Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
supersambo schreef:Hoe merk je dat het zenuwstelsel beschadigd is ? Hebben ze een MRI gemaakt ofzo ?

tsja....mijn "brainfog" wordt niet beter van dit weer...begreep je vraagstelling verkeerd
solly

marianne18 schreef:dat snap ik ook wel dat er een hele waslijst is kwa symptomen maar was benieuwd naar degene die ook b12 tekort hebben waar zij allemaal last van hebben.
staat er misschien niet zo heel erg duidelijk maar dat bedoelde ik wel hihi
ik stoor me daar heel erg aan, soms word ik ineens boos.marianne18 schreef:dat snap ik ook wel dat er een hele waslijst is kwa symptomen maar was benieuwd naar degene die ook b12 tekort hebben waar zij allemaal last van hebben.
staat er misschien niet zo heel erg duidelijk maar dat bedoelde ik wel hihi
Tinky12 schreef:Jezzi...na injecties zullen je bloedwaarden hoog zijn...niet te snel afbouwen al zijn je waardes goed.Luister naar je lichaam
) en de twee keer daarna was de waarde 240.
helaas was dit van zeer korte duur,mijn 5e injectie kreeg in pas na een week en ben toen ingestort 

marianne18 schreef:ja de stemmingswisselingen dat herken ik ook wel ja.
@polly2 werken de zuigtableten beter dan de injecties?
Maar dat is altijd maar een weekje wintersport....dus dat is niet dramatisch....ik merk er niks van tenminste... wennie schreef:Hebben jullie ook verdere onderzoeken gehad voordat je injecties kreeg?
Ik las namelijk dat sommige mensen dan een darmonderzoek krijgen om te kijken of er een opname probleem is. Ik heb al een keer zo'n onderzoek gehad en wil dat absoluut niet nog een keer hebben. Daarbij is een B12 tekort veel voorkomend bij Coeliakie dus t lijkt mij niet nodig, maar ben benieuwd of jullie dat onderzoek hebben gehad...
Was eigenlijk al zolang ik me kon herinneren winterdepressief en had echt zware nachten waarin ik een simpel probleempje op kon blazen tot een mega-drama. Dat was gelijk in één klap weg na die eerste injectie
Het werkt voor mij dus meer op het psychische gebied dan op het lichamelijke ookal heb ik ook de nodig spierproblemen en bijna diabetis-achtige klachten als ik te laag zit.
Het teveel plas je uit en ik dacht: hiermee kan ik het vast op peil houden
Ze hadden ook een pot met 200% ADH, maar dit leek mij goed om het nog iets op te krikken. Als hij leeg is, ga ik wel over op die andere.
), en laatst was mijn waarden 1480. Huisarts blij, ik blij en lekker zo doorgaan. Eerst was ie met regelmatig prikken maar 500, dat mag met veel prikken (toen nog twee keer per week en daarna wekelijks) niet. Eindelijk op peil.. en dat na 2 jaar..
zit nu al sinds een jaar of 5 aan de injecties, 1 per maand nu en dit zal waarschijnlijk de rest van mijn leven zo blijven
Mijn voornaamste klachten waren vermoeidheid, hoofdpijn en ondraaglijke spierpijnen en in het algemeen snel pijn hebben. Psychische klachten had ik ook (zijn we dus daarna pas achter gekomen dat dat ook met die vitamine b12 te maken had), niet kunnen concentreren, nergens zin in, neerslachtig tot het depressieve aan toe, stemmingswisselingen etc... het eerste jaar ongeveer had ik ook elke keer een 'boost' een paar uur na de injectie. het enige wat ik er zelf van merkte was dat ik erg vrolijk was, maar volgens mijn vriend was ik dan telkens hyper en een heel ander mens
wat volgens de dokter ook niet kan, maar het is toch echt zo