Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. iloveyah87 schreef:Ok, in slaap vallen... Hoe zit dat bij jullie met wakker worden?? Ik ben echt geen ochtend mens.. Hoe vaker ik tussendoor wakker wordt des te langer ik in bed blijf liggen.. Ook al is dat ruim 10 uur.. Dan kan ik mij nog steeds heeeeeel erg moe voelen...
Het gaat alleen goed wanneer ik meteen mijn bed uit jump om te moeten werken...
Al slaap ik vroeg, dan nog zal ik eigelijk nooit uit mezelf voor 10 uur wakker worden. Ik kan dan zo minimaal 10 uur ineenstuk doorslapen. Als ik gewekt word door de wekker, ben ik eig altijd nog heel moe 's ochtends. Dus ook als m'n wekker 9 uur gaat en ik gewoon 8 uur goed geslapen heb.Hermelijn schreef:breezy302 schreef:Sorry maar ik geloof echt niet dat blowen een verslavende werking heeft zeker niet lichamelijk zoals bij bijvoorbeeld heroine of speed. Verslaafd zijn aan wiet zit allemaal tussen je oren.
Een verslaving zít ook grotendeels tussen de oren. Ook een heroïne-verslaving (na de eerste afkick-weken) zit tussen de oren. Het gaat om gewoontes die je moet doorbreken, en daarnaast is er gewoon nog 'trek' die niet lichamelijk verklaard kan worden. Bovendien roken veel blowers met tabak in een joint en tabak is toch net wat meer lichamelijk verslavend.
Janine1990 schreef:Dat heb je goed geradenDaar doel ik inderdaad op. Het begon bij die persoon als iets onschuldigs, maar had ten gevolge dat zijn ouders hem niet meer in huis wilden hebben en hij zich daar niet aan kon storen. Heeft toch behoorlijk wat kapot gemaakt.
Ook in mijn omgeving heb ik weinig goeds gezien aan blowen. Ruzies voor mijn huis midden in de nacht en dergelijke.
Stress (hoe veel of weinig ook) kan je mee leren omgaan, daar zijn hele boeken over geschreven. Echter beseffen mensen vaak niet dat stress een reden is van hun slaapgebrek, of hun gezondheid, ik noem maar wat. Goed, ik lees nu net dat je dit zelf ook ongeveer schrijft... En ritme, dat ben ik het volledig met je eens! Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen zonder ritme klagen over dat ze slecht slapen. Dan vraag ik me echt af: Denk je nu nooit eens terug aan wat je je lichaam hebt aangedaan, waardoor het zo reageert?
Ik ben wel van mening dat wanneer je nouja, zoals jij noemt, slecht inslaapt bijvoorbeeld, er vast iets is waardoor het zo loopt. Een onbewust aangewende gewoonte, nouja, noem maar op...
hanny_jelke schreef:heel herken baar.
ik slik overdag valdispert
en een klein uurtje voor het slapen gaan valdispert nacht.
en dan lig ik op bed lees ik een boek tot me ogen dicht vallen en dan steeld man lief
me boek duwt er een boeken legger in doet de lamp uit.
en dan schrik ik s'morgeens wakker en dan denk ik heey waar is me boek en die ligt dan op manliefs nacht kasje
timilon schreef:heb nu melatonine 3mg gekregen, ben heel benieuwd!
vraagje voor de melatonine-gebruikers: hoe word je 's ochtends wakker?
ben je dan ook nog duf of valt dat mee?
ik heb heel de dag door "duffe" momenten, waar ik niet aan toegeef omdat ik m'n ritme dan helemaal verstoor, en 's avonds kan ik dan niet slapen.
flower1983 schreef:hanny_jelke schreef:heel herken baar.
ik slik overdag valdispert
en een klein uurtje voor het slapen gaan valdispert nacht.
en dan lig ik op bed lees ik een boek tot me ogen dicht vallen en dan steeld man lief
me boek duwt er een boeken legger in doet de lamp uit.
en dan schrik ik s'morgeens wakker en dan denk ik heey waar is me boek en die ligt dan op manliefs nacht kasje
aaah wat lief|!!!!
kaatjemuts schreef:ik heb niet het volledige topic gelezen, dus het kan zijn dat deze tip al gegeven is.
Ik heb hem geleerd tijdens mijn revalidatie in het ziekenhuis....
je gaat op bed liggen op je rug met je benen en armen een klein eindje van je lichaam af (niets mag elkaar raken). Dan begin je bij je tenen, eerst spannen en dan ontspannen, dit langzaam herhalen met elke spiergroep die je tegenkomt, terwijl je omhoog werkt richting hoofd. Je eindigt met de spieren in je hoofd. Ben je dan nog niet ontspannen/slaperig genoeg, dan herhaal je het gehele proces.
Het vergt ff oefenen en geduld, maar het heeft mij van mijn slaapprobleem afgeholpen...
( wel in mn bed uiteraard
)