Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:34

Oef Karin. :(:) Geen last van je sleutelbeen?

Bij mij is het inmiddels 9 weken geleden dat ik mijn sleutelbeen (en 2 ribben gebroken) heb gehad. Afgelopen maandag heb ik voor het eerst weer even gereden. ( Lees; stappen en wat inniminie stukjes gedraafd. ) Paard heeft ook beetje in de kreukels gezeten, dus we kunnen samen verder inkomen en revalideren. :D Hihi.

Ik moet zeggen dat wel goed gaat eigenlijk. Ribben heb ik meer last van gehad dan mijn sleutelbeen. := En mijn ribben voel ik nog steeds bij bepaalde dingen. :=

Nog wel wat drama verder wat betreft mijn schouder die ook nog eens uit de kom was. Maar ik moet nog even bekijken wat wijsheid is hierin. ( Lang verhaal.)

Dat was overigens wel erg pijnlijk. :oo Toen ze mijn arm terug in de kom gingen zetten, terwijl aan diezelfde kant ook mijn sleutelbeen gebroken was. :oo Oef. Krijg alweer de kriebels als ik eraan denk. :')

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:31

Jee SannevdM, Hangend sleutelbeen is al niet fijn om bewogen te worden, laat staan dat ze er dan aan gaan trekken :(:).
En ja die ribben.....

Niet zo mooi Karin, wat een pech toch weer :(:)

KarinvdM

Re: Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:39

Dat klinkt zeker niet fijn Sanne! :n
Bij een kennis van mij gaat de schouder ook stseeds uit d ekom, zij moet onder het mes.

Mijn sleutelbeen heeft geen last van de laatste val. Ik heb een kneuzing in m'n heup/onderrug, een rib voelt gekneusd en ik hoop hoofdpijn en wat spierpijn, dat zakt straks allemaal wel weer weg. :) Ik ben allang blij dat ik niks gebroken heb, wat als ik een been breek en ik maak daar ook geen bot aan??? :D

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:43

Ik heb geen ervaring met een sleutelbeen breken, maar wel een met het uit de komt gaan ervan. Dat is nu alweer 1,5 jaar geleden maar kan tot de dag van vandaag nog zeggen dat ik er bij veel/zware belasting nog last van heb :j

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:59

Oef Karin. Ook al heb je niks gebroken en is dat erg fijn, klink alsnog rot. :(:)

Bij mij ligt het iets gecompliceerd. Ik heb mijn schouder heel erg verbrijzeld gehad. (Lees; schouderkop aan diggelen, schouderblad helemaal kapot, kapsel ingescheurd etc. ) Daar ben ik 2 keer aan geopereerd. Op mijn schouderblad een plaat gekregen, verder schroeven en in mijn kapsel botankertjes. Deze moeten er voor zorgen dat mijn kop stabieler in de kom ligt en er dus niet aan kan schieten. Echter, toen mijn arm voor 9 weken terug naast de sleutelbeenbreuk uit de kom schoot, zijn er ankertjes losgetrokken. Wat als gevolg heeft dat het van binnen er niet zo mooi uit ziet en mijn schouder heel onstabiel voelt. Conclusie: eigenlijk moet ik weer onder het mes. Maar ik ben nog even in de ontkenningsfase en heb afgesproken dat op het moment dat mijn arm er weer uit schiet, ik me laat opereren. Het geval is dan wel, dat doordat mijn schouder al één puinhoop is, de kans bestaat dat ik het daarmee nog erger heb gemaakt. Maar goed, mijn schouder is toch al niks meer waard.. := Dus ja. Dat maakt vast niet heel veel uit. En ik probeer het zou lang mogelijk uit te stellen, want 8 weken hier in: http://img217.imageshack.us/img217/1315 ... 053gu2.jpg lopen kan ik niet aan geloof ik. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 13:27

Nee, dat is niet iets om naar uit te zien, maar of het verstandig is om het uit te stellen??? Ook het gevolg van een val van een paard?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:12

Jep. Leuk hè paarden. :+

Uitstellen is vast niet verstandig nee. := Maar goed, ik weet het even niet zo goed geloof ik..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 14:15

Als het iets is wat toch moet, dan zou ik er voor kiezen om het maar zo snel mogelijk te doen, dan ben je er tenminste vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:18

KarinvdM schreef:
Mindim, als het goed is ben je inmiddels geopereerd|? Hoe gaat het?

Hoi hoi, sorry voor de late reactie. Ik ben een tijd niet op bokt geweest.

Inmiddels heb ik een plaat met 6 schroefjes. De operatie duurde 2 uur. Ik had botwoekeringen op de uiteinden van de breuk en veel bindweefsel, ook waren stukjes bot in mijn spieren ingekapseld.
Het litteken is prachtig geworden en is 10 cm lang. Mijn spierweefsel is bijna verdwenen en de aanhechting van mijn spier is door het lang in een rare houding lopen ontstoken. Dus nu op naar de fysio.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 11:23

Wow, 2 uur vind ik best lang. Veel last van gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:41

Best wel wat last. Ik heb nu fysio, wegens atrofie in mijn spieren. Maar verder gaat het een stuk beter! Met jou ook alles goed?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 13:39

Ja, het gaat steeds beter, ik heb steeds minder last. Maar ik heb nog altijd niet het gevoel dat het ook weer echt vastzit. Over 4 1/2 week moet ik weer terug voor controle.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:51

Mindim, hoe gaat het nu?

Mijn botgroeistimulatiekastje is inmiddels al 2 weken kapot en ik heb nog geen vervanger. Volgende week mag ik weer naar het zh voor controle.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:31

Vervelend dat daar altijd zoveel tijd tussen moet zitten, Merel. Maar hopelijk kan die collega je helpen. :)

Nee, ik heb zelf niet de indruk dat het verbetert, het gevoel blijft eigenlijk gelijk. Ik ben benieuwd of er op de foto verandering te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:46

Wat een tijd blijf je met de ellende zitten he! Blegh.
KarinvdM, ik vind dat ze je wel mega lang laten lopen hoor, niet normaal.

Mijn schouder gaat prima. De borstspier moet nog worden opgebouwd, maar verder goed. Ik heb van de week 6 zakken paardenvoer getild, maar dat was toch te veel van het goede. Toen begon het bot te prikken.
Ik kan ook al weer even op mijn slechte kant liggen, maar nog niet heel goed, maar er zit vooruitgang in :D
Het plaatje heb ik geen last van, de zes schroefjes ook niet, ik ben enorm blij met de operatie.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:11

Nou, ze laten me nóg langer lopen...
De orthopeed zag op de nieuwe foto van vandaag weer wat verbetering en ik moet nog weer 2 maanden met een botgroeikastje aan de slag.
Hij snapt wel dat het voor mij vervelend is, maar als hij me gaat opereren moet hij eerst het aangemaakte bot verwijderen en dan een plaatje plaatsen. Ik krijg dan een lelijk litteken, het moet dan alsnog weer aan elkaar gaan groeien en dan moet het er ook nog weer uit, zegt hij en hij wil het gewoon nog langer doorzetten. Dat ik het helemaal zat ben, daar kan hij zich wel wat bij voorstellen, maar hij wil het toch nog zo proberen.
Ik snap ook wel dat een operatie niet het meest grappige is, maar ik wil gewoon zo graag dat het weer vastzit en dat ik alles weer (pijnloos) kan doen.
*zucht*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:57

Balen, Karin. Je bent er al een heel tijdje zoet mee. Bij mij duurde het bijna 1,5 jaar voordat het bot weer aangegroeid was, dus dan heb je nog even te gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:06

Het plaatje hoeft er alleen uit wanneer je er last van hebt. Van de mijne heb ik eigenlijk geen last. Dat lelijke litteken valt reuze mee. Je ziet dat je geopereerd bent, maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg.

Mijn bot zit al weer even vast, met 6 weken al, toen nog niet op maximale sterkte, maar dat schiet al op. Bij mij is ook aangemaakt (woekerend) bot verwijderd. Van het woekerende bot waren ook stukjes bot afgeknapt en in mijn spieren ingekapseld. Ook is er veel bindweefsel weggehaald. De einden zijn bijgevijld. Mijn spieren zijn wel flut, maar daar ben ik voor op fysiotherapie. Hoe langer je je arm amper kunt gebruiken, hoe minder de functie van die spieren daar wordt. Vooral mijn borstspier (die vlak onder je sleutelbeen) was bijna weg. Mijn armspieren zijn ook erg gevoelig. Op mijn slechte kant slapen, gaat ook nog niet zo goed, maar wel een stuk beter. Ik functioneer weer, kan alles weer doen.

Je bent zo beperkt wanneer de boel los zit. Ik vind het enorm balen voor je Karin. Kom je niet in de knoop met werk en dergelijke? Heel veel dingen moeten in de wachtrij, de paarden ook zeker?
Mijn botten stonden wel zo ver uit elkaar, die waren nooit weer aan elkaar gegroeid, daar kwamen ze bij mij helaas ook na 4 maanden achter :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:30

Nou, ik hoop niet dat het bij mij ook zolang gaat duren, Fitzroy...

Fijn dat het met jou beter gaat Mindim, maar het zal vast nog wel even duren voordat alles weer normaal is. Ook onbegrijpelijk dat ze daar pas na 4 maanden achter kwamen. :roll:

Alles gaat gewoon door Mindim, ik rijd ook alweer een hele tijd, maar ik ben wel een stuk voorzichtiger en probeer verkeerde bewegingen te voorkomen en ik kijk uit met mijn lompe schimmel die me vaak tegen me aan duwt en aan me trekt.
Zwaar tillen en duwen gaat nog niet, maar dat soort dingen delegeer ik richting mijn kerel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:42

Even off topic hoor, wat heb jij een prachtig paard Karin!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:50

De schimmel? Ja, die is wel bijzonder, ik ben ook erg wijs met hem. :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:13

@ Karin dat het bij jou nog steeds niet aan elkaar zit. Ik heb helemaal geen last van mijn plaat. Ik laat de plaat ook lekker zitten zolang het kan. Vanaf november mocht hij er eventueel uit als ik er last van had. Litteken wordt steeds mooier. De verwachting is dat ik een dun streepje over hou. Kun je wel alles met je arm dan?
Ik heb liever een plaat tijdelijk of voor altijd in mijn lijf met litteken dan een schouder waar ik last van hou zoals mijn andere schouder waar men niks aan heeft gedaan. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:22

Dat heb ik ook liever Caroline, maar wat moet ik als de arts niet wil opereren??
Ik heb nu eigenlijk wel spijt dat ik niet gewoon naar Emmen ben gegaan, dan was ik waarschijnlijk in augustus al geopereerd en had ik nu misschien ook geen of weinig last meer gehad...
Ik kan bijna alles, maar niet pijnvrij, veel dingen zijn gevoelig. Iets simpels als sokken aantrekken bijvoorbeeld al.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:49

Kun je niet een second openion aanvragen? Ik had een hele fijne arts in Emmen.