[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:41

Nou, ik weet dat 3x nuvaring 40 euro kost. Bij mij werd de helft vergoed, ik moest 20 euro zelf betalen. Maar ik ben wel nog net geen 18. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

oke dus kosten valt nog mee, ik kon namelijk nergens vinden of cz het vergoed, heb al gegooled enzo.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:46

Ik vond het ook meevallen, en je doet er vrij lang mee. Het is voor 3 maanden, dus. :)

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:50

Ilsemarie schreef:
faye1995 schreef:
Voor de meiden met een nuvaring...!
Ik ben benieuwd of het comfortabel is, of voel je dat ding constant zitten?
Hoe is het met de seks?
Krijg je die ring er na 3 weken makkelijk uit, of is dat een heel gedoe?

Heel comfortabel, ik voel hem vrijwel nooit zitten (soms de laatste dag van de maand een beetje of heel soms een keertje, maar eigenlijk voel ik hem nooit).
Ook met de seks voel ik zelf niets, mijn partner ook niet, ik hoef hem ook niet uit te doen (dit is bij ongeveer 80% van de vrouwen zo, kan dus voorkomen dat je hem uit moet doen of dat je het niet fijn vind maar de kans is klein).
En je krijgt die ring er heel makkelijk uit, net zo makkelijk als hij erin gaat. Gewoon even hengelen, binnen 10 seconden is hij wel uit :P Nog wel sneller ;)

.

Ik heb hem ook gehad, op een gegeven moment vroeg mijn vriend wat dat ding was dat daar in bed lag :?
Bleek het de ring te zijn die er op 1 of andere manier uit was gegaan.
Ik vertrouwde het meteen niet meer en ging om de haverklap voelen of hij er nog wel zat :o :D
Het zal een kwestie van wennen zijn, maar ik ben toch maar snel op de EVRA pleisterpil over gestapt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:52

Ik kan me zo weinig voorstellen bij een pleisterpil. :D is dat nou letterlijk een pleister die je op moet doen?

Nuvaring controleer ik trouwens ook regelmatig of hij er nog zit, je weet maar nooit.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:55

Ja, t is echt een vierkante pleister pleistertje die je voor 1 hele week op je buik of arm plakt :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:00

Plakt hij goed? Ook onder de douche? het idee dat er dadelijk iets rondzwemt in bad. :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:01

Ik heb het ook even opgezocht maar ik ben een pulkert. Dus zo gauw dat ding wat randjes heeft vrees ik toch dat ik er niet vanaf kan blijven. En met kleren aandoen en afdrogen dan kan je die randjes toch los schuren?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:05

Dat heb ik dus ook in mijn hoofd. Maar als hij goed blijft zitten lijk hij me eigenlijk wel handig. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:19

Ja maar dit moet je elke week vervangen, is ook redelijk vergeetgevoelig...en als dat ding een stukje los zit...tja is ie dan nog betrouwbaar? Kan ik moeilijk uit de website halen omdat het niet zwart/wit te stellen is. Vergeten is vergeten. Wnat hij mag er tussendoor NIET af en de nuvaring 3 uur.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:21

Hm ja, dat is dan wel weer waar.

Ach voor nu ben ik tevreden met de Nuvaring. :) Vooral omdat ik daar niet van ben aangekomen. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:27

Ik lees wat meer op internet dat de mensen die met de nuvaring starten lang(er) ongesteld blijven de 1e keer.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:30

Zou best kunnen, nu ik er over na denk. maar je moet de Nuvaring toch inbrengen als je week voorbij is. Bij de pil was ik vaak al een dag voor het einde van de week niet meer ongesteld, bij de Nuvaring tot de laatste dag, maar dat was maar zo'n klein beetje. Eigenlijk was het me niet eens opgevallen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:39

Citaat:
Je hebt de afgelopen periode geen anticonceptie methode met hormonen gebruikt
In dit geval moet je wachten tot je eerstvolgende menstruatie. Je brengt NuvaRing in op de eerste dag van je menstruatie. Je bent dan meteen beschermt. Je kunt ook op de tweede tot vijfde dag van je menstruatie beginnen. Dan ben je niet meteen beschermd en moet je de eerste 7 dagen aanvullende anticonceptie (zoals een condoom) gebruiken. Als je menstruatie langer dan 5 dagen geleden is begonnen, kun je NuvaRing pas tijdens je volgende menstruatie gaan gebruiken. Het is mogelijk om gelijktijdig met NuvaRing tampons te gebruiken. Denk eraan dat je bij het verwijderen van een tampon niet gelijktijdig de ring verwijdert.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:44

Oeps, ik ben vergeten op welk moment ik de nuvaring voor de eerste keer indeed. Ik hoop niet dat het veel uitmaakt. Ik zit nu aan mijn tweede.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:49

Of ben je meteen na de pil doorgegaan dan is het weerk anders.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:53

Nou ik weet wel dat het een beetje anders zat bij mij. :+ Ik was al een tijd aan de pil, die dus zorgde dat ik heel veel aankwam, en ik zat letterlijk permanent in een extreme vreetaanval (ik heb dat al van mezelf, maar de pil maakte het zo erg dat het niet meer uit te houden was) Omdat ik sowieso dieet moest ik mezelf inhouden,wat nog moeilijker was. :+ En de extreme stemmingwisselingen werden zo erg dat ik na een paar maanden midden in de strip ben gestopt. Ik hield het gewoon niet meer uit. :=
Een week later heb ik de nuvaring gehaald, volgens mij ben ik toen op het einde van mijn periode begonnen met de nuvaring. Maar dit weet ik dus niet meer zeker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:04

Hm ja dat was dus een gedoe!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:29

Had ik een heel bericht getypt, liep mn laptoppie vast. :z

Maar euhm.
Wat wou ik vertellen.
Oja ik weet het weer haha. :)*

Nou ik heb zelf ook erg last van stemmingswisselingen en erg gevoelig dus voor emoties enzo en daarbij ben ik snel vochtvasthoudend en kom ik snel aan in gewicht. Ook is mijn mama op 39jarige leeftijd overleden aan borstkanker. De oorzaak hiervan weet ik eigenlijk niet, was zelf namelijk erg jong toen het gebeurde. Zelf loop ik bij een complementaire natuurgeneeskunde therapeute - zij heeft overigens mijn mama erg lang behandeld toen ze ziek was en kent mijn achtergrond dus helemaal in die zin - en zij heeft mij afgeraden voor de pil, vanwege de hogere waarden hormonen en dat dat schadelijk kan zijn. Toen vertelde ze mij idd ook over de nuvaring en zei ze dat de hormonen 'veiliger' in je lichaam komen. Lees: je hoeft ze niet te slikken, dus er gaan minder tot geen hormonen 'verloren'.

Maar nou zag ik net een foto van de nuvaring en dat ding is nog best groot. :Y)
En hoe zijn de stemmingswisselingen nou met de nuvaring dan? en je kwaaltjes tijdens het ongesteld zijn zelf?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:36

Nou die stemmingswisselingen heb ik nog wel (maar die horen bij mezelf) maar dan wel even 100x minder sinds ik de nuvaring heb! :D En volgens mij zijn de gewoonlijke ongesteldheidskwaaltjes niet veranderd bij mij.

En ik schrok trouwens ook van de grootte, maar je moet hem indrukken met je vingers, waardoor hij alleen nog maar een beetje lang is, maar hij is simpeler in te brengen dan een tampon, en je voelt er niets van. ! :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:55

Sinds ik de nuvaring heb ring ik door, 3 achter elkaar meestal, en zelfs dan ben ik niet heftiger ongesteld :P
Dat zal dus een beetje per persoon verschillen.

Ik was op de grootte voorbereid (ong. 5 centimeter was mij verteld) maar toen ik de verpakking zag schrok ik toch, die was namelijk wel 10!
Gelukkig viel dat ding weer heel erg mee toen die toch maar 5 bleek te zijn :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:58

_O-

Ik herken het, mijn reactie van ook zoiets als een halve minuut met de ring in mijn hand in totale stilte, ongeveer zo ' :oo ' blijven staren.

Maar die indruk vervalt meteen als je ziet dat je hem toch dubbel moet vouwen, en je er toch niets van voelt. :+

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:59

De dokterpraktijk was vandaag bij ons gesloten ofzo, dus ik ga morgen eens bellen. Ook al vind ik het wel een beetje raar dalk, toch ben ik wel blij als ik strx anticonceptie heb dat ik zelf in de hand heb. Scheelt denk ik ook wel. :)

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:08

Zonnetje81 schreef:
Ja maar dit moet je elke week vervangen, is ook redelijk vergeetgevoelig...en als dat ding een stukje los zit...tja is ie dan nog betrouwbaar? Kan ik moeilijk uit de website halen omdat het niet zwart/wit te stellen is. Vergeten is vergeten. Wnat hij mag er tussendoor NIET af en de nuvaring 3 uur.

Er zitten heel braaf 4 stickers bij elk doosje, die stickertjes kan je in je agenda of op je kalender plakken.
Ik ben de pleister nog nooit vergeten terwijl ik de pil, hoewel die voor de spiegel in de badkamer lag wel vergat.
Of na een avondje doorzakken snachts andere probleempjes had
Afbeelding

Ik heb de pleister een jaar of 3 en je moet er handigheid in krijgen.
Een broekrand zit niet prettig op die pleister en dan kan hij idd gaan ''rollen'', maar je kan hem ook zo laag plakken
dat hij zelfs nog onder de rand van je slip zit.
Op je bovenarm heb je helemaal geen last van kleding waardoor hij op zou gaan rollen maar wanneer je met een tshirt loopt moet je wel opletten dat
hij daar niet net onderuit piept, hoewel ik toen me dat de eerste keer overkwam ik zei dat het een anti-rook pleister was.
In bad heb ik geen enkel probleem.
Alle minpuntjes neem ik voor lief, alles beter dan om de haverklap checken of die ring er nog zit
of niet weten of de pil nog veilig is als ik hem ben vergeten of na een buikgriepje.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:13

PureSylk schreef:
Ik was op de grootte voorbereid (ong. 5 centimeter was mij verteld) maar toen ik de verpakking zag schrok ik toch, die was namelijk wel 10!
Gelukkig viel dat ding weer heel erg mee toen die toch maar 5 bleek te zijn :+

Ow ja, dat ken ik nog wel ja
Afbeelding

HaHaHa,
Ik heb er wel een poosje naar zitten kijken ja :D
Maar goed, ik heb hem maar kort gehad.
Toen dat ding ineens in bed lag had ik het niet meer