Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 19:02

Wishper schreef:
Ik zet even geen lijstje neer, ben ziek en dat schiet dan niet op met eten... (al doe ik mijn best).
Gisteravond in het ziekenhuis wel weer te horen gekregen dat ik veel te dun ben |(

Aawwhh, beterschap! :(:)
Jeetje.. vervelend hé om te horen!

Ik werd vandaag ook gebeld door de arts, maar er kwam niet echt niet uit.. -.-''
Hij denkt toch ook echt dat het gewoon m'n stofwisseling is.
Maarja, volgende week dinsdag moet ik eeuhm.. raar om dit op bokt te plaatsen, zo waar iederen kan meelezen.. :')
volgende week dinsdag moet ik 24 uur lang mijn urine opvangen, dan wordt m'n bloedsuiker weer gecontroleerd en dan woensdagochtend weer naar de kinderarts om opnieuw bloed af te nemen & te wegen..

Nou, ben benieuwd ;o

Chernique

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:53

Van vandaag:
O: veeel cruesli met aardbeienvla
T: - (had laat ontbijt)
L: 3 bruine broodjes (grilworst, hagelslag en chocopasta)
T: Pakje liga evergreen
T: Cornetto classic
A: Broodje frikadel + wit pistoletje chocopasta
T: Warme chocolademelk met roze koek
T: Mergpijpje

Nou, best goed toch? :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:57

Ik kom even binnenvallen.. Heb ook ondergewicht.
(15 jaar, 1.68, 45 kg)
Maar ik eet de hele dag door en ik kom niks aan, sterker nog, ben 2 kg afgevallen. (oke, dit kwam door maagklachten maar inmiddels al een week over en nog niks aangekomen) Heb zelfs een tijd 44 gewogen.
Mijn schildklier is nagekeken, en verder ook nog andere dingen maar niks te vinden..

alchova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:25

Chernique schreef:
Van vandaag:
O: veeel cruesli met aardbeienvla
T: - (had laat ontbijt)
L: 3 bruine broodjes (grilworst, hagelslag en chocopasta)
T: Pakje liga evergreen
T: Cornetto classic
A: Broodje frikadel + wit pistoletje chocopasta
T: Warme chocolademelk met roze koek
T: Mergpijpje

Nou, best goed toch? :P

Meid, volgens mij moet je er niet zoveel mee bezig zijn, met die lijstjes enzo. Gewoon eten als je trek hebt en voor jezelf goed in de gaten houden dat je gewoon genoeg brood eet. Hier wordt je alleen maar eetgestoord van! Probeer naar je leeftijdsgenootjes te kijken wat zij doen. Zij zetten ook niet elke dag een lijstje op internet wat ze gegeten hebben maar eten waar ze zin in hebben. Als je zoveel nadruk erop legt wordt het ook een stressding en stress is al helemaal niet bevorderend als je wilt aankomen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 08:32

Alchova; Ja misschien heb je wel gelijk..
Maarja, iedereen (mama, paps, arts etc.) zit er zo op te letten wat ik doe, wat ik eet, wanneer ik eet enzo, dat ik er automatisch zo op ga letten.. echt vervelend ja..

Maarja, ik houd nu sowieso aan dat ik gewoon elke 2 uur iets eet en in de ochtend/middag/avond sowieso al wat meer dan normaal :)
En dan wat er verder nog tussendoor komt zie ik dan wel :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:00

@ Chernique; ik eet soms wel eens 2 broodjes 's ochtends.
Maar soms voel ik me 's ochends niet zo lekker en heb ik helemaal geen trek, dan eet ik er gewon maar 1tje.
Ik moet wel meer eten tussen de lunch en het avondeten. Maar soms is dat best lastig. dan zit ik op school en heb ik me brood op. Dan heb ik al mijn eten eigenlijk op. Als ik dna thuis kom eet ik altijd wel wat. Maar als het al laat is ( na 4 uur) dan eet ik niks meer omdat we dan zo gaan eten.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:28

Vandaag moet ik toch nog wat meer gaan eten..
Heb tot nu toe een grote kom brinta op, 3 dikke plakken ontbijtkoek met boter, 2 x thee met suiker en nu ga ik beginnen aan lekkere broodjes <3
Vanavond lekkerbekjes met sla en gepofte aardappels (met kruidenkaas voor extra veel kcal :o )

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 13:30

Wishper schreef:
Vandaag moet ik toch nog wat meer gaan eten..
Heb tot nu toe een grote kom brinta op, 3 dikke plakken ontbijtkoek met boter, 2 x thee met suiker en nu ga ik beginnen aan lekkere broodjes <3
Vanavond lekkerbekjes met sla en gepofte aardappels (met kruidenkaas voor extra veel kcal :o )

hmmm klinkt lekker! :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:39

ik krijg er gewoon honger van als ik hier die lekkere dingen lees. :D
De dokter heeft geconstateerd dat ik mijn eigen eiwitten afbreek, en dus trok hij gelijk de conclusie (aangezien ik ook tegen ondergewicht aan zit) dat ik anorexia zou hebben. :oo
Nu denken ze dat het komt omdat ik vegetarisch eet, en niet genoeg vleesvervangers (met veel eiwitten) binnen krijg.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:11

fenna1995 schreef:
ik krijg er gewoon honger van als ik hier die lekkere dingen lees. :D
De dokter heeft geconstateerd dat ik mijn eigen eiwitten afbreek, en dus trok hij gelijk de conclusie (aangezien ik ook tegen ondergewicht aan zit) dat ik anorexia zou hebben. :oo
Nu denken ze dat het komt omdat ik vegetarisch eet, en niet genoeg vleesvervangers (met veel eiwitten) binnen krijg.

Haha ja idd :P
Jeetje, das een heftige conclucie die hij toen getrokken heeft!
Misschien zou dat inderdaad wel kunnen.. maar ookal ben je vegetarier, dan zijn er toch genoeg producten die je kan nemen zodat je wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:31

Ja, inderdaad..
Maar je moet behoorlijk veel vega dingen eten voordat je evenveel binnen hebt gekregen als bij vlees, dat viel me nog vies tegen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:34

Pfft, dat lijkt me dan best wel lastig!
En je eet echt helemaal geen vlees? Of dat je bijv. 2x in de week wel vlees eet?

Sorry als dit helemaal tegen je principes in is hoor, weet niet hoe strikt jij vegetarisch bent natuurlijk :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:44

nee, helemaal geen vlees. wel af en toe vis, maar ook niet zo vaak.
het is wel lastig ja. :D maarja, ik maak me er niet zo druk om. :o pas als ik me echt niet goed voel of heel duizelig ben dan ga ik kijken wat er aan gedaan moet worden.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:46

Hihi, okee :)
Nouja je heb gelijk, als jij je gewoon prima voelt!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:27

fenna1995 schreef:
Ja, inderdaad..
Maar je moet behoorlijk veel vega dingen eten voordat je evenveel binnen hebt gekregen als bij vlees, dat viel me nog vies tegen.

Nee dat is niet helemaal waar. Het gaat er niet om dat je veel eiwitten binnenkrijgt, het gaat erom dat je alle essentiele aminozuren binnenkrijgt, waardoor er syntese van eiwitten kan plaatsvinden. Je lichaam kan een aantal eiwitten namelijk niet zelf maken, maar heeft alle amino's stuk voor stuk nodig (dit haal je dus uit je voeding). Is helemaal geen probleem om vega te zijn (ben ik namelijk zelf ook), dit kan je volgens mij ook overkomen als je wel vlees eet. (pin me er niet op vast!)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:09

dressagelady schreef:
fenna1995 schreef:
Ja, inderdaad..

Nee dat is niet helemaal waar. Het gaat er niet om dat je veel eiwitten binnenkrijgt, het gaat erom dat je alle essentiele aminozuren binnenkrijgt, waardoor er syntese van eiwitten kan plaatsvinden. Je lichaam kan een aantal eiwitten namelijk niet zelf maken, maar heeft alle amino's stuk voor stuk nodig (dit haal je dus uit je voeding). Is helemaal geen probleem om vega te zijn (ben ik namelijk zelf ook), dit kan je volgens mij ook overkomen als je wel vlees eet. (pin me er niet op vast!)

oké. ik heb geen idee wat waar is, maar de huisarts heeft mij verteld dat ik mijn eigen eiwitten afbreek omdat ik er niet genoeg van binnen krijg. En dat er in vega dingen lang niet genoeg eiwitten zitten. klinkt heel ongeloofwaardig, maar als de dokter het zegt.. wie ben ik dan om hem tegen te spreken. :D want ik weet het zelf ook niet.
Nu ik zo nadenk kan het ook wel eens komen doordat ik geen melkproducten eet..

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:19

persoonlijk denk ik dat hier wat fel over gedaan word hoor, ik ben bijna 27 jaar 1m60 en weeg al zowat heel mijn leven in de zomer rond de 46-47 en in de winter 48-49

Maar ik eet jammer genoeg veel te ongezond, en heb nog nooit erop gelet... er zijn tijden dat we 4x per week frietjes eten en kepab en pizza,... goed is het natuurlijk niet

maar niet niemand heeft gezegd dat ik ziek mager ben, oke ben niet dik maar gewoon iets te weinig
en zit gewoon snel vol, dus ik eet de ganse dag door maar kleinere porties
maar ik eet dan ook echt alles wat ik graag eet en wanneer ik het graag eet, terwijl sommige al dik worden van erna te kijken
bij wijze van spreken

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:56

fenna1995 schreef:
dressagelady schreef:

oké. ik heb geen idee wat waar is, maar de huisarts heeft mij verteld dat ik mijn eigen eiwitten afbreek omdat ik er niet genoeg van binnen krijg. En dat er in vega dingen lang niet genoeg eiwitten zitten. klinkt heel ongeloofwaardig, maar als de dokter het zegt.. wie ben ik dan om hem tegen te spreken. :D want ik weet het zelf ook niet.
Nu ik zo nadenk kan het ook wel eens komen doordat ik geen melkproducten eet..

Dat is wel deels waar, als je namelijk niet álle (20 dacht ik) binnen krijgt maar bv 18, worden die net zo mooi weer afgebroken omdat je die overige 2 dus niet binnen krijgt .. Waarom eet je geen melkproducten? Of ben je veganist? Eet je wel veel noten enz? Tofu?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:58

Ik eet geen melkproducten en geen tofu omdat ik het totaal niet lust. :o noten eet ik nu wel meer, maar vind ik ook niet geweldig.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:58

fenna1995 schreef:
Ik eet geen melkproducten en geen tofu omdat ik het totaal niet lust. :o noten eet ik nu wel meer, maar vind ik ook niet geweldig.

Oh dat is best lastig! Lust je bv ook geen melk met een smaakje? Yoghi drink oid? Ik zeg maar wat :))
Mag ik weten wat je normaal altijd eet?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:20

nee, lust ik ook niet.:=

ik eet witbrood, meestal met komkommer en tomaat (zonder boter), soms alleen augurk op brood, en als ik al kaas eet dan is het alleen jonge kaas, gesmolten tot tosti. :D
aardappels en rijst lust ik ook niet.. daarom eet ik 'savonds meestal pasta en soms kouskous met vegavlees (alleen van de AH want de rest lust ik ook niet). bijna alle groente behalve koolsoorten en alle soorten fruit vind ik daarentegen wel heel lekker.
Toetjes eet ik nooit omdat daar bijna altijd melk in zit. Pudding, kwark, vla, joghurt, ik griezel al bij het idee. :o

edit: hoe gaat het nu Chernique? al wat aangekomen?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:00

Hm, lastig dat je zoveel niet lust.. want op witbrood komkommer en tomaat eten, daar kom je niet echt van aan :=
Lust je chocpasta/pindakaas/bebogeen op brood?
En misschien als tussendoortje gewone koekjes? (time-out oid?)

Ik weet niet of ik al wat ben aangekomen, ik ga morgen wegen bij de dokter :)
(Ik wil alleen op die weegschaal wegen, die is precies op de grammen, want die bij ons thuis zegt steeds wat anders, dus daar ga ik niet meer op, omdat er soms weer stond dat ik een halve kilo kwijt was -.-)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:10

ja, weet ik. :o chocopasta gaat nog, pindakaas lust ik alleen met schuddebuikjes (vraag me niet waarom :D). Wat is bebogeen?
Koekjes eet ik heel veel. :j sultana, break nogwat, evergreen..

oké, ik ben wel benieuwd of het wat meer is geworden. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:00

Zooooo fenna dat is echt weinig.. Heb je verder niet onwijs veel tekorten? Ik dacht dat ik een moeilijke eter was hihi, sorry het klinkt misschien wat gemeen. Lijkt me onwijs vervelend als je bijna niets lust.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 11:10

vanochtend dus naar het ziekenhuis geweest.. ben maar 0.2 kg aangekomen.. }:0
nouja, positief is tenmisnte dat ik niet weer ben afgevallen ;p

Over 6 weken worden we gebeld voor bloeduitslagen over m'n stofwisseling oid en pas in juli hoeven we pas weer terug te komen voor controle.

Ik ga vanaf nu wel gewoon thuis wegen, deze is wel watminder precies, maarach.. het is wat :P

Bebogeen is een soort caramelsmeerseltje voor op je brood, erg lekker :9 : http://www.dutchfood.com/images/bebogeen_deruyter.gif