(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:25

Grootcellig , dat is meestal iets "gunstiger".
Maakt het er natuurlijk niet minder erg om.
Hopelijk slaat je vriendin zich er een beetje goed doorheen !

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:32

:( :( :( :( :(
Vandaag zijn er nieuwe foto's gemaakt en ondanks dat deze er goed uitzien, kreeg ze te horen dat ze het hooguit 2 jaar kunnen rekken. Hoe de behandeling verder gaat heb ik nog niet meegekregen...

Weet even niet wat ik met dit nieuws aan moet.... Heb haar net een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:29

[quote="Talonius"]:( :( :( :( :(
Vandaag zijn er nieuwe foto's gemaakt en ondanks dat deze er goed uitzien, kreeg ze te horen dat ze het hooguit 2 jaar kunnen rekken. Hoe de behandeling verder gaat heb ik nog niet meegekregen...

Weet even niet wat ik met dit nieuws aan moet.... Heb haar net een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad..[goed/quote]

Ach jeetje zeg...wat vreselijk!
Het is ook zo raar hé, de foto's zien er goed uit, maar ze kunnen het hooguit 2 jaar rekken.
Je zou toch denken, de foto's zijn goed, dus het is weg of begint weg te gaan.

Heel veel sterkte en ik blijf heel hard duimen op een wonder!! :(:)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:07

Talonius schreef:
:( :( :( :( :(

Weet even niet wat ik met dit nieuws aan moet.... Heb haar net een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad..

Wat een naar nieuws om te krijgen :(:) hé hopelijk trekt ze het een beetje.
Moet blijven houden hé !

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:10

Ze krijgt nog 2 zware kuren en daarna iedere 3 weken een kleine chemo. De arts had gezegd dat chemo pillen bij deze vorm niet voldoende aanslaan, dus moet het in het ziekenhuis via het infuus blijven gebeuren.
Woensdag volgt er toch ook nog een hersenscan, omdat ze erg licht in het hoofd is en eigenlijk vanaf het begin al klaagt over hoofdpijn. Meer slecht nieuws kan ze momenteel niet aan, dus ik hoop zo dat ze daar niets vinden.

Ze is gewoon even helemaal loomgeslagen. Zo gevochten de afgelopen weken en dan krijg je te horen dat de foto's er prima uitzien, maar ze met de 3-wekelijkse chemo max. 2 jaar kunnen rekken en dat de meeste patienten dat niet eens halen. Ze had gedacht misschien nog 5 jaar omdat alles zo goed aansloeg........

Ben vandaag jarig en dan krijg ik ook nog een krabbel van haar met 'nog veel gezonde jaren toegewenst' Dan breekt er toch gewoon iets van binnen?!

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:47

Jeetje, wat een tegenvaller. Wat een klote ziekte.. Snap dat ze helemaal loomgeslagen is hierdoor. Je begint toch weer hoop te krijgen na een aantal goede berichten, en dan dit ineens. Hopelijk wordt er in haar hoofd niets gevonden.. Heel veel sterkte voor haar, en natuurlijk ook voor jou! Je staat er midden in.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:03

Verschrikkelijk ja omdat soort nieuws te krijgen bah!, mijn moeder is overleden aan kanker toen ik 10 was.
Je staat helemaal machteloos je kan gewoon helemaal niks doen dat is het ergste |( behalve veel steunen :(:)

Gefeliciteerd trouwens ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 07:20

Alsnog gefeliciteerd!

Ik kan me goed voorstellen dat ze lamgeslagen is door dit nieuws. Je bent blij want de foto's zijn goed,maar toch heb je
niet zo lang meer te leven.
Maar het kan ook anders lopen hé! ER zijn zo veel mensen waartegen gezegt is, je hebt niet zolang meer te
leven en die leven 5 jaar later nog. Het kán altijd natuurlijk. En ik hoop dat het hier ook
zo zal lopen!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 07:26

He..meis... en je weet het maar nooit, bij mensen die "genezen"worden verklaard (wat heb ik daar toch een hekel aan) is het na een half jaar helemaal mis; mensen die "opgegeven" zijn gaan maar door en door en hebben na jaren nog een prima leven.....
Probeer weer een beetje positief te denken (vertel mij hoe moeilijk dat is!)..we steunen jou en je vriendin!
Juliie zijn zo goed bezig!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:50

Jeemig, wens jullie veel sterkte en kracht en idd niet opgeven.

Me zus heeft een rolstoel voor mams geregeld zodat ze ook lekker naar buiten kan. Ze voelt zich wat beter en is 2 kilo aangekomen. Deze week komt er een plan voor de bestraling

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:14

Ja het is een moeilijke aandoening. Gemiddelde overlevingsduur bij een grootcellig longca in dit stadium is 15-18 maanden. Een hele kleine groep haalt de 5 jaar. Maar zeg nooit nooit, ook al is het maar een hele kleine groep toch halen ze de 5 jaar. Ik hoop zo dat ze er bij hoort.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:20

Goed nieuw met een tegenvaller. Kan mij voorstellen dat als je hoort max 2 jaar dat opnieuw alles teniet valt. Geef de moed niet op. Er zijn mensen die langer leven dan dat is gezegd. Ik duim ervoor dat je vriendin hierbij hoort!

Sandeman, fijn als je moeder even naar buiten kan. 2 kilo aankomen is volgens mij best goed in deze situatie.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:32

pffff, wat een trieste ziekte is dat. Heel veel sterkte met je vriending. Ik leef met jullie mee, we hebben ditzelfde in de familie... ;(

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 13:32

Krijg net een sms dat er ook een gezwel achter haar linkeroog is gevonden. Ze is nog in het ziekenhuis ivm de chemo kuur, maandag weten we meer........
Begin me af te vragen of haar dan werkelijk helemaal geen geluk is gegund...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:36

Talonius schreef:
Krijg net een sms dat er ook een gezwel achter haar linkeroog is gevonden. Ze is nog in het ziekenhuis ivm de chemo kuur, maandag weten we meer........

Jeetje zeg, ook dat nog erbij. En het erge is dat je dan nog tot maandag moet wachten op de uitslag!
Zenuwslopend is dat. Laten we hopen dat het mee zal vallen en dat dat gezwel niets kwaads is!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:46

Wat ongelooflijke rot is dit voor je vriendin, je voelt je zo onmachtig en gefrustreerd omdat het (inderdaad) zo oneerlijk is. Hoe verdrietig is het om te horen dat je als goede moeder van een kind nog maar 2 jaar hebt, ik kan het niet bevatten. :\

Ik hoop van harte dat er in haar hoofd verder geen uitzaaiingen zijn en dat het goedaardig is, en dat ze nog veel langer dan die twee jaar mag leven. :(:)

TS, ook voor jou sterkte gewenst, ik wens je alle kracht toe om je vriendin zoveel mogelijk bij te staan en haar resterende tijd zo mooi mogelijk te laten zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:59

Wat een ellende kan een mens overkomen en dat met een jong gezin...
Ik lees al een tijdje mee en ik hoopte zo dat er een lichtpuntje zou komen.
Heel veel sterkte voor jou, je vriendin en haar naasten.
Wat kun je in vredesnaam meer zeggen....afschuwelijk nieuws :(:)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:07

GVD! wat een kl*te ziekte is dat ook zeg! merk t steeds meer om me heen... heel veel sterkte...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:19

girlyggirl schreef:
GVD! wat een kl*te ziekte is dat ook zeg! merk t steeds meer om me heen... heel veel sterkte...

Je hoort het inderdaad ontzettend veel de laatste tijd. Het is gewoon eng aan het worden!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:27

Ik heb het hele topic door gelezen. Wat een vreselijke ziekte is het toch.
En dan nu nog een tegenslag erbij.

Ik wil je vriendin en jou natuurlijk ook heel veel sterkte wensen.

Sandeman, voor jou en je moeder ook heel veel sterkte.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:39

Talonius schreef:

sjeetje -O- wat erg zeg..... het is haar echt niet gegund, ik hoop van echt dat ze het zo lang mogelijk en zonder pijn volhoud.
Het is echt niet eerlijk om op zo'n jonge leeftijd zo'n gevecht te moeten leveren, en alleen maar om het heen gaan te kunnen rekken!!
ik blijf dit volgen, meid ontzettend veel sterkte de komende tijd, en laat ons maandag weten als je iets weet!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:03

Talonius schreef:

Ooh wat oneerlijk, zo erg..
Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte en succes.
En ook ik hoop dat er geen uitzaaiingen zijn en dat ze nog langer als die 2 jaar volhoud!
Wat een rotziekte is het ook, mijn oma is ook aan kanker overleden en je hoort het inderdaad veel om je heen, ben er ook doodsbang voor.
Nogmaals heel veel sterkte :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:23

Wat een ongelovelijke schok om te horen dat er nu een tumor achter haar oog is gevonden. Eerst lijkt het positief en dan nu dit. Wederom sterkte aankomende dagen, afschuwelijk dat jullie moeten wachten tot maandag voor verder info. Opnieuw hier weer sterkte toegewenst.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 20:48

ivy_power89 schreef:
Talonius schreef:

sjeetje -O- wat erg zeg..... het is haar echt niet gegund, ik hoop van echt dat ze het zo lang mogelijk en zonder pijn volhoud.
Het is echt niet eerlijk om op zo'n jonge leeftijd zo'n gevecht te moeten leveren, en alleen maar om het heen gaan te kunnen rekken!!
ik blijf dit volgen, meid ontzettend veel sterkte de komende tijd, en laat ons maandag weten als je iets weet!

Ik kan het zelf nog steeds niet bevatten.......heb er echt geen woorden voor. Ik weet niet hoe laat ze maandag naar het ziekenhuis moet, maar laat jullie uiteraard weten hoe en wat. Fijn dat bokt een beetje een uitlaadklep is voor emoties.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:35

talonius,: pfoeh dat is een flinke tegenvaller, hopelijk is het "goedaardig"en kan ze echt nog een beetje genieten van het kosrte leven dat haar dan nog gegund word.zo jong nog, zo vreselijk oneerlijk
dat van die brieven is echt prachtig als ze dat kan doen

sandeman: Ook onwijs veel sterkte toegewenst. het is heel moeilijk om je moeder / vader zo te moeten zien.

helaas heb en maak ik het ook van dichtbij mee, ik mag echt van geluk in mijn handjes knijpen dat mijn vader er nog is, al zag dat er vorig jaar rond deze tijd niet zo roosklaurig uit, helaas lijkt hij nu weer slecht te pas/ kortademig e.d te worden dus gaan we het cirkeltje weer in,