Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laulapaula schreef:onder die laatste val ik denk ik, al is tante misschien ook nog teveelhihi
ik heb nooit iets met kinderen gehad. En ik werk met een doelgroep waarbij ik o.a. ook tienermoeder zie zonder vaste verblijfplaats en met 30.000 schuld.. en dan het liefst 3 kinderen en een hele berg hulpverlening er om heen. Soms vindt ik het wel eens bizar welke mensen allemaal kinderen mogen krijgen. Misschien omschrijf ik het nu niet helemaal correct, maar in welke situatie kinderen soms geboren worden... ik vind het niet kunnen. En als je een kind wil adopteren duurt het járen omdat er een hele gerechtelijke procedure aan zit.. toch leven we soms in een vreemd land
ik denk dat het oerinstinct om voort te planten wel minder is geworden in deze tijden. Idd de pil en het condoom ben ik erg blij mee als uitvindingDe meeste mensen kiezen er nu bewuster voor (dan laat ik de doelgroep hierboven even buiten wegeg, want dat is meestal niet bewust maar meer het niet hebben gehad van sexuele voorlichting..) en zo hebben wij de keuze om er niet voor te kiezen
Wendy schreef:Mag ik ook iets zeggen?
Maw: ik denk dat het hebben van een kinderwens het oerinstinct is. En dus ook niet dat als je als vrouw geen kinderwens hebt, je het oerinstinct mist. Of nog erger: niet compleet vrouw zou zijn.
Maar das mijn mening he?
BlackEyed schreef:laulapaula schreef:onder die laatste val ik denk ik, al is tante misschien ook nog teveelhihi
ik heb nooit iets met kinderen gehad. En ik werk met een doelgroep waarbij ik o.a. ook tienermoeder zie zonder vaste verblijfplaats en met 30.000 schuld.. en dan het liefst 3 kinderen en een hele berg hulpverlening er om heen. Soms vindt ik het wel eens bizar welke mensen allemaal kinderen mogen krijgen. Misschien omschrijf ik het nu niet helemaal correct, maar in welke situatie kinderen soms geboren worden... ik vind het niet kunnen. En als je een kind wil adopteren duurt het járen omdat er een hele gerechtelijke procedure aan zit.. toch leven we soms in een vreemd land
ik denk dat het oerinstinct om voort te planten wel minder is geworden in deze tijden. Idd de pil en het condoom ben ik erg blij mee als uitvindingDe meeste mensen kiezen er nu bewuster voor (dan laat ik de doelgroep hierboven even buiten wegeg, want dat is meestal niet bewust maar meer het niet hebben gehad van sexuele voorlichting..) en zo hebben wij de keuze om er niet voor te kiezen
Ja, zoiets heb ik met ernstig geestelijk gehandicapten mensen en kinderen krijgen.
Dat is toch niet totaal verantwoord?
BlackEyed schreef:Ergens denk ik wel dat je gelijk hebt, als je het puur biologisch ziet, voegen vrouwen die geen kinderen krijgen niets toe aan de populatie mensen. Om het maar even kort door de bocht te zeggen.
MamboBeach schreef:Ik denk niet dat mensen die ernstig geestelijk gehandicapt zijn vaak kinderen krijgen. Wel 'andere' mensen waarbij je soms vraagtekens zet!
ashley1 schreef:Ohja..ff voor de duidelijkheid: mijn kleintje was dan wel een ongelukje en ik was dan nog maar 20 maar het was absoluut niet zo'n domme actie als: hmm ik heb diarree en dan werkt de pil niet, laat ik er dan maar 2 nemen dan werkt 't wel, ofzo iets.
Ik slikte ook gewoon braaf de pil, wilde geen kids maar werd toch zwanger door gesodemieter met de hormonen, niet dat er straks weer wordt gedacht van "jah hoor, heb je weer zo'n jonge meid die weer niet wist hoe ging van de bloemtjes en de bijtjes"
laetitia schreef:Mijn profiel al eens bekeken? ben het prototype van meisje -meisje!
Maar aan de zorgen voor mijn schattige katje heb ik voldoende
Puera schreef:Oh, ik kan best met kinderen omgaan. Maar mijn lontje is niet zo lang meer.
Herkenbaar Lynske.Kersverse moeders die hun kroost in je handen duwen. Had expres nog oude, stinkende kleren aan gedaan... en toen werd er ook nog een foto gemaakt.
Dit betrof het kind van mijn zusje, was bij mijn ouders en mijn paard stond daar toen nog.
Wendy schreef:MamboBeach schreef:Ik denk niet dat mensen die ernstig geestelijk gehandicapt zijn vaak kinderen krijgen. Wel 'andere' mensen waarbij je soms vraagtekens zet!
Ernstig verstandelijk gehandicapte mensen krijgen idd niet zo vaak kinderen. Zeker als ze een verstandelijke ontwikkelingsleeftijd hebben van een jaar of 2. Dan komt het namelijk niet eens in ze op.
De groep die wel vaak kinderen wil (en krijgt) zijn de licht verstandelijk gehandicapten. Dat kan goed gaan, maar dat gaat ook heel vaak fout. Met de kinderen die dan uiteraard de dupe zijn.
Apple schreef:En deze groep wordt vaak aan de pil gehouden danwel gesteriliseerd (op aanraden van begeleiding, ouders etc..) om er voor te zorgen dat er vooral geen ongeluken gebeuren.
Apple schreef:Ik vrees dat je het dan gewoon hebt over de gemiddelde laaggeschoolde arbeidende Nederlander![]()
Maar goed, ik snap welk type jij bedoelt.
De echte licht verstandelijk gehandicapten worden wel degelijk aan de pil gehouden, danwel gesteriliseerd. Soms gaat dat heel makkelijk (alle vriendinnen slikken pillen voor diverse zaken en om 'erbij te horen' wil desbetreffende persoon ook een pil om te slikken, dat is dan een makkie. Bij degenen die toch al allerlei pillen slikken maakt een pil meer of minder niet uit)
Sterilistatie vraagt even een discussie met desbetreffende persoon, maar wordt voor zover ik weet ook best voortvarend aangepakt (o, je hebt nu een vriendin? dan moet je eerst even naar de dokter voor een klein sneetje).
MamboBeach schreef:Ik denk niet dat mensen die ernstig geestelijk gehandicapt zijn vaak kinderen krijgen. Wel 'andere' mensen waarbij je soms vraagtekens zet!
Wendy schreef:Ik werk al een aantal jaren in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Mijn ervaring is helaas anders. Meisjes die een baby krijgen omdat het zo schattig is, maar als hij begint te huilen wordt het wel erg ingewikkeld. Of moeders die gewoon een nieuwe 'nemen' als het kind door jeugdzorg uit huis geplaatst is... zo maar even een paar voorbeelden. En daar kan de begeleider weinig aan doen, je kunt ze niet dwingen.
Er is bijvoorbeeld een enorme vraag naar woonplekken voor licht verstandelijk gehandicapte meiden met een jong kind. Toen een dergelijke voorziening in Enschede gerealiseerd werd, ontstond er meteen een wachtlijst. De vraag is echt enorm.
En soms kan het ook goed gaan hoor, helaas is dat niet vaak en meestal dan onder intensieve begeleiding.
faye schreef:DUs jij kon het iet opbrengen om enthousiast voor je zus te zijn????
Toen mijn zus haar zoon kreeg wilde ik ook helemaal geen kinderen. Maar natuurlijk was ik blij voor haar en trots op haar. Natuurlijk heb ik mijn neefje toen vastgehouden, lijkt me niet meer dan normaal bij je zus???
laetitia schreef:Grappig... er worden meteen conclusies getrokken...Wat respectloos Puera...echt respectloos.