Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jasmijn76 schreef:shilady schreef:Ik weet niet waar kinderen zonder broertjes en zusjes last van moeten hebben
Maar ik moet zeggen dat het mij nog steeds prima bevalt
Als ik er 1 had had mn moeder nooit mn 1ste pony voor mij kunnen kopen

1Boefje schreef:Zoals eerder gezegd, niet elke situatie is hetzelfde.
Damn right dat die kinderen van 4 nu al weten wat duur en niet duur is, wat verwend en niet verwend is.
Weet je wat ze zei: Bij Shayenne hebben ze niet zoveel speelgoed hé?
Kinderen zijn niet achterlijk. Onderschat nooit een kind.
Oh de kleine dingen doet ze enorm waarderen. Ze weet als ik naar de stad ben geweest dat ze iets krijgt. Een verrassingsei loopt ze al mee te glimlachen, of een haarband van 2 euro. T hoeft niet duur te zijn! Het is ook geen omkoping. Ik geef ze meer het gevoel, ik denk aan je, altijd, of ik er nu ben of niet ben. Ik zeg elke dag: ik heb je gemist, ik houd van je. Iets wat ik in 31 jaar nog nooit van mijn moeder heb gehoord!!!
En ik knuffel ze elke dag, ik zeg elke dag: mama vind het helemaal niet leuk om te werken, maar dan heb jij het wel beter, kunnen we naar pretparken, een speeltuintje voor je betalen en op vakanties.
En de mensen waar ik het over heb, die kunnen wel degelijk werken. Mensen die echt niet kunnen werken, daar heb ik geen slecht woord overDie zijn er nu eenmaal, je hebt niet alles in de hand.
Maar zo ken ik ook mn zus. We namen ze mee naar Tsjechie met de 2 kinderen op onze kosten omdat ze niks te besteden had. Had ze nog een paar euro over, kocht ze een tondeuze voor haar man terwijl ze 2 seconde ervoor tegen haar kinderen had gezegd dat ze niet op de ponies mochten rijden a 1 euro per ritje omdat dat te duur was? Wij hebben dat ritje maar betaald.
Sorry hoor, lijkt mij ook niet echt goed bezig.
Ze heeft 5 jaar lang geroepen dat ze geen centen had, maar zelf heeft mijn zus nog nooit gewerkt. Ben je dan een goede ouder als je zonder geld ze probeerd op te voeden? Een kind moet een ongestoorde gelukkige jeugd hebben en niet dan al leren dat jan en alleman het beter hebben.
En dat is maar een klein voorbeeld.
Ze wilde bijvoorbeeld ondanks dat ze geen geld had wel een auto, en een digitaal fototoestel, en 2 honden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb gezegdzo doe ik het dus niet.
MarcoBorsato schreef:I
Als ik een gezin sticht zou ik ook zeker meerdere kinderen willen. Ik gun mijn kinderen dat wat ik ook heb gekregen. Iets onbreekbaars, een houvast, een broer, en/of een zus.
)MarcoBorsato schreef:@ Tivoli, dan leg ik het je uit. De band tussen mijn broers en mij is onbreekbaar. Dat gaat verder dan dood of leven. Ik denk dat als je heel veel van iemand houdt, er altijd een klein stukje achterblijft.
Mijn nichtje die een zusje heeft verloren aan kanker, heeft een mooie zin daarover: het hebben van een zus, hoe ver weg ze ook is, maakt de wereld iets minder eenzaam

? Het is voor mij onbreekbaar, dat is genoeg. Jij zult andere ervaringen hebben, een ander perspectief, dat geeft toch niet?
bello2005 schreef:tivoli:
nogmaals, mijn ervaringen zijn dat het verwende nesten zijn en dat ze arogant zijn..
mij hoor je niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.. het is mijn ervaring
) Of een van je twee kindjes overkomt wat en de andere blijft alleen achter...
) de kinderen zo goed mogelijk af te leveren en volgens mij spelen daar ook nog veel meer factoren in mee dan het hebben van broertjes en/of zusjes.
WowAmigo schreef:Dus ts: van mij mag je het lekker bij een kind houden
Was ook niet anders van plan.
Er zullen vast boekjes zijn die het andersom zeggen...........
...
1Boefje schreef:WowAmigo schreef:Dus ts: van mij mag je het lekker bij een kind houden
Was ook niet anders van plan.
Vond het gewoon een leuke discussie. Het geen kinderen topic sprong ook uit zijn voegen![]()
Ik heb een boekje met 101 redenen om geen kinderen te nemenEr zullen vast boekjes zijn die het andersom zeggen...........
Overigens, ik heb net mijn enigst kind gedumpt. Even gekeken hoe de andere mama's het deden met meerdere kinderen, tja voordeel is dat je inderdaad nu broer met zus dumpt en snel weg bent en de mijne komt naar mij terug. Ik laat ze wat minder snel los merk ik. Mede omdat ze anders niemand heeft dan vriendinnetjes om haar heen. Familie is toch anders hé? Aan de andere kant zie je dat de broers en zussen totaal niet met elkaar spelen op zo'n vakantiegebeuren. Dus dan zie je ook weer geen meerwaarde.
Grappig

Yv_ schreef:Nou uhh.. Volgens mij is Nederland in staat van de vergrijzing, dus zijn kinderen meer dan welkom?