Binckydenice schreef:Tja, beetje late reactie was het topic een beetje kwijt...
Hoe bedoelen mensen met vrijheid kwijt?
Je krijgt met een kindje er toch ook een hoop goede dingen voor terug? het is toch gewoon een keuze die je maakt om een stap verder te gaan in je realtie en toekomst,.... Ik ben benieuwd naar wat mensen bedoelen met vrijheid...
Ik geloof dat ik iets heb geschreven over vrijheid dus ik voel me geroepen
.Wat ik bedoel is dat je gewoon niet overal zomaar meer naartoe kunt. Je kunt niet zomaar meer naar de paarden, je kunt niet zomaar een paar dagen op vakantie, je kunt niet meer zomaar naar een voorstelling wat het een of ander of op stap, je kunt geen wereldreis meer doen, je kunt niet meer spontaan een drankje gaan drinken met je collega's na het werk, je kunt zelfs geen middag ongestoord zonnen in je eigen tuin, enzovoort.
Nu kun je natuurlijk wel voor bepaalde dingen een oppas regelen of je kind meenemen. Maar je kunt gewoon niet overal meer staan en gaan waar je zelf wilt. Je hebt je kind om rekening mee te houden ten allen tijde.
Zijn dat levensnoodzakelijke dingen? Nee.
Is dat het waard om op geven voor een kind? Voor veel mensen wel, voor sommigen niet. De ene zijn daar al klaar voor op hun 20ste en de andere pas op hun 40ste.
Edit: Wat ik veel merk bij sommige jonge moeders (<20 jaar) is dat zij nooit die vrijheid hebben gehad. Het ene huis uit en het andere alweer in met baby. Het is makkelijker om iets op te geven dat je niet kent denk ik.

.