Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:58

JessAndHope schreef:
@ Steph: als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Plain and simple. Maar het kán anders. Hij hééft de tijd om even mee te helpen en dan zou ik graag zien dat hij dat ook deed om de kans op gekke dingen met de baby te voorkomen. Ik ben als de dood dat er iets verkeerd zou gaan zeg! En hij hoort daar ook bang voor te zijn, en niet lopen zeuren als ik niet in een rokerige ruimte wil gaan zitten. Hij is verdikkie de vader van het kind! Hij moet het juist in bescherming nemen!

Je hebt helemaal gelijk wbt de bescherming, maar iemand anders in het topic zei ook al: mannen zijn pas een vader als het kindje daadwerkelijk geboren is.
Mijn vriend vind de ''baby'' tijd ool niet veel ''aan'' hij zegt altijd: ze eten,poepen en slapen meer doen ze niet.
Hij doet alles wel ook al ze nog zo klein zijn maar hij zegt zelf dat hij ze veel leuker vind qua omgang zo rond de 5 a 6 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:59

JessAndHope schreef:
Alle financiële dingen zijn al samen. En dr is gewoon geen geld voor een schoonmaakster. En dat is ook niet nodig. Want het IS schoon thuis.
Maar hij kan toch gewoon wel dingen doen? Zoals een gasfles tillen bijvoorbeeld.

Maar als het schoon is, dan is er toch geen probleem?

Hoe deden jullie dat dan voor de baby? Deed hij toen ook nooit wat? Als je wat vroeg deed hij dan ook moeilijk, of gewoon niet?

Heb jij die gasfles nu zelf gedragen? (vraag ik mij af omdat hij steeds genoemd wordt. :D )

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:59

Jahwel, dat is ook wel zo. Maar als ik hem er dan op wijs dat het nu niet echt verantwoordelijk is om te verwachten dat je zwangere vriendin in de rook gaat zitten. En dat dat onmogelijk gezond kan zijn voor die kleine en dat HIJ daar ook zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen.... hij luistert gewoon niet. Of het boeit hem niet, 1 van die 2...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:01

russel schreef:
Ik zou een werkster nemen.

Dan is je huis schoon, zeker nu je al 7 maanden bent.

Haal je het uit de gezamelijke pot zodat hij ook mee betaald.

Heb je die stress en zorg minder. Maak alles gemakkelijk voor jezelf.

Kijk eeh 36 kg ga ik ook niet dragen hoor.

Maar je ouders, heb je daar steun aan=

Ik sluit me hierbij aan. :)
Maak het inderdaad makkelijk voor jezelf!

En kijk, ik wil niet bot zijn, maar je zit nu maar continu door te miepen over die eeuwige gasfles.
Als dat het enigste is waar je zo mee in je maag zit, mag je nog in je handjes klappen.

Zoek naar oplossingen en handvaten, die je worden aangereikt.
Je bent nu een hormonenbommetje, en dat heeft ook meer invloed op jou en je relatie dan je in eerste instantie zou denken.

Ik wens je verder veel wijsheid en kracht toe.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:02

russel schreef:
JessAndHope schreef:
Alle financiële dingen zijn al samen. En dr is gewoon geen geld voor een schoonmaakster. En dat is ook niet nodig. Want het IS schoon thuis.
Maar hij kan toch gewoon wel dingen doen? Zoals een gasfles tillen bijvoorbeeld.

Maar als het schoon is, dan is er toch geen probleem?

Hoe deden jullie dat dan voor de baby? Deed hij toen ook nooit wat? Als je wat vroeg deed hij dan ook moeilijk, of gewoon niet?

Heb jij die gasfles nu zelf gedragen? (vraag ik mij af omdat hij steeds genoemd wordt. :D )

Hij verwijt mij dat het huis niet schoon is, maar steekt verder ook geen poot uit. Dát is dus zo'n punt waar ik dan niet tegen kan en me maar weer in zit te houden. Het huis is wél schoon, en als je denkt dat het nóg schoner moet, dan pak je zelf een stofdoek.

Voor de baby deed ie ook niks, maar dan maakte het me niet zoveel uit. Maar als je ziet dat je meissie het zwaar(der) heeft door de zwangerschap, dan help je toch even mee?! Helemaal als het nadrukkelijk uitgelegd en gevraagd wordn?!

Nee, ik heb die gasflessen (het waren er 3) niet getild. Maar ik heb wel alles moeten regelen dat ze alsnog met spoed vervangen zouden worden door diegene die dat normaal ook doet. Want die deed op dat moment zijn rondje niet, dus moet hij weer extra gaan lopen, omdat vriendlief er te beroerd voor is. Maar wel 's avonds gaan zeiken als je niet kan douche omdat er geen gas is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:03

Maar het is juist voor jouw uit te zoeken of hij niet luistert, omdat hij tot het niet luisterende soort mannen hoort. Of dat het hem niet boeit, lees: dus geen respect voor je heeft.

Het 2e is dan toch duidelijk? Eruit en weg er mee.

Maar ik ben ook een roker geweest, 30 jaar gerookt. Nu 6 jaar clean. Iedereen mag roken, ook bij mij in de buurt. Maar als het een paar achter elkaar worden in mijn huis, gaan alle ramen open, een ultime hint.....

Maar van wat mee roken krijg je geen ongezond kind.

Om na de geboorte je huis vol te zetten met rook is wel slecht, de longetjes kunnen dat niet verdragen.

Maar ik als ex-roker, wat haatte ik het als ik steeds kritiek kreeg over mijn roken.....en deed natuurlijk dan wat ik wilde.

Een roker met een niet-roker is gewoon moeilijk.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:03

Steentje schreef:
russel schreef:
Ik zou een werkster nemen.

Dan is je huis schoon, zeker nu je al 7 maanden bent.

Haal je het uit de gezamelijke pot zodat hij ook mee betaald.

Heb je die stress en zorg minder. Maak alles gemakkelijk voor jezelf.

Kijk eeh 36 kg ga ik ook niet dragen hoor.

Maar je ouders, heb je daar steun aan=

Ik sluit me hierbij aan. :)
Maak het inderdaad makkelijk voor jezelf!

En kijk, ik wil niet bot zijn, maar je zit nu maar continu door te miepen over die eeuwige gasfles.
Als dat het enigste is waar je zo mee in je maag zit, mag je nog in je handjes klappen.

Zoek naar oplossingen en handvaten, die je worden aangereikt.
Je bent nu een hormonenbommetje, en dat heeft ook meer invloed op jou en je relatie dan je in eerste instantie zou denken.

Ik wens je verder veel wijsheid en kracht toe.

Ja, een luxe die ik me helaas niet kan veroorloven. En hij die altijd over het geld miept, zich niet WIL veroorloven.

Nee, het is niet alleen die gasfles, dat is gewoon even om aan te tonen hoe onnadekend ie kan zijn.
Heb nog tig andere voorbeelden. Zoals de uitspraak: ja jij wilde zwanger worden......

Goh, alsof ik daar alleen bij was...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:05

JessAndHope schreef:
Nee, ik heb die gasflessen (het waren er 3) niet getild. Maar ik heb wel alles moeten regelen dat ze alsnog met spoed vervangen zouden worden door diegene die dat normaal ook doet. Want die deed op dat moment zijn rondje niet, dus moet hij weer extra gaan lopen, omdat vriendlief er te beroerd voor is. Maar wel 's avonds gaan zeiken als je niet kan douche omdat er geen gas is....

Had ik de gasflessen toch mooi laten staan... :o
Als hij er zelf oo last van heeft, dan is dat wel hetgene wat werkt }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:06

Ik begin te denken dat je het soort man in huis hebt gehaald die heel duidelijk van de rollenpatronen is en vind dat het huishouden van de vrouw is en dan ook nog vind dat het nooit schoon is en dat je zit te lummelen, want je bent zo veel thuis.

Hij heeft geen zin in huishoudelijke taken en verantwoordelijkheden.
Als hij thuis komt is alles spik en span, staan de potten te pruttelen, ziet vrouwlief er begeerlijk uit en is mannetje moe en moet verzorgd worden.

Tsja.....ik denk dat dat de breuk gaat worden. Hij wil het niet veranderen en jij kan het niet zonder...

Hij is vast erg verwend door zijn moeder en zijn vader weet vast niet waar de stofzuiger staat,of ze er wel een hebben en wat voor kleur die heeft.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:07

russel schreef:
Maar het is juist voor jouw uit te zoeken of hij niet luistert, omdat hij tot het niet luisterende soort mannen hoort. Of dat het hem niet boeit, lees: dus geen respect voor je heeft.

Het 2e is dan toch duidelijk? Eruit en weg er mee.

Maar ik ben ook een roker geweest, 30 jaar gerookt. Nu 6 jaar clean. Iedereen mag roken, ook bij mij in de buurt. Maar als het een paar achter elkaar worden in mijn huis, gaan alle ramen open, een ultime hint.....

Maar van wat mee roken krijg je geen ongezond kind.

Om na de geboorte je huis vol te zetten met rook is wel slecht, de longetjes kunnen dat niet verdragen.

Maar ik als ex-roker, wat haatte ik het als ik steeds kritiek kreeg over mijn roken.....en deed natuurlijk dan wat ik wilde.

Een roker met een niet-roker is gewoon moeilijk.

weetje Russel, dééd ik er maar moeilijk over. Maar dat dóe ik helemaal niet. Hij rookt altijd buiten omdat er in mijn huis gewoon niet binnen gerookt word, en dat waardeer ik ook en dat zeg ik ook. Maar ik vind dat het mijn goed recht is om op een andere dag bij iemand op visite te gaan dan de daadwerkelijke verjaardag als ik weet dat iedereen daar zit te roken. Dat hun roken, moeten ze zelf weten (en geen gewone rokers, maar ketting rokers), maar dring het niet aan mij op.
Ik voel mij niet geroepen om in andermans huis, aan ZIJN familie te vragen of er aub 10 man willen stoppen met roken zolang ik er ben. Dat doe ik gewoon niet, dan blijf ik zelf weg en ga ik gewoon een andere dag. Dus ik kom uiteindelijk wel.
Daarnaast vind ik dat hij het aan zijn ouders hoort te vragen of ze niet willen roken zolang ik er ben, en dit niet bij mij neer te leggen.

Die kleine heeft geen stem en kan niet kiezen, dus doe ik het voor dr. Roken is slecht. Punt. Dit is bewezen en aangetoont. Dat iemand dan nogsteeds wil roken, joh geen probleem! Maar verplicht mij niet daar aan mee te doen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:08

Ik heb het hele topic gelezen. Je krijgt best wat voor je kiezen zo.
Allereerst vind ik het niet meer dan normaal dat je niet rookt bij een zwangere in de buurt, uit jezelf. En dat zeg ik als fanatieke-rokerd.

Ik lees uit je posts niet af dat dit om een 35-jarige gaat. Heeft hij nog meer kinderen? Dat hij denkt 'ik weet het allemaal wel?'
Ik zou hem denk ik nu zoveel mogelijk negeren/ontwijken en kijken ná de bevalling wat je gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:10

Ik vind het aan de rokers om er rekening mee te houden. Ook knap aso om naast een zwangere vrouw met zijn allen te gaan zitten paffen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:13

russel schreef:
Ik begin te denken dat je het soort man in huis hebt gehaald die heel duidelijk van de rollenpatronen is en vind dat het huishouden van de vrouw is en dan ook nog vind dat het nooit schoon is en dat je zit te lummelen, want je bent zo veel thuis.

Hij heeft geen zin in huishoudelijke taken en verantwoordelijkheden.
Als hij thuis komt is alles spik en span, staan de potten te pruttelen, ziet vrouwlief er begeerlijk uit en is mannetje moe en moet verzorgd worden.
Tsja.....ik denk dat dat de breuk gaat worden. Hij wil het niet veranderen en jij kan het niet zonder...

Hij is vast erg verwend door zijn moeder en zijn vader weet vast niet waar de stofzuiger staat,of ze er wel een hebben en wat voor kleur die heeft.

Dát klopt wel ja, want hij zeurt altijd over moe zijn (echt hoor, en dan wat over mij zeggen!?!).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:15

Lizzle schreef:
Ik heb het hele topic gelezen. Je krijgt best wat voor je kiezen zo.
Allereerst vind ik het niet meer dan normaal dat je niet rookt bij een zwangere in de buurt, uit jezelf. En dat zeg ik als fanatieke-rokerd.

Ik lees uit je posts niet af dat dit om een 35-jarige gaat. Heeft hij nog meer kinderen? Dat hij denkt 'ik weet het allemaal wel?'
Ik zou hem denk ik nu zoveel mogelijk negeren/ontwijken en kijken ná de bevalling wat je gaat doen.

Nay, dit is zn eerste. Dus hij zou juist helemaal lirisch moeten zijn en all over it. Maar ik krijg het idee dat het hem gewoon geen ruk interesseerd.
En ja, ik vind het ook enorm onbeschoft om te roken waar een zwangere bij is, maar ze zouden het zelfs nog doen als ze bij de wieg van die kleine zoude staan...
Dus ik heb allang gezegd: als je moeder wil dat ik dáár langskom met die kleine, dan blijven de sigaretten uit zolang ik er ben. Punt.
Kan ze dat niet opbrengen, dan ben ik zo weer weg.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:17

russel schreef:
Ik vind het aan de rokers om er rekening mee te houden. Ook knap aso om naast een zwangere vrouw met zijn allen te gaan zitten paffen.

Zn moeder rookt, de man van zn moeder (niet zn echte vader) rookt, zn broertje rookt, hij rookt, zn zus rookt, zn zwager rookt, de dochter van zn zus rookt...
En dan hebben ze ook nog eens allemaal kennisen die roken.
En daar moet ik tussen gaan zitten?

Nee, weetje wat ie dan zegt? 'Nou, dan ga je toch gewoon buiten staan...."

Euhm.. als ik dan alleen maar buiten sta, whats the point in beeing there at all???

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:21

JessAndHope schreef:
Maar bij alles wat ik zeg, trekt hij die slechtoffer rol om zich heen en krijg ik te horen: jaja, jij bent perfect.

Hoe meer post je plaatst hoe meer dit zinnetje ook in mij opkomt.
In jou post doe jij niks maar dan ook echt niks verkeerd.
En hij is de grote boeman.
Kijk eens een keer echt realistisch naar jezelf!?
2 vechten is 2 schuld maar dat wil jij niet horen, jij wil alleen horen dat hij fout zit.
Niemand is altijd politiek correct, zwanger of niet.. En in geen een relatie zit de een 100% goed en de ander 100% fout.
Ga eens met je vriend praten, stel hem desnoods voor om er iemand bij te halen maar doe iets aan je situatie i.p.v je vriend op internet compleet de grond in te boren!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:23

JessAndHope schreef:
Ik snap niet waarom mensen hier denken dat ik dus ook schuldig ben aan die ruzies? Ik heb toch al uitgelegd dat ik gewoon ontzettend goed oplet met wat ik zeg en doe, júist door de hormonen. Ik ben me er echt wel van bewust dat ik daardoor ook verander, maar dat beperk ik zoveel mogelijk. En ik ben juist makkelijker geworden dan vóór de zwangerschap.

Maar als ik mn gevoelens op tafel leg door te zeggen dat het me dwars zit dat hij het normaal vind dat ik nog wel even 36 kilo kan tillen, en hij dit zo van tafel veegt. Dan ben IK diegene die ook schuld aan de ruzie heb???
Nee, sorry, dat zie ik niet in.

En ja, ik kan momenteel beter steun gebruiken, dan het commentaar dat ik er ook wel schuldig aan ben. Nogmaals, ik ben makkelijker dan vóór mn zwangerschap!

Zoals je nu hier overkomt ben je in mijn ogen een vuurspugende zwangere draak! :D En dat is niet heel erg gemeen of persoonlijk bedoeld, maar jij hebt echt in geen enkel opzicht een idee van hoe onredelijk je dit hele topic af en toe klinkt :P

Ik zie het heel simpel, je hebt 2 opties:
- Je zet hem aan de kant
- Je zet hem niet aan de kant

Er is niks anders.. :P Maar eerlijk gezegd? Hij is fout, maar jij net zo goed. Waar 2 vechten hebben 2 schuld :) Jij hebt last van je hormonen ( en je kan 100x brullen dat het niet zo is, maar je posten bewijzen het tegendeel ) en hij is gewoon een lakse lül.. :)

kimmetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:24

Abeltje77 schreef:
Ik zie het heel simpel:

liever gelukkig met zijn tweeen als ongelukkig met zijn drieen

Ik bedoel; als hij NU al zo is, en het kind zit nog intern zogezegd, denk je dan dat het goed gaat als het kind straks huilend, poepend en krijsend op de wereld is?

Gaat hij uit zichzelf opstaan om te voeden? Gaat hij uit zichzelf een poepluier verschonen? Gaat hij het accepteren dat ie gebroken nachten heeft?

Of gaat over een maand of 2 ook alles op jouw bordje komen?

Ik ben bang dat dit precies is omschreven zoals het er nu voorstaat. Wat een ellende allemaal! Maar vergeet inderdaad niet aan jezelf te denken! :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:27

Ik ga wel een beetje met Tallie mee, ik begrijp wel wat ze bedoelt. Als je zwanger bent dan verander je gewoon. :j Of je wil of niet. :D

Kun je het nu wel relativeren, je bent 1 en al hormoonbom.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:31

Tallie1979 schreef:
Zoals je nu hier overkomt ben je in mijn ogen een vuurspugende zwangere draak! :D En dat is niet heel erg gemeen of persoonlijk bedoeld, maar jij hebt echt in geen enkel opzicht een idee van hoe onredelijk je dit hele topic af en toe klinkt :P

Ik zie het heel simpel, je hebt 2 opties:
- Je zet hem aan de kant
- Je zet hem niet aan de kant

Er is niks anders.. :P Maar eerlijk gezegd? Hij is fout, maar jij net zo goed. Waar 2 vechten hebben 2 schuld :) Jij hebt last van je hormonen ( en je kan 100x brullen dat het niet zo is, maar je posten bewijzen het tegendeel ) en hij is gewoon een lakse lül.. :)

:j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:33

Kiim schreef:
JessAndHope schreef:
Maar bij alles wat ik zeg, trekt hij die slechtoffer rol om zich heen en krijg ik te horen: jaja, jij bent perfect.

Hoe meer post je plaatst hoe meer dit zinnetje ook in mij opkomt.
In jou post doe jij niks maar dan ook echt niks verkeerd.
En hij is de grote boeman.
Kijk eens een keer echt realistisch naar jezelf!?
2 vechten is 2 schuld maar dat wil jij niet horen, jij wil alleen horen dat hij fout zit.
Niemand is altijd politiek correct, zwanger of niet.. En in geen een relatie zit de een 100% goed en de ander 100% fout.
Ga eens met je vriend praten, stel hem desnoods voor om er iemand bij te halen maar doe iets aan je situatie i.p.v je vriend op internet compleet de grond in te boren!

hier ben ik het ook mee eens.
dat gevoel krijg ik dus ook steeds meer.
dat jij alles goed doet, en hij alles verkeerd.
als jij dat zo voelt, maak er dan een eind aan zou ik zeggen, verbreek de relatie.
ik heb je alleen maar kritiek horen geven op hem, geen een lief woordje, of dit of dat heeft die gedaan voor mij.

en over het roken, je kan mensen niet verbieden om in hun eigen huis te roken.
ik geef hem dan ook gelijk dat als jij er mee zit je het zelf ook maar moet vragen, en niet hij.
mijn man en ik roken ook, komt er visite,dikke pech, als ik zin heb in een sigaret steek ik er een op.
als ik ergens op visite ben waar niet gerookt word, ok ga ik buiten roken als ik er zin in heb.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:33

Is echt, echt niet gemeen of persoonlijk bedoeld, vat het alsjeblieft niet zo op.. :')

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:38

Ik heb alleen jou verhaal gelezen en verder geen reacties maar oei wat gaat mijn bloed hier van koken :(
Wat een ontzettende lamzak zeg! Neem je beslissing, ik denk niet dat je met zo iemand gelukkig kan worden.
Kies voor jezelf en de kleine, dat gaat je heus wel lukken en steek geen energie meer in hem.
Je kunt hem ook voor het blok zetten en zeggen dat je hem voorlopig niet meer wil zien en hij ook verder niks meer met de zwangerschap te maken hoeft te hebben. Aju paraplu!

Sterkte ermee!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:44

vrouwke schreef:
en over het roken, je kan mensen niet verbieden om in hun eigen huis te roken.
ik geef hem dan ook gelijk dat als jij er mee zit je het zelf ook maar moet vragen, en niet hij.
mijn man en ik roken ook, komt er visite,dikke pech, als ik zin heb in een sigaret steek ik er een op.
als ik ergens op visite ben waar niet gerookt word, ok ga ik buiten roken als ik er zin in heb.

Ben ik het niet mee eens. Ook zijn kind zit in haar buik en die wil je niet blootstellen aan rook.
Als zijn familie rookt, vind ik het zijn taak om even te vragen of ze niet willen roken in bijzijn van zijn vrouw en ongeboren kind.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:53

dit is toch niet normaal?! :( . is hij dan echt zo dom dat hij dit niet snapt? hij kan best rekening met jou houden, want dit is echt niet goed voor jou! kun je geen hulp inschakelen? (voor huishouden boodschappen ect, door ouders of dergelijken?) dit kan niet langer zo. meer aan jezelf denken!! k zou hard voor je duimen dat vriend een keer gaat nadenken. heeeel veel sterkte en succes!! :(:)