Mirandaatje schreef:Weet niet of je zelf al het verlangen naar een kindje hebt, of dat je in een hele andere fase van je leven zit momenteel. Maar zeg nooit, nooit. Ik ken meerdere mensen die riepen nooit never ga ik naar een arts als het niet mag lukken. Maar toen de wens er eenmaal was, en het verlangen groter werd, zijn ook zij naar een arts gestapt. Het klinkt heel cliche, maar je moet er eerst zelf voorstaan. pas dan zul je zeker weten wat je in die situatie zult doen.
No offence, maar dit zijn dus het soort uitspraken waar ik een grote hekel aan heb. Wat heeft mijn levensfase te maken met mijn kinderwens? Wat heeft wat andere mensen doen en laten te maken met wat ik wil? Ieder mens is anders, dus ga alsjeblieft niet aankomen met de drogredenering 'dat ik nog jong ben en dat het wel anders wordt zodra ik ouder word'. Die heb ik al te vaak gehad en heb deze al te vaak de kop in gedrukt.
Ik vind kinderen niet leuk, ik zie ze liever niet dan wel. Ik weiger met kinderen om te gaan en ga het liefst zo min mogelijk naar plaatsen waar veel kinderen komen. Ik kan ze niet uitstaan. Dit is al mijn hele leven vanaf mijn pubertijd zo. Dit is niet veranderd toen ik in een stabiele relatie kwam en vrienden om mij heen kinderen kregen.