Bloed te kort!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:18

Ik zou hem gewoon meenemen, waarschijnlijk vind ie alles nog interessant ook. Ik ging vroeger ook altijd mee met mijn ouders (alhoewel ik het meer deed voor het koekje achteraf :+ )

hotchocolat

Re: Bloed te kort!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:24

Het gaat hier alleen wel anders als in Nederland.

We hebben wel achteraf een gezamelijk ontbijt.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:29

Aah je bent van Belgie? Dan weet ik het niet.. Hoe is bij jullie de procedure dan? Ben je een hele ochtend kwijt ofzo?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:32

Ik ben bloed donor.

Alleen ben ik vorig jaar in Canada geweest en mocht daarna 3 maand niets geven.
Toen hebben ze me tot deze zomer niet opgeroepen en nu mag ik vanwegen omstandigheden een jaar geen bloed geven.

Dus mijn bloed ligt nog niet voor het oprapen. Oktober 2011 is mijn bloed beschikbaar :D
Toen ik 18 was heb ik me direct opgegeven.
Mijn moeder was spoeddonor maar die heeft zelf bloed gehad dus mag niet meer geven.
En nog een zus van mij is bloeddonor.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:42

Miriam91 schreef:
Aah je bent van Belgie? Dan weet ik het niet.. Hoe is bij jullie de procedure dan? Ben je een hele ochtend kwijt ofzo?

Duitsland. Je meld je aan. Dan moet je een papier invullen. Je temp. wordt gemeten samen met het ijzergehalte.

Mocht je die ochtendniet genoeg hebben gedroken dan krijg je nog een fles drinken. Deze moet je eerst leegdrinken.

Daarna ga je nog een keer langs een arts.
Als je aan de buurt bent wordt je geroepen. Ben je klaar mag je eerst nog even plaast nemen in een andere stoel om bij te trekken.

Daarna kun je aanschuiven aan de tafel. Hier staan vers belegde broodjes koffie en cola (ik mis dan toch zeker de thee). Als je wilt kun je nog ee borreltje meedrinken.

Het ligt er een beetje aanhoe druk het is maar dat is in Nederland ook. Daar heb ik ook wel eens een paar uur gewacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:56

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:27

Ik ben ook sinds mijn 18e bloeddonor :) Ik heb net mijn oproepkaart gekregen, nog mensen die binnenkort moeten doneren in Almere? Ik ging in mijn vorige woonplaats altijd samen met een vriendin, maar ik heb hier nog geen donor-buddy :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:23

Snor schreef:
Ik ben ook sinds mijn 18e bloeddonor :) Ik heb net mijn oproepkaart gekregen, nog mensen die binnenkort moeten doneren in Almere? Ik ging in mijn vorige woonplaats altijd samen met een vriendin, maar ik heb hier nog geen donor-buddy :P

ik zit in het centrum in almere , jij ? Ik denk dat ik binnenkort me kaart
krijg.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:55

Kirsten_S schreef:
Snor schreef:

ik zit in het centrum in almere , jij ? Ik denk dat ik binnenkort me kaart
krijg.

Ik heb mn kaart net binnen :) Ik zit ook in het centrum. Het is nog even de vraag of ik uberhaupt mag, heb mn been in het gips (gevallen met jong paard en nu voetwortelbeentje gebroken) en moet daarvoor spuiten met bloedverdunners. Ik zal even kijken op de website :)

Edit: gedaan, volgens de website is er geen bezwaar.. ik zal het wel zien :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:52

hotchocolat schreef:
[quot
Daarna kun je aanschuiven aan de tafel. Hier staan vers belegde broodjes koffie en cola (ik mis dan toch zeker de thee). Als je wilt kun je nog ee borreltje meedrinken.

Een borrel in het ZH? Krijg je er dan ook een lekker sigaretje bij :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:27

Ik heb zo ongeveer een jaar geleden mezelf opgegeven voor bloeddonatie, maar ik was helaas niet geschikt. Dus aan mij heb je niets. :D

squitward

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:37

Ik heb voor Dinsdag een afspraak staan voor een 1e gesprek en controle!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:02

Ik mag het helaas niet.... Anders zou ik het doen. Mijn gewicht is minder 50 kg en mijn bloedwaardes waren niet voldoende en mijn aders waren veel te smal en te dun :S Verder wouden ze mijn bloed groep graag hebben ( o negatief )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:00

Ik ben ook bloeddonor :j

Nu twee keer gedoneerd. Eerste keer was er weinig aan de hand, alleen voelde ik de naald zitten en liep mijn bloed ook niet goed door. Met als gevolg een flink blauwe arm na die tijd.
Dat de afgelopen keer aangegeven. Was geen probleem, dit keer werd ik geprikt door de beste prikster van Sanquin. Dat was te merken, na een keer knipperen zat de naald er al in. Schijnbaar heb ik rollende aderen?
Na vijf minuten was het ook al klaar. Ik stond op, liep naar de koffietafel en ging met dezelfde gang weer onderuit := Ben teruggeduwd naar een stoel, achterover geklapt en kreeg koude doeken over me heen. Koud, zweten en lijkbleek. En natuurlijk kwam er toen net een collega binnen lopen, die kwam voor de eerste keer (testen enzo). Heb ik weer :')
Na een half uurtje mocht ik overeind en weer richting de koffietafel, en drie kwartier nadat ik onderuit was gegaan mocht ik weg. Er wordt echt goed voor je gezorgd :j

Dat is nou een maand geleden, dus over drie maanden mag ik weer :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:03

PattyOosten schreef:
hotchocolat schreef:
[quot

Een borrel in het ZH? Krijg je er dan ook een lekker sigaretje bij :D

Ja dat was voor mij ook vreemd. In Nederland nooit gehad maar hier is het kennelijk nogmaal, net zoals er van te voren gevraagt word hoeveel je hebt gedronken. Is dat niet gnoeg dan krijg je een literfles mee die je eerst moet leegdrinken (gewoon normaal drinken, geen sterke drank).

Bloedafname gebeurd hier is het buurthuis.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:06

Ik heb een brief gekregen, ik word binnenkort gebeld om een afspraak te maken voor de keuring.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:08

Ik ben al jaren bloeddonor...
Een tijdje heb ik geprobeerd plasma te geven, maar dat wil bij mij niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:15

Hoe werkt dat dan? Moet je je daar apart voor aanmelden?

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:52

Ik ga morgenavond voor het eerst bloed geven!
Heb een aantal weken geleden mijn intake gesprek gehad en nu kreeg ik vorige week de oproepkaart binnen.

Mij is verteld van te voren goed te drinken en er rustig de tijd voor nemen (geen haastklus van maken).

Hebben jullie nog andere tips?

Ik heb trouwens ook van die roladeren, dus hopelijk gaat het prikken goed!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:17

XLC70 schreef:
Ik ga morgenavond voor het eerst bloed geven!
Heb een aantal weken geleden mijn intake gesprek gehad en nu kreeg ik vorige week de oproepkaart binnen.

Mij is verteld van te voren goed te drinken en er rustig de tijd voor nemen (geen haastklus van maken).

Hebben jullie nog andere tips?

Voldoende eten, ook de dag na de donatie.
Zorg dat je lekker warm bent, dan ben je makkelijker te prikken en stroomt het bloed beter.
En de rest van de dag rustig aan doen, niet sporten, maar dat is je ook al verteld als het goed is.

Succes!

Ik mag 2 jaar niet vanwege fout-positieve tests.
Heb dus maar een donor werft donor-pakket aangevraagd en probeer mensen in mijn omgeving te werven. Heb ik toch nog enig nut.

Een vriendin van mij heeft pas na ok bloed gehad, bij een hb van 4.2. Dus: donoren bedankt! *\o/*

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:57

Nou, dat viel nog aardig tegen!
Het bloed geven ging eigenlijk wel goed, na 10 min. was het zakje keurig vol.
maar toen ze de naald eruit haalden, werd het zwart en zakte ik weg... oeps....
Tijdje achterover gelegen, daarna kopje thee en plakje ontbijtkoek, en toen thuis mn bed in.

Ik moet zeggen dat ik me vandaag nog steeds zo slap als een vaatdoek voel...
Ik probeer goed te eten en te drinken, maar ben zo sloom als wat....

Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:01

XLC70 schreef:
Nou, dat viel nog aardig tegen!
Het bloed geven ging eigenlijk wel goed, na 10 min. was het zakje keurig vol.
maar toen ze de naald eruit haalden, werd het zwart en zakte ik weg... oeps....
Tijdje achterover gelegen, daarna kopje thee en plakje ontbijtkoek, en toen thuis mn bed in.

Ik moet zeggen dat ik me vandaag nog steeds zo slap als een vaatdoek voel...
Ik probeer goed te eten en te drinken, maar ben zo sloom als wat....

Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

Heb je daarvoor een koekje gegeten en iets suikerachtig gedronken?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:03

Ik ben ook bloeddonor. Ik mag alleen nu een jaar niet geven omdat ik een piercing heb laten zetten. Daarna ben ik weer van de partij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:05

Vorig jaar januari had ik bloed nodig, ik heb twee transfusies gehad. Ik was en ben daar zo dankbaar over dat ik ook graag bloed wilde gaan geven, maar wat blijkt als je ooit een transfusie hebt gehad mag je geen bloed meer doneren. Jammer want ik had het idee op deze manier iets terug te kunnen doen...............

Iedereen die bloed doneert; BEDANKT!!!!!