maar als ik die foto's van je dochtertje zie denk ik dat haar 2 zilvere paardjes heel schattig zullen staan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
. Zilfstar schreef:Mijn dochter van bijna 6 (wordt ze eind december) zit op zwemles. Ze is tevens gek van paarden (zoals je kunt zien in mijn profiel). Nu heeft ze van haar zwemjuf 2 paarden-oorbellen gehad die zij nog had liggen. Het zijn stekers. Heel lief natuurlijk, maar... dochter heeft geen gaatjes!!!
Nu is dochter een echt meisjes-meisje met roze kamer, gek van K3, draagt altijd jurkjes etc. En nu wil zij dus heeeeeeel graag gaatjes. Om die oorbellen te kunnen dragen! Hmpffff ik had er wat langer mee willen wachten en deze discussie willen voeren als ze 10 was. Situatie is als volgt:
> Papa vindt het prima en wil het bijv doen als kadootje als ze haar A diploma straks gehaald heeft.![]()
> Dochter wil het supergraag![]()
> Mama twijfelt.... of ze niet te jong is??![]()
1. Dus hoe oud waren jullie/ je dochter?
2. Hoe lang moeten die eerste oorbellen zitten en wat mag je er wel of niet mee? Ik hoor verhalen over enkele weken niet mogen zwemmen? (Terwijl ze toch daarna door zal wilen gaan voor B en er in ons geval geen wachtlijst is)
3. Zijn er nog speciale dingen (schoonhouden bijv) die je moet doen?
En waar/ hoe vind ik een goed betrouwbaar adres in Utrecht of Maarssen die kindvriendelijk is en dus 2 oren tegelijk doet?
Fleur_V schreef:MarcoBorsato schreef:Ik kreeg ze met mijn zwemdiploma, dus ik was 6/7 zoiets. Ik had altijd van die supersnoepige lieveheersbeestjes in, als mensen dat ordinair vinden
Dat vind ik inderdaad. Maar dat mag ik toch vinden?
Zelf vind ik het enorm lief en schattig staan, ik zou me niet tegen laten houden TS.
MarcoBorsato schreef:Heuj, niet zo bozig, zo was het niet bedoeld. Tuurlijk mag je dat vinden, maar ik asocieer het begrip 'ordinair' met iets vulgairs, iets dat op een ranzige manier seks uitstraalt. Ik kan die link niet leggen met een kleuter die lieveheersbeestjes in haar oren heeft, daar moest ik om grinniken.

Schattige oorbellen bij een klein meisje.. achja..

Oorbelgaatjes genezen snel en makkelijk.
En omdat ik ze zo vroeg had wist ik niet beter dan dat die dingen in mn oren zaten. Vind 6 jaar echt niet te jong hoor, mocht ik later een dochter krijgen dan laat ik net als bij mezelf ook gaatjes schieten op jonge leeftijd. Toen ik een jaar of 12 was heb ik 2e gaatjes bij laten schieten en op mn 16e in mn rechter oor een 3e. Draag in die laatste 3 gaatjes bijna nooit iets maar ze blijven toch open
xMendy schreef:Ik was 2 maanden toen ik oorbellen kreeg. Kan me er weinig van herinneren eerlijk gezegd.En omdat ik ze zo vroeg had wist ik niet beter dan dat die dingen in mn oren zaten. Vind 6 jaar echt niet te jong hoor, mocht ik later een dochter krijgen dan laat ik net als bij mezelf ook gaatjes schieten op jonge leeftijd. Toen ik een jaar of 12 was heb ik 2e gaatjes bij laten schieten en op mn 16e in mn rechter oor een 3e. Draag in die laatste 3 gaatjes bijna nooit iets maar ze blijven toch open
![]()
Qua verzorging doe ik er al heel lang niks meer aan, maar als je ze net laat schieten moet je sowieso de eerste weken met sterilon druppelen 2x per dag ofzo en om de zoveel uur even draaien aan de knopjes.

en eigenlijk wil ik stiekem als ik 16 word weer gaatjes bovenin me oor (laten piercen dit keer
)