Maar goed, ik ben 4 dagen per week blijven werken, misschien dat het anders is als je minder werkt of het zorgen leuker vind dan ik..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En als het echt niet gaat, tja dan paard eruit maar ik denk dat mijn vader toch die optie niet zo snel zal laten aandienen... Ik raak wel in de stress van EN EN EN EN EN als het niet allemaal goed lukt volgens planning
.... Het zal ook wel schelen of je je paard thuis/op pension hebt of ergens waar je er zelf nog voor moet zorgen. cathyvans schreef:Nou; dat gaat in de praktijk gewoon NIET....Ik sprak iets met mijn man af, bepaalde uren dat waren echt mijn 'paarden' uren en daar hield ik vrij stijfkoppig aan vast. In die tijd moest hij er dus voor ze zijn, en als hij niet kon/wilde zelf voor vervangingen zorgen. Voor je het weet komt de klad erin en rij je haast niet meer. Zo zijn wij de jaren dat de kids gingen lopen tot hun vierde jaar (en ze dus naar school gingen) door gekomen. Ik vind dat vrouwen daar best wat strakker in mogen zijn, manlief gaat doorgaans gewoon verder met zijn oude leventje als er een kindje is gekomen en moeder kan zich in vele bochten wringen!
kebie schreef:Zonnetje, dan kan je dus niet rijden of je moet je kind daar te slapen leggen en dan iets regelen met een babyfoon die naar je mobiel belt. Maar dan moet je wel de mogelijkheid heben om je paard tijdens het rijden gelijk even snel op stal te zetten als je je kind hoort. Dus dan kan je niet heel stevig trainen.
Je moet het zo zien qua vuistregel: pakweg de eerste 3 maanden heeft geen enkel kind ritme en kan je dus niets plannen. Daarna slapen ze meestal circa 2 slaapjes op een dag totdat ze ongeveer 1 jaar oud zijn, dan gaan ze over naar 1 slaapje op een dag. Na 3 jaar wordt er overdag eigenlijk niet meer geslapen, maar gaan ze meestal wel naar peuterspeelzaal.
Ik heb gewoon een paar jaar minder gereden, mijn merrie laten dekken en een veulentje gefokt. Je paard wordt er echt niet slechter van, van een poosje alleen weidegang. Alleen jij zal het jezelf financieel moeten kunnen verkopen. Met een heilig: ik MOET elke dag naar MIJN paard loop je jezelf compleet voorbij...
Ilzas schreef:Dat heb je goed opgelost! Maar goed en dan heb je dus twee paarden, of verkoop je een van beiden?
Veulen scheelt 6 weken met mijn dochtertje en heb ik dit jaar in laten rijden. Ik googel nu met een betalende bijrijdster en mijn vent (die zelf geen paard meer wil) om beide circa 3 a 4x per week te laten lopen. karijn schreef:Zonnetje: heel begrijpelijk dat je partner zijn voetbal ook niet wil opgeven maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat je samen wat inlevert op je hobby. Het kan inderdaad zo zijn dat jij niet vaker dan 3 x per week toekomt aan paardrijden en hij dan waarschijnlijk ook niet vaker dan 2-3 x per week aan voetballen toekomt.
Het is vantevoren niet goed vast te stellen of de theorie gaat werken, die moet je gewoon eerst uitvoeren. Blijkt die in de praktijk niet te werken, dan zul je inderdaad een andere oplossing moeten treffen.
Dan heb ik het gewoon over 3x per week leuk hobbelen van 20/30 minuten. Als je het theoretisch pakt kan ik op maandag/woensdag/vrijdag rijden savonds en hij op dinsdag/donderdag/zondag voetballen alleen zie je elkaar dan nooit en je vrienden ook niet
Of als ouders op willen passen bijv op zaterdagochtend als ik training heb.
. Maar goed het is lang niet zo ver en mijn vriend als ik ergens iets van zeg dan pakt hij het vaak wel op en is niet te lamlendig om iets in huis te doen
. Ilzas schreef:Zonnetje81 schreef:... en is niet te lamlendig om iets in huis te doen.
Eh, het is toch net zo goed zijn huishouden ???
maar je hoort toch vaak vrouwen klagen dat de man niks doet/niks zoekt en je het 10x moet vragen blabla. Dat is bij ons niet. Hij mag de afwasmachine uitruimen haha en strijken (heb ik hekel aan en doe ik nooit behalve een blouse, hij strijkt zijn eigen kleding al). karijn schreef:Dat laatste was voor mij ook een reden om mijn andere sport, hockey niet meer op te pakken na mijn studie. Inderdaad de verplichting van een teamsport. Zoals je het hierboven beschrijft, zou je in ieder geval op zaterdagavond toch nog met vrienden iets kunnen afspreken?
en hij lekker zijn leventje kan leiden. Net als dat verjaardagen ook eens geskipt moeten worden, je kan niet alles he? En oppas is wat duur om te gaan knolhobbelen
Voor sommige mensen zal het best een uitkomst zijn hoor!
SuperSvala schreef:ja maar die van mij staan dus ook 24/7 buiten,
dat houd dus ook in dat je het gewicht niet kan beinvloeden.
aangezien koudbloedjes veel kans hebben op zomereczeem, hoefbevangenheid en andere welvaartziekten, moet ik dus wel veel rijden om ze in conditie te houden.
en om ze dus een paar uur even van het gras af te hebben, want die blijven maar eten he.
+ al het extra werk zoals omheiningen in orde houden, JKK steken, zuring weghalen, drollen scheppen...
en hier in de stad is het vaak toch makkelijker iemand te vinden die het paard van stal haalt om te rijden dan mensen die naar een verre wei willen om een modderkruipertje eruit te halen, die te fatsoeneren, om daarna te kunnen rijden, en dan dus lang uitstappen met die lange vachten enz.
die meiden die het gewelidg vinden om wat op een boerderij rond te struinen zijn er ook wel hoor, maar het is altijd wel even zoeken...