Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

Re: Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:18

Jah het moeilijk is dat je zelf in moet zien dat je niet goed bent en dan kan het nog 4 jaar duren voor je veder kan in je proses.
het enige wat je apsoluut niet moet gaan doen is continu zeggen dat ze o zo dun is of meer moet gaan eten want dat is zoooo frusterend ( vind ik dan )

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:31

Wat een drukte ineens!! :oo
Ik weet nou niet of ik NAO heb of anorexia!
Met een beetje geluk kan ik over 4 weken terecht bij de bascule en dan weet ik meer!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:33

Noujah de behandeling is opzich niet zo heel veel verschillend ,
ik zou me er niet te veel zorgen over maken meis!
Wat belangrijk is dat je weet dat je een probleem heb en je er bij neerlegt en het wil aan pakken,
Ik ga voor je duimen dat alles goed komt !

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:40

Dankjewel!!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:50

Np (L)
ALs er iest is moet je me maar pbe
Ik ben zelf nu bijna bezig met de strijd tegen noa/AN

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:51

Heb jij het al lang of niet??

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:55

Een jaar bevestigd, een jaar in therapie bij jeugdzorg en 2 jaar lang actief op pro-ana & dus bewust van me eetstoornis en daarvoor al zekker 1/2 jaar er mee bezig geweest .
dus ik denk nu rond de 2,5/3 jaar of langer

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:00

Okee dat is wel lang! :oo
Ik zit er nu pas denk ik een half jaar in!
En dan vorige week bevestigd..

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:06

Jah is lang idd, maar ken ook mensen die er al hun hele leven mee bezig zijn hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:08

Ik ong 4á 5 jaar.

Miss kan ik het er morgen nog met je over hebben. Wel hoop ik dat je zo snel mogelijk naar je moeder gaat want hoe sneller je hulp kan krijgen hoe makkelijker je er vanaf komt!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:10

Ja inderdaad!!
Ik ga het mijn moeder echt over 2 weken vertellen!
Ik kan nu echt niet met die rotpillen stoppen!
Als ik ze niet heb geslikt hebt voel k me zooo slecht he :(
Lijkt wel of ik verslaafd ben ofzoo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:11

Dat kan dat je idd verslaaft ben. Maar je berijkt er niks meer om ze te slikken.. Ik heb het vandaag ook gedaan en nu denk ik van wat berijk ik ermee enz

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:15

jaa inderdaad...
Ik krijg er ook echt steken en kramp ik mijn buik van!
Niet zo goed..! Maarja als ik nu ga stoppen ben ik bang dat ik weer snel aan kom en dat wil ik ook absoluut niet!
Ben zo blij dat er wat af is!!

edit; Handig trouwens 2 gesprekken in 2 verschillende topics :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:21

Idd haha.

Je komt niet aan in vet ofzo hoor maar aan indhoud zeg maar.. En als je stopt met lax dan gaat alles beter werken en dan word het weer minder!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:27

Ik ga nu ook maar ff slapen als je me mail ofzo wil moet je maar ff pbe ;)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:29

Ja dat is goed!!
Slaaplekker!!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:02

Ik heb ook grote aantallen laxeertabletten geslikt. En ik heb er nog steeds last van. Ik heb ook gehad dat ik niet in 1 keer mocht stoppen, moest het langzaam afbouwen. Ook omdat het makkelijker was, maar de kliniek raade mij af ineens te stoppen ( Maar ik nam er ook extreem erg te veel ) Het punt is dat je vocht verliest en verder niets, het vocht vult zich aan als je stopt maar het kan wel zijn dat je vocht vast houd ik het begin omdat je lichaam zo lang te weinig ervan heeft gehad. Ik heb ook erg vocht vastgehouden maar dat zakte af en ik kwam weer op hetzelfde gewicht terug. Je zult niet ineens kilo's aankomen doordat je stopt met de lax. Maar inderdaad je kunt verslaafd raken en dan is het stoppen gewoon ontzettend moeilijk. ook als je eenmaal gestopt bent is het nog moeilijk, ik heb zelf ook vele malen gehad dat ik toch weer opnieuw ze ophaalde.

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:32

Wow.
Ik ben groter en weeg minder.
Maar bij mij zegt niemand iets, CLB heeft me opgevolgd voor een jaar en dan bevestigd dat het het niet was.
Wel raar zeg.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:11

Een eetstoornis zit ook niet alleen in gewicht. Het gaat vooral om hoe je er in je hoofd mee om gaat.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:17

persies wat broccoli zegt.
Ik vind het raar dat mensen altijd maar zich zelf met iemand met een eetstoornis gaan vergelijken en als ze er achter komen dat hun bmi/gewicht lager is ze of de conclusie trekken dat ze zelf dna ook maar een eetstoornis moeten hebben of de conclusie trekken dat de persoon in kwestie zich aansteld en aandacht trekt.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:38

nestle schreef:
Jah het moeilijk is dat je zelf in moet zien dat je niet goed bent en dan kan het nog 4 jaar duren voor je veder kan in je proses.
het enige wat je apsoluut niet moet gaan doen is continu zeggen dat ze o zo dun is of meer moet gaan eten want dat is zoooo frusterend ( vind ik dan )

Ze zegt zelf wel dat ze weer vermagerd is, maar echt zeggen dat ze te mager is heb ik haar nog niet horen zeggen. Want zo dun als zij is dat is echt zorgwekkend vind ik. Die vrouw bestaat volgens mij enkel nog uit huid en botten. Alleen haar boezem is nog omvangrijk ( maar denk dat ze een opgevulde bh draagt). Is gewoon zo sneu, moet ze dan echt doodvallen. Ik vind dat enorm frustrerend, wordt er lastig van, maarja eigenlijk kunnen ze er zelf ook niet zo veel aan doen, wel?

@ts, ik denk dat je je moeder best zo snel mogelijk verteld wat er gaande is. Dan heb je meer steun om er tegenin te gaan. ( weet natuurlijk niet hoe zoiets echt gaat) maar ik denk dat het een beetje de knop van gewoonte omdraaien is, zien dat je niet te dik bent, en eigenlijk weer wat minder leren focussen op eten. Lijkt me bijzonder moeilijk ( ik heb vroeger ook iets soortgelijk gehad, maar toch ook weer helemaal anders en dat was ook heel moeilijk om er mee te stoppen) maar eens je erachter kan komen wat je er toe aanzette om zo te gaan focussen op vermageren, je dat kan aanpakken en zo ook al derest ( of zeg ik nu iets wat totaal niet opgaat voor NOA en anorexia?)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 23:03

Hoeveel slikte jij dan? Ik gemiddeld 6 per dag!
ook ben ik weer afgevallen! Ben der echt super blij mee... maar aan de andere kant ook weer niet :(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:33

Denk dat het niet verstandig is aantallen te gaan noemen naar jou meis. Ivm triggergevaar. Ik hoop dat je snel bij De Bascule terecht kunt. Je gaat zo echt de verkeerde kant op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:39

XmissdaphX schreef:
Hoeveel slikte jij dan? Ik gemiddeld 6 per dag!
ook ben ik weer afgevallen! Ben der echt super blij mee... maar aan de andere kant ook weer niet :(

Afvallen is op dit moment het laatste waar je trots op zou moeten zijn.. :\
Sorry, maar op deze manier kan ik eerlijk gezegd niet met je meeleven. Je moet het zelf doen, en volgens mij pak je het nu helemaal verkeerd aan.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:41

Oefff! :oo!

Ik zou indd ook echt je ouders vertellen weet zeker dat ze je wel zullen helpen. Vooral omdat jij dan hun verteld waarom je het doet? Hoe je er aan bent begonnen en wat je er mee wilt bereiken. Mensen die horen dat dr kind het heeft gaan echt niet boos worden op jou waarom moeten ze dat wat willen ze ermee bereiken?

Meid wees sterk en stop met die pillen, je bereikt er niks mee en als je gewoon gezond eet appeltje/krackertjes/kaas. En geen vette dingen dan kom je echt niet zo snel aan! je hebt een super gewicht voor je lengte/leeftijd en bent totaal niet dik!