Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:37

Samen bevallen is zeker een aanrader +:)+

Ik heb een keizersnede gehad en dat was voor mij een verlichting. Er is in de pijnbestrijding echt veel mogelijk hoor! Je kan een prik in het been krijgen en een ruggeprik. De ruggeprik moet je je wel realiseren dat je ook een plaskatheter krijgt. Er moet een anesthesist beschikbaar zijn om hem te zetten, vandaar dat je als je erop staat het vaak nog een uur duurt.
De Tense schijnt ook te helpen, maar heb ik geen ervaring mee
http://www.tensbevalling.nl/

Herstel na de keizersnede ging bij mij erg snel, maar ben ook wel keihard voor mezelf :o

semenamy

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:20

Van inleiden ken ik idd ook de verhalen dat de weeén veel heftiger zou zijn. Hoop het niet mee te maken..evenals een keizersnede, dat lijkt me ook helemaal niets!
Heb grof gezegd liever een week lang een rauwe doos dan 6 weken lang niet bukken, tillen en een pijnlijke buikwond hebben. Veel mensen onderschatten een keizersnede, het is toch echt wel een heftige buikoperatie.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:09

Ik ben dus ingeleid en na 2 dagen weeen (met weeenstorm) is besloten voor een keizersnede. :o

6 weken na mijn keizersnede reed ik trouwens weer gewoon (nouja gewoon :+ ) Die 6 weken niet tillen heb ik me geloof ik niet helemaal aan gehouden :=

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:26

mijn 1e bevalling was ook geen pretje, maar dat kwam omdat ik niet wist wat ik moest verwachten.
Laat je goed voorlichten over het verloop van zo'n bevalling en vermijd horrorvwrhalen. Daar heeft niemand wat aan en ik snap niet dat die altijd maar verteld moeten worden.

Maar de beloning na de bevalling is geweldig en na een paar weken denk je "ik wil er nog wel 10" :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:37

ojee, en het is je eerste pas.....
Ik kreeg mijn eerste op jouw leeftijd.
Na 5 persweeen was het ......plop.....bleeer bleeer hahahah <3
Zo kon ik er nog wel 10 hebben.
Helaas de 2de, die kwam gelijk als kleuter te wereld........das minder :')
Alle baby kleertjes konde zo de prullenbak in :+

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:45

Het is mij zooo meegevallen! Ik wist natuurlijk ook niet wat te verwachten, maar ben altijd wel vrij nuchter gebleven. Zo van: als al die vrouwen dat kunnen, dan kan ik dat ook, zoiets..
Uiteindelijk toen het zo ver was had ik het veel erger verwacht. Ik durfde de verloskundige haast niet te bellen midden in de nacht omdat ik bang was dat ik te vroeg zou bellen en zij in mijn ogen voor "niks" zou komen. Toch maar gebeld, bleek ik al VO en persweeen te hebben, hahaha, wist ik veel!
Binnen een half uur was mijn dochtertje er al, in totaal 5 uur geduurd. Ik had het me altijd veel erger voorgesteld...2e kan haast alleen nog maar tegenvallen, hahaha!
Maar goed, wat meerderen schrijven: geen bevalling is hetzelfde, het enige wat je kan doen is het maar over je heen laten komen.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:53

Precies..geen een is hetzelfde! Ik vond dus mijn 2e bevalling veel erger als de eerste. De eerste was me reuze meegevallen dus had ook cht zoiets van ´kom maar op´ bij de 2e!
Pff..wat een tegenvaller zon weeénstorm, hierdoor zie ik er echt weer tegenop nu bah!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:53

Jenny_B schreef:
.

Maar de beloning na de bevalling is geweldig en na een paar weken denk je "ik wil er nog wel 10" :)

:') Ik kan nog wel janken als ik er aan terug denk en zou er echt niet nog 10 willen :=
(is 1,5 jaar terug)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:05

Bij mijn eerste heb ik een ruggeprik gehad, mede door m'n verleden. Kreeg hem al vroeg in het begin bij de weeen.
De tweede is thuis geboren en die is gelanceerd,zij was er zo uit, bij de tweede herstelde ik wel veel sneller na twee dagen liep ik weer in de supermarkt.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:17

hoop dat het bij mij ook zo gaat haha, na 2 dagen weer aardig hersteld haha beter!

zijn er toevallig hier ook meiden die bekkenklachten hebben gehad tijdens de zwangerschap?
savonds kan ik alleen nog schuifelen,normaal lopen is er niet meer bij..
ik vraag me echt af hoe dat na de bevalling zal gaan..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:19

Bij de eerste was ik ook gauw weer op been, maar werd toen erg ''rustig'' gehouden door mijn partner en mijn moeder.
Bij de 2e was ik ook super snel weer op been, ( zijn 1 nacht in het ziekenhuis gebleven daar hij veel moest spugen) de dag dat we weer thuis kwamen stond ik gewoon zelf eten te koken en schoon te maken :o
Bij de derde was ik ook heel vlot op been, een aantal uur na de bevalling kon ik voor mijn gevoel weer een maraton lopen.

Bij de eerste 2 heb ik geen kraamzorg gehad, toen woonden we nog in Duitsland en toen was het nog niet zo geregeld wbt kraamzorg zoals nu.
Bij de derde heb ik wel kraamzorg gehad, aan de ene kant vond ik het heel fijn en aan de andere kant voelde ik me erg ''beperkt'' in mijn doen en laten.
Ik moest namelijk in bed blijven totdat ik gecheckt was door de kraamhulp, mjah als je om 7 uur al wakker bent is een uur erg lang.

Moet wel bekennen dat ik een fikse tegenslag heb gehad ( zo'n 7 weken later) na de bevalling van de derde.
Helaas heb ik chronische bekkeninstabiliteit overgehouden aan de zwangerschap, en dat beperkt me zo nu en dan vreselijk ( niet tot amper kunnen lopen,staan,liggen en zitten) maar ik ga gewoon stug door en laat me niet zomaar uit het veld slaan.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:20

hier 1 die niet kan wachten om te bevallen eind januarie dit word mijn 2de bevalling en ik vind het een geweldige ervaring!!
ja pijn doet t wel daar kan niemand onderuit maar aan alleen pijn is nog nooit iemand overleden en ja ben er vrij nuchter ocer maar in afrika doen ze t bevallen ff tussen t werken door en gaan t land weer op!
gisteren 20 weken echo gehad beeb heb ik nu voor de 2de keer zien gapen op de echo zoooo schattig!! en lenig dat ie is constand met zn benen boven t hoofdje

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:24

wat vervelend voor je steph.

volgens mij heb ik niet echt bekkeninstabiliteit maar meer bandenpijn. het is ook alleen savonds als ik moe ben.
ik zit ook niet bepaald "stil" nu ik verlof heb ehum.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:25

ehm ja maarre in afrika sterven er ook veel meer mama's en baby's he..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:27

mm de baby sterfte is in nederland nog het hoogst volgens de cijfers maar ik ben er in ieder geval niet bang voor bedoelde ik!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:27

De eerste kwam 3 weken te vroeg en ik moest ingeleid worden omdat mijn vliezen al gebroken waren en ik geen weeen had. Conclusie: weeenstorm en binnen 15 minuten na het infuus was mijn dochter geboren. Ondanks dat het anders aanvoelde, had ik 1 klein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden. Al heb ik wel de eerste dagen alleen geplast onder de douche, ter verkoeling :o
Nadeel van de snelle bevalling is dat ik 's nachts enorme rugweeen kreeg en ik met een flinke pijnstiller onder zeil moest. Dag erna mochten we beiden gezond en wel naar huis. Ik heb dus welgeteld 3x geperst :D

Omdat de 1e bevalling supersnel ging was ik als de dood dat de 2e er 'zomaar' uit zou komen rollen tijdens het boodschappen doen ofzo en hoopte ik op een ziekenhuis bevalling. Ook had mijn zoontje een hartruis omdat het hartje niet voldoende gerijpt was. Maar na week 36 kreeg ik toch groen licht om thuis te bevallen. En ja hoor, middenin de nacht even geplast en ik dacht wat te voelen. Een half uurtje later lag ik de boel zo dicht te houden dat ik mijn vriend maar heb wakker gemaakt en de oppas gebeld voor de oudste. Vervolgens de verloskundige gebeld en na haar aankomst wederom 10 cm ontsluiting zonder echte weeen. Ze heeft de vliezen geprikt en ik ben gaan persen zonder weeen. Weer na een keer of wat werd m'n zoon geboren en weer geen scheuren. Ik heb dus 2 super bevallingen gehad geen ontploffend egel!!

Ik weet ook nog heel goed wat m'n zwangerschapsyogajuf altijd zei 'als je lippen boven ontspannen zijn, dan zijn ze dat onder ook' :D

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:35

Hier iemand die onzettend uitkijkt naar de bevalling.

Ik ben nu 22 weken zwanger van spruitje nummer 2 en ben net zoals nummer 1 alleen maar ziek, zwak, misselijk en moe.
Mijn bloeddruk is veel te laag waardoor ik flauwval en als ik opsta dan moet ik eerst 5 minuten wachten voordat ik ga lopen anders ben ik weer een stukje wereld kwijt.

Nummer 1 is in een poep en scheet ter wereld gekomen, s'nacht 3 uur zijn de weeen begonnen om 6 uur precies mocht ik persen en 17 minuten over 6 lag ze in mijn armen, het was wel een zware bevalling omdat ze in een stuit lag en op het moment dat het hoofdje eruit moest waren mijn weeen op, ik heb dus het hoofdje geheel op eigen kracht eruit moeten krijgen omdat ik geen weeopwekkers wilde.
Verder geen knipjes, scheurtjes en andere vreemde dingen gehad.

Voor iedereen die er tegenop kijkt, geef mij jullie bevalling maar dan mogen jullie mijn zwangerschap doen.
Zwanger zijn is niet voor mij weggelegd alleen het uitpoepen ervan :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:41

Is goed Grietje! Ik ben voor jou dan wel zwanger, maar dan doe jij mijn bevalling :P
Ik ben er dus zo eentje die maar weinig klachten heeft tijdens de zwangerschap. Ik ben nauwelijks misselijk geweest bij beide zwangerschappen en pas bij deze zwangerschap merk ik dat mijn bekken niet meer goed mee wil en heb ik last van mijn rug. Maar ik kan nog goed vooruit al zeg ik het zelf :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:15

Jeetje, had ik dat eerder geweten dan had jij mijn bevalling mogen doen Grietje!

Aan alle dames die er tegenop zien, ga een goede cursus doen en laat je voorlichten door je vk. Er is zoveel mogelijk om zo ontspannen mogelijk je bevalling in te gaan tegenwoordig. En geef aan je vk aan waar je mee zit, zij kan ook al een groot deel van je angst en onzekerheid wegnemen. Stel bijvoorbeeld samen een bevallingsplan op waarin je aangeeft wat je wel en absoluut niet wilt hebben tijdens je bevalling. En je kan ook een doula in de arm nemen, dat is iemand die je tijdens het hele proces begeleidt en ondersteunt.

Ik heb zelf een hele zware bevalling en absoluut niet fijne nasleep gehad, maar kijk er toch goed op terug doordat ik geen moment heb getwijfeld aan mijn eigen kunnen tijdens de bevalling en mijn eigen kunnen om er weer bovenop te komen. Komt oa door de voorbereiding die ik heb gehad (zwangerschapscursus) en door de begeleiding tijdens de bevalling van mijn man en mijn moeder. Zij hebben me ook heel goed bijgestaan in de kraamweek toen ik doodziek in het z'huis lag waardoor ik me alleen maar op het herstel en het voeden van de kleine hoefde te richten. Zorg dus ook voor goede steun uit je omgeving.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:23

Ik ben 1 september bevallen van mijn tweede en deze bevalling ging makkelijker en sneller dan de eerste. Ik zou in principe ingeleid worden omdat mijn vliezen al langer dan 24 uur waren gebroken zonder enig verder verloop. Gelukkig besloot meneertje toch nog zelf te komen maar ik heb wel wee-opwekkers erbij gekregen toen ik al een paar uur in het ziekenhuis lag. Ik kreeg eerst 1 ml per uur en dat hebben ze na anderhalf uur opgeschroefd naar 2 ml per uur. Ik heb daarbij ook pijnstilling per infuus gehad maar de laatste 15 minuten voordat ik persweeën kreeg, kon ik met de pijnstilling die laatste weeën niet meer opvangen. Dat was geen pretje.

Jessandhope: de enige tip die ik je wil meegeven: laat het gewoon over je heen komen. Dat is het beste. Probeer zoveel mogelijk rust te nemen zodra je weeën hebt. Adrenaline is niet goed voor het verdere verloop van de komende bevalling. En geloof me maar, als het zover is, dan zal je merken dat je automatisch jezelf in een soort van rustroes brengt. Geniet eerst nog maar van je zwangerschap!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:26

Tip, niet teveel drama lezen en aan nemen van anderen. Daar word je door de gierende hormonen niet vrolijk van. Bevallen is in mijn ogen voor niemand een hobby, kan ik me niet voorstellen! Maar de kleine in je armen na het harde werk, keizersnee of natuurlijke bevalling, is een gevoel wat geweldig is.

Als de week 37 in de buurt komt geloof me dan ben je er iedere dag steeds meer er aan toe en kan het je niet meer schelen hoe of wat als er maar iets op gang gaat komen.

Ben vier weken geleden bevallen van mijn derde zoon dmv een stort bevalling. Zag er zo tegen op omdat dit bij de tweede ook het geval was en de weeen niet meer op te vangen waren. Dus niets aan het pufgebeuren.
Maar eenmaal de eerste krampen dacht ik yes laat maar gebeuren!!
Errste was een keizersnee ging prima maar dat duurde wel even voordat ik daar van hersteld was. Liever een stort bevalling.

Ach en inscheuren, [ tot aan mij oren zullen we maar zeggen], natuurlijk jeukt het niet en is het dus niet prettig maar dat geneest heel snel hoor. Twee weken na bevalling heb ik stiekem weer een stal uitgemest omdat ik het niet laten kon......

Meid geniet er van zolang je kan bedenk hoe je het wil hebben en laat het moment zelf gewoon gebeuren want geloof me je wilt niets liever dan!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:31

ik ben kraamverzogster dus als je vragen hebt, maar je maakt je eigen echt veelste druk

nergens voor nodig,
waar ga je bevallen thuis of zkhuis

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:10

Ik heb vanacht voor het eerst 1,5 uur met pijn in mijn buik over de vloer gelopen...... Ik wist wel dat het nog niet echt iets serieus was, dus maakte me ook niet druk. Maar deed wel zeer moet ik zeggen.
Van de 1e was ik nu al een week bevallen geweest.. Dus voor mijn gevoel ben ik overtijd haha.

Begin van mijn verlof heb ik ook nog wel veel gedaan. Nu lukt het me helaas allemaal niet zo goed meer.......
Hele dag is mijn buik ook nog wel hard en gevoelig. Hoe lang zou het nog duren?
Ben nu toch wel nieuwschierig naar ons "fokprodukt" hoor........

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:24

Ik heb echt een hele vervelende tijd gehad rondom de bevalling. Alles wat mis kon gaan, ging zo'n beetje mis.
Het is een cliché, maar het verdwijnt naar de achtergrond. Zelfs ik wil nog graag een tweede. Ik houd mezelf maar voor, dat het nooit slechter kan, als dat ik het nu heb gehad ;)

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:05

mijn zwangerschap was niet leuk,en de bevalling al helemaal niet!!
ook alles wat mis kon gaan is mis gegaan en meer.....en het werd uiteidelijk een keizersnede.
maar ik wil toch ook wel graag een tweede hoor <3