Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:25

Saskiaatje schreef:
Volkoren brood is juist heel goed voor je, dus ik snap niet wat je bedoelt.
En dan maar minder gezond avondeten, je moet toch echt eten.
Kun je niet je ouders overtuigen dat het voor hen ook beter is?

dat bedoel ik, je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen :)

ik heb gezegd dat ik graag gezond wil eten om zo dus dunner te worden, maar dan komen ze
met het verhaal dat ik anders altijd al witbrood eet en dus snappen ze me niet.
Tja, als ik dan ook nog commentaar op het avondeten heb kan ik maar beter verhuizen geloof ik.

Saskiaatje

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:27

Dan moet je proberen uit te leggen dat je graag wat wilt afvallen en dat je nu liever volkoren brood eet en dat dat voor hen ook beter is.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:28

Saskiaatje schreef:
Dan moet je proberen uit te leggen dat je graag wat wilt afvallen en dat je nu liever volkoren brood eet en dat dat voor hen ook beter is.

ik zal het vanavond nog eens proberen te vragen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:45

Je bent veelste jong om al te gaan lijnen maar goed.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:52

Je zegt het zelf al... als jeje niet kunt inhouden kun je moeilijk afvallen ;) Toen ik aan het afvallen was, was het ook 2x heel moeilijk, maar daarna had ik nooit meer zin in snoep.
Het schijnt ook te zijn dat zo'n snoepgevoel na 5 minuten weer over is... En als je wat lekkers ziet staan, gewoon ergens anders gaan zitten? :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:12

_Bitje_ schreef:
Saskiaatje schreef:
Waarom eet je dan niks?
Want je valt sneller af als je gezond en voldoende (!) eet, dan wanneer je niets meer eet. Want je lichaam absorbeert dan juist hetgeen wat je wel binnen krijgt, hoe weinig dat dan ook mag zijn.

omdat ik nog bij mijn ouders woon en die geen moeite doen om gezond avondeten te koken en of altijd volkoren of gewoon bruin brood halen. Ze halen meestal gewoon witbrood of witte bollen.
Tja dan heb ik weinig keuze.

maar ik merk wel verschil, pas nu bijvoorbeeld gewoon weer in mijn oude rijbroek !

Zo was dat vroeger bij mij thuis ook.
Met name ook de patatzaak.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:31

@ _Bitje_: Is het geen optie je eigen brood te kopen? Of andere gezonde dingen. Fruit ofzo. Dat je iig wel iets eet.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:44

_Tara_ schreef:
@ _Bitje_: Is het geen optie je eigen brood te kopen? Of andere gezonde dingen. Fruit ofzo. Dat je iig wel iets eet.

ik ben thuis de enige die fruit wil eten, maar nu is bijvoorbeeld het fruit weer op, en dan vraag ik mijn moeder om nieuwe;
maar dan is het gelijk weer zo van ;jemig?!
Maar als mijn ouders niet altijd bruinbrood willen halen, ga ik het idd maar zelf doen. want ik merk dat mijn conditie ook omlaag gaat
en dat ik moe word. Ik rijd elke dag 1 a 2 paarden dus ik moet wel iets eten. Gisteren heb ik bijvoorbeeld maar 2 bolletjes op de hele
dag gehad, gewoon omdat ik geen witbrood wou eten en er verder niks was (en mijn ouders waren naar hun ouders toe dus was alleen thuis).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:45

Ik zie in je profiel dat je pas 14 bent... Jeetje meis! Je moet wel echt goed eten hoor. Jammer dat je moeder niet inziet dat dat belangrijk is.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:46

hotchocolat schreef:
Zo was dat vroeger bij mij thuis ook.
Met name ook de patatzaak.

precies. Nou is dat het grote punt niet, want als we geen patat eten (ong. 1 keer in de week patat) dan word het wel
iets anders . Dat is vooral heel erg in de vakanties zoals nu dus. Ik heb deze week volgens mij nog niet 1 keer normaal
avond eten gehad, gelukkig is dat als ik weer naar school ga anders. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:47

Maar daarnaast is het gewoon je eigen schuld als je op een hele dag maar twee bolletjes eet en dan geen energie hebt. Dan maar wit brood.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:50

_Tara_ schreef:
Ik zie in je profiel dat je pas 14 bent... Jeetje meis! Je moet wel echt goed eten hoor. Jammer dat je moeder niet inziet dat dat belangrijk is.

Ik vind dat leeftijd geen verschil maakt als het gaat om afvallen :)
Het punt is alleen hoe. Ik weet bij mijzelf dat ik niet super slim bezig ben, en dat ik als het even tegenzit zo kan doorslaan.
(want ik heb mijzelf al zo ver dat ik geen snoep meer wil (kan) eten.) dus als het aan mij ligt eet ik gewoon niks meer, maar
dat kan ik mijn eigen ouders niet aandoen.
Ik wil gewoon niet meer in dit dikke lijf leven, ik ben dr zo onzeker van geworden dat wil je haast niet geloven. Ik vind dat er
nu een einde aan moet komen, dat ik weer met plezier iets kan doen zonder er bij na te denken van ; jeetje hier ben ik te dik voor,
of ik zie dr niet uit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:51

Leeftijd maakt zeker wel verschil. Denk dat 't belangrijk is dat als je jong bent, dat je dan onder begeleiding afvalt. Zeker omdat je nog in de groei bent enz.
En dik lijf, je weet zeker dat de foto's in je profiel van jou zijn? Anders zou ik toch echt eens met iemand hierover gaan praten, want echt gezond klinkt dit niet...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:53

_Tara_ schreef:
Leeftijd maakt zeker wel verschil. Denk dat 't belangrijk is dat als je jong bent, dat je dan onder begeleiding afvalt. Zeker omdat je nog in de groei bent enz.
En dik lijf, je weet zeker dat de foto's in je profiel van jou zijn? Anders zou ik toch echt eens met iemand hierover gaan praten, want echt gezond klinkt dit niet...

van de zijkant is het inderdaad niet verkeerd, dat geef ik toe :j
maar ik ben in verhouding heel breed, brede heupen, enz.. dikke bovenbenen en kont... ik schaam me dr gewoon zo vreselijk voor!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:54

Brede heupen gaan niet weg door afvallen hoor.
Als ik jou zo hoor moet je echt heel erg op gaan passen, want je eet veel te weinig, bent superslank en vindt jezelf te dik?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:56

@ _Bitje_: Op je profiel staan ook foto's van de voorkant. Ik zie echt gewoon een normaal 14-jarig meisje in je profiel. Maar wss luister je daar toch niet naar of geloof je 't toch niet, hoeveel mensen 't ook tegen je zeggen.
Wat je alleen nu aan 't doen bent, door niet te eten, is ervoor te zorgen dat je dadelijk, als je wel gaat eten, ontzettend aankomt.

Ik ga verder echt helemaal mee met Saskiaatje. Pas echt op dat je niet doorslaat.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:56

Saskiaatje schreef:
Als ik jou zo hoor moet je echt heel erg op gaan passen, want je eet veel te weinig, bent superslank en vindt jezelf te dik?

ik kan mijzelf echt geen superslank geven, wat zijn die andere meiden van mij leeftijd dan? :)
Ik ga gewoon net zo lang door tot dat ik mijzelf weer goed vind, ik heb al twee jaar er mee zitten piekeren..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:57

ik weet niet of het al gezegd is, ik heb niet alles doorgelezen, maar wat voor mij werkte toen ik echt had besloten af te vallen. dus niet"oh ik ga minder snoepen", nee, maar echt een planning maken, schema, natuurlijk een aantal momenten waarop je mag afwijken maar vooral een duidelijk schema om aan vast te houden. toen ik dat eenmaal klaar had toen ben ik naar de mac gegaan, ik had me de hele dag al volgevreten aan allerlei snoepjes en koekjes en chips en ijs en weet ik veel en toen nog naar de mac, waar ik me letterlijk kotsmisselijk heb gegeten.
toen hoefde ik niet meer en ging er vrij makkelijk en zonder veel moeite 9 kilo vanaf. als ik wilde snoepen of dacht aan patat fdan dacht ik eerst aan hoe ik me voelde na m'n vreet dag, dat misselijke gevoel weerhield me dan. en omdat ik alles wat ik lekker vond al had gegeten voordat ik ging lijnen kreeg ik niet het gevoel dat ik iets miste of oversloeg.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:59

_Tara_ schreef:
@ _Bitje_: Op je profiel staan ook foto's van de voorkant. Ik zie echt gewoon een normaal 14-jarig meisje in je profiel. Maar wss luister je daar toch niet naar of geloof je 't toch niet, hoeveel mensen 't ook tegen je zeggen.
Wat je alleen nu aan 't doen bent, door niet te eten, is ervoor te zorgen dat je dadelijk, als je wel gaat eten, ontzettend aankomt.

Ik ga verder echt helemaal mee met Saskiaatje. Pas echt op dat je niet doorslaat.

complimentjes zullen mijn mening en zelfvertrouwen niet redden :) dat geef ik toe.
Maar ik vind het gewoon niet eerlijk, ik moet me altijd aanpassen, terwijl anderen kunnen eten wat ze willen zonder dik te worden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:59

_Bitje_ schreef:
Saskiaatje schreef:

ik kan mijzelf echt geen superslank geven, wat zijn die andere meiden van mij leeftijd dan? :)
Ik ga gewoon net zo lang door tot dat ik mijzelf weer goed vind, ik heb al twee jaar er mee zitten piekeren..

Dan zou ik als ik jou was nu hulp zoeken, want voordat je er erg in hebt heb je anorexia en zie daar maar eens af te komen (hoewel ik ten zeerste betwijfel of je het niet nu al hebt, if you don't mind me saying so).

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:00

Saskiaatje schreef:
Dan zou ik als ik jou was nu hulp zoeken, want voordat je er erg in hebt heb je anorexia en zie daar maar eens af te komen (hoewel ik ten zeerste betwijfel of je het niet nu al hebt, if you don't mind me saying so).

anorexia? nee hoor, ik eet toch wel wat? en ik ben niet broodmager, dus heb geen anorexia, echt niet :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:00

@ _Bitje_: Moet je superslank zijn dan? Dat is echt niet gezond voor je. Superslank klinkt mij in de oren als ondergewicht. Nou is overgewicht niet goed voor je, maar ondergewicht ook echt niet.
Die andere meiden van jouw leeftijd? Zijn misschien ook ongezond bezig.
Niemand kan zomaar eten wat hij/zij wilt zonder dik te worden, echt niet. Daarnaast, mensen die dat misschien wel kunnen, krijgen alsnog gezondheidsklachten. Vet blijft vet en dat slaat allemaal op in je aderen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:02

_Tara_ schreef:
@ _Bitje_: . Daarnaast, mensen die dat misschien wel kunnen, krijgen alsnog gezondheidsklachten. Vet blijft vet en dat slaat allemaal op in je aderen.

Dat wist ik dus niet, dat laatste. Dus als je vet eet, (hangt dus ook niet af of het 1 keer is) .. slaat dat zich dan gelijk op in je aderen :oo ?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:04

_Tara_ schreef:
@ _Bitje_: Moet je superslank zijn dan?

iig dun. Ik wil mijn zelfvertrouwen terug, en leuke dingen aan kunnen trekken.
Ik wil mooi zijn, en ik wil me gewoon niet meer ergeren aan mijzelf. dat mag toch wel? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:06

Niet gelijk natuurlijk. Maar je kent toch wel aderverkalking enzo? Te hoog cholesterol?
Ik heb je nu toch niet iets aangepraat waardoor je nooit meer vet gaat eten he :')

Dat mag zeker. Zelfvertrouwen. Als jij denkt dat je zelfvertrouwen plots krijgt wanneer je dun bent, ga je gang. Maar doe dat dan wel op een gezonde manier. Ga bij een diëtiste langs, praat met je moeder, praat niet over dieeten met je moeder, maar over gezond eten. Dat je nog in de groei bent, dat vezels en fruit belangrijk voor je zijn enz.