Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:20

@ TS: aller eerst vind ik het heel moedig van je dat je naar de GGD geweest bent.

Snap precies hoe je je voelt. Nu het balletje eenmaal rolt komt meteen alles er achteraan.
Wat ik zelf gedaan heb ik een brief gemaakt voor mijn ouders. Die heb ik gegeven en die hebben zij gelezen op een moment dat het hun uit kwam.
Daarna wilden zij graag dat ik aangifte deed, maar alleen als ik het zelf ook wilde. Ik heb besloten aangifte te doen, was heel moeilijk, ze willen veel weten, maar nu (2 jaar verder) ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb. Heb het voor mezelf nu af kunnen sluiten.

Mocht er iets zijn een keer, mn mn pb box staat open!

Sterkte!!!

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:29

@ zonnetje81: het erbij betrekken van de ouders is idd erg belangrijk en in mijn optiek ook essentieel. Aan mijn leeftijd zal het niet liggen, ben een flink stukje ouder dan de TS ;) maar ik ben geen professional hoor. De GGD had ook al aangeboden om hierin eventueel te bemiddelen. Lijkt me een fijne optie, ze hebben daar tenslotte ervaring in. Echter, zolang de TS dit niet wil/kan (om wat voor reden dan ook) kan dat niet. Hoe moeilijk ook, dat zullen we moeten respecteren.

@TS ik hoop dat er binnenkort toch een moment komt dat je wel met je moeder (ouders) kan praten. Maar ik snap heel goed dat het moeilijk is en dat de timing ook belangrijk is. :(:)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:30

Meid.. Wat heb ik een ongelooflijk respect voor jou. Hoe jij met de situatie omgaat, hoe kalm je blijft, terwijl er zo iets verschrikkelijks met je gedaan wordt, hoe je toch positief kan blijven. Echt, geweldig van je! Ik ben zelf 16 jaar, en ik zou er niet aan moeten denken als dit met mij zou gebeuren, en ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die er zo sterk mee om gaan als jij dat doet.

Super van je dat je naar de GGD bent gegaan, en ook heel lief van Felipe dat ze is mee gegaan.

Ik hoop dat je snel de moed hebt om aangifte te doen, dat is echt heel hard nodig..

En zoals vele bokkers voor mij al hebben gezegd. Mijn PB box staat altijd open, en je mag altijd je hart luchten!

Sterkte.. :(:)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:31

Goed dat je naar de ggd bent geweest :j
Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt waar jij je goed bij voelt!
Neem je tijd en doe geen dingen waar je spijt van krijgt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:11

Met open mond dit topic zitten lezen, jeetje dat je er zo rustig over blijft, althans zo kom je over.
Respect dat je dit topic hebt geopend, ik denk dat dit echt een goede actie was omdat bokkers altijd een goede schop onder de kont kunnen geven, tips geven en zelfs aanbieden irl te helpen. Dat vind ik echt super, ik hoop dat alles gauw is afgelopen voor je!!!...

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 00:31

En weer iedereen bedankt :)
(Begint een beetje ondankbaar te klinken :+ maar ik waardeer het écht hoor!)

Ik ben niet altijd zo positief geweest als nu hoor, ik wou nog geen half jaar geleden zelfmoord plegen..
Was depressief, sneed mezelf, probeerde mezelf ziek te maken door ontsmettende handgel te 'drinken', brak mijn eigen vingers, en zo deed ik wel meer wat je niet doet als je gelukkig bent ;)

Maar wat bereik je daar mee..? Depressief worden kun je weinig aan doen, kies je niet zelf voor natuurlijk, maar alles wat ik deed omdat ik depressief was, koos ik wel zelf voor.
Nogsteeds snijd ik mezelf afentoe, maar ik ben bezig met stoppen en dat gaat erg goed! (week geleden voor het laatst gesneden *\o/* )

Niet alles hoeft goed te gaan, om gelukkig te zijn :)

Sorry voor degene die me gepbt hebben... Ik reageer echt op elke bericht, maar ik heb 63 pbtjes en voor ik die allemaal beandwoord heb :z
Ik ben er in ieder geval wel mee bezig! ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:37

meid als je niet reageerd vind ik dat ook niet erg hoor heus niet. maar ik schrik wel een beetje wat jejezelf wilde aandoen al snap ik erg goed waar het door komt natuurlijk. Ben blij dat je nu positiever bent. mijn pb staat ook open.

Anoniem1994 schreef:
En weer iedereen bedankt :)
(Begint een beetje ondankbaar te klinken :+ maar ik waardeer het écht hoor!)

Ik ben niet altijd zo positief geweest als nu hoor, ik wou nog geen half jaar geleden zelfmoord plegen..
Was depressief, sneed mezelf, probeerde mezelf ziek te maken door ontsmettende handgel te 'drinken', brak mijn eigen vingers, en zo deed ik wel meer wat je niet doet als je gelukkig bent ;)

Maar wat bereik je daar mee..? Depressief worden kun je weinig aan doen, kies je niet zelf voor natuurlijk, maar alles wat ik deed omdat ik depressief was, koos ik wel zelf voor.
Nogsteeds snijd ik mezelf afentoe, maar ik ben bezig met stoppen en dat gaat erg goed! (week geleden voor het laatst gesneden *\o/* )

Niet alles hoeft goed te gaan, om gelukkig te zijn :)

Sorry voor degene die me gepbt hebben... Ik reageer echt op elke bericht, maar ik heb 63 pbtjes en voor ik die allemaal beandwoord heb :z
Ik ben er in ieder geval wel mee bezig! ;)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:27

Waar ben je bang voor als je het tegen je ouders vertelt of ze het te weten komen?

Anoniem1994

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 01:48

Dat ze boos worden... en ze teveel willen in korte tijd...

Als ik het nu zou vertellen, zouden we morgen op het politiebureau zitten voor aangifte.
En dat wil ik niet. Niet zo snel..

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:54

Ik was ook bang dat ze boos zouden worden, was toen vijftien maar dat werden ze niet. Maar ja ik werd inderdaad wel meegenomen naar het politie bureau, moest ook aangifte doen. Blijkbaar kon het niet gelijk en alleen melding, voor een aangifte had ik dan een week later terug moeten komen. Iets over bedenktijd oid.

Het scheelde wel dat ik gelijk een tijdje ergens anders kon wonen. Even rust. Het is niet makkelijk meis, maar als je eens nagaat... eigenlijk kan het allemaal toch niet erger dan de situatie waar je nu inzit?

Sterkte... ik denk aan je.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 03:01

Ik weet niet of het al is gezegd hoor maar vond het belangrijker dat je het eventueel te weten kwam dan dat ik weg ga omdat ik nnu geen tijd heb heel het topic te lezen.

Eerst wat erg en ik hoop dat je de stap durft te nemen om er iets aan te gaan doen. Aangifte of misschien je ouders vertellen dat hun ook snappen waarom je al die jaren "moeilijk" bent geweest.
Maar ik moest laatst voor mijn spiraaltje een soa test doen. Dit was bij mij gewoon een tasje mee krijgen met wat spulletjes en dat dan op de bus gooien. nadat je een plasje hebt gedaan met pupetje in een buisje hebt gestopt en dan speciaal inpakken.
Al denk ik dat jij een uitstrijkje krijgt omdat je klachten hebt en dat dan toch meer betrouwbaar is. Dit is ook gewoon even helaas de benen wijd en ze zullen met een eendenbek een schraapje maken. (me zus heeft het gehad)

Maar ik kreeg na 2 weken gewoon een dikke vette rekening thuis van €160,- geloof ik net zoals mijn zus. Wij zijn beiden gewoon bij de huisarts geweest. Dus dat lijkt me niet handig want dan heb je heel wat uit te leggen als er ineens een brief van het ziekenhuis op de mat ligt met de woorden labratorium onderzoek etc.
Bij de GGD weet ik het niet geen ervaring mee. Wel heb ik gehoord dat je daar idd gratis een SOA test kan laten doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en sterkte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:56

Anoniem1994 schreef:
Dat ze boos worden... en ze teveel willen in korte tijd...

Als ik het nu zou vertellen, zouden we morgen op het politiebureau zitten voor aangifte.
En dat wil ik niet. Niet zo snel..

Heel begrijpelijk.
Maar je weet niet hoe je ouders zullen reageren. Je moet ze wel de tijd geven om hier mee om te gaan. Dat is moeilijk. Ze zullen ook door veel emoties heen moeten: boosheid, angst, verdriet, etc. etc. Iedereen reageert anders. Daarom kan je niet voorspellen hoe ze gaan reageren. Je kan ze wel vertellen dat je nog niet naar de politie wil. Dat je tijd nodig hebt.

Maar het allerbelangrijkste: ze kunnen je helpen het misbruik te stoppen! En dat is het allerbelangrijkste. Het moet stoppen. En je vader of moeder kan je buurjongen duidelijk maken dat zijn geheim bekend is en dat hij geen macht meer heeft over jou.
Dat zal voor jou een ongelooflijke opluchting zijn.
En heus hij zal het ontkennen, dat toen ze altijd. Maar jij weet de waarheid en hij is gewaarschuwd dat hij op moet houden.
Zijn straf komt later wel.

Nu eerst voor jou zorgen dat je veilig bent. :(:) dat verdien je.

Sterkte.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:02

Ik heb vanochtend geprobeerd wat te vertellen, resultaat;
Ruzie... en niks verteld...

Pff het liefst zou ik het nooit vertellen ;(

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:04

Wat ben jij een kanjer van een meid.
Ik heb je topic met tranen in mn ogen zitten lezen, vol ongeloof dat zoiets uberhaupt gebeurd.

Ik snap niet hoe hij jaren ongestoord zn gang kan gaan met jou.
maar ik denk niet dat dat zoiezo te snappen is.

Meisje ik wil je onwijs veel sterkte wensen, hoop dat alles goed komt en blijf in jezelf geloven!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:11

Eerst wil ik zeggen dat ik je echt een topmeid vind, hoe je het beschrijft, nou petje af hoor..
En ik vind het heel goed dat je actie onderneemt en dat je dingen probeert!
Het gaat stoppen, daar ben ik van overtuigd.

MIsschien een tip:
Schrijf het eens op, dan hoef je niet met je ouders in gesprek/discussie.

Heel veel sterkte!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:18

TS ik denk dat het helpt als je het op een briefje zet en die aan je ouders geeft.
schrijf er ook bij dat je voorlopig nog geen aangifte wil doen.
geef dit briefje op het moment dat jij denkt dat geschikt is.
wat mij betreft geefje het en ga je naar een vriendin. en laat je tel even thuis dat ze je niet meteen terug kunnen roepen.
ik denk dat je ouders je daarna ook veel beter begrijpen.
toen ik met het geheim rondliep had ik ook steeds bonje met me ouders.
heel veel sterkte er mee de komen de tijd.
hoop dat je snel de uitslag hebt.

@ felipe supper dat je met TS meegegaan bent +:)+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:22

Anoniem1994 schreef:

Is het een idee om een afspraak te plannen met je ouders? Ik kan me voorstellen dat zo tussendoor vertellen erg moeilijk is. Iedereen is waarschijnlijk bezig met dingen die nog moeten, let misschien niet zo goed op...

Wat als je nu eens zegt: pa, ma, ik wil vanavond even met jullie praten rond een uur of zeven, is dat goed?. Je zet een pot thee, en je gaat rustig met je ouders zitten. Desnoods schrijf je een brief, of je gooit het er gewoon uit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:42

Laat je niet ontmoedigen.
De tip van Abeltje vind ik een goed idee en ook een brief schijven vind ik een goed idee.
Je zou het zelfs kunnen combineren, want ik geloof dat ze na het lezen van zo'n brief met nog veel vragen zitten.
Of je zou nog iemand erbij kunnen halen, die je vertrouwd en weet van de sitiuatie. Deze zou je ook kunnen helpen als je niet op de juiste woorden komt.
Nogmaals sterkte

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:48

Dankjullie :)
Ik ga (als ik weer durf..) een brief schrijven aan mijn ouders.. maar dat duurt nog wel weer een tijdje :j

Heb er ook weer wat bij; toen ik een andere boxer aandeed, kreeg ik pijn ;(
Na een uur afwachten of het vanzelf wegging, keek ik toch maar..

Heb een buldje 'daar beneden', en groot is hij niet, maar het doet zo vreselijk pijn! ;(
Er zit er ook maar 1, maar ik maak me toch behoorlijk zorgen... :\

Hanny_jelke; Naar een vriendin gaan kan niet... ik heb namelijk geen vrienden of vriendinnen... alleen die verpleegkundige maar die woont aan de andere kant van nederland :(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:51

Dat bultje kán ook gewoon een soort puistje zijn... die kunnen soms ook gemeen pijn doen. Misschien omdat je nu wat meer stress hebt dat je daar wat gevoeliger voor bent. Probeer je niet meteen heel veel zorgen te maken. Kan me voorstellen dat het wachten op de uitslag van de ggd wel erg lang duurt... hoe krijg je die uitslag eigenlijk? moet je weer langs?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:59

Anoniem1994 schreef:
Dankjullie :)
Ik ga (als ik weer durf..) een brief schrijven aan mijn ouders.. maar dat duurt nog wel weer een tijdje :j

Heb er ook weer wat bij; toen ik een andere boxer aandeed, kreeg ik pijn ;(
Na een uur afwachten of het vanzelf wegging, keek ik toch maar..

Heb een buldje 'daar beneden', en groot is hij niet, maar het doet zo vreselijk pijn! ;(
Er zit er ook maar 1, maar ik maak me toch behoorlijk zorgen... :\

Hanny_jelke; Naar een vriendin gaan kan niet... ik heb namelijk geen vrienden of vriendinnen... alleen die verpleegkundige maar die woont aan de andere kant van nederland :(

als je in de buurt woont ben je hier ook altijd welkom meis.
:(:) wat vind ik dit erg voor je.
nog niet eens een vriendin waar je kunt schuilen.
meid het is volgeens mij nog veel erger als ik dacht.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:02

Anoniem1994 schreef:

Ik weet zeker, dat als je een brief aan je ouders schrijft er heel veel op zijn plek zal vallen.
Jij en je ouders zitten nu in een patroon: jij geeft aan dat je lastig bent en je ouders ervaren dat ook zo, denk ik.
Als jij het aan je ouders probeert te vertellen, zit dit patroon in de weg: zo van: daar heb je haar weer....weer iets lastigs...
Maar als jij een brief schrijft waarin je alles uit de doeken doet, wordt voor je ouders ook duidelijk WAAROM jij eigenlijk een lastig kind bent.
Dan valt er veel op zijn plek.
Ik weet zeker dat je ouders jou zullen steunen. Je kunt in je brief ook aangeven dat je het in jouw tempo wilt doen...aangifte doen en zo.
Je ouders houden van je....en ze zullen eerst misschien heel boos zijn op je buurjongen. Dat is logisch.
Schrik daar niet van....dat is hun terechte emotie. Als mijn dochter mij zoiets zou vertellen zou ik ook door et lint gaan.
Ik zou me ook schuldig voelen over het feit dat ik het nooit gemerkt heb.
Dus, wees voorbereid op een hoop emoties van de kant van jouw ouders. Maar die emoties zijn normaal.
Dit moet jou niet weerhouden om ze in te lichten. En als dat het makkelijkste gaat via een brief, dan is dat toch prima!
Maar wacht niet langer...je hebt al zo lang gewacht en dit in je eentje gedaan.
Geef je ouders de kans om te begrijpen waarom je bent, zoals je bent en geef ze de kans om je te helpen. Zo kunnen jij en je ouders ook dichter bij elkaar komen.
Dat is mijn advies.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:07

jeetje ik zit met vol verbazing dit topic te lezen (af en toe ook stiekem aan het mee lezen)
hoe verder we komen in dit topic hoe erger ik het vind..
ik heb ZOOO veel respect voor jou!
echt super wat je doet...
als je er niet aan toe bent om het tegen je ouders te vertellen moet je dat ook niet doen..
heeel veel beterschap suc6 en alles wat je nodig hebt :)
ik sta achter je...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:32

Lieve meid!

Ik lees al een tijdje mee. Het liefst zou ik gewoon naar je toe gaan om je een dikke knuffel te geven. Om je het gevoel te geven dat je ergens kan schuilen. Dat je ergens veilig bent. Weet dat, ondanks dat je je alleen voelt, wij staan allemaal achter je.

Zet 'm op! Kop op!

Liefs

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:06

Wat moeilijk dat je er met niemand over kan praten!
Is de band met allebei je ouders slecht? En heb je verder nog wel broertjes/zusjes?