Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ilsemarie schreef:faye1995 schreef:Voor de meiden met een nuvaring...!
Ik ben benieuwd of het comfortabel is, of voel je dat ding constant zitten?
Hoe is het met de seks?
Krijg je die ring er na 3 weken makkelijk uit, of is dat een heel gedoe?
Heel comfortabel, ik voel hem vrijwel nooit zitten (soms de laatste dag van de maand een beetje of heel soms een keertje, maar eigenlijk voel ik hem nooit).
Ook met de seks voel ik zelf niets, mijn partner ook niet, ik hoef hem ook niet uit te doen (dit is bij ongeveer 80% van de vrouwen zo, kan dus voorkomen dat je hem uit moet doen of dat je het niet fijn vind maar de kans is klein).
En je krijgt die ring er heel makkelijk uit, net zo makkelijk als hij erin gaat. Gewoon even hengelen, binnen 10 seconden is hij wel uitNog wel sneller
.
Citaat:Je hebt de afgelopen periode geen anticonceptie methode met hormonen gebruikt
In dit geval moet je wachten tot je eerstvolgende menstruatie. Je brengt NuvaRing in op de eerste dag van je menstruatie. Je bent dan meteen beschermt. Je kunt ook op de tweede tot vijfde dag van je menstruatie beginnen. Dan ben je niet meteen beschermd en moet je de eerste 7 dagen aanvullende anticonceptie (zoals een condoom) gebruiken. Als je menstruatie langer dan 5 dagen geleden is begonnen, kun je NuvaRing pas tijdens je volgende menstruatie gaan gebruiken. Het is mogelijk om gelijktijdig met NuvaRing tampons te gebruiken. Denk eraan dat je bij het verwijderen van een tampon niet gelijktijdig de ring verwijdert.
Zonnetje81 schreef:Ja maar dit moet je elke week vervangen, is ook redelijk vergeetgevoelig...en als dat ding een stukje los zit...tja is ie dan nog betrouwbaar? Kan ik moeilijk uit de website halen omdat het niet zwart/wit te stellen is. Vergeten is vergeten. Wnat hij mag er tussendoor NIET af en de nuvaring 3 uur.
PureSylk schreef:Ik was op de grootte voorbereid (ong. 5 centimeter was mij verteld) maar toen ik de verpakking zag schrok ik toch, die was namelijk wel 10!
Gelukkig viel dat ding weer heel erg mee toen die toch maar 5 bleek te zijn