Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:ik ken mensen die brood van een dag oud weggooien............ man dat is nog echt wel te eten hoor de komende twee dagen, daarna ernstig lekker in de tostie
ik snap dat persoonlijk ook niet, maargoed ik heb ook een heule sterke maag
. Frisdrank wordt hier zoveel gedronken dat die nooit langer dan één dag in de koelkast staat en koekjes en zo is ook altijd met 2/3 dagen op.
, spul wat over de datum is eet ik ook niet als ik 't weet.. 

ik woon hier niet alleen dus het komt wel op
maar de koelkast word bij ons wel goed bijgehouden en alles gaat toch redelijk snel op.
hoewel ik toch elke keer wel naar de houdbaarheidsdatum kijk. Lielle schreef:vinden jullie het niet waanzinnig zonde om zoveel eten weg te gooien? Dat is er bij ons ingeramd, eten gooi je niet weg.
Lielle schreef:vinden jullie het niet waanzinnig zonde om zoveel eten weg te gooien? Dat is er bij ons ingeramd, eten gooi je niet weg.
Vjestagirl schreef:Lielle schreef:vinden jullie het niet waanzinnig zonde om zoveel eten weg te gooien? Dat is er bij ons ingeramd, eten gooi je niet weg.
Ik denk dat je als je zo over houdbaarheids data denkt, dat je ook anders inkoopt, en dus minder weggooit.

_maaike_D schreef:hier nog 1 met een 'bedorven-zuivel-fobie"
heb in de supermarkt gewerkt waar ze beschadigde en bedorven zuivelproducten rustig enkele dagen buiten de koeling lieten staan in kratten gegooid, waarna ik ze moest scannen voor vernietiging.
Als ik er aan denk ruik ik het nog steeds...
sindsdien (inmiddels 3 of 4 jaar) eet en drink ik geen zuivel meer uit pakken/potjes die al open zijn. ik gooi de oude weg en maak een nieuwe open of neem iets anders. Hetzelfde met vleeswaren en kaas. dat eet ik haast niet. bang dat het niet goed meer is...
Breghje schreef:_maaike_D schreef:hier nog 1 met een 'bedorven-zuivel-fobie"
heb in de supermarkt gewerkt waar ze beschadigde en bedorven zuivelproducten rustig enkele dagen buiten de koeling lieten staan in kratten gegooid, waarna ik ze moest scannen voor vernietiging.
Als ik er aan denk ruik ik het nog steeds...
sindsdien (inmiddels 3 of 4 jaar) eet en drink ik geen zuivel meer uit pakken/potjes die al open zijn. ik gooi de oude weg en maak een nieuwe open of neem iets anders. Hetzelfde met vleeswaren en kaas. dat eet ik haast niet. bang dat het niet goed meer is...
Ik heb eens vakantie werk gedaan op een fruitafdeling, waarvan het fruit gesorteerd naar een zeer bekend jammerk toeging. Als ik jou vertel hoe dat fruit eruit zag, en af en toe een eigen leven leidde maar toch gewoon verwerkt werdt.... En ik eet nog steeds jam hoor!

phormicola schreef:Ik heb een keer salmonella gehad, en ik testte ook altijd. Ze leken nog goed, waren over de datum en hupla, salmonellaatje te pakken. Nu gaan ze dus gewoon lekker de vullesbak in
Dat zit in het ei, of het zit er niet in. Je bent sowieso veilig van salmonella door het ei hard te koken, of te bakken met doorgeprikte dooier, dubbelzijdig bakken.