alleen was de praktijk dicht wegens vakantie....

Ik verzamel ook eens moed zeg... tjeeee....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Puera schreef:Weet iemand dat ook... Als je op de 30e niet reageert op de oproep, krijg je dan over 5 jaar ook weer een oproep?
Puera schreef:@Abeltje77 - dat kan natuurlijk ook.
Ik weet in m'n achterhoofd dat het beter is dat ik wel ga. Maar zie het echt niet zitten dat een vreemde daar beneden zit om te roeren...
Komt wel, hoop ik.
chinou schreef:Wat denk je dat er van je schaamtegevoel overblijft als het niet goed is. De BMK behandeling is heel ingrijpend en na deze behandeling ken je echt geen schaamtegevoel meer hoor. Zelf had ik ook uitgesteld; geen zin. Nu, zelfs 4,5 jaar na BMK behandeling (chemo en bestraling) snap ik niet dat mensen niet gaan uit schaamtegevoel.
GAAN!!!!
Ayasha schreef:Ik vind het eigen keuze of iemand reageert of niet en niemand heeft dat voor een ander te beslissen of iemands anders gevoelens erover te bagatelliseren want je weet nooit of er omstandigheden zijn waardoor de persoon wél goede redenen heeft om niet te durven. En dat gaat echt lang niet over schaamte en dat is al evenmin altijd een kwestie van "niet zeuren, gewoon je er over heen zetten".
Dat het voor de dokters dagelijkse prik is, is ook zo'n opmerking waarbij ik altijd eens mijn wenkbrauwen op trek. Hoort dat gerust stellend te zijn?Het is voor de persoon die het laat doen meestal geen dagelijkse prik en het gaat om diens gevoelens, niet om die van de dokter.
Fijn dat het voor jou mee gevallen is TS!
Ayasha schreef:Ik vind het eigen keuze of iemand reageert of niet en niemand heeft dat voor een ander te beslissen of iemands anders gevoelens erover te bagatelliseren want je weet nooit of er omstandigheden zijn waardoor de persoon wél goede redenen heeft om niet te durven. En dat gaat echt lang niet over schaamte en dat is al evenmin altijd een kwestie van "niet zeuren, gewoon je er over heen zetten".
Puera schreef:jesito schreef:Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen een kinderwens heeft... die heb ik namelijk niet.Dan ben ik eens benieuwd als je kinderen krijgt
En ik zou ook niet eens weten of ik kinderen kán krijgen.
Maar goed, dat is een ander onderwerp.
chinou schreef:Ayasha schreef:En daarbij, wat dan nog als iemand liever dood gaat dan zich te laten behandelen? Da's toch diens recht op eigen keuze?
Daar heb jij toch geen last van?
Wat een aparte reactie in een discussie....????? Laat maar, nu weet ik weer waarom ik normaal niet reageer in dit soort Topics
Citaat:En ja, ik sta geheel achter het idee dat mensen ZELF keuzes mogen maken en dat niemand dat voor hen hoeft te doen. Als jij daar niet mee kan leven en daarom niet reageert in dit soort discussies dan is het misschien beter dat we er verder niet op door gaan. Keuzevrijheid vind ik nl een heel belangrijk iets.