Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Issy schreef:Ik denk dat Juud juist kan beamen dat ik vaak met websites en artikels kom zodat mensen zich zelf kunnen inlezen. Want ik vind ook dat het goed is om zoveel mogelijk info te verzamelen, het maakt je inderdaad mondig. DE manier van behandelen bestaat helaas nog niet. Ieder lijf is anders, ieder reageert anders, daarvoor moet je eerst goed naar de oorzaken kijken. Een dieet volgen en enzymen slikken vind ik overigens niet alternatief, mijn oom is regulier huisarts, en die consulteer ik telefonisch om met hem te overleggen (hij woont namelijk te ver weg). Hij zegt dat een aangepast dieet om vooral de candida buiten je lijf te houden, erg goed is. Ik heb in mijn ziekte periode juist gemerkt dat ik erg bevattelijk was voor allerleis schimmels en virusjes. Nu gaat dat 10 keer beter. Het moeiliejk van lyme is dat je artsen hebt met verschillende opvattingen, dus krijg je ook patienten met andere opvattingen. darom moeten mensen zich verdiepen erin, om een eigen opvatting te creeeren en zo je weg te vinden in het dolhof van behandelaars en helaas ook kwakzalvers.
petroushka schreef:Issy schreef:ik smeer mezelf dagelijks in met tea tree oil als ik weet dat ik de natuur in ga. want ik ben nu als de dood dat ik teken op me heb. En ik kijk mezelf idd beter na nu.
de huisarts test is vaak de ELISAtest, die scoor je alleen positief als je binnen 8 weken geleden gebeten bent via een besmette teek, na 9 weken scoor je al negatief. Een andere test krijg je meestal niet, want het is te duur, dus moet je dat zelf regelen. Alleen vergeet de huisarts dat erbij te vertellen. Die zegt gewoon je Elisatest is negatief dus je hebt geen lyme. Tja wel banketstaaf dat ik een jaar later toch lyme bleek te hebben, en een jaar lang dus niet behandeld was ervoor.
Issy, wat jij dus hierboven zegt daar had ik het over. De ELISA test is dus juist pas na 6-8 weken positief en niet andersom. Het speciale dieet zonder gist en teveel suikers, etc. is erg goed om ervoor te zorgen dat de schimmels en gisten minder kans hebben om je afweersysteem nog meer te verzwakken. Door de antibiotica word namelijk de goede en slechte bacterien in je systeem, dus ingewanden etc, gedood en zodoende dat gisten en schimmels de kans hebben om te gaan groeien aangezien ze niet meer worden bestreden door de goede bacterien die normaal aanwezig zijn in een gezond lichaam.
Hier in Nederland komt het niet vaak voor dat artsen voor de tuchtraad moeten verschijnen ivm een hoge dosering antibiotica en dit zal dus hier niet zo snel gebeuren als bijvoorbeeld in Amerika waar iedereen bijna iedereen voor de rechter sleept als er ook maar iets is mis gegaan. Hier in Nederland is het meer het probleem dat we uberhaupt niet zo guitig zijn met het verstrekken van antibiotica en dan heb ik het over andere ziekteverschijnselen, dit is niet zo zeer alleen het probleem bij lyme maar meer de algehele antibiotica gedachte van onze media en politiek. Op de site over borreliose kan je de onderzoeken nalezen over het aantal recidiven en op de Duitse sites over hun recidiven.
Alle essentiele olien hebben bepaalde geneeskrachtige en ook een aantal een antibacteriele werking, hier moet je je goed op inlezen voordat je eraan begint om het te smeren of iets dergelijks. Bijvoorbeeld tea tree oil heeft een antibacteriele werking en remt de groei van bacterien zodoende, dit is dus erg positief, maar er is een maar en dat is dat dit ook de antibiotica resistentie in de hand werkt volgens onderzoek uit Ierland! Voor MRSA zijn er nog wel een paar zware antibiotica die gebruikt worden om het tegen te gaan maar met tea tree oil kunnen ze juist meer resistent worden voor antibiotica's wat dus zeker niet gewenst is. Dit gebeurde in het laboratorium ook met andere bacterien dus kan het grote gevolgen hebben als in een lichaam de aanwezige bacterien meer resistent worden tegen antibiotica. Dus goed inlezen voordat je dingen gebruikt, want niets is zo onschuldig als het lijkt. Ze willen graag dat er een algeheel verbod op tea tree oil komt voor dit soort nare bijwerkingen trouwens, want dat kunnen we natuurlijk niet hebben en vooral niet voor Lyme patienten natuurlijk.
bigone schreef:Als er alleen vorig jaar al 22.000 mensen besmet zijn met lyme en tel daar alle gevalleen van de jaren ervoor erbij op dan kent iedereen wel iemand die weer iemand kent met lyme, dat wil niet zeggen dat deze mensen allemaal ziek zijn, doordat er, gelukkig, steeds meer aandacht voor is gaan mensen eerder naar de huisarts om eventueel behandelt te worden.
Daarnaast zijn er ook veel mensen die geen last krijgen van een besmetting omdat het afweersysteem er zelf mee afwerkt, erger is dat veel mensen die gebeten worden pas jaren later ziek worden, op het moment dat je afweer niet goed werkt kan de borrelia toeslaan en kun je soms zelfs 10 jaar na een beet nog ziek worden en dan heb je wel een probleem.
bigone schreef:Als er alleen vorig jaar al 22.000 mensen besmet zijn met lyme en tel daar alle gevalleen van de jaren ervoor erbij op dan kent iedereen wel iemand die weer iemand kent met lyme, dat wil niet zeggen dat deze mensen allemaal ziek zijn, doordat er, gelukkig, steeds meer aandacht voor is gaan mensen eerder naar de huisarts om eventueel behandelt te worden.
Daarnaast zijn er ook veel mensen die geen last krijgen van een besmetting omdat het afweersysteem er zelf mee afwerkt, erger is dat veel mensen die gebeten worden pas jaren later ziek worden, op het moment dat je afweer niet goed werkt kan de borrelia toeslaan en kun je soms zelfs 10 jaar na een beet nog ziek worden en dan heb je wel een probleem.
lenaa_tje schreef:wat kan je doen tegen een tekenbeet die echt heel erg jeukt, ben een paar dagen geleden door 1 gebeten, en die is er uitgedraaid (ook goed) maar het blijft jeuken...
ciska_sando schreef:even een vraag voor de mensen bij wie lyme is vastgesteld:
ik heb 2/3 jaar geleden iets gehad waarvan ik dacht dat het lyme was, 3 maanden op bed gelegen, spierpijn, gewrichtspijn, kon niet mn bed uit komen want dan viel ik om.
sinds korte tijd ben ik weer ongelovelijk vaak ziek, ontstekingen volgen elkaar op gevolgd weer door griep wat weer gevolgd word door iets anders. dat gaat gepaart met grote vermoeidheid, duizeligheid(zwart voor de ogen) en vooral het gevoel dat ik reuma heb. de pijn in mijn gewrichten zit zelfs in mijn vingerkootjes.
mijn moeder rijd binnenkort met mij naar keulen, maar het zou alvast fijn zijn als ik jullie kijk er op weet.