. toch heel mooi en natuurlijk zijn.

Het klinkt heel zweverig nu, maar ik ben stiekem best hip ;).

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:43

ik heb ze laten schieten toen ik 12 was, eerder mocht ik ze niet. ( heb er lang over moeten zeuren, mijn ouders vonden dat ik het wel echt moest willen! haha) maar ben toen samen met 2 vriendinnen gegaan die ze ook wilden. Samen pijn lijden!

Vind 6,7 jaar wel een goede leeftijd als ze het zelf ook willen, als baby vind ik echt wel te jong.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:00

Ik kreeg ze met mijn zwemdiploma, dus ik was 6/7 zoiets. Ik had altijd van die supersnoepige lieveheersbeestjes in, als mensen dat ordinair vinden :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:03

Zilfstar schreef:
Mijn dochter van bijna 6 (wordt ze eind december) zit op zwemles. Ze is tevens gek van paarden (zoals je kunt zien in mijn profiel). Nu heeft ze van haar zwemjuf 2 paarden-oorbellen gehad die zij nog had liggen. Het zijn stekers. Heel lief natuurlijk, maar... dochter heeft geen gaatjes!!!

Nu is dochter een echt meisjes-meisje met roze kamer, gek van K3, draagt altijd jurkjes etc. En nu wil zij dus heeeeeeel graag gaatjes. Om die oorbellen te kunnen dragen! Hmpffff ik had er wat langer mee willen wachten en deze discussie willen voeren als ze 10 was. Situatie is als volgt:

> Papa vindt het prima en wil het bijv doen als kadootje als ze haar A diploma straks gehaald heeft. 8-)
> Dochter wil het supergraag *D
> Mama twijfelt.... of ze niet te jong is?? :o

1. Dus hoe oud waren jullie/ je dochter?
2. Hoe lang moeten die eerste oorbellen zitten en wat mag je er wel of niet mee? Ik hoor verhalen over enkele weken niet mogen zwemmen? (Terwijl ze toch daarna door zal wilen gaan voor B en er in ons geval geen wachtlijst is)
3. Zijn er nog speciale dingen (schoonhouden bijv) die je moet doen?

En waar/ hoe vind ik een goed betrouwbaar adres in Utrecht of Maarssen die kindvriendelijk is en dus 2 oren tegelijk doet?

1. Mijn dochter was 2 jaar.
2. 6 weken.
3. Nee, niets geks. :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:03

MarcoBorsato schreef:
Ik kreeg ze met mijn zwemdiploma, dus ik was 6/7 zoiets. Ik had altijd van die supersnoepige lieveheersbeestjes in, als mensen dat ordinair vinden :=

Ja, wat dan?
Ik vind het inderdaad ordinair. Maar dat mag ik toch vinden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:07

Fleur_V schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat vind ik inderdaad. Maar dat mag ik toch vinden?

Heuj, niet zo bozig, zo was het niet bedoeld. Tuurlijk mag je dat vinden, maar ik asocieer het begrip 'ordinair' met iets vulgairs, iets dat op een ranzige manier seks uitstraalt. Ik kan die link niet leggen met een kleuter die lieveheersbeestjes in haar oren heeft, daar moest ik om grinniken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:09

Ik kan oorbellen ook niet linken naar ordinair maargoed, ieder zijn ding! :) Zelf vind ik het enorm lief en schattig staan, ik zou me niet tegen laten houden TS. ;)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:09

Ik was een jaar of twee en heb er altijd veel plezier aan gehad! Ik was super trots op mijn oorbelletjes! :D (en stiekem nog steeds hoor 8-) )

Dat waren trouwens altijd super snoezige lieveheersbeestjes (zoals lieveli ook al zei) of vlindertjes oid. Zou niet weten wat daar niet schattig aan is... :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:26

MarcoBorsato schreef:
Heuj, niet zo bozig, zo was het niet bedoeld. Tuurlijk mag je dat vinden, maar ik asocieer het begrip 'ordinair' met iets vulgairs, iets dat op een ranzige manier seks uitstraalt. Ik kan die link niet leggen met een kleuter die lieveheersbeestjes in haar oren heeft, daar moest ik om grinniken.

:))

Apart wat sommige mensen ordinair vinden! :o Schattige oorbellen bij een klein meisje.. achja.. :+

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:49

Had ze denk ik ook toen ik zo'n jaar of 6 was. Maar ik had gehoord dat ze nou gaatjes niet meer mochten schieten, maar misschien is dat alleen hier in de buurt ofzo.
Vind het wel schattig bij kleine meisjes oorbelletjes. Bij jongetjes vind ik het wel een beetje raar..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:51

Ik was 10. Wilde het al heel lang, maar van m'n moeder mocht het pas op m'n 12e. Uiteindelijk zolang gezeurd dat het op m'n 10e al mocht. Superblij was ik toen! :D

Ik vind 6 jaar eerlijk gezegd wel een beetje jong.. Niet omdat het 'ordinair' is o.i.d maar vind het gewoon niet mooi bij zo'n jong meisje..

Maar - zoals geloof ik al eerder gezegd - het is toch jou dochter en als jij het prima vind waarom niet? :) Oorbelgaatjes genezen snel en makkelijk. :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:51

Ik was 2 maanden toen ik oorbellen kreeg. Kan me er weinig van herinneren eerlijk gezegd. :') En omdat ik ze zo vroeg had wist ik niet beter dan dat die dingen in mn oren zaten. Vind 6 jaar echt niet te jong hoor, mocht ik later een dochter krijgen dan laat ik net als bij mezelf ook gaatjes schieten op jonge leeftijd. Toen ik een jaar of 12 was heb ik 2e gaatjes bij laten schieten en op mn 16e in mn rechter oor een 3e. Draag in die laatste 3 gaatjes bijna nooit iets maar ze blijven toch open :7
Qua verzorging doe ik er al heel lang niks meer aan, maar als je ze net laat schieten moet je sowieso de eerste weken met sterilon druppelen 2x per dag ofzo en om de zoveel uur even draaien aan de knopjes.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:53

LauraM schreef:
Maar ik had gehoord dat ze nou gaatjes niet meer mochten schieten, maar misschien is dat alleen hier in de buurt ofzo.

Schieten mag nog gewoon hoor.. :) Alleen niet meer in kraakbeen (bovenin het oor bv).

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:59

xMendy schreef:
Ik was 2 maanden toen ik oorbellen kreeg. Kan me er weinig van herinneren eerlijk gezegd. :') En omdat ik ze zo vroeg had wist ik niet beter dan dat die dingen in mn oren zaten. Vind 6 jaar echt niet te jong hoor, mocht ik later een dochter krijgen dan laat ik net als bij mezelf ook gaatjes schieten op jonge leeftijd. Toen ik een jaar of 12 was heb ik 2e gaatjes bij laten schieten en op mn 16e in mn rechter oor een 3e. Draag in die laatste 3 gaatjes bijna nooit iets maar ze blijven toch open :7
Qua verzorging doe ik er al heel lang niks meer aan, maar als je ze net laat schieten moet je sowieso de eerste weken met sterilon druppelen 2x per dag ofzo en om de zoveel uur even draaien aan de knopjes.

Sterilon is juist niet goed bij piercings e.d. :)

Dan kan je beter uni cura zeep gebruiken, dat is mild. :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:07

Bij mn navelpiercing gebruik(te) ik idd unicura maar sterilon werkt prima voor gaatjes in je oren hoor. Kreeg ik er ook standaard bij toen! Tis ook geen doen als je 2x per dag je oren moet wassen met zeep :')

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:09

Geen idee meer hoe oud ik was toen ik gaatjes kreeg, weet nog wel dat ik huilend op de wastafel heb gezeten toen m'n moeder met een tang de achterkantjes uit me oren moest halen omdat die ingegroeid waren. Nu heb ik nog steeds gaatjes die ik weinig gebruik :Y)
Toen ik 12-13 was heb ik bovenin me oor een gaatje laten zetten. En een half jaar later nog 2 erbij, maar ook die zijn na een tijdje onstoken omdat die dus geschoten en niet gepierct waren (en dan is er dus iets met het kraakbeen ofzo.)
Op me 14e kreeg ik mijn navelpiercing die ik nog steeds heb en heel veel plezier aan heb :D en eigenlijk wil ik stiekem als ik 16 word weer gaatjes bovenin me oor (laten piercen dit keer :+ )

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:14

2x per dag hoeft ook niet persé hoor, als je het 1x doet met douchen is dat al zat :j

Sterilon is eigenlijk veelste agressief.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:27

agressief of niet, ik had nergens last van en ze waren tenminste wel met een paar weken genezen en zijn ook nog nooit ontstoken geweest :))

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 02:34

DeadxStar schreef:
Sterilon is eigenlijk veelste agressief.

Nou inderdaad, heb het een keer perongeluk op m'n laptop laten vallen, maar binnen enkele seconden was de kleur er helemaal af 'gevreten' :=
Dat spul ontsmet echt héél goed :)) :')

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 03:58

Ik was 6 maanden alleen 4 of 5 maanden daar voor wou me ma me al gaatjes laten schieten. (zal ook komen omdat ze uit het buiten land kwam en dat is daar heel normaal.)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 05:59

Met de huidige schietapparaten gaat het oorbellen schieten zo snel, dat ze vaak niet eens merken. Beetje afleiden en iets laten vertellen en schiet; zo gebeurd. Oorbel zit er meteen in. Stelt echt niets voor.
Gewoon lekker doen en als ze het later niet meer mooi vindt; dan laat ze ze gewoon weer dichtgroeien.