Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:48

Haaar uitvallen door concerta :O dat is vervelend!

wat is strattera precies?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:51

Ritalin en concerta zijn stimulerende middelen (vallen ook onder de opiumwet en je mag er niet mee autorijden - gele sticker.. Tenzij CBR je een verklaring van geschiktheid geeft, dan mag je je rijbewijs halen voor 3 jaar)

Strattera is een niet-stimulerend middel
Atomoxetine werkt door het verhogen van het niveau van een neurotransmitter, norepinephrine, in de hersenen. Hierdoor worden bepaalde delen van de hersenen, die een functie hebben bij het geheugen en het vasthouden van aandacht en concentratie, gestimuleerd.

SuperLiesje

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:52

Ja.. ik heb om medische redenen vorig jaar een spiraaltje gekregen i.p.v. de pil, en samen met de concerta gaf dat haaruitval (bijwerking staat bij beiden in de bijsluiter).. Ik ben toen gestopt met concerta en heb nu eindeijk mijn normale dikke bos haar weer terug :P

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:52

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:54

oke, nog nooit van gehoord.. Word dat ook gewoon vergoed? Of moet je dat zelf betalen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:55

Dankjewle sassiesjaak! dat is een duidelijke link!

concerta word geloof ik niet helemaal vergoet. een deel moet je zelf betalen..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:58

Bij mij wordt gelukkig alles helemaal vergoed, concerta ook.. daar hebben wij speciaal de zorgverzekeraar op uitgezocht :)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:58

Meiden kunnen we er niet een ADHD topic maken want zo te zien zijn we bijna compleet ??!!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:00

Ehh hele blonde vraag hoor maar dit is toch een ADHD topic :')

Ladybird
Moderator Algemeen

SuperLiesje schreef:
Bij mij wordt gelukkig alles helemaal vergoed, concerta ook.. daar hebben wij speciaal de zorgverzekeraar op uitgezocht :)

JA wij hebben Unive geloof k en die doet dat niet helemaal..

SassieSjaak

SuperLiesje schreef:

zooo das echt beter, ik wilde ook eerst overgaan op concerta maar ik vond het zooo duur, en tsja Ritalin helpt bij mij ook.

Nu ik zwanger ben slik ik helemaal niets meer...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:02

bij mij werk Ritalin ook wel (iets minder goed) maar die moet je elke 4 uur innemen en dat vergeet ik, concerta werkt 12 uur en dus hoef je die al alleen smorgens in te nemen..

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:05

Of gewoon aan een mod vragen ofdat dit over gezet mag worden naar HK ;)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:07

trekpaardluf schreef:
Ehh hele blonde vraag hoor maar dit is toch een ADHD topic :')

Ja dat wel! Maar ik bedoel dat we in de huiskamer staan ipv in mensenwelzijn ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:07

Ik ben verzekerd bij ONVZ.. maar.. dit jaar zijn de verzekeringen veranderd dus als je daar nu naartoe gaat wordt het niet meer helemaal vergoed.. gelukkig heb ik nog een speciale clausule bij mijn verzekering waardoor mijn medicijnen wel volledig vergoed worden :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:08

ik kan wel een HK topic aan maken :)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:10

Ik ben ff aan het neuzen op internet over adhd, ookal weet ik het zo lang en weet ik er genoeg over te vertellen er valt altijd meer over te lezen ;)
Ik vond dit en wilde dit met jullie delen:

-Ik ben vaak compleet in gedachten verzonken en verstrooid (en kan mijn hoofd hierdoor niet bij, voor mij oninteressante, discussies en zaken houden. Ik werk dus slordig, omdat ik vaak geen aandacht kan besteden aan belangrijke (?) details. Mijn gedrag wordt vaak uitgelegd als egocentrisme, desinteresse en tactloosheid.).

-Ik heb een onafhankelijke, inventieve, non-conformistische instelling (en ben dus niet geneigd door anderen bedachte karweitjes uit te voeren. Frustratie (woede- en huiluitbarstingen) en strijd (twisten en sarcasme) zijn hier dan vaak het gevolg van.).

-Ik ben gevoelig (en word emotioneel en opstandig wanneer ik moet functioneren in een prestatiegerichte omgeving waarin ik niet gewaardeerd word en me buitengesloten voel).

-Ik ben snel van geest en bijzonder geestdriftig (en heb daardoor een hekel aan traagheid en eentonigheid. Ik word hyperactief en "onhandelbaar" wanneer ik te weinig stimulans krijg.).

-Ik leef op mijn intuïtie (en trek dus conclusies zonder alle gangbare "logische" stappen te doen. Samenwerken in een stappenplan is voor mij (en mijn omgeving!) een crime!).
Laatst bijgewerkt door SassieSjaak op 02-05-10 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:10

Strattera heb ik nog niet geprobeerd maar wil ik nog wel doen.. Moet alleen die stap naar de psych weer zetten :+ Zit ook bij ONVZ dus kreeg Concerta volledig vergoed, weet nog niet hoe dat met Strattera zit.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:11

Heey meiden, interessant onderwerp.
vraagje, hebben jullie ook last met concentreren tijdens het paardrijden?? in de zin van geen duidelijke opbouw in het rijden, niet lang gefocust kunnen zijn? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:13

fryskhynders schreef:
Heey meiden, interessant onderwerp.
vraagje, hebben jullie ook last met concentreren tijdens het paardrijden?? in de zin van geen duidelijke opbouw in het rijden, niet lang gefocust kunnen zijn? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?

Toen ik nog paardree, me opbouw ging altijd wel goed, ging ik te snel dan gaf mijn pony ( een hele rustige Tinker zie profiel) altijd aan dat dat nog niet ging, en kon ik indd niet goed luisteren, en moesten ze dus 9 van de 10 keer schreeuwen, met ritalin ging het wel iets beter. Ik vond springen altijd dood eng, en in mijn proeven ging ik altijd de andere kant op.
Dus wat deed ik, ik oefende net zo lang tot ik die proef uit me hoofd kon hahaah

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:17

Tja, je kunt een nieuw topic maken.. je kunt ook temmen en vragen aan de mods of we hk mogen...

met paardrijden.. ehh tja.. weet ik eigenlijk niet.. ik kan me best goed concentren denk ik.. soms zo goed dat ik niks meer van mijn omgeving hoor.. dus als dan iemand roept hoor ik niks. soms ook absoluut niet. dan kan ik net zo geod stopppen want dan werkt het toch niet meeer

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:20

trekpaardluf schreef:
Tja, je kunt een nieuw topic maken.. je kunt ook temmen en vragen aan de mods of we hk mogen...

met paardrijden.. ehh tja.. weet ik eigenlijk niet.. ik kan me best goed concentren denk ik.. soms zo goed dat ik niks meer van mijn omgeving hoor.. dus als dan iemand roept hoor ik niks. soms ook absoluut niet. dan kan ik net zo geod stopppen want dan werkt het toch niet meeer

Hahahaaaaa daarom moesten ze tegen mij schreeuwen, en had ik liever Prive-les of lekker crossen door het bos of voor mezelf rijden... anders was het echt een dramaaaa

RoodZonnetje

Met paardrijden (en andere dingen die ik leuk vind) kan ik me wel goed concentreren :)

Change_

SassieSjaak, kan ik me helemaal in vinden..
Met paardenrijden heb ik eigelijk nooit geen last van me consentratie.. Dat lukt vergeleken met oa school erg goed

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:23

ik heb ook liever priveles.. of met 2 of 3 mensen, maar niet zoals in de manege met 6 7 8 personen.. dat vind ik niet grappig want iedereen rijdt elkaar ind e weg.. vind ik.

ik ga nu eem etenkoken:') mijn moeder had verzonnen dat mijn zusje en ik wel konden koken inde vakantie 8)7
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 02-05-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt