Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:38

uhmm naja niet dus :D
ik vind dat echt zonde van water en energie..
het ruikt altijd wel fris of gewoon niet.
en met een luchtje op doen, ruikt het toch weer daarnaar :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:42

Handdoek: 3 dagen
Lingerie: iedere dag schoon, bh een week en als ik erg zweet gaat ie meteen de was in
Dekbedovertrek: elke week
Vaatdoek/kleine handdoekjes, 1 dag
Stofzuigerzak: als hij vol is
Bank: 1 keer per week met stofzuigen
Gordijnen: 1 keer per jaar
Afwas: alles meteen in de vaatwasser
stofzuigen en dweilen: stof: elke dag, dweilen 2x per week

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:43

Kleren wassen die 'schoon' in de kast liggen? :? Ik heb niet zoveel kleren dat ze er meer dan 2 maanden in liggen dat ze niet gewassen zijn. Toch zonde van die kleren die er meer dan 2 maanden liggen zonder gedragen te worden.. maar dat is mijn mening

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:58

Snor schreef:
Oh god :') Ik durf het bijna niet te zeggen, maar op aandringen van mijn vriend: Ik ben de smerigste bokker als ik dat zo lees..

Douchen: Iedere dag en soms sla ik een dagje over.
Hoevaak gebruik je een handoek? Geen idee, 5 keer ofzo? als alle handdoeken op zijn gooi ik ze in de was.. *kuch*
Lingerie? Iedere dag schone onderbroek, BH gaat een week mee.
Dekbed? Om de week.. Doe er vaak meer dan 2 weken mee, en ik slaap er met mijn vriendje.
Vaatdoek? Een week? Wanneer dat ding echt niet meer kan gaat hij in de was
Stofzuigerzak? Wanneer de stofzuiger miept dat hij vol is.
Bank? Stofzuig ik zo af en toe. 2 keer per maand is veel...
Gordijnen? hangen priiiiima
Afwas? daar hebben we de afwasmasjien voor :D al staat de vaat regelmatig 2 dagen door het huis te slingeren :')
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? Als ik vastplak aan de keukenvloer ga ik dweilen, en dan dweil ik ook meteen alles. Slaapkamer hebben wij beneden en daar wordt iets minder vaak gedweild. Keuken en woonkamer ong 1 keer per week sinds we een witte vloer hebben.
En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne? Iedere week krijgen de katten een helemaal schone bak en ik zorg altijd dat ze schoon water en eten hebben. Heb vaak het idee dat mijn katten hygienischer zijn dan ik..

Nu durf ik ook! Ik ben niet de enige :Y) Ahem, hier komt ie, ik ben dus ook nog getrouwd.

Douchen: Iedere dag bepaalde lichaamsdelen, douchen om de dag, en altijd als ik heb gewerkt.
Hoevaak gebruik je een handoek? Al sla je me dood, wanneer gaat een handdoek raar ruiken?
Lingerie? Iedere dag schone onderbroek, BH gaat een week mee. Ik zweet toch niet :+
Dekbed? Ook geen idee, kan om de week zijn, echt geen flauw idee, gewoon als ik denk dat het niet meer kan.
Vaatdoek? Die heb ik niet, ik doe alles met wegwerp schuursponjes
Stofzuigerzak? Als ie niet meer goed zuigt
Bank? := Die sla ik ECHT over *als m'n man begint te zeuren*
Gordijnen? hebiknie :Y)
Afwas? ...Dat kan heeeeel lang duren weet ik uit betrouwbare bron.
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? Dat we elkaar verwijten dat de ander toch echt wel de grootste puinhoop heeft gemaakt en dan gaan we stampvoetend en scheldend opruimen. Zoals je ziet houden wij er allebei niet van.
En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne? Sponjes op het aanrecht moeten schoon zijn, in het toilet mogen er geen strepen zitten van mij en alles wat ik gebruik voor het avondeten MOET iig schoon zijn en dan kan de rest van de vaat me wel gestolen worden := Oh ja, voordat we aan kinderen beginnen moeten we allebei goed kunnen opruimen en schoonmaken, anders wil ik het niet :n

:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:00

ha zie je... niet de enige smeerpoets dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:02

Vlekje123 schreef:
Dat mijn schema afwijkend is, is toch ook niet zo'n probleem? In mijn omgeving is het blijkbaar niet zo'n raar schema. Heb hier net even het BH verhaal voorgelegd, en hier ook geen dames die langer dan 1 dag met een BHtje doen.
Ieder zijn ding toch?

Dat schreef ik toch ook allemaal al? :) Ik vind het alleen jammer dat de meeste mensen hier door jou als 'weerzinwekkend' bestempeld worden, meer niet.

Van schone kleding opnieuw wassen zie ik het nut niet zo in... het is na 2 maanden toch nog steeds schoon?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:12

Handdoek: iedere keer een schone
Lingerie: broekjes 2x p 24 u. Overdag meestal string, 'savonds boxershortje. Bh's meestal om de dag (en met deze hitte iedere dag..)
Dekbedovertrek: 1x p wk (in het weekend)
Vaatdoek/kleine handdoekjes: nadat ik hem gebruikt heb gaat hij in de was.
Stofzuigerzak: wanneer de stofzuiger niet meer zuigt is het tijd om de zak te vervangen. :+
Bank: Eehmm ... :o
Gordijnen: 1x per jaar denk ik?
Afwas: Als de vaatwasser vol is :+
Stofzuigen en dweilen: Te weinig. Ik haat dat.
Badkamer: Pff 1x in de maand? Ik droog wel standaard na het douchen de tegels af en soms gebruik ik zo'n spray.
Wc: Toch wel om de dag. Ik hou van een schone pot. :j
Stof afdoen: Als er stof ligt. :+
Kattenbak: 1 en soms 2x p dag.

Ik haat stofzuigen en dweilen maar ik zorg wel dat het aanrecht netjes is en dat de kat op een schone bak kan. :)

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:55

phormicola schreef:
Nu durf ik ook! Ik ben niet de enige :Y) Ahem, hier komt ie, ik ben dus ook nog getrouwd.

Douchen: Iedere dag bepaalde lichaamsdelen, douchen om de dag, en altijd als ik heb gewerkt.
Hoevaak gebruik je een handoek? Al sla je me dood, wanneer gaat een handdoek raar ruiken?
Lingerie? Iedere dag schone onderbroek, BH gaat een week mee. Ik zweet toch niet :+
Dekbed? Ook geen idee, kan om de week zijn, echt geen flauw idee, gewoon als ik denk dat het niet meer kan.
Vaatdoek? Die heb ik niet, ik doe alles met wegwerp schuursponjes
Stofzuigerzak? Als ie niet meer goed zuigt
Bank? := Die sla ik ECHT over *als m'n man begint te zeuren*
Gordijnen? hebiknie :Y)
Afwas? ...Dat kan heeeeel lang duren weet ik uit betrouwbare bron.
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? Dat we elkaar verwijten dat de ander toch echt wel de grootste puinhoop heeft gemaakt en dan gaan we stampvoetend en scheldend opruimen. Zoals je ziet houden wij er allebei niet van.
En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne? Sponjes op het aanrecht moeten schoon zijn, in het toilet mogen er geen strepen zitten van mij en alles wat ik gebruik voor het avondeten MOET iig schoon zijn en dan kan de rest van de vaat me wel gestolen worden := Oh ja, voordat we aan kinderen beginnen moeten we allebei goed kunnen opruimen en schoonmaken, anders wil ik het niet :n

:o

Ik woon samen met mijn vriendje en we zijn allebei geen schoonmaakwonders... Gaat idd met een boel lawaai als er opgeruimd moet worden...
WC en douche vertel ik maar liever niet hoe vaak die schoongemaakt worden :o :o :o woon hier nu 5 maanden en de wc is geloof ik 3 keer schoongemaakt en de douche 2 keer........ schaam me diep nu :')

Vriendje leest mee en we hebben net bedacht dat we echt een schoonmaakrooster moeten gaan maken :=

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:15

(glimlacht) Weerzinwekkend, ach ik weet wie het zegt (algemeen bekend schenenschopper, geen boodschap aan)

Ik ruik zelf zelden aan een handdoek als ik deze gebruik. Dus om ze daarvoor te wassen gaat vooor mij niet op. En ik ga ervan uit dat ik helemaal schoon ben als ik de douche uitstap, dus dat ik er bepaalde plaatsen mee droog dep (nee ik ga niet ieder hoekje in haha) en de dag erna weer mijn haar ermee droog zal me een biet wezen. Qua bh zou ik vaker mogenwassen maar heb vaak geen zin om mijn favo bh's te missen, beiden zijn van een stofje wat niet in de droger mag etc. dus het is ook grotendeels gemakzucht, dat zal voor meer reacties gelden. Maar ik ben nog nooit betrapt op 'stinken' of er smoezelig uitzien (hooguit op stala ls ik op mn klompen loop, compleet met trainingsbroek en trui van mn vriend en petje). In mijn huis komen mijn vrienden graag en ik heb geen last van rare beestjes of huiduitslag ;-)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:31

handoek douche --> 1x
handdoek wasbak douche --> halve week
handdoek keuken --> twee dagen
Lingerie --> string etc --> 1 a 2 per dag (als ik ga paardrijden doe ik een slipje aan en daardoor gebruik is string/broekje een halve dag)
bh --> aantal halve dagen
Dekbed --> 1x in anderhalve week (als het zo warm als nu is wat vaker)
Vaatdoek --> 1 a 2 per dag
Stofzuigerzak --> als deze vol is.
Bank --> stofzuig ik mee
Gordijnen --> zelden
Afwas --> elke dag in de vaatwasmachine
Stofzuigen --> nu om de dag ivm hond
Dweilen --> 1 x in de twee weken
Badkamer (grote schoonmaak) --> 1x in de maand
Badkamer (wasbak etc.) --> paar keer per week lapje erover
Ramen lappen --> als ik er niets meer door zie ;) haha (ondankbaar werk.)
Afstoffen --> Elke dag iets afstoffen
Keuken --> elke dag.

Bij ons in huis is het niet steriel, er moet geleefd worden. Het is schoon en dat is belangrijk. Zit wel te overwegen om een hulp in dienst te nemen omdat ik aan grote schoonmaken niet echt toe kom.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:44

handoek douche --> 1x
handdoek wasbak douche --> hebben we niet
handdoek keuken --> 2, 3 dagen?
Lingerie --> Overdag een schone string, savonds een schone onderbroek
bh --> 4 dagen?
Dekbed --> 1x in anderhalve week
Vaatdoek --> wanneer die vies is of stinkt, kan na een dag zijn kan ook na 3 dagen zijn
Stofzuigerzak --> als deze vol is.
Bank --> stofzuig ik mee
Gordijnen --> heb ik niet, toen ik ze wel had gingen ze om de 4 weken de wasmachine in.
Afwas --> elke dag
Stofzuigen --> elke dag ivm met 3 katten
Dweilen --> 1 x per week
Badkamer (grote schoonmaak) --> 1x in de maand
Badkamer (wasbak etc.) --> als ik gedoucht heb gelijk een doek er overheen
Ramen lappen --> ik probeer 1x per 6 weken maarja dat schiet er weleens bij in
Afstoffen --> 2x per week
Keuken --> aanrecht elke dag

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:50

Handdoek: Eén keer :')
Lingerie: Elke dag schone onderbroek en om de 2/3 dagen een schone BH.
Dekbedovertrek: Elke week verschoon ik mijn bed, tegelijk met het konijnenhok, haha.
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: 3 Dagen geloof ik.
Stofzuigerzak: Ehm. Als ie vol is. :+
Bank: Elke week een lapje eroverheen (leer).
Gordijnen: We hebben van die vouwgordijnen die we eens in de zoveel tijd stofzuigen :')
Afwas: Vaatwasser gaat hier zeker 1 keer en soms 2/3 keer per dag aan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:59

Handdoek: Elke douchebeurt een schone, gaat ook na elke douchebeurt de was in.
Lingerie: 1x per dag schone onderbroek, soms 2x als het erg warm is. BH om de 3/4 dagen, ligt net aan hoeveel ik heb gezweet/of ie stinkt etc. Met dit warme weer trek ik vaker een schone BH aan.
Dekbedovertrek: Een keer in de week.
Vaatdoek/kleine handdoekjes: Rond de 2/3 dagen. Of ik moet echt iets heel smerigs hebben schoongemaakt.
Stofzuigerzak: Poeh, wanneer de stofzuiger aangeeft dat het nodig is? :')
Bank: Iedere dag 1 of 2 keer stofzuigen, vanwege de haren van de huisdieren.
Gordijnen: 2x per jaar in de was
Afwas: Als de vaatwasser helemaal vol geladen is gaat ie aan.
Stofzuigen en dweilen: Elke dag stofzuigen, 1x in de week dweilen.
Badkamer: 2x in de week. Wel na elke douchebeurt douche schoonmaken en wasbak en WC wordt elke dag bijgehouden.
Wc: Elke dag.
Stof afdoen: Om de dag
Kattenbak: Wanneer ie stinkt. := Onze poes zit altijd buiten en doet haar behoefte nauwelijks in de bak.
Ramen lappen: 1x in de maand ongeveer.
Keuken: Elke dag het aanrecht

Volgens mij zijn wij thuis nog best schoon. Papa gaat nu zelfs met zo'n swiffer even snel door het huis haha. Als we geen huisdieren zouden hebben zouden we wel minder vaak stofzuigen denk ik, maar al die haren zijn gewoon smerig!

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:52

Normaal dus de poetsmiep nu onderdeel van het experiment "hoe overleef ik de zomervakantie"

Nog steeds dagelijks schone handdoeken, vaatdoek, ondergoed enz.
Maarrr...poetsen pff kom niet verder dan dagelijks afstoffen en in de avond even snel een bezem en een dweil erdoorheen. De bovenverdieping is de afgelopen week helemaal niet gedaan. De keuken, dat is het enige wat nog echt schoon is....en weten jullie wat...het bevalt me wel ;)

Heb er in ieder geval weer even iets van geleerd (na de vakantie raak ik toch weer terug in mijn oude schoonmaakgewoontes)
Werken moet doorgaan (soms erugg lastig met vier schreeuwende kids)
Schoonmaken heeft geen zin zolang de vier kids en vriendjes uit de straat van het ene zwembad in het andere springen en om de haverklap half afgedroogd naar het toilet/keuken rennen om te plassen of drinken te pakken of desnoods om gewoon iets te vragen.
Ik hou zoveel meer tijd over dat ik met de kids kan voetballen en rustig aan kan doen tussen mijn werkuren door en dat ik zelfs 2 boeken eindelijk heb kunnen lezen. Daarnaast schiet mijn thuisstudie nu ook wat meer op.
Tijdens de avond zijn we bij de paarden en als we terug komen is het kids wassen en naar bed, dan is het donker en ruimt manlief op....normaal zou ik schoonmaken maarrr je ziet het vuil niet in het donker ;)
Ach de aankomende 7 weken ga ik wel zo doorkomen...alhoewel, vanavond gaan de kids 2 nachtjes naar hun Moeke (schoonmoeder) en kriebelt het toch wel om even snel alles weer wat op te frissen :o

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:17

Handdoek: 1keer. voor mijn haar 2 keer
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, bh`soms wat langer
Dekbedovertrek:2 keer per week ivm de kattenharen
Vaatdoek/kleine handdoekjes, 4 dagen ongeveer, vaatdoek 1 dag
Stofzuigerzak: heb er geen :+
Bank: hebben 1 stoffen bank en die stofzuig ik ong 2 keer per week en de leren bank 1 keer per week met een doekje afdoen
Gordijnen: pppff 1 keer in de 3maanden
Afwas: als vaatwasser vol is of max 2 dagen.
stofzuigen en dweilen dagelijks,ivm huisideren

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 03:15

Mijn conclusie als ik hier alles lees: wij zijn hier verschrikkelijk vies in huis. :')

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:53

:') Schone kleding weer wassen als het 2 maanden in de kast ligt.. Jeetje, dat is imo weerzinwekkend.. :+ Zo zonde van je tijd en het milieu.. Om overigens niet te vergeten hoeveel sneller je kleding slijt.. Welkom consumptiemaatschappij ;)

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt wat weerzinwekkends voor bij heb zien komen :) Best nette Bokkers :D

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:54

hihi nou ik mag me dan ook vies noemen tijdens de vakantie ;)
Maarrr vandaag is de onderverdieping toch even helemaal onder handen genomen en morgen vroeg de bovenverdieping.....kon het niet laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:08

rebeltje schreef:
:') Schone kleding weer wassen als het 2 maanden in de kast ligt.. Jeetje, dat is imo weerzinwekkend.. :+ Zo zonde van je tijd en het milieu.. Om overigens niet te vergeten hoeveel sneller je kleding slijt.. Welkom consumptiemaatschappij ;)

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt wat weerzinwekkends voor bij heb zien komen :) Best nette Bokkers :D

Tja dat mag je vinden.

Ik vind het gewoon een stuk frisser om het even opnieuw op te frissen. Ruikt het weer lekker. Ik heb tot nu toe nog geen verslten kledingstukken gehad. Gelukkig maar :-)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:17

Vlekje, je kunt toch ook gewoon geurzakjes kopen en deze tussen je kleding leggen in de kas :S....
Dan blijft het fris ruiken en hoef je niet onnodig water en energie te verspillen..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:17

Ik vind van mezelf dat ik toch aardig schoon ben.. :j

Woon op kamers.. Vloer swiffer ik bijna elke dag.., de vloer en de rest soppen eens in de 2 weken of als het laminaat vies wordt/is..
Stoffen doe ik om de 2 á 3 dagen.., stof zie je erg snel op donkere meubels dus goede reden om het schoon te houden..

Afwas doe ik elke dag.. Dat is meer iets omdat ik dat niet kan laten staan :n

Gewone was doe ik eens in de week/ eens in de 2 weken.. Heb genoeg ondergoed en ga niet om de 2/3 dagen de machine starten.. :) Ondergoed uiteraard iedere dag weg, bh's doe ik soms wat langer mee maar gaan gerust mee in de was.. :j

Verder doe ik vaatdoekjes en kousenvoetjes enzo ook gewoon in de was :j Zo geleerd, zo gedaan en kan prima.. Scheelt ook weer geld.. :) Vaatdoekjes gaan erin als ik ze vies vind.. :)

Bank is hetzelfde als mijn bed (bedbank :+ ) en die verschoon ik eens in de een á twee weken.. Eigenlijk ook wanneer ik het nodig of fijn vind.. In de zomer doe ik het nog wel eens na een paar dagen, of als ik ziek ben (geweest) ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:18

Waventy schreef:
Vlekje, je kunt toch ook gewoon geurzakjes kopen en deze tussen je kleding leggen in de kas :S....
Dan blijft het fris ruiken en hoef je niet onnodig water en energie te verspillen..

Dat vind ik niet lekker ruiken. Ik heb ze geprobeerd, verschillende. Heb ook zeepjes geprobeerd. Nee opnieuw even snel een kort wasje geven vind ik lekkerder.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:25

Ieder zijn ding natuurlijk.
Mijn stroom is daar iig te duur voor ;).

Winterkleding die lang in de kast hebben (dus lente en zomer) wil ik nog wel eens voor de winter door de machine halen, of ik hang ze gewoon buiten in de tuin neer al het weer het toe laat. Even luchten en het kan weer mee.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:48

Tja, ben ook een smeerpoets geloof ik... Als vind ik gewoon dat de samenleving is doorgeslagen ;)

handdoek douche --> 2 a 3 keer. Meestal na de haren afdrogen gaan ze in de was omdat ik dan met handdoek om mijn hoofd naar de slaapkamer ga (en daar staat de wasmand) of als ze niet meer fris ruiken
handdoek wasbak douche --> is meestal een 1x gebruikte douchedoek
handdoek keuken --> Totdat ik vind dat hij te vies is (mijn vriend zo dat ding geloof ik blijven gebruiken totdat hij blijft staan :+ )
onderbroekjes --> 1x per dag.
bh --> Als hij niet meer fris is... dan was ik hem even met de hand; aangezien wasmachine en mijn bh's nooit goed gaat.
Dekbed --> Als het niet meer fris is :+
Vaatdoek --> als hij niet meer fris ruikt. Aangezien we hem niet elke dag gebruiken kan ik er geen termijnen aan vast koppelen.
Stofzuigerzak --> hebben geen zak ;) maar eigenlijk wordt hij elke keer voor het zuigen geleegd
Bank --> gaat ca 1x in 2 weken met vochtigdoekje
Gordijnen --> hebben we niet en toen we ze nog hadden ca 1x in de 2 jaar?
Vaatwasser --> als hij vol is of wij door het servies hen zijn.
Stofzuigen --> zelden --> We vegen meestal elke week of als er visite is.
Dweilen --> als er visite komt of het ergens plakt
Badkamer --> als mijn moeder blijft logeren of visite komt
wasbak --> als hij vies is zeg 1x in 2 weken met een doekje erdoor
toilet --> 1x per week of als er visite komt
Ramen lappen --> als ik eindelijk een keer genoeg krijg van die strepen... ehm 1x per jaar?
Afstoffen --> als er visite komt of we schoonmaakwoede hebben (ehm 1x per maand?)
Keuken --> aanrecht toch wel 1x in 2 dagen afnemen en na koken ed

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:54

Handdoek: 1keer,
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, bh`soms wat langer
Dekbedovertrek: elke week
Vaatdoek: elke dag een nieuwe
Stofzuigerzak: waneer die vol is
Bank: elke dag afzuigen ivm haar, is eenstoffen bank
Afwas: als vaatwasser vol is meestal elke dag.
stofzuigen: elke dag