Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [centraal] Wat kan ik met mijn haar doen/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:55

Leuk TF! :j Hoe had je het eerst?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:02

hoii,

ik zoek iets leuks voor mijn haar.
ik ben van mezelf donkerblond en heb het nu al een jaartje zo :

http://94.100.120.28/846100001-846150000/846122701-846122800/846122715_5_oPgY.jpeg
niet bewerkt, en mijn bovenlip is hier raar _O-

maar nu lijkt mijn uitgroei echt pikzwart en zie je een week na het verven dus al een zwarte streep op mn hoofd. ook lijkt mijn gezicht heel erg wit door deze kleur. ik heb erg donkere wenkbrauwen waardoor ik het blonde dus niet echt leuk vind staan.
nu vraag ik me af, welke kleur ik het moet laten verven.?
ik wil niet van lichtblond ineens naar bruin gaan.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:05

Dankje, ik had het eerst best lang! En deze is in januari gemaakt :=
dus dat was wel even een overstapje haha!
Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:06

Rijerijerije schreef:
Paula: kun je niet eerst een stukje eraf halen zodat het nét niet ECHT kort is? Dan kun je er even aan wennen en ook een beetje zien of het echt bij je past...Als het je dan bevalt, kun je daarna nog écht kort gaan!

Ik vind het zelf ook heel gaaf, heb er zelf ook over nagedacht om het te doen (vb staat een stukje terug) maar ik heb het nu ong. kaaklijn, iets langer, en ik denk dat écht kort weer te ver voor mij zou gaan....

P.S. Heb jij trouwens mevrouw Helderder als ava?! STOER!!!!

Ik denk dat ik inderdaad maar voor een tussenweg ga... afspraak staat sowieso voor zaterdag maar weet nog totaal niet wat ik ga doen. Misschien blijft het wel alleen bij een kleurtje maar ik heb geen idee welke... :+ Zucht.

Haha jup!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:11

Mang: ik zou weer richting je eigen kleur gaan, misschien een iets andere tint, iets donkerder, maar dan lijkt het geheel iig een stuk natuurlijk....Hoewel ik je dit ook best leuk vindt staan, maar ik snap dat die uitgroei niet echt charmant is :P

TF: oeh da's best een stuk eraf ja...Wennen hè?!

Paula: Tussenweg is een goed idee om te wennen aan je "nieuwe" gezicht denk ik... Er kan altijd nog meer af, in tegenstelling tot meer eraan ;)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:14

Jaa echt heel erg! Vooral als je het vastpakt is t gelijk weg :P
greep ook al een paar keer mis!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:50

Heeft iemand ervaring met de ontkleuringscréme bij de DA e.d.? :)
Ik heb mijn haar nu koperblond met een bruine onderlaag, maar wil het koperblonde heel graag witblond hebben en normale blonde verf haalt helemaal niets uit!
Dus nu bedacht om het te ontkleuren en er dan witblond overheen te gooien, maar heb ik geen kans dat het oranje/groen/paars/blauw-achtig word?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:52

knalroze xD

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:25

xdniesje schreef:
Hallo!

Ik heb erg krullend haar, en ik vind het absoluut niet mooi! Daarom stijl ik het dus elke dag. Nu merk ik dat mijn haar minder snel groeit, en ik steeds sneller dunne puntjes krijg. Ook krijg ik last van droog en dof haar..

Dus tijd om in actie te komen dacht ik!

Ik ben nu dus opzoek naar producten die je haar goed beschermd tegen de hitte en het goed verzorgd. Ook shampoos, maskers,betere stijltangen en truukjes zijn welkom! IK hoop dat iemand iets weet :)

Als eerste zou ik even al het gespleten haar afknippen.
Ik zou voor een beschermende spray of creme gaan, en ook een vocht inbrengende conditioner gaan gebruiken als je dat nog niet deed. Daarna zou een keer per week een haarmasker ook wel goed zijn en dan een kwartier laten intrekken! Ik weet ook niet wat voor stijltang je hebt, maar het liefst eentje met keramische platen. (dus de hele plaat niet een laagje, die slijt er namelijk af) Bijna alle stijltangen van nu hebben meestal wel zulke platen.

Afbeelding
Creme
http://images.productserve.com/preview/ ... 217174.jpg
Spray

Zo zijn er nog duizenden :') Ik zou gewoon even googelen naar goede hitte beschermers, wat ik zelf doe als ik een nieuw product wil kopen is even een review opzoeken.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:26

aub niet op m'n make-up letten op bovenstaande foto O:)
ik zit op toneelschool, en dit was met grime op!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:03

aardbeitje_ schreef:
Heeft iemand ervaring met de ontkleuringscréme bij de DA e.d.? :)
Ik heb mijn haar nu koperblond met een bruine onderlaag, maar wil het koperblonde heel graag witblond hebben en normale blonde verf haalt helemaal niets uit!
Dus nu bedacht om het te ontkleuren en er dan witblond overheen te gooien, maar heb ik geen kans dat het oranje/groen/paars/blauw-achtig word?

Ik zou dan maar gewoon naar de kapper gaan, en het door hun in 1x (als dat kan) goed laten doen.
De mensen die ik ken en hun haar zelf hebben ontkleurd en daarna geblondeerd of nog een keer hebben ontkleurd (omdat ze het wit willen hebben) die liepen rond met een stro kapsel.
Als je het zelf wilt doen zou ik zeker niet 2x achter elkaar die verf/ontkleurder erin doen, als je haar eenmaal is beschadigd is blijft het zo.

Bij mij werkt gewone blondeer verf gewoon prima om mijn haar mee wit te krijgen (wel in combi met zilvershampoo), ik heb verder geen ervaring met het groen/rood/paars/oranje worden van mijn haar, wel dat het iest gelig is maar daar heb je zilvershampoo voor en ja als je die te lang laat zitten kan het beetje paars worden, maar dat ligt dus niet aan je verf.

Edit: ik heb verder geen ervaring met jou genoemde verf van DA enz.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:41

Ooo
..
ik moet zo naar de kapper maar ik heb GEEN Idee wat ik moet laten doen pfff..

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:08

en wat is het geworden HouVanUtopia??

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:13

Rian_Luna schreef:

ben ik ook benieuwd naar :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:23

_vivi_ schreef:
Rian_Luna schreef:

ben ik ook benieuwd naar :D

Ik ook!

Staat je allebei heel mooi TuttiFrutti!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:25

Nou heb bijna 10 cm ervanaf laten halen.
Ze vallen nu net onder me schouderss.
Flink wat laagjes erin, schuine pony maar wel dikker als ik hem normaal had.
En dat de laagjes zeg maar speels mee lopen vanuit de pony!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:51

Het is uiteindelijk een klein stukje eraf geworden, met blonde highlights. Niet zo spectaculair maar heb besloten voorlopig nog niet voor kort te gaan. Moet eerst maar eens wat meer uitproberen qua styling bij het haar dat ik nu heb. :Y)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:24

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:31

Oke, ik heb ook even een vraag. Ik ben van mezelf blond, best wel lichtblond. Maar, ik word ouder haha (16) en mijn haar word ook donkerder. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk bruin haar krijgen. Nou heb ik in dec '09 een bruine spoeling bij de kapper laten doen. Maar het zit er nu nòg in! Ik was het best wel vaak, en sinds kort met anti-roos shampoo omdat ik hoorde dat spoeling daardoor er sneller uit is. Maar ik wil gewoon zo graag weer blond zijn!

Ik heb zitten denken, kan het niet zijn dat de kapper zich vergist heeft en verf in mn haar heeft gedaan? Mijn moeder zegt dat dit niet kan, want dan moet ik uitgroei hebben volgens haar.

Nou zei mijn vader, dat de spoeling er uit is, en dat dit mijn eigen kleur is nu! Maar dat wil ik helemaal niet!

Wie heeft tips voor mij? Wat is er waarschijnlijk aan de hand?
Ik wil het weer blond, zat eerst te denken om het blond te laten verfen, natuurlijk bij de kapper. Maar als ik dan uitgroei krijg is ook zo lelijk. Dus nu denk ik aan heeel veel blonde highlights, goed idee?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:51

Die kapper van mij zei dat ik dus beter geen schuine pony moest knippen, of vroeg op staan en plat maken!! mousse werkt idd tegen dat baby haar maar na een tijdje gaat mijn haar ( het lange ) altijd heel lelijk vallen, zo onverzorgd/slierterig... wat moet je daarmee ? :P
Ik ga in sept. kappersopleiding doen en ik hoop echt bij cosmo stage te mogen lopen omdat je daar echt veel leert en zij alles zo goed kunnen!! Denk ook dat ik voortaan maar daar naar de kapper ga. Wat ik ook onwijs mooi vind de laatste tijd is dat witte haar *D alleen.... weet je hoe slecht dat is voor je haar dat kleuren, straks breekt het af ;( ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:08

@Margoooo : bij sommige blijft spoeling veel langer zitten (zeker als je donkerder op blond doet wil een deel nogal lang blijven zitten). Kan je niet naar de kapper voor advies denk dat die wel weten wat ermee te doen en of je spoeling nog verder eruit zal gaan (als die er nog zit)?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:17

Margoooo schreef:
Oke, ik heb ook even een vraag. Ik ben van mezelf blond, best wel lichtblond. Maar, ik word ouder haha (16) en mijn haar word ook donkerder. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk bruin haar krijgen. Nou heb ik in dec '09 een bruine spoeling bij de kapper laten doen. Maar het zit er nu nòg in! Ik was het best wel vaak, en sinds kort met anti-roos shampoo omdat ik hoorde dat spoeling daardoor er sneller uit is. Maar ik wil gewoon zo graag weer blond zijn!

Ik heb zitten denken, kan het niet zijn dat de kapper zich vergist heeft en verf in mn haar heeft gedaan? Mijn moeder zegt dat dit niet kan, want dan moet ik uitgroei hebben volgens haar.

Nou zei mijn vader, dat de spoeling er uit is, en dat dit mijn eigen kleur is nu! Maar dat wil ik helemaal niet!

Wie heeft tips voor mij? Wat is er waarschijnlijk aan de hand?
Ik wil het weer blond, zat eerst te denken om het blond te laten verfen, natuurlijk bij de kapper. Maar als ik dan uitgroei krijg is ook zo lelijk. Dus nu denk ik aan heeel veel blonde highlights, goed idee?

Je haar kan inderdaad veranderen van kleur. Ik had vroeger heel erg rood haar, inmiddels is het minder fel en gaat het meer richting de bruin. Uitgroei is niet lelijk, vaak zie je het niet zo heel duidelijk als je het maar op tijd weer laat bijwerken!

Anti-roos shampoo is inderdaad heel slecht voor de kleuring van haarverf, heeft mij ook geholpen met het uit laten groeien/vagen van zwarte verf. Wat je wel kan doen is de zomer afwachten, dan licht je haar waarschijnlijk ook een heel stuk op!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:17

idinn schreef:
@Margoooo : bij sommige blijft spoeling veel langer zitten (zeker als je donkerder op blond doet wil een deel nogal lang blijven zitten). Kan je niet naar de kapper voor advies denk dat die wel weten wat ermee te doen en of je spoeling nog verder eruit zal gaan (als die er nog zit)?

Als je haar groeit, groeit de spoeling er wel uit hoor. Die groeit niet met je haar mee :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:45

Dankjulliewel.

Ik ga sowieso naar de kapper, ook voor advies maar dacht vraag het hier ook even. Ben er wel zeker van dat ik 'later' bruin word, maar dat ik door 1 spoeling nu al bruin zou zijn kan ik haast niet geloven... Mn haar word ook wel lichter door de zon maar ik vind het nog te donker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:03

Ukkiee schreef:
Als je haar groeit, groeit de spoeling er wel uit hoor. Die groeit niet met je haar mee :+

Serieus? :P Zonder gekheid, denk niet dat ze daar op wil gaan wachten, maar liever sneller haar vertrouwde kleur terug heeft..
Anders had ze het net zo goed kunnen verven en dan dat laten uitgroeien (wat niet echt charming is).