Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Re: Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:09

Oh wat ben ik blij dat te horen ! :D
top van je Engel!
Je wordt steeds sterker, als ik al je berichtjes nalees, zie ik steeds vaker : 'Ik voel me zo goed vandaag! :D'

Toppiee!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 05:26

Het is nu een aantal dagen later, en het gaat goed *\o/* Nog steeds! Wat een gevoel zeg, dit is echt power, dit is echt geweldig gewoon.

Natuurlijk had ik van de week wel een klein dipje, echt heel klein, en kreeg weer een vreetbui. Ik heb een heel klein beetje er aan toe gegeven, maar na de eerste happen (schrokken...) dacht ik na. "Waar komt dit vandaan?"
Hup, alles in het hoofd opgesomt. En voila! Het gevoel/vreetbui was als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel vreemd.

Maar waar het op lijkt: Vroeger loste ik heel veel negatieve dingen op met eten. Of ik werd in de negatieve tijd weer herinnerd aan pesterijen van vroeger en het probleem. En waarom? Tsjah, daar ben ik wel achter, voor grote deels. Maar het is moeilijk te verwoorden.
Ik denk dat de bokker, die me laatst pb'de over gevoelens van de buik, echt gelijk heeft.

Iedere keer als ik me K.T voel, voel ik dat in mijn buik. En ik heb het enorm verward vroeger, met honger-gevoel. En zo is het begonnen... Vrees ik.

Maar goed! Ik voel me nu een aantal dagen erg goed! Zit gewoon beter in mijn vel :D

Volgende week weer naar de therapeut, we hebben nog wel mail contact. En hij is blij met mijn vorderingen. Ik denk goed na, werk goed mee, en wil echt een . achter dit alles zetten. En dat gaat me wel lukken! Het is niet binnen een week over, dat kan je nooit verwachten, van niemand niet. Maar, ik sluit het wel langzaam af.

Ik ben trots op mezelf, zo blij, voel me goed en vrolijk!

Bokkers, jullie zijn een enorme steun (geweest) voor me. Echt, voor jullie:

_/-\o_ BEDANKT!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:05

Goed zo Engel! Hou het vol hè !!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:01

Enorm goed om te horen :D

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:49

Heeej Engel,

Goed te lezen dat het zonnetje weer schijnt bij jou in huis. +:)+
Blijf lekker jezelf belonen voor de goede dagen en straf jezelf niet te hard af bij de mindere momenten.
Want bij alle stapjes vooruit hoort ook een keertje een stapje terug. En dat is echt niet erg.
Superrrr trots op je!!!!
:wave:

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:32

Bijna een maand niks geschreven hier, een prachtige maand! Echt waar, alleen voel ik nu een dip opkomen.

De dagen worden killer en kouder. De nachten lijken langer te duren, en overdag vliegt zo voorbij.
Er is regen gevallen, de zon is weinig te vinden, en mijn humeur reageerd enorm op het wisselende en grouwe weer.

Ik kan momenteel wel door de grond zakken. Even voel ik weer een golf emoties, en heb ik weer zin om enorm te vreten. Om te snoepen en te snaaien. Om mezelf misselijk te eten, om vervolgens weer in de neerwaartse spiraal terrecht te komen. Its going down...

Als het regent voel ik me matig. Wel kan ik enorm goed een masker op mijn gezicht plaatsen, zodat ik zo min mogelijk mensen stoor met mijn gedrag. Maar daar door voel ik mij niet goed begrepen door iedereen, en voel ik me nog rotter.
Als iemand mij zou vragen: Winterdepressie?
Dan zou ik met een grote grijns antwoorden: Wat is dat? Dat bestaat niet hoor.
En langzaam aan, begin ik er wel in te geloven. De zomer is voorbij, de herfst laat zijn sporen al achter...

Mijn gedachten lijken weer te veranderen, wanneer voel ik me nou echt top? Op het werk heb ik plezier, en ik voel me goed. Maar als ik thuis kom, begin ik te twijfelen, voel ik me weer eenzaam en slordig. De chaos lijkt weer te groeien. Dit moet, dat moet, vergeet dit niet, en oh dat moet ik ook nog doen voor morgen.

De therapeut vind me met stappen vooruit gaan, en de beste man heeft echt kennis! Hij helpt me goed, maar ik ben van karakter zo streng voor mezelf, dat ik nu alleen door wil gaan. Zonder hem moet ik het ook kunnen! Iedere hindernis moet ik zelf kunnen nemen. Ik mag niet struikelen, niet twijfelen, ik moet presteren! Maar de therapeut zegt iedere keer dat ik het rustiger aan moet doen. Ik kan door slaan anders, in gedachten en handelingen. Maar ik hou niet van mensen die in mijn ogen, beter weten, en mij willen verbeteren.
De prestatie lijkt wel mijn leven over te nemen, en sinds vorige week, voel ik me nog slechter in m'n vel.

Het besef, dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf, doet zeer... Dan heb ik een gevoel dat zegt: stel je niet zo aan.
Maar ik kan echt niet harder werken, schoonmaken, denken, doen, rennen, vliegen. Ik voel een muur op me af komen, een tegen druk. En de therapeut probeerd me echt af te remmen. Maar hetvoelt als of ik geen rem meer heb, niet in eigen handen. Ik kan nergens aan trekken, of overhalen, om de rem te laten werken. Ik ga maar door, ik ratel, en ben onrustig.

Pfff... Het is zo tegenstrijdig, mijn gevoelens. Sorry voor deze 'negatieve' opdate. Maar het is zo, en ik moet het van me afschrijven. Jullie zijn een enorme steun, en ergens, vind ik daar wel rust...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:34

Hey lieve lieve dev! <3
Je bent een sterke meid en komt echt wel door deze muur...
Je bent zo goed op weg! Een dip ik vrij normaal al helemaal met dit weer..
Wie word hier nou vrolijk van?
Toen ik je leerde kennen ging het niet goed met je.
In 3 maanden tijd ben je al heeeeel vergekomen!
Heb ik echt bewondering voor.
En weetje als je een dip heb he..
Vraag dan is af van wil jij dit of wilt je boulimia dit?
Bij mij werkt dit echt goed!
En als er wat is Dev bel sms mail me asjeblieft!
Ik weet precies hoe je je voelt en de dipjes ken ik ook.
En niet denken van die heeft al genoeg problemen met zichzelf, k vind het namelijk heel fijn om andere mensen te helpen!
Nou meis ik ben er voor je en ik ben trots op je!
Vergeet niet.. Jij hebt in een relatief korte tijd een speciaal plekje in me hart gekregen! Wat er ook gebeurt!

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:27

Lieve lieve Dev,

Ik ken je alleen maar via de pc maar toch voel je als een ' echte ' vriendin, een lief meisje waar ik alles aan kwijt kan, een lief meisje dat altijd ontzettend veel begrip voor me toont, jij zit voor altijd in m'n hart lieve Dev, ik zal er altijd voor je zijn. Je kunt het lieverd <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 06:33

Wen, jij voelt voor mij ook als een 'echte' vriendin! Bedankt meisje!

Daph, ja je hebt gelijk. Maar het lijkt (en het is zo!) hoe hoger de pieken, hoe dieper de dalen.
En ik ben echt weer een flinke stap achteruit gegaan...

Inmiddels is het gevoel weer over, en ik heb een vreetbui kunnen voorkomen, maar wat een strijd, wat een gevecht zeg...

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:21

Heey,
ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en het valt me op dat je nu al een tijdje niets heb geschreven.
hoe gaat het nu met je?

Ik heb alle tijd niet gereageerd omdat ik niet goed wist wat ik moest zeggen,
omdat ik dood gewoon bang was iets verkeerds te zeggen.

Ik hoop dat het goed met je gaat.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:56

Hej wat lief dat je een berichtje plaatst!

Het gaat eigenlijk wel prima, met ups en downs natuurlijk.

De therapeut heb ik al een maand niet meer gezien of gesproken, en weetje? Dat is een goed teken. Ik denk de laatste weken anders na over mijn eetgewoonte, en dat bevalt wel.

Alleen ik merk in mijn down-momenten, dat ik weer enorm veel voor de spiegel sta, en hoe kritisch ik weer naar mezelf kijk. De verleiding is dan weer enorm groot om een volgende stap te nemen, maar dat kan ik gelukkig tot nu toe nog voorkomen.
Een spiegel laat zien wat jij wilt zien. Heb je mooie kleren, dan straal je dat uit. Als je je down voelt (zoals ik dan op die momenten) dan is alles spuug lelijk.

En ja, ik merk wel dat ik hier in groei. Ik word met de dag sterker, en op een down moment, is het weer de vraag: hoe kom ik hier het snelst van af, en wat is de oorzaak?

Ik ben altijd al een slechte eter geweest, ook enorm onzeker. Maar ik probeer toch gezond te eten, en snoepen mag. De grens moet ik alleen duidelijker maken voor mezelf. Wat kan wel door de beugel, en wat is te veel? Soms ben ik hier zo veel mee bezig, dat ik dan niks meer durf te eten, en dat is weer een begin van een dipje.
Deze momentel zijn vrijwel eigenlijk altijd als ik alleen thuis ben of alleen moet eten omdat het zo uit komt.

Ik waardeer het echt, dat je toch durfde om een berichtje te plaatsen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:56

OOk voor jou heel veel respect meid, hou vol , en blijf sterk

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:19

Dev, gaat goed met je meis :D

Nog steeds niks weer? :D Go girl go girl *doet dansje* je kan het aha je kan het Aha :D