Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:04

Nathalie schreef:
Ik gebruik gewoon een kralenarmbandje, handig zat. :D
Voelen gaat hier niet, mijn rechterborst is standaart voller dan de linker. Als ik op gevoel zou voeden zou ik dus altijd de rechter pakken. :+ (heb dit in het begin vaak gedaan omdat ik vergat welke borst ik de vorige keer gehad heb..)

Bij mij is links steeds voller. Maar wil idd niet te vaak als eerste pakken anders loopt rechts zo achter.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:04

Miss_Blimm vind je dat niet erg snel? Het is op die leeftijd toch heel erg normaal dat je er snachts een keer (of soms 2 keer) uit moet om te voeden?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:05

Toke schreef:
Goeiemorgen dames, meld me hier ook nog eens.
Ik heb zojuist mijn ontslag ingediend, nu nog op zoek naar iets anders, met meer tijd voor Rhune, en de paarden!

Ow spannend. Naar wat voor iets ben je op zoek?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:06

Nathalie schreef:
Miss_Blimm vind je dat niet erg snel? Het is op die leeftijd toch heel erg normaal dat je er snachts een keer (of soms 2 keer) uit moet om te voeden?

Nou, moet zeggen dat ik dus nog maar de enige van de gym ben die volledige bv geef. Daarnaast moet ik over 3,5 week weer gaan werken, fulltime (plus elke dag 2 uur reistijd). Als ik BV nog kan blijven afkolven tijdens het werk, doen we dat. Zo niet, dan niet. En voornamelijk geeft het ook ietsje meer rust.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:07

Toke schreef:
Goh, wat zoek ik... Iets halftijds, dichter bij huis, geen IT meer. Iets administratief, of???

Lees pas later je bericht :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:07

Nathalie schreef:

Chiara sliep ook al heel snel door ;)

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:26

Ja tuurlijk zijn er kindjes die snel doorslapen. Yasemin slaapt meestal ook door.
Maar meestal nog niet hoor. Ik vind het iig te snel om al op een fles KV te gaan omdat ze nog niet door slaapt, dat bedoel ik....
Maarja dat moet ieder voor zichzelf weten natuurlijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:27

Miss_Blimm schreef:
Nathalie schreef:

Nou, moet zeggen dat ik dus nog maar de enige van de gym ben die volledige bv geef. Daarnaast moet ik over 3,5 week weer gaan werken, fulltime (plus elke dag 2 uur reistijd). Als ik BV nog kan blijven afkolven tijdens het werk, doen we dat. Zo niet, dan niet. En voornamelijk geeft het ook ietsje meer rust.

Wat geeft dan meer rust? Voel je je niet prettig bij het borstvoeden of snap ik je bericht nu verkeerd. :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:28

Voeden is hier heel gezellig momenteel. Aanhappen, paar slokken. Loslaten, rondkijken. spelen met mama's bh of koordjes van trui. Aanhappen, paar slokken. Loslaten, lachen naar mama of om dr heen kijken. Net doen alsof je aanhapt en dan niet doen.
Vervolgens sluit ik mijn bh en dan weer huilen. En dan begint het feest weer van voren af aan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:36

Of nouja doorslapen,.... van 22.30 tot 08.30 dan...
Al heb ik gisteren om 20.30 gevoed omdat we laat van de kermis waren en ze werd pas om 9 uur wakker :+
Dus ga deze week eerder voeden en kijken hoe lang ze dan doorslaapt anders ga ik misschien ook over op iets anders aangezien ik vind dat ze nu een leeftijd heeft dat ze ook niet meer laat wakker gemaakt moet worden voordat dit dadelijk in haar systeem zit en ze zelf standaard wakker wordt op dat tijdstip :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:37

ankem schreef:
Voeden is hier heel gezellig momenteel. Aanhappen, paar slokken. Loslaten, rondkijken. spelen met mama's bh of koordjes van trui. Aanhappen, paar slokken. Loslaten, lachen naar mama of om dr heen kijken. Net doen alsof je aanhapt en dan niet doen.
Vervolgens sluit ik mijn bh en dan weer huilen. En dan begint het feest weer van voren af aan.

Wegleggen :j laat maar 15 minuten huilen, klinkt cru en niet iedereen vind deze aanpak misschien fijn maar Chiara deed dit ook :)
Hierdoor was de BV bijna naar zijn mallegootje. Heeft een week geduurd en toen dronk ze weer goed, zit hem in de leeftijd denk ik maar moest het echt remmen want ze maakte er ook echt een spelletje van :j
Gewoon later weer opnieuw aan proberen te leggen net zolang tot ze gewoon bij je wil drinken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:41

Miss_Blimm: ik vind 6 weken ook wel heel snel om over te stappen hoor, als het alleen om het slapen gaat. Bovendien is kv geen garantie voor langer doorslapen. Ik ben nu 13 weekjes bezig en moet er ook nog steeds 2 keer uit 's nachts (waarvan ik tussen de voedingen door echt beroerd slaap meestal) maar is voor mij echt geen reden om een switch te maken. Gewoon proberen rust overdag te pakken als je kindje slaapt, door even te liggen of te gaan zitten met een goed boek. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ook ik moet trouwens volgende week weer werken. En als je het goed en wel bekijkt, wat zijn nou die paar maanden verstoorde nachtrust op een mensenleven? Met kleine kinderen zul je hoe dan ook nooit meer zo kunnen uit en door slapen als je voorheen wel kon.

Ankem: dat begint hier ook al....mevrouw vindt het soms leuker om om zich heen te kijken en lekker te gaan kletsen. Bijkomend voordeel hiervan is dat het haar nu wel lukt om een tijdje alleen in de box te spelen, dat deed ze een week terug nog niet. Helpt het niet om haar weer aan te (laten) leggen? Ik stuur Marinde's hoofjde weer terug naar de tepel, hapt ze wil ze nog drinken en zo niet dan is ze klaar.

Cyntje: van 22.30 tot 8.30 is doorslapen hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:42

Maar voor eentje van 13 maanden nog niet echt ;)
Die slapen doorgaans van 20 tot 8 :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:09

O, ok. Dacht dat je een baby bedoelde. Maar toch, ik zou op dit moment een nachtje van 22.30 tot 8.30 echt super vinden, ongeacht de leeftijd van mijn kind. Aan de andere kant is het ook wel heel speciaal om midden in de nacht met de hele familie in het grote bed te liggen omdat je aan het voeden bent ;) .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:23

Ik voedde snachts wel idd.... om naast een ronkende man te liggen vind ik niet zo speciaal :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:40

Ik voed 's nachts gewoon op de bank. Vind ik prettiger.
Heel soms als ik echt nog moe ben, neem ik haar mee naar ons bed. Maar dan ligt ze vervolgens de rest van de nacht in ons bed, en dan slaap ik zelf heel slecht. (heel licht)

Dat bedoel ik idd Susan. Met 6-7 weken van de nachtvoeding af willen is niet reeel in mijn ogen. :n
Na maanden snachts op staan snap ik wel dat je het een beetje gehad hebt maar na 6 weken is volgens mij echt nog normaal.
Ik vind het niet erg die ene keer opstaan, al ben ik wel blij dat er 1 voeding in de nacht al af is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:56

Natalie: bij jullie in bed de hele nacht? Wordt ze dan wakker als je haar teruglegt? Dat deed Marinde heel in het begin wel, nu slaapt ze ook tijdens de voeding en leg ik haar slapend weg. Ik heb een tijdje doorgezet door haar terug te leggen ondanks dat ze nog wakker was, maar dat ze al wel slaperig werd zeg maar. Na een tijdje snapte ze dat en sliep ze door. Ik vind 6 weken idd ook heel normaal, zeker als je bedenkt dat zo'n 70% van de baby's met 3 maanden uit zichzelf al doorslaapt.

Cyntje: ik vind die slapende man ook niet zo bijzonder, wel het moment wat de kleine en ik samen hebben.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:19

Ze ligt dan bij ons omdat ik ze dan in slaap gevallen is en ik haar eigenlijk niet wakker wil maken. Dus dan laat ik haar liggen. (vind het stiekem ook wel heel erg fijn met zijn drietjes in bed :o )
Als ze met voeden op de bank in slaap valt dan kan ik haar in bed leggen, wordt ze ook wel wakker maar valt vervolgens weer in slaap. Als ik haar oppak en wegleg, wordt ze veel wakkerder en wil ze soms gaan jengelen. Daarbij val ik zelf ook altijd in slaap als ik liggend voed en ga dan je bed maar weer uit. :D Haha.
En als ik lekker op de bank zit, dan geniet ik er meer van. :) Echt ons momentje snachts. (ehh tegenwoordig sochtends vroeg :) )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:00

wauw! ninita heeft gewoon een nacht door kunnen slapen! of toch niet? werd je zelf wakker van de inwendige klok?

Suus, het is dat ik me nogal heb ingelezen wbt bv, anders maken mensen je echt gek! fijn om te lezen dat ook jij regelmatig kleren in de week moet zetten ivm de spuitluiers. Niets vreemds aan dus.
ik verwacht niet dat tessa een allergie heeft, ze heeft verder namelijk nergens last van.

Wow Blimm, wat is jouw meid zwaar! dat weegt tessa met 13 weken nog niet eens!

oeh anke, irritant! tessa kijkt wel, maar vooral naar mij of de touwtjes van mijn shirtje ofzo. Is een doek over je heen met voeden een idee? zodat ze minder afgeleid is?

wbt de nachtvoedingen: ik voed tessa meestal nog 1x, maar de afgelopen week heeft ze 2x een hele nacht doorgeslapen. Als ze 5x komt, komt ze 5x. Dat is dan jammer.
Ik voed altijd liggend in bed. Soms blijf ik wakker, soms dommel ik weer in. Na een poosje wordt ik dan toch weer wakker omdat ik een koude arm of borst heb en leg haar dan terug in haar eigen bed. Dat doe ik al vanaf het begin en ze wordt er eigenlijk niet wakker van.

@hier:
vandaag naar het CB geweest voor de 2e serie prikken. Controles waren allemaal goed, gewicht is 4745, lengte 59 en hoofdomtrek 38,3 (vorige keer 4120, 56,5, 37,4). Het is een dunne, maar ze komt goed aan dus dat is blijkbaar haar groei gewoon.
Prikken waren weer naar. Dikke tranen en ze bleef huilen tot we thuis waren. Gauw gevoed en op bed gelegd, want ze viel steeds in slaap. Op bed weer brullen natuurlijk! met samengeknepen billen haar toch maar 20 minuten laten huilen en nu ligt ze al 2 uur lekker te slapen.
Het CB vond wel dat Tessa weinig dronk, omdat ze nu op 5/6 voedingen zit en 6 toch wel minimaal is voor deze leeftijd. Nou, ze kletsen maar. Tessa groeit goed en ik ga haar niet wakker maken om een extra voeding te geven. Bovendien, dan houdt ze toch haar lippen stijf op elkaar, net als wanneer ik probeer haar een keer extra tussendoor aan te leggen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:07

BA, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!
Wanneer was de laatste keer dat je haar gewogen en gemeten hebt, een maand geleden?

Wij zijn gister geweest en Yasemin weegt nu 4680, is 57 cm lang en hoofdomtrek 38.
Ook een lange dunne volgens het CB. :j Ze is ineens van de onderste lijn op de groeicurve naar de bovenste lijn gesprongen haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:41

de laatste keer was op 10 mei.

als yasemin nu al dat gewicht heeft en die lengte, dan is tessa dus helemaal niet zo'n lange dunne? die is tenslotte bijna een maand ouder!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:45

Ja ze zit ook echt wel op de bovenste lijn kwa lengte en hoofdomtrek. Kwa gewicht volgt ze netjes de middelijn.

Correctie, ze weegt nu 4690 zie ik staan. :+

3 mei woog ze 3760, was ze 50 cm lang en hoofdomtrek 35.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:44

Iedereen is naar het CB geweest zie ik!
Fijn dat het met iedereen zo goed gaat.

@BA: tja die prikjes, ik zie er ook gigantisch tegen op. Nick moet 6 juli zijn eerste prikjes, help |( !

@nathalie: fijn dat het goed gaat met Yasemine! dat heb je wel verdiend! ;)

Hier vandaag ook naar het Cb geweest, de eerste controle. Alles was goed met Nick <3 , volgens de arts is hij heel erg sterk (tilde dus voor de arts ook even goed zijn hoofd op en keek ook nog eens goed om zich heen!) en verder helemaal gezond :D .
Hij weegt nu 3900 gram (bij geboorte 3430gr), is 54 cm lang en heeft een hoofdomtrek van 37cm. Volgens de arts helemaal mooi gemiddeld! Hij is vrij slank, maar dat waren Hans en ik ook dus waarschijnlijk blijft hij dat ook wel :o .
Vannacht heeft hij ons weer verrast. Ik heb hem gisteravond om half 10 voor het laatst gevoed, om 11 uur ging hij slapen en hij kwam vanochtend om kwart over 5 pas weer := !!! Daarna ging hij weer slapen tot kwart over 9!! Dus ik heb een heerlijke nacht gehad.
Ik ga beginnen met kolven. Hoe zijn jullie daarmee begonnen? Met eerst 's ochtends de 'rest' afkolven van wat hij niet opdrinkt en dan 's middags kolven als hij maar 1 borst drinkt of ook gewoon leegkolven 's middags?? Daar ben ik wel benieuwd naar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:38

Jeetje.. dan heb ik een dik propje..hier een baby van nu ruim 6 kilo en 57 cm. Ze heeft echte spekbenen.

BA: lekker laten banketstaaf daar op het CB, dan zouden ze zeker tegen mij zeggen dat ik te vaak voed, wij zitten nog op 7 en heel soms op 8 voedingen.

Linda: ik ben begonnen met kolven toen ik borstontsteking kreeg en mijn borst leeg moest kolven. Je kan trouwens allebei de opties die je aangeeft doen, en je kan ook tussen de voedingen steeds een beetje kolven en zo sparen. In de ochtend gaat kolven het best omdat je dan de meeste productie hebt.

Las berichten over uitslapen...heerlijk! Hoop dat wij dat morgen ook kunnen, hoorde net dat het sporten morgen niet doorgaat omdat de instructrice een ongelukje heeft gehad, ik hoef er dus niet op tijd uit morgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:44

benangelique schreef:
wauw! ninita heeft gewoon een nacht door kunnen slapen! of toch niet? werd je zelf wakker van de inwendige klok?

Suus, het is dat ik me nogal heb ingelezen wbt bv, anders maken mensen je echt gek! fijn om te lezen dat ook jij regelmatig kleren in de week moet zetten ivm de spuitluiers. Niets vreemds aan dus.
ik verwacht niet dat tessa een allergie heeft, ze heeft verder namelijk nergens last van.

Wow Blimm, wat is jouw meid zwaar! dat weegt tessa met 13 weken nog niet eens!

oeh anke, irritant! tessa kijkt wel, maar vooral naar mij of de touwtjes van mijn shirtje ofzo. Is een doek over je heen met voeden een idee? zodat ze minder afgeleid is?

wbt de nachtvoedingen: ik voed tessa meestal nog 1x, maar de afgelopen week heeft ze 2x een hele nacht doorgeslapen. Als ze 5x komt, komt ze 5x. Dat is dan jammer.
Ik voed altijd liggend in bed. Soms blijf ik wakker, soms dommel ik weer in. Na een poosje wordt ik dan toch weer wakker omdat ik een koude arm of borst heb en leg haar dan terug in haar eigen bed. Dat doe ik al vanaf het begin en ze wordt er eigenlijk niet wakker van.

@hier:
vandaag naar het CB geweest voor de 2e serie prikken. Controles waren allemaal goed, gewicht is 4745, lengte 59 en hoofdomtrek 38,3 (vorige keer 4120, 56,5, 37,4). Het is een dunne, maar ze komt goed aan dus dat is blijkbaar haar groei gewoon.
Prikken waren weer naar. Dikke tranen en ze bleef huilen tot we thuis waren. Gauw gevoed en op bed gelegd, want ze viel steeds in slaap. Op bed weer brullen natuurlijk! met samengeknepen billen haar toch maar 20 minuten laten huilen en nu ligt ze al 2 uur lekker te slapen.
Het CB vond wel dat Tessa weinig dronk, omdat ze nu op 5/6 voedingen zit en 6 toch wel minimaal is voor deze leeftijd. Nou, ze kletsen maar. Tessa groeit goed en ik ga haar niet wakker maken om een extra voeding te geven. Bovendien, dan houdt ze toch haar lippen stijf op elkaar, net als wanneer ik probeer haar een keer extra tussendoor aan te leggen.

5-6 voedingen per dag met 3 maand vind ik niet weinig hoor. Die van mij kregen ook echt niet meer.