hoe vaak verschonen jullie je bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Re: hoe vaak verschonen jullie je bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 03:31

Ik vind dat mensen zelf moeten weten hoe vaak ze hun bed verschonen (zou wat zijn als ook dat al voor ons bepaald wordt) Ik val er alleen over dat mensen voor leugenaars uitgemaakt worden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:37

Pfff 1 a 2 keer per week??? hoeveel wassen draai je en hoevaak staat de droger aan?
Men, als ik dat moet doen, hangt de hele week mijn hui vol met was, heb geen droger en wil er geen.

IK verschoon mijn bed eens in de 3/4/5 weken, woon alleen, geen dieren in bed, dus schoon genoeg.
Raam staat dag en nacht open, luchten doet het dus toch wel en ook na 4 weken is het beddengoed nog fris genoeg

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 08:47

dowie schreef:
Elke zondag en vind het heeeeerlijk ...

het is bij mij ook weer zondag dus bed verschoondag
het valt best wel mee om te doen hoor ben nu al klaar er mee
en het gewassen beddengoed hand al weer te drogen lekker buiten
dus geen gelieg iedere zondag bij mij

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:01

In de zomer 1x in de week en in de winter om de 2 weken..
En het dekbed strijken doe ik niet aan en de beesten blijven beneden
want moet er niet aan denken om die in bed te hebben :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:10

Niki_ schreef:
Ik verschoon mijn bed 1x per 2/3 weken. als ik elke week mijn bed zou verschonen zou ik mijn moeder over me heen krijgen denk ik, vraag me ook af hoe veel wassen mensen draaien op een week :=

hier precies t zelfde, en men bed is echt niet vies hoor :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:12

Oja, nog even over het feit dat ik mijn bed om de 2/3 dagen verschoon, komt mede omdat mijn honden het ook heerlijk vinden om op bed te duiken :+ , en ik woon alleen op mijzelf(vriend komt dan wel vaak logeren). Dus heb verder ook niet veel was, dus ook niet als ik mijn bed wat vaker verschoon dan de gemiddelde nederlander. ;)
Ik heb ook vaak nachtmerries, en dan zweet je natuurlijk ook al meer(en ik slaap gemiddeld 12 uur per 24u, in want ben chronisch oververmoeid). Dus vind het niet fris om er dan in te liggen. :7

Wanneer mijn bed net verschoont is, vind ik het heerlijk om erin te liggen hihi.

Edit: Ik heb geen droger, dus veel extra kosten heb ik niet.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:22

Ik hoor iedereen over het feit dat het schoon oogt en dus niet in de was hoeft maar huisstofmijt is niet met het blote oog te zien maar wel slecht voor de gezondheid. Vooral als je er allergisch voor bent.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 09:24

ik woon alleen
en draai ongeveer 4 a 5 wassen per week daar zit mijn beddengoed dan ook bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:51

In de winter om de week. Verder mogen er hier geen dieren op komen. Ik vind het wel best zo, ik douche altijd vlak voordat ik er in duik en dan was ik m'n haren ook, dus echt vies kan het niet worden.. Als het erg warm is toch wel wat vaker. :j
Of als er vrienden blijven slapen oid (liggen we soms met z'n 2-en in mijn eenpersoonsbedje) dan verschoon ik hem daarna ook.. maar dat is dan meer omdat we er ook in liggen eten en zo. Niet omdat ik vies ben van m'n vrienden haha.

Edit; hoe lang doen jullie dan met je pyama? Ik slaap met dit weer in mini short en een hemdje/shirtje. Shortje doe ik 2/3 dagen aan, shirtje 1/2 dagen. Ik vind niets zo lekker als een schone pyama! In de winter slaap ik in traininingsbroek en shirt. Hier hetzelfde eigenlijk qua dagen. Ik heb ook echt heel veel hemdjes, t-shirtjes en grote lelijke shirts speciaal voor het slapen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:26

Nagano schreef:
ik woon alleen
en draai ongeveer 4 a 5 wassen per week daar zit mijn beddengoed dan ook bij

Ik woon ook alleen maar was een keer in de 2-3 weken 1 of 2 wasjes, en heb een hoop bedrijfskleding op voorraad (Dus hoef niet zo snel te wassen)en heb ene grote trommel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:39

Ik draai ongeveer 3 wassen per week (2 kleding, 1 beddegoed/kattenboxkleed).
Met m'n nachtgoed doe ik maximaal 2 nachten, daarna vervang ik het voor een andere set of gaat het in de was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:45

Iedere 2 weken. Hebben geen huisdieren die op de slaapkamer komen en die voor overmatig haar zorgen en daarnaast zijn we beiden geen zweters.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:03

Wekelijks, de bedden van de kindjes twee keer per week (is zeker bij de baby wel nodig, reflux..)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:18

Ik heb het liefste elke dag een schoon bed..
Maar dat is wel wat veel werk, dus ik verschoon mijn bed iedere week!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:20

Britt_Sisi schreef:
Niki_ schreef:
Ik verschoon mijn bed 1x per 2/3 weken. als ik elke week mijn bed zou verschonen zou ik mijn moeder over me heen krijgen denk ik, vraag me ook af hoe veel wassen mensen draaien op een week :=

hier precies t zelfde, en men bed is echt niet vies hoor :)

Mijn moeder WIL juist dat ik het 2x per week doe, en ja zij wast het, hangt het op.

Haal wel even zelf mijn bed, en dek het ook even zelf op.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:17

1 x in de week, dat heb ik eigenlijk van mijn moeder overgenomen!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 09:19

Viootjuh schreef:
1 x in de week, dat heb ik eigenlijk van mijn moeder overgenomen!

ik dus ook
al doet mijn moeder het bij haar zelf nu 2a 3 x per week (wegens ziekte van mijn pa)
dat doe ik dus niet vind 1 x per week genoeg in de winter zomers zoms meer

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:22

1 x per 2 weken, mijn ouders zijn gescheiden dus lig maar een halve week in bed en dan kan het een halve week luchten.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:16

Ik zeker niet vaker dan eens in de drie weken. Wel stofzuig ik het voeteneinde nog af en toe tussendoor, omdat de kat daar vaak ligt te slapen. Vind een schoon bedje heerlijk, maar is ook veel werk. En mijn beddengoed (twee hoezen, twee kussenslopen, twee lakens en twee moltons) passen echt niet in 1 keer in de wasmachine (afgezien van feit dat ik de lakens en moltons apart wil wassen omdat ze wit zijn en ik ze op hogere temperatuur doe), dus levert ook nog veel was op. Ik slaap wel altijd met pyjama, en dat scheelt erg veel, die was ik na 3 dagen, dus daar wordt je bed een stuk minder vies van dan als je in alleen ondergoed slaapt.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:48

Ik was het beddengoed maar eens in de 3 weken...
Meestal is dat als de frisse geur van de wasverzachter eruit is.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:33

Ik verschoon mijn bed 1x in de week, vind ikzelf wel zo fris.
Mijn moeder doet dan ook wel heel veel wassen draaien, denk wel 5 per week ofzo? Misschien wel meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:36

_rosita_ schreef:
Pfff 1 a 2 keer per week??? hoeveel wassen draai je en hoevaak staat de droger aan?
Men, als ik dat moet doen, hangt de hele week mijn hui vol met was, heb geen droger en wil er geen.

IK verschoon mijn bed eens in de 3/4/5 weken, woon alleen, geen dieren in bed, dus schoon genoeg.
Raam staat dag en nacht open, luchten doet het dus toch wel en ook na 4 weken is het beddengoed nog fris genoeg

Bah
Sorry maar beddengoed waar je al 5 weken in ligt is echt niet fris meer.

Ik zou het liefst elke dag een schoon bed hebben :o Vind dat zó fijn
Ik verschoon het sowiezo op zondag en s'zomers als je wat meer zweet 2 x in de week.
Gaat lekker buiten in de lijn, fris. In de winter hang ik het op een kamer uit en dan het raam open, is het ook zo droog en fris.

En voor de mensen die zeggen: het ruikt niet vies
Dat is niet zo, je bent aan je eigen lucht gewend dus dan ruik je het zelf niet, maar reken maar dat zo'n bed na maanden wel riekt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:36

En mijn slaapkamerraam staat nagenoeg altijd open, dus de kamer wordt ook gelucht.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:38

Ik werk volgens een schoonmaakrooster *structuurfreak anders voer ik niks uit* :+
Daarop staat dat ik om de week het bed moet verschonen dus doe ik dat braaf :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:39

Hier 1 keer per week (en die van de kinderen soms vaker), heb dan wel meteen 4 bedden te doen ;)