Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:19

heel herken baar.
ik slik overdag valdispert
en een klein uurtje voor het slapen gaan valdispert nacht.
en dan lig ik op bed lees ik een boek tot me ogen dicht vallen en dan steeld man lief
me boek duwt er een boeken legger in doet de lamp uit.
en dan schrik ik s'morgeens wakker en dan denk ik heey waar is me boek en die ligt dan op manliefs nacht kasje

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:22

Hier ook 1 groot slaapprobleem. Heb geen biologische klok,omdat ik tegen alle tijdzones in vlieg. Waardoor ik 's avonds niet in slaap te krijgen ben en overdag/ s ochtends altijd moe ben. Heb 2mg melatonine in Amerika gehaald, en zelfs dat helpt niet. Redmiddel? Glaasje wijn, en vaak helpt dat ook niet. Ik ga gewoon liggen, en probeer stil te liggen en heel rustig te ademen. Zo rust je lichaam ook wel uit. En dan val ik meestal vanzelf in slaap. En zo zit ik ook vaak om 4 uur snachts op de computer met een kop thee ;).

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 01:02

iloveyah87 schreef:
Ok, in slaap vallen... Hoe zit dat bij jullie met wakker worden?? Ik ben echt geen ochtend mens.. Hoe vaker ik tussendoor wakker wordt des te langer ik in bed blijf liggen.. Ook al is dat ruim 10 uur.. Dan kan ik mij nog steeds heeeeeel erg moe voelen...
Het gaat alleen goed wanneer ik meteen mijn bed uit jump om te moeten werken...

Wakker worden is een ramp :+ Al slaap ik vroeg, dan nog zal ik eigelijk nooit uit mezelf voor 10 uur wakker worden. Ik kan dan zo minimaal 10 uur ineenstuk doorslapen. Als ik gewekt word door de wekker, ben ik eig altijd nog heel moe 's ochtends. Dus ook als m'n wekker 9 uur gaat en ik gewoon 8 uur goed geslapen heb.

Hermelijn schreef:
breezy302 schreef:
Sorry maar ik geloof echt niet dat blowen een verslavende werking heeft zeker niet lichamelijk zoals bij bijvoorbeeld heroine of speed. Verslaafd zijn aan wiet zit allemaal tussen je oren.

Een verslaving zít ook grotendeels tussen de oren. Ook een heroïne-verslaving (na de eerste afkick-weken) zit tussen de oren. Het gaat om gewoontes die je moet doorbreken, en daarnaast is er gewoon nog 'trek' die niet lichamelijk verklaard kan worden. Bovendien roken veel blowers met tabak in een joint en tabak is toch net wat meer lichamelijk verslavend.

Helemaal mee eens. Bovendien is geestelijke verslaving juist de crux en niet zozeer de lichamelijke verslaving.

Janine1990 schreef:
Dat heb je goed geraden ;) Daar doel ik inderdaad op. Het begon bij die persoon als iets onschuldigs, maar had ten gevolge dat zijn ouders hem niet meer in huis wilden hebben en hij zich daar niet aan kon storen. Heeft toch behoorlijk wat kapot gemaakt.
Ook in mijn omgeving heb ik weinig goeds gezien aan blowen. Ruzies voor mijn huis midden in de nacht en dergelijke.
Stress (hoe veel of weinig ook) kan je mee leren omgaan, daar zijn hele boeken over geschreven. Echter beseffen mensen vaak niet dat stress een reden is van hun slaapgebrek, of hun gezondheid, ik noem maar wat. Goed, ik lees nu net dat je dit zelf ook ongeveer schrijft... En ritme, dat ben ik het volledig met je eens! Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen zonder ritme klagen over dat ze slecht slapen. Dan vraag ik me echt af: Denk je nu nooit eens terug aan wat je je lichaam hebt aangedaan, waardoor het zo reageert?

Ik ben wel van mening dat wanneer je nouja, zoals jij noemt, slecht inslaapt bijvoorbeeld, er vast iets is waardoor het zo loopt. Een onbewust aangewende gewoonte, nouja, noem maar op...

Er zal vast idd altijd wel een rede voor zijn, maar dat kan natuurlijk ook wel van alles zijn. Soms kun je ook gestresst zijn zonder dat je het door hebt.

Over blowen, tja, het kan mis gaan. Maar mss is dit niet de juiste plek om daar een discussie over te voeren. Het kan helpen, maar je moet jezelf wel kennen. Als je erg gevoelig bent voor verslavingen, beter niet aan beginnen. Het is gewoon ook persoonlijk.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:40

pfff, hier nog 1 met een slaapprobleem.
of ik lig ruim 3 uur wakker en slaap vervolgens heel diep, zodat ik, als de wekker gaat, nog moe ben.
of ik slaap vrij snel in( na 1,5 uur) en word om het uur wakker, en ben dan ook kei moe als de wekker gaat.
heb nu melatonine 3mg gekregen, ben heel benieuwd!
vraagje voor de melatonine-gebruikers: hoe word je 's ochtends wakker?
ben je dan ook nog duf of valt dat mee?
ik heb heel de dag door "duffe" momenten, waar ik niet aan toegeef omdat ik m'n ritme dan helemaal verstoor, en 's avonds kan ik dan niet slapen.

alcohol al geprobeerd, helpt niet.
blowen geprobeerd, helpt niet.
slaappillen van m'n ma, hielpen soms.
slaapmiddelen van valdispert, helpt nagenoeg niet.

blech, ben echt brak, ga lekker vroeg slapen vandaag....hoop ik :D

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:03

hanny_jelke schreef:
heel herken baar.
en dan lig ik op bed lees ik een boek tot me ogen dicht vallen en dan steeld man lief
en dan schrik ik s'morgeens wakker en dan denk ik heey waar is me boek en die ligt dan op manliefs nacht kasje

aaah wat lief|!!!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:10

Ik ga altijd lezen, tot op een gegeven moment de letters beginnen te zweven.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:15

timilon schreef:
heb nu melatonine 3mg gekregen, ben heel benieuwd!
vraagje voor de melatonine-gebruikers: hoe word je 's ochtends wakker?
ben je dan ook nog duf of valt dat mee?
ik heb heel de dag door "duffe" momenten, waar ik niet aan toegeef omdat ik m'n ritme dan helemaal verstoor, en 's avonds kan ik dan niet slapen.

Ik heb een hele tijd terug een tijdje 10 mg uitgeprobeerd.. Het hielp bij mij voor geen meter, maar bij mensen in mijn omgeving hielp het zeker! Het ligt er ook heel erg aan wat de rede is waarom je een slaapprobleem hebt. Ik denk dat de dufheid bij 3 mg nog redelijk meevalt, in het begin merk je het s'ochtends misschien wel maar na een tijdje, als je lichaam er een beetje aan gewent is zal het wel overgaan. Ik hoop dat het bij je helpt!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:25

flower1983 schreef:
hanny_jelke schreef:
heel herken baar.

aaah wat lief|!!!!

ja het is echt een schat.
ik heb het goed getroven met hem.

Charlie_P

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:48

Nou, ik meld me ook. De afgelopen jaren heb ik door een flinke burnout en wat er allemaal nog meer aan vast zat ook flinke slaapproblemen gehad. Ik was doodmoe, maar slapen ging helemaal niet meer normaal. Terwijl ik voorheen overal kon pitten. Nu alles eindelijk weer beter ging, ging het slapen ook weer heel goed. Ik neem wel bijna altijd wat valeriaan voor ik ga slapen. Maar nu....op onverklaarbare wijze lukt het weer niet. Het is afgelopen weekend begonnen. Overdag voel ik me doodmoe, ik val echt letterlijk bijna om af en toe. Maar slapen lukt niet. Ga dit topic maar eens doorspitten op zoek naar DE tip.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 04:45

De laatste tijd kan ik ook erg moeilijk in slaap vallen. Het wordt helemaal een probleem als mijn vriend eerder dan mij slaapt. Dan ga ik me concentreren op zijn ademhaling.

Ik heb meestal dat ik om een uur of 19.00 erg moe ben en zo kan slapen. Dit doe ik dan maar niet omdat het wel erg vroeg is. Vervolgens ben ik om 23.00 klaar wakker en kan ik dus niet meer slapen.........

Voor nu is mijn oplossing iedere avond een donker biertje. Helaas wordt ik daar wel er suf wakker door. Als ik een dagdienst heb gaat de wekker bij mij om 6 uur.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 06:15

ik heb niet het volledige topic gelezen, dus het kan zijn dat deze tip al gegeven is.
Ik heb hem geleerd tijdens mijn revalidatie in het ziekenhuis....
je gaat op bed liggen op je rug met je benen en armen een klein eindje van je lichaam af (niets mag elkaar raken). Dan begin je bij je tenen, eerst spannen en dan ontspannen, dit langzaam herhalen met elke spiergroep die je tegenkomt, terwijl je omhoog werkt richting hoofd. Je eindigt met de spieren in je hoofd. Ben je dan nog niet ontspannen/slaperig genoeg, dan herhaal je het gehele proces.
Het vergt ff oefenen en geduld, maar het heeft mij van mijn slaapprobleem afgeholpen...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:32

kaatjemuts schreef:
ik heb niet het volledige topic gelezen, dus het kan zijn dat deze tip al gegeven is.
Ik heb hem geleerd tijdens mijn revalidatie in het ziekenhuis....
je gaat op bed liggen op je rug met je benen en armen een klein eindje van je lichaam af (niets mag elkaar raken). Dan begin je bij je tenen, eerst spannen en dan ontspannen, dit langzaam herhalen met elke spiergroep die je tegenkomt, terwijl je omhoog werkt richting hoofd. Je eindigt met de spieren in je hoofd. Ben je dan nog niet ontspannen/slaperig genoeg, dan herhaal je het gehele proces.
Het vergt ff oefenen en geduld, maar het heeft mij van mijn slaapprobleem afgeholpen...

ik ging dit om 10 uur even voor de grap proberen en ik word nu pas weer wakker met de laptop op mn schoot en dit topic open :') ( wel in mn bed uiteraard :)) )