Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:14

Ja nouja ik wist het niet van die pil. Dus ik ging naar de huisarts met depressieklachten, en toen werd ik doorverwezen naar het Riagg en alles, terwijl hij natuurlijk wíst dat ik aan de pil zat. Toen ik later wel gestopt was en dat een keer tegen hem zei zei hij zo een beetje tussen neus en lippen door: 'Ja, tja de pil heeft wel eens zo'n uitwerking ja'.....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:28

Vandaag is mijn 3de dag zonder pil, en heb steeds een vervelend gevoel in mijn onderbuik.
Maar volgens de huisarts was het goed mogelijk dat ik deze week een doorbraak bloeding zou krijgen.

Juul: Mijn ( nouja, vorige ) huisarts heeft mij ook weggestuurd met de woorden " stress ", en daar kon ik het mee doen.
Ik ben in totaal 2 x bij de huisarts geweest ivm flinke vermoeidheid en stemmingswisselingen, maar steeds weggestuurd.
Jammer dat sommige huisartsen niet aan de pil denken als mensen last van deze klachten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:30

Ja stom is dat hè? Ik snap dat dus ook niet.. En maar doorverwijzen naar het Riagg, waar men ook overuren draait inmiddels, en aan de écht extreme gevallen nieteens meer toekomt omdat er allemaal mensen komen bij wie het simpel op te lossen is.. Vind ik nog best een ernstige zaak eigenlijk..

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:34

Goed idee Juul om dit topic te openen.

Zelf heb ik hier ook ervaring mee. Laag libido, vaak moe, niet down maar wel dat mijn gevoel 'afgevlakt' was zeg maar. Ik maakte me juist nergens druk om het interesseerde mij niet, beetje gevoelloos zeg maar.

Gestopt met de pil en alles werd beter, libido werd zelfs iets te hoog volgens vriendlief haha! Zit nu aan de nuvaring maar merk dat het weer dezelfde kant op begint te gaan, hebben meer mensen daar ervaring mee of gebruiken jullie niets meer?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:37

Dat vind ik dus ook.
Als bekend is dat de pil deze bijwerkingen kan geven, begrijp ik niet waarom daar eerst niet naar gekeken wordt :n

Ik heb nu een nieuwe huisarts, maar ik weet niet of hij over de pil was begonnen wanneer ik hem alleen had verteld dat ik last van vermoeidheid heb + stemmingswisselingen.
Bij mijn nieuwe huisarts ben ik er dus zelf over begonnen, en daarom ben ik nu ook tijdelijk gestopt met de pil.

EDIT : ik heb ook een zeer laag libido.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:38

Ik gebruik helemaal niks meer van pillen etc., ga er ook niet meer aan. Ik durf het gewoon niet meer := 't Was bij mij dan ook best wel heftig allemaal (voor meer info pb), maar ik kan me wel voorstellen dat als het minder was je wel weer wat anders probeert :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:44

Eciara schreef:
Kim90 schreef:
Ik zit ook aan de diane pil, en zit er over te denken om een lichtere te nemen, ben alleen bang dat mijn gezicht dan weer een maanlandschap wordt :D }>
Misschien wordt ik dan ook wel weer wat vrolijker e.d. ik zit inmiddals al zeker 5 jaar aan de diane pil en zou eigenlijk niet meer weten hoe ik voor de pil was :=

Geloof dat de Jasmin pil ook voor goed voor je huid is en is veel lichtere pil!

Let op met de Jasmine daar word je behoorlijk agresief van ;(

maar ik ben inmiddels ook na ruim 10 jaar de diana te hebben gehad
aan het zoeken naar de juiste pil met mijn huisarts heb inmiddels al de 4de andere pil gehad
en wederom bevalt deze ook niet (de yazz) word er helemaal deprie van geiriteerd en onaanspreekbaar
;(

1 voordeel ik ben nauwelijks ongesteld (2 dagen)
en dat was het dan ook,
nadelen met de Diane sjaggo, hoofdpijn, menstruatie pijn, bedwelemd voelen.

enz enz
nu weer al 4 weken zonder pil en ik voel me prima weer ;)
nadeel tijdens de sex een condoom gebruiken :+

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:50

@onley, vervelend allemaal die stomme bijwerkingen :( Mag ik je vragen wat je bedoeld met je bedwelmd voelen?

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:56

Ik heb het ook gehad !
Heb hem maar heel kort geslikt,
weet f niet meer hoe die heette,
maar ik werd er gelijk super chagrijnig en hélemaal down van, echt niks voor mij..
ben er mee gestopt, toen was het gelijk helemaal over...
HA had er ook niks over gezegd, had het wel gelezen in de bijsluiter, maar ik dacht dat gebeurt mij toch niet. Nou dus wel :=

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:59

Zoals ik eerder noemde,niet iedereen reageerd hetzelfde ,ik heb super baat bij de jasmine!!alle anderen sloeg ik mensen de hersens in om niets,dus tis persoonsgebonden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:08

Juul schreef:
Ja nouja ik wist het niet van die pil. Dus ik ging naar de huisarts met depressieklachten, en toen werd ik doorverwezen naar het Riagg en alles, terwijl hij natuurlijk wíst dat ik aan de pil zat. Toen ik later wel gestopt was en dat een keer tegen hem zei zei hij zo een beetje tussen neus en lippen door: 'Ja, tja de pil heeft wel eens zo'n uitwerking ja'.....

Exact hetzelfde hier. Ik ben zelfs aan de anti-depressiva geweest. :n

Ik vind dat doktoren hier veel meer rekening mee moeten houden. Maar het schijnt dus dat het niet hard bewezen is dat de pil depressieve klachten kunnen geven. Officiëel weten de artsen het dus niet. Wat ze weten hebben ze uit verhalen van patiënten, maar daar mogen ze hun behandeling natuurlijk niet op baseren.

Tot het bewezen is is het dus aan ons om het zo hard mogelijk rond te toeteren. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:29

Ik vind dat het het eerste is waar een huisarts aan moet denken als iemand depressief is. Denk eens in hoeveel mensen ze hiermee kunnen helpen. Je hoeft mensen natuurlijk ook niet bang te maken, maar iemand met een depressie laten zitten terwijl dit misschien een oplossing is vind ik erg eigenaardig.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:35

Cyntje schreef:
Mareng schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag met Mycrogynon 30 begonnen en er dinsdag weer mee gestopt... Ik werd er helemaal opgefokt en Depri van.. Een soort vervreemding van mezelf! Ik ben 40 en heb in het verleden Marvelon geslikt. Nu weer begonnen omdat ik hoopte mijn PMS klachten af te kunnen zwakken.. Maar ben er nu voorgoed van genezen.. Wat een rotzooi zeg, een beetje hoofdpijn of buikpijn had ik voor lief genomen maar deze reactie? Echt ernstig. Het is nu vrijdag en ben weer mezelf gelukkig!

Dat is wel ernstig snel, niet gewoon een griepje of iets onder de leden?

Nee, kwam puur door de hormonen... Ben nu weer helemaal normaal, haha.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:58

Hoe lang duurde het bij jullie voor het verbeterde na het stoppen van de pil?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:22

Behoorlijk oud topic dit, maar ik weet niet of er nog iets soortgelijks was. Alleen ik herken mij precies in deze problemen, vaak een somber en depressief gevoel zonder duidelijke reden. En ik denk dat dit misschien ook wel is onstaan door de prikpil. Maar ik was genoodzaakt om aan de prikpil te beginnen; 1, omdat ik aanleg heb voor trombose, daarom is de gewone pil niet geschikt. 2, ik heb altijd zo erg last van menstruatiepijn dat ik mij dan bij wijze van 1 tot 2 dagen kan ziekmelden. En 3, ik vind het doodeng als ze iets binnenin je gaan plaatsen, haha.

Maar het is wel echt heel erg rot. Ik heb sommige dagen echt zware depressieve gevoelens, zelfs als die dag helemaal geen vervelende dag is. Wat raden jullie aan om nu te doen ;(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 00:22

Ik had het ook. Depressief en aankomen/opgeblazen. Foto's uit die tijd ver weg gestopt... wat was ik blij toen ik de stap nam te stoppen!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 00:53

Ik heb een depressie en zit aan de prikpil. Kan dat een verband hebben of de gevoelens versterken ja? Dan is dat voor mij een reden om te stoppen met de prikpil (onder andere)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 00:57

Guess_NH schreef:
Ik heb een depressie en zit aan de prikpil. Kan dat een verband hebben of de gevoelens versterken ja? Dan is dat voor mij een reden om te stoppen met de prikpil (onder andere)

Als ik het goed heb kan dat idd een verband hebben. Tenminste, als ik zis hoeveel mensen er last hebben van PMS vanwege de hormonen.... Ikzelf had er bij de vorige pil die ik slikte wel ontzettend veel last van. Voelde me echt als poep. Misschien eens overleggen met je ha of psycholoog?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:24

Hier ook vervelende ervaringen met de pil en vooral prikpil. Door de prikpil 8kg aangekomen die ik nooit meer kwijt ben geraakt. Met de pil (die ik nu gebruik) heb ik een zeer laag libido en ik lijk ook altijd wel moe.
Stemmingswisselingen heb ik ook last van. Als ik stop met de pil gaat het na zeker 2 maanden een stuk beter, alleen sex met condoom is vreselijk en wat een gedoe...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 02:12

Joe, een topic van 5 jaar oud :')

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 04:11

Ach joh wat zou t, het is een altijd nog steeds aanwezig probleem bij de mensen....
En we kletsen gewoon lekker verder....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:40

Omdat dit topic al ruim 5 jaar oud is, plaats ik een slotje.