Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:46

ik douche elke dag en was mijn haar ook elke dag.
als ik mijn haar 1 dag niet was lijkt het de volgende dag nergens naar...
en dán is het juist vet, als ik elke dag was heb ik nergens last van

_Tara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:04

mimeslosydy schreef:
ik douche elke dag en was mijn haar ook elke dag.
als ik mijn haar 1 dag niet was lijkt het de volgende dag nergens naar...
en dán is het juist vet, als ik elke dag was heb ik nergens last van

Maar dat het dan vet is, komt dus juist omdat je 't iedere dag wast. Lees maar een paar pagina's terug. Ik heb zelf hetzelfde hoor :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:05

ik zal wel elke ochtend moeten wassen, na een nachtje zitten mijn krullen a la einstein.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:06

Heb ook kort haar.

Was het ELKE dag en Fohn het ook ELKE dag.....knal er Gel en Haarlak in

Nergens last van :D

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:06

F_Orumster schreef:
ik zal wel elke ochtend moeten wassen, na een nachtje zitten mijn krullen a la einstein.

Herkenbaar :D . alleen merk ik dat elke dag wassen geen donder uit maakt..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:09

Zal ik eens vertellen dat ik mijn haar eens 6 weken niet gewassen had?! :+
Oke dat had wel een reden, had nl dit; http://img834.imageshack.us/img834/4972/img8579v.jpg

En was mijn hoofdhuid na die 6 weken vet? Nee, helemaal niet. :) Elke dag je haar wassen is inderdaad slecht. 2 tot 3x in de week is vaak zat! :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:10

er is niet voor niets shampoo voor iedere dag

denk dat iedereen voor zichzelf moet kijken
Ik vind het vies als je naar stal bent geweest ( cap op, gemest of gezweet) en je wast je haar niet

_Tara_

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:11

Ik heb anders ook eens 2 weken mn haar niet kunnen wassen en toen was 't echt wel flink vet :=
Al moet ik wel zeggen dat ik door dit topic wel ga proberen mn haar minder te wassen. Al vind ik 't eigenlijk ook wel gewoon fijn, iedere dag schoon gewassen haar.

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:16

ik was het echt iedere dag hoor.. en nergens last van...
Mensen krijgen eerder last van mij als ik het niet doe.. dan stink ik als een gek naar kippen (en een beetje naar paarden).. dat krijg je he op de boerderij :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:19

Oei, dat moet ik echt niet doen, mijn haar iedere dag wassen := Ik heb nogal last van psoriasis op mijn hoofdhuid en als ik mijn haar te vaak was (vaker dan om de dag/soms 1x in 3 dagen) springt heel mijn hoofdhuid kapot. Dan loopt er echt bloed en wondvocht uit. Dus nee, niet te vaak maar :n
Ik heb trouwens eigenlijk nooit last van stinkend of vet haar...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:20

Ook ik douche iedere dag en was iedere dag mijn haar. Maar daardoor heb ik wel snel een vette kop zeg maar. Meerdere kapsters al die mij gezegt hebben dat daardoor mijn haar droger is en zo snel vet wordt en dat ik het echt minder moet gaan wassen maar ik voel me dan enorm ranzig. Ik rij dan niet eens paard de laatste tijd. Ach ja.. Wat is niet slecht tegenwoordig ;) :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:28

Dat veel dingen slecht zijn, betekent toch niet dat je 't dan allemaal maar moet doen? Ik probeer zoveel mogelijk slechte dingen te vermijden.

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:30

ik heb spul uit de surinaamse winkel,
mijn haar is niet meer droog en was het nu om de dag

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:47

muc schreef:
Dat is helemaal niet Gadverdarrie! In mona pudding is ook gelatine verwerkt, dat is ook drilpudding. (Of vindt je dat ook vies??
Die doorzichtige wordt je in ieder geval niet (zo) dik van als je het elke dag gaat eten.

Idd. kan je ook pillen gaan slikken, maar die pudinkjes zijn nog lekker ook. :D

Ooh zo! Ik dacht al..... wat voor pudding bedoelen jullie.... nee maar dat vind ik wel lekker hoor :)).
Nog nooit geen doorzichtige gehad trouwens. Wist niet eens dat dat er was.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:05

Carmen schreef:
KarinvdM schreef:
Trek jij 's ochtends als je uit bed komt dan zo zonder je te wassen/douchen je kleren aan?

Ik heb een schoon bed, en voor dat ik naar bed ga douche ik, en was ik mezelf helemaal en doe ik deo op. Ik was ook altijd m'n haar en als het nat is doe ik het in een strakke knot naar achter. En ik doe er een spulletje van John Frieda in, tegen pluisen. De volgende ochtend, doe ik wat water in mn gezicht, deo op, luchtje op, m'n haar los en dan is het nog een beetje nat. En dan trek ik m'n kleren aan en dan maak ik m'n op. Doe ik mousse in enzo.

Ben ik nu vies?

Ik vind dat niet fris nee.
Je zweet behoorlijk 's nachts.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:09

Ik douche mezelf ook nagenoeg nooit 's morgens. Dan zit ik met nat haar op de fiets en dan gaat 't gek zitten. En om nou een half uur eerder op te staan alleen om te douchen en m'n haar te fohnen... Nee dank je :P Vind dat ook gewoon fijn, na een lange dag lekker douchen en schoon in bed.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:10

ik ga nu onder de douche mn haren wassen, morgen ochtend komt de smid en doe ik gelijk mn stal, dan ga ik daarna weer douchen, en morgen avond ga ik rijden en dan ga ik weer douchen en mn haar wassen.

En het ergste denk ik van alles is dat ik per douche beurt 2 handoeken gebruik, een kleine voor mn haar en een grote voor mn lijf dat zijn er dus vaak 4 per dag :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:12

Ik douche mezelf ook nooit 's ochtends hoor, altijd 's avonds :)
Ben heel erg op m'n slaap gesteld en als douche neem ik lekker de tijd. Heb ik 's ochtends écht de tijd niet voor! Deo en een lekker luchtje op, gezicht wassen en verzorgen en klaar! M'n haar was ik wel 's ochtends omdat ik van die pluizige krullies hebben, en ik 's morgends dan opsta met een afrokapsel. Shampoo, conditioner en dan nog zo'n serum en mousse van John Frieda erin :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:12

Kwa handdoeken gebruik ik er ook 2, maar die gebruik ik dan ook een keer of 4.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:16

_Tara_ schreef:
Ik douche mezelf ook nagenoeg nooit 's morgens. Dan zit ik met nat haar op de fiets en dan gaat 't gek zitten. En om nou een half uur eerder op te staan alleen om te douchen en m'n haar te fohnen... Nee dank je :P Vind dat ook gewoon fijn, na een lange dag lekker douchen en schoon in bed.

Ik douche 's avonds, dan was ik m'n haar ook en 's ochtends spoel ik me even kort af en blijft m'n haar droog.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:21

Dat vind ik dan weer zonde van 't water := Zo vies ben je volgens mij echt niet hoor 's morgens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:24

Ach, even afspoelen is zo gebeurd en dan ben ik m'n nachtzweet kwijt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:25

Ik douche elke dag en was me haren ook elke dag, daar krijg ik niets van hoor, lekker schoon hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:25

Tegenwoordig ben je niet vies meer. Ik bedoel, al douche je 1 keer per dag, in feite is dat natuurlijk voldoende. Zelf ben ik erg gesteld op mijn hygiene en douche vaak 2 keer per dag. Juist probeer ik dit wel te temperen omdat te vaak douchen ook niet goed is voor de huid. Ach, zoals eerder gezegd, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:06

MamboBeach schreef:
Tegenwoordig ben je niet vies meer. Ik bedoel, al douche je 1 keer per dag, in feite is dat natuurlijk voldoende. Zelf ben ik erg gesteld op mijn hygiene en douche vaak 2 keer per dag. Juist probeer ik dit wel te temperen omdat te vaak douchen ook niet goed is voor de huid. Ach, zoals eerder gezegd, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Ik douche soms wel eens 3x per dag }>