Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:25

Foulplay_ schreef:
Ik neem 2x per dag een douche 8)7
Voor de rest ben ik niet zo vies van dingen, behalve dan van kots en van m'n eten op een onbekende tafel leggen...

Ik neem aan dat je je niet twee keer per dag wast onder de douche????

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:28

Janine 1990: jawel, ik weet dat het slecht is maarja :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:32

Ik heb niet echt smetvrees, maar vind dingen wel eerder vies dan mensen om mij heen merk ik.

Ik ga bijvoorbeeld nooit naar een zwembad ( behalve op vakantie, als het een rustig zwembad is).. Ik vind die haren op de grond vies, de mensen om mij heen met al dat zweet.. Nee sorry, ik erger me alleen maar aan dingen dan.

Ik krijg ook niet graag een hand van iemand die bezweet is en als iemand al een beetje met open mond eet of praat dan stop ik gelijk zelf met eten. Kan daar echt niet tegen.

Ik kan niet tegen kinderen met snot aan de neus en kliederboel op de wangen na het eten.. Zelfs niet het lieve kindje van mij zus. Als die gaat kwijlen, word ik echt misselijk. ( het is een lieverd hoor,echt waar.. ik kan er niets aan doen, kan er gewoon niet tegen).

Stomme is dat ik van sommige dingen dus weer niet vies van ben. Bij de paarden boeit het me allemaal niet, die mest ofzo.. Als mijn hond/kat heeft overgegeven ruim ik het zo op.. Op 1 of andere manier kan ik van alles hebben van dieren maar van mensen vind ik het al heel snel vies. Stom hé?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:34

Nessah schreef:
Stomme is dat ik van sommige dingen dus weer niet vies van ben. Bij de paarden boeit het me allemaal niet, die mest ofzo.. Als mijn hond/kat heeft overgegeven ruim ik het zo op.. Op 1 of andere manier kan ik van alles hebben van dieren maar van mensen vind ik het al heel snel vies. Stom hé?

Haha nee hoor, ik heb precies hetzelfde als jij! Van mijn dieren ben ik totaal niet vies, maar denk maar niet dat ik mijn tandenborstel met iemand deel, zelfs niet met mijn vriend.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:39

Sok schreef:
Klaas jij hebt gewoon luxeproblemen schat :D
Het heeft wel een klein beetje weg van smetvrees inderdaad.. :=

Ik heb er helemaal geen moeite mee trouwens, ben een echte ransbak :+ Als er snoep op de grond valt, hebben we altijd de 3 seconden regel nog! Tussen 0 en 3 seconden mag je iets nog weer oppakken om alsnog op te eten :))

haha geweldig!
ik ben ook een viezerik hoor,
op mijn vorige stage
was mijn baas jarig en ze had taart mee genomen.
De waterleidingen waren een uur afgesloten wegens onderhoud en we wouden
de taart NU!
Er waren natuurlijk ook weer nergens vorkjes te bekennen dus
we hebben de taart met vieze handen naar binnen geschoven haha.
Om daarna vingerlikkend terug te keren naar stal..

En ja onze handen waren echt vies :')

Maartoch douchen doe ik wel 2x per dag omdat ik het zooo snel warm heb ,
ik kom nat me bed uit ( :') ) en moet dan ff douchen en savonds idem.
Ook was ik me beddengoed elke 2 of 3 dagen maar dat komt gewoon omdat ik
savonds overgang verschijnselen heb .,..
Laatst bijgewerkt door toot op 17-06-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:47

Majo schreef:
Janine1990 schreef:
Trouwens, ransbakken... Als jullie niet thuis zijn, en je moet naar de wc in het bijzijn van vrienden waarvan je weet dat die niet zulke ransbakken zijn, wassen jullie dan je handen???
Nee, en ik krijg daar soms wel commentaar op. Zo zei laatst iemand dat ze niks meer wilde eten dat ik klaargemaakt had omdat k mijn handen niet was na de wc. Ik doe het wel voordat ik iets te eten maak. Ach, haar probleem, maa ze keek me aan alsof ik een heel vies insect was. Alleen trek ik me er niks van aan, heb dan echt de neiging om aan mijn kont te krabben en haar dan een hand te geven.

Ik rol van de bank van het lachen! _O- _O- _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:48

Klinkt heel bekend Nessah :j
Ik kan ook niet tegen dingen die van mensen los laten :')
Maar van mn paard en kat en konijnen enzo kan het me weer niks schelen. Al pak ik een dikke klodder snot van mn paard ook niet met mn handen op :P

zap

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:55

Smetvrees? Wat is dat?

Ik heb daar echt totaal geen last van. Ik eet gerust met mijn paardenhanden een boterham, boeiend. Als er andere mensen mee moeten eten, dan zal ik ze uiteraard wel wassen (maar dat doe ik meer voor hun, dan voor mij :P)

Er zijn wel dingen die ik vies vind. Klodders spuug op de weg en vooral op het station, bahbah. Kots van mensen is idd vies en etensresten uit het putje halen vind ik ook vies. Maar meer omdat het vies aanvoelt (al die brokjes..ieehhll).

Maar ik ga echt niet nadenken bij het vastpakken van een durkruk/wcbril. Pff...dan wordt je leven toch druk zeg!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:20

Ik ken het dus ook niet.. Ik ben ook helemaal geen doemdenker met aanraken van voorwerpen enzo. Zou me eigenlijk een zorg zijn. ;)

Laatst ging hier op het werk rond dat de schoonmaker dagelijks de gehele plee (incl. fonteintje en alles) met de regelmatig gebruikte pleeborstel deed. Daar heb ik wel even van geriedeld, maar ik hoop maar dat het inderdaad een roddel was :+

Openbare toiletten zijn ook niet mijn favoriete plek, maar als je moet dan moet je daar wat voor over hebben denk ik maar.. ;)

Hier op het werk zijn er die wekenlang hun koffie uit hetzelfde ongewassen koffiekopje drinken. Daar doe ik ook niet aan mee, maar als mijn collega´s er zelf geen problemen mee hebben is het wel goed wat mij betreft 8-) Zolang ik er maar geen last van heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:32

Van de zomer kwam ik op een openbaar toilet in België, ik heb meteen rechtsomkeert gemaakt, ik zou in de bus wel gaan... :')
Dat vind ik dan wel weer vies...
Doe mij maar een openbaar toilet in Duitsland, dat is gewoon een plezier om te bezoeken!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:34

Wat denk je dan van die toiletten in Frankrijk, daar leven ze nog in het jaar 0 man met die open rioolgaten, gadverdamme!!!
De stront zit daar echt overal :r

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:35

Marchador schreef:
Wat denk je dan van die toiletten in Frankrijk, daar leven ze nog in het jaar 0 man met die open rioolgaten, gadverdamme!!!
De stront zit daar echt overal :r

Daar hadden we dan wel weer geluk aan de snelweg, in verband met criminaliteit stopten we alleen bij grote tankstations :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:43

Oh, maar die grote hebben het ook toch?
Wij stopten bij een mega tankstation, luze restaurant, gebouw ernaast, ziet er van buiten heel luxe uit.. kom je binnen is het een rioolgat :+ Wat een domper was dat. Dat ze dat nog steeds hebben snap ik echt niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:44

Marchador schreef:
Oh, maar die grote hebben het ook toch?
Wij stopten bij een mega tankstation, luze restaurant, gebouw ernaast, ziet er van buiten heel luxe uit.. kom je binnen is het een rioolgat :+ Wat een domper was dat. Dat ze dat nog steeds hebben snap ik echt niet.

Nee, heb ik niet gezien hoor... :)
Het zijn weliswaar niet de Duitse toiletten, maar geen rioolgat hoor!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:50

nee geen last van smetvrees eet gewoon alles op na het paardrijden
draai op het werk ook gewoon de mest en urine onderzoeken om het vervolgens met de hand uit te schuren:P
wc langs de weg geen probleem hoor:P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:23

Ik heb denk ik geen smetvrees, maar een fan van openbare wc's ben ik ook niet. Zwembaden vind ik inderdaad ook soms vies, net zoals sommige deurklinken. Maar ik was mijn handen niet zo vaak, vroeger toen ik nog paardreed, ging ik ook gewoon aan tafel zonder mijn handen te wassen. Soms voelde ik mezelf dan wel vuil, maar ach. Niet dat ik me er zo aan stoorde dat ik toch nog even snel mijn handen ging wassen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:32

Ach openbare WC's... gewoon boven de bril gaan hangen! :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:33

tuurlijk zijn sommige openbare toilets vies, maar dat komt omdat er nog ranzigere mensen op de wereld leven als wij :') en ik ga ook heus niet met alle plezier naar openbare wc. ik kies ook altijd de schoonste WC uit.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:01

En je kunt altijd nog hangen idd. Alleen als er nog een drol ligt of de boel is onder gekotst, dan pas ik.
Ik heb er vooral een gruwelijke hekel aan als er geen wc papier is. Dan hou ik het liever op.

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.

Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.

Ik betwijfel echter of het daadwerkelijk om bacteriën en de angst om ziek te worden gaat. Onbewust ofzo. Ik vraag me af hoe de andere 'smetvrezers'/aanstellers hier over denken.

Als ik voor mezelf spreek: Ik denk echt totaal niet aan bacteriën als ik iets vies vind. Ik ben ook niet bang om ziek te worden. (Behalve dan door bedorven eten of drinken. Maar ik eet/drink wel dingen over de datum, hoewel ik wel kieskeurig ben en goed kijk en ruik.) Mijn weerstand is prima. Het is ook niet logisch ofzo waarom ik sommige dingen heel vies vind en om andere dingen niet geef. Zo vind ik het prima om met een ander een glas te delen of het hele weekend Lowlands niet te douchen, maar was ik dus wel in ieder geval mijn handen als ik naar het toilet ben geweest, buiten ben geweest, voor het eten en na het eten (niet altijd met zeep overigens).

Ik ben het ook zeker met Fiffill eens dat het aanstellerij is; als ik weer eens iets overdreven vies vind, dan probeer ik mezelf streng toe te spreken. Maar het is niet altijd iets heel bewusts. Het is, zoals al eerder hier gezegd, een vorm van een dwangneurose. Het is niet dat ik me bewust bedenk wat voor een vieze dingen ik buiten heb aangeraakt ofzo. Het heeft ook niet altijd een logische beredenering, sterker nog, vaak juist onlogisch, aangezien vaak je handen wassen helemaal niet goed is. (Zeker niet met al die desinfecterende troep die sommige hier gebruiken.) En toch doe ik het en vind ik het vervelend als ik de gelegenheid er niet voor heb.

Wat betreft dieren en allergieën, er zal misschien een verband zijn, maar volgens mij is het best een lastige discussie. Want juist aanraking met een dier (of plant, oid.) kan een allergie ook triggeren of erger maken. Ik ben allergies voor honden en katten, daarom was ik al van jongs af aan altijd mijn handen als ik een van de twee heb geaaid. (Het is niet andersom gegaan; ik was eerst allergies en daar heb ik op gehandeld.) Later dacht ik wel een klein beetje over mijn allergie te zijn heen gegroeid, tot ik een weekje oid samen met een kat in huis heb gezeten, sindsdien is mijn allergie juist enorm verergerd.

Janine1990 schreef:
Ik vind ook dat kinderen moeten worden aangemoedigd veel buiten in een zandbak of in de modder te spelen. Krijgen ze veel weerstand van! Altijd maar die hygiëne hooghouden, nee, dat vind ik niet passen, wil je je kinderen/jezelf snel ziek hebben, moet je dat vooral doen!

Ik stoor me echt vreselijk aan die reclame van Dettol. Dettol probeert echt mensen smetvrees aan te praten. Wat een slechte reclame.
Gelukkig heb ik deze reclame vroeger niet gezien en gelukkig is mijn moeder niet zo achterlijk als die uit de reclame.

Vroeger had ik meer last van die 'smetvrees' trekjes. Hoewel ik wel heel veel buiten speelde en daarbij totaal niet over smerigheid nadacht, maar als ik hars op m'n handen had en m'n moeder haalde dat eraf met terpentine, dan zandstraalde ik het liefste mijn handen daarna :P Mij kon je als klein kind ook gerust in een tuin vol met giftige planten zetten, no way dat ik er van zou eten. Die kinderen die grind in hun mond stopten, daar begreep ik echt niets van. En ook van die chocolade snorren en vieze 'toeten' snapten ik niet, ik was als kind een hele nette eter.

Fiffill schreef:
En wat is er mis met vaatdoekjes. :?

Die stinken naar kots. Niet meteen natuurlijk, maar wel heel snel.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:04

Ik heb van die stomme dingen, ik vind het vies als mensen niezen (ook als ik het zelf doe), eten wat op de grond valt gooi ik weg en dat soort dingen. Maar ik ben absoluut niet vies van andere mensen in de zin dat ik gemakkelijk happen van andere mensen hun eten neem of drinken deel. Maar niet van iedereen dan, bijna wel van iedereen uit mijn klas, behalve een paar mensen die ik er niet zo fris uit vind zien :+

Handen wassen na het wc gaan doe ik zeker wel, zag laatst wat meiden gelijk na mij de wc deur open doen op school, ik liep naar links om m'n handen te wassen, die meiden lopen zo weg. Dat vind ik gewoon goor. Ook was ik eens op een verjaardag, mensen gingen naar de wc, wasten hun handen niet en maar graaien in een hapjesschaal. Ja dacht het niet dat ik nog wat te eten neem _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:06

Dat schijnt toch ook een van de smerigste dingen te zijn, het bakje pinda's op de bar in een café? :Y) Meende ik ooit ergens te lezen. En geld natuurlijk.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:14

Ik ben ook best wel een 'ransbak' volgensmij.
Heb er nog nooit wat van gekregen, ben zelden ziek.

Wat ik wel echt goooor vind, is om uit iemands anders glas te drinken.
Of iemands anders eten. (Lees: ik heb geen brood mee, iemand anders bied zijn eten aan.)
Avond eten bij andere mensen is dan weer een ander verhaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:18

Maar als je het vies vind om uit iemands glas te drinken of van zijn eten te eten, hoe kan je dan ooit zoenen? :+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:20

Ik denk dat ik middelmatig ben, heb wel dingen waarvan ik denk JUK, was gewoon mijn handen en let op hygiene maar ik ben niet extreem. Lijkt me HEEL vervelend om in een relatie te zitten met iemand die echt smetvrees heeft, of er tegen aan zit!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:22

Fiffill schreef:
Maar als je het vies vind om uit iemands glas te drinken of van zijn eten te eten, hoe kan je dan ooit zoenen? :+

Edit: hield ik ook niet zo van, maar begint al beter te worden.. 'gelukkig'.
Laatst bijgewerkt door Natasja__ op 17-06-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt