Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:26

_sparta_ schreef:
Ik kies mijn plek op een verjaardag vaak strategisch uit, ver van de moeders en dichtbij de mannen. Ik heb meer met mooie auto’s dan met baby’s.

Ja, ook al herkenbaar! Kan vaak met mannen veel leukere gesprekken hebben dan met vrouwen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:45

ben je net binnen op verjaardag en waar gaat over kinderen

kom ik met me verhaal over een veulen, pup of kitten

begrijpen ze niet dat je er zo wijs mee ben

maar moet wel hun begrip tonen als over hun kinderen gaat

kindervrij is onze keuze en we hebben zo een heerlijk leven samen met onze dieren daarbij

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:47

stef schreef:
micca: Die abortus discussie loopt al in een ander topic. En ondanks dat we in 2010 leven worden er nog steeds vrouwen zwanger, óndanks anticonceptie.
En ja, als ik ineens zwanger zou worden (waar ik alles aan doe om dat te voorkomen) dan laat ik het weg halen. Mijn lijf, mijn leven, mijn keuze,

Ik vind je oordeel/aanname dat TS er niet genoeg aan doet om zwangerschap te voorkomen ook nogal euhm... ongepast.
Was je erbij?

Dat was absoluut niet ongepast bedoeld.. maar ik wil er ook verder geen discussie over maken, ik respecteer iemands mening en idealen, maar als ik lees 'iets wat mij in theorie best zou kunnen overkomen' dan heb ik daar mijn vraagtekens bij..

Jullie gaan hard hier! Ts heeft straks heel wat om bij te lezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:53

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:54

ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn met kinderen ,want ik heb ze niet :D

weet wel dat ik erg gelukkig ben,dát ik ze niet heb,dat dan weer wel...

heb niet het gevoel iets te missen,ook niet als hier kinderen zijn geweest,ben altijd blij dat ze een eigen pappa en mamma hebben,en dat die ze weer mee naar huis nemen.

logeren is hier helemaal makkelijk,gaat niet vanwege de honden,en dat is heel erg geloofwaardig :))

en ik wel dat mijn liefde voor de honden heeel diep gaat,hou echt zielsveel van ze,wat ik met mensen niet heb,ben vooral op mijn hoede bij mensen,heb de afgelopen jaren zoveel dood trappen na gehad....

hoe aardig mensen ook zijn,hou er gewoon rekening mee,dat we nu wel leuk zijn,en als er iets gebeurd,dan zijn we niet leuk meer....

en ja,ik vertrouw daardoor mijn dieren meer als mensen...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:58

Lielle schreef:

Ik vind de eerste alinea best opvallend eigenlijk. Ik vind het te ver gaan dat ik me mijn levensgeluk er vanaf laat hangen, maar heb inderdaad wel het gevoel dat de maatschappij je het moederschap een beetje opdringt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:05

Toch kan ik het me van mannen wel weer meer voorstellen dat ze gelukkig zonder kinderen.
Zeker als ze gescheiden zijn, dan geven kinderen meer ellende dan plezier.

Equimotion

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:07

Volgens mij is het van mannen meer sociaal geaccepteerd dan van vrouwen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:07

Ik blijf ook kinderloos ,het kost te veel centjes en het is vandaag de dag al moeilijk zat om jezelf te onderhouden. :)
Daarnaast heb ik ook nog een ziekte waarbij de kans groot is dat ik op mn 25 al onvruchtbaar ben . Maarja liever ik dan iemand die dolgraagkids wil denk ik dan maar..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:08

kimmie261 schreef:
ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn met kinderen ,want ik heb ze niet :D

weet wel dat ik erg gelukkig ben,dát ik ze niet heb,dat dan weer wel...

heb niet het gevoel iets te missen,ook niet als hier kinderen zijn geweest,ben altijd blij dat ze een eigen pappa en mamma hebben,en dat die ze weer mee naar huis nemen.

logeren is hier helemaal makkelijk,gaat niet vanwege de honden,en dat is heel erg geloofwaardig :))

en ik wel dat mijn liefde voor de honden heeel diep gaat,hou echt zielsveel van ze,wat ik met mensen niet heb,ben vooral op mijn hoede bij mensen,heb de afgelopen jaren zoveel dood trappen na gehad....

hoe aardig mensen ook zijn,hou er gewoon rekening mee,dat we nu wel leuk zijn,en als er iets gebeurd,dan zijn we niet leuk meer....

en ja,ik vertrouw daardoor mijn dieren meer als mensen...

Hélemaal mee eens, ook uit ervaring!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:13

Ik was al vroeg er over eens dat ik geen kinderen wou. Had ook niks met kleine kindjes, kon er niet warm van worden! Op mijn 34e is mijn baarmoeder verwijderd vanwegen hele foute cellen die niet weg te krijgen waren met andere behandelingen.
Voor ik geopereerd werd kreeg ik van iedereen medelijde want ooooh wat zielig dat je geen kindjes meer kan krijgen dan!! (hoe bedoel je sociale verwachtingen??)
Ik ben blij dat het gebeurd is want dan is de keuze gewoon definitief, klaar, afgelopen!
Voor mij een leven zonder kids mét lief en dieren én......erg gelukkig op mijn 38e nu.

De enige gedachte die me wel eens benauwd is als ik later een oud en grijs mensje ben die niemand meer om zig heen heeft en eenzaam sterft of na een jaar of 2 dood zittend op de bank word gevonden omdat de buren me al een tijdje niet gezien hadden!? Zo iets.
Maar goed, als je eenzaam bent ligt dat deels ook geheel aan jezelf natuurlijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:18

ja precies,eenzaamheid kan aan jezelf liggen,en ik heb een paar jaar in verpleeghuizen gewerkt...en als je ziet waar kinderen toe in staat zijn,of dat die daar nu de deur platliepen :n

kinderen zijn geen garantie dat je niet eenzaam sterft,óf ze zijn wel aanwezig bij het sterven,en vechten ze boven je sterfbed vast uit wie wat krijgt....kan ook nog... :D :Y)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 05-03-10 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:19

Meld zich ook :D
Ik heb ook helemaal niks met kinderen.
Wist al toen ik 14 was dat ik ze nooit wilde (ben nu 39)
Bij mijn geboorte zijn ze denk ik de baterijen van mijn biologische vergeten, want die is nooit gaan tikken ;)
Dus heb ik vorig jaar maar besloten om die klok "te laten verwijderen" en word ik lekker nooit meer ongesteld :D
Ik vind niks zo verschrikkelijk dan ongevraagd een baby in je armen geduwd te krijgen, ik kan daar niet leuk tegen praten, en ze gaan nog altijd janken ook als ik ze vast heb, ik kan daar gewoon niet mee om gaan.
Mijn beste vriendin vroeg me of ik peettante wilde zijn van haar eerste kind, ik heb dit dus geweigerd, zou nogal hypocriet zijn als ik het wel zou doen, en dan zou ik ook elk jaar naar de verjaardag moeten met al die kids van vrienden erbij.......ik moet er niet aan denken.
Mijn man heeft gelukkig altijd dezelfde mening gehad, en we zijn allebei veel gelukkiger met onze dieren dan met een kind.
Als ik dan ook ongepland zwanger zou raken (wat inmiddels niet meer kan) zou ik het zeker weg laten halen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:21

Ik mis die klok ook niet in mijn buik, zie alleen maar voordelen van nooit meer dat maandelijkse gezeur :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:21

Over een maand wordt ik 27 jaar. Kinderen, ik weet het gewoon nog niet. Ik heb geen sterke kinderwens en mijn vriend heeft wel eens gezegd maximaal 1.

Dingen waarom ik denk niet:
- de bevalling
- nu lekker de vrijheid
- bang om het financieel dan toch erg krap te krijgen
- moet dan dus fultime blijven werken met twee personen en zie het niet zitten om een kind dan maar naar opvang te brengen
- geen zin in hetzelfde gezeur als mijn schoonzus nu heeft als ze de kinderen een keer naar opa en oma brengt (bemoeienis).
- geen zin om verplicht elke dag maar weer naar school brengen, tussen de middag halen, dan weer terug brengen, weer halen, rondsjezen van het ene naar het andere clubje enz enz enz
- nu stap ik in de auto en rij weg (hoef alleen rekening met hond te houden) anders ben je een half uur bezig eer je alles in de auto hebt en weg bent, vervolgens op de plaats van bestemming weer een half uur zeulen om weer alles uit de auto te hebben. En als je dan naar stad gaat en je kind nergens onder gebracht krijgt dan heb je nog geen lekker dagje winkelen lijkt me.
- kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen

Waarom wel:
- lijkt me bijzonder om een kind in je te kunnen voelen
- toch iets van jou en je vriend
- meest geweldige uitspraken van kinderen
- Toch iemand aanwezig als je ouder wordt (maar ja dat is ook geen garantie al heb je 13 kinderen)
verder kom ik er even niet op.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:22

darwin schreef:
Ik vind niks zo verschrikkelijk dan ongevraagd een baby in je armen geduwd te krijgen, ik kan daar niet leuk tegen praten, en ze gaan nog altijd janken ook als ik ze vast heb, ik kan daar gewoon niet mee om gaan.

haha, dat doen kids bij mij ook altijd... misschien moet ik toch maar overwegen geen moeder te worden... (ooit) maar dan moet ik mijn vriend wel aanpraten dat huisdieren leuk zijn, en dat gaat me nevernooitniet lukken helaas...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:23

Ik ben ook zeer bewust kindervrij ;) , al zolang als ik er bewust over na kon denken wist ik dat ik geen koters wilde. Nu ben ik bijna 50 en heb nooit getwijfeld, nou ja, heel even toen mijn zus en beste vriendin zwanger waren, maar gelukkig was dat heel snel over.
Het heeft me wel mijn 1e relatie gekost, hij wilde wel kinderen en ik dus niet, maar mijn huidige partner heeft ook nooit kinderen gewild.
Ik heb ook echt niet het gevoel dat ik iets mis, ja een heleboel gezeur als ik altijd al die moeders hoor klagen hoe zwaar ze het hebben! Ik heb mijn vrijheid en kan me echt niet voorstellen dat ik een gelukkiger of completer leven zou hebben met koters.
Mijn zus heeft er 3, en soms denk ik wel eens dat er momenten zijn dat ze spijt heeft al zijn het leuke kinderen maar ze is wel al heel lang een deel van haar vrijheid kwijt en kinderen zijn, zeker als ze gaan puberen vaak echt niet leuk, op zijn zachtst gezegd.
Ik geef les op een middelbare school en als ik soms zie hoe sommige van mijn leerlingen worden opgevoed denk ik dat het voor veel ouders heel wijs was geweest om ook kinderloos te blijven. Sommige mensen, veel jonge mensen ook, vinden het logisch dat er kindjes komen; het huisje, boompje, beestje/ kindje gevoel.
Jammer genoeg denken ze geen moment na over in wat voor wereld ze hun kinderen zetten; dat schijnt voorbehouden te zijn aan de "bewust kinderlozen".
Maar ook als we in een perfecte wereld hadden geleefd zou ik geen kinderen willen hebben; heel eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken; zwangerschap, bevalling, borstvoeding, mijn haren gaan recht overeind staan. }>

Maar als je zoiets zegt tegen moeders en vaders zitten ze je echt aan te kijken of volslagen gestoord bent 8-)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:26

rapido schreef:
Ik mis die klok ook niet in mijn buik, zie alleen maar voordelen van nooit meer dat maandelijkse gezeur :D

Haha, idd , geen anticonceptie meer, geen maandverband en tampons meer.......ik had het 10 jaar eerder moeten doen :D
Bij jou was het natuurlijk een ander verhaal, je moest wel , maar ik heb heel de handel gewoon vrijwillig weg laten halen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:27

hee wat een verademing dit topic :o heb de leeftijd dat iedereen om me heen vooral met kinderen bezig lijkt te zijn, lijken veel mensen het niet normaal te vinden als je die moedergevoelens niet hebt he. Ik wordt door sommige echt al een beetje gepasseerd als het over kids gaat, die hebben me dus al afgeschreven :7

maar waar ik me dus wel eens lichtelijk aan irriteer, is dat je je maar moet verantwoorden als je het niet wilt, ik zou het eerder om willen draaien.... zie zoveel mensen om me heen die er niet echt gelukkig uit zien met kids en die dat ook echt op hun kinderen projecteren. Ik zou eerder pleiten voor een test voor aanstaande ouders, of ze er echt wel zo geschikt voor zijn als ze denken.....

P.s. bovenaan verschijnt nu een advertentie voor zwangerschapslingerie _-:(

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:31

joozz schreef:
maar waar ik me dus wel eens lichtelijk aan irriteer, is dat je je maar moet verantwoorden als je het niet wilt, ik zou het eerder om willen draaien.... zie zoveel mensen om me heen die er niet echt gelukkig uit zien met kids en die dat ook echt op hun kinderen projecteren. Ik zou eerder pleiten voor een test voor aanstaande ouders, of ze er echt wel zo geschikt voor zijn als ze denken.....

(

Haha, ik heb ooit zo'n Topic geopend, ik kreeg half Bokt over me heen.
Misschien leuk om te lezen ;)

[NM] diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:32

Citaat:
Ik zou eerder pleiten voor een test voor aanstaande ouders, of ze er echt wel zo geschikt voor zijn als ze denken.....

Daar pleit ik nou al jaren voor, zeker als ik sommige van mijn leerlingen zie }> , maar over het algemeen zijn veel mensen het niet met me eens..........

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:34

hah en aleen maar met stamboom fokken he...iedereen eerst 100% medisch door de malle molen,alle testen ondergaan,gedrags test enz...papieren in orde en goed kijken of er nergens op inteeld gefokt wordt,en dan pas aan kinderen beginnen...

alleen kindjes met stamboom op de wereld zetten :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:35

Dan zou de wereld er heel anders uit gaan zien; heerlijk rustig!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:36

Ik ben 28 en woon op de Canarische Eilanden. Hier krijgen de vrouwen veel eerder een kind dan in NL. Sterker nog, vrouwen hier van 28 hebben er vaak al twee lopen. Dus wordt er regelmatig aan mij en mijn vriend gevraagd wanneer we aan kinderen beginnen. Niet dus. Gelukkig wordt er hier met respect op gereageerd.
Mijn redenen? Ik ben veel te egoistisch om een kind op te voeden. Mijn wereld draait om mij en niemand anders. Mijn vriend is belangrijk, maar niet zo belangrijk als ik mezelf vind. En zo zal het ook met een eventueel kind gaan. Kortom: beter niet!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:40

Heeeerlijk herkenbaar dit :D

Op mijn werk (horeca) gaat het gesprek er regelmatig over (zeker omdat wij ieder jaar veel nieuwe mensen hebben). Iedereen weet dat ik geen kinderen in mijn groepen hoef, dat ik kinderfeestjes een ramp vind. Ik ben dan weer wel heel erg goed met kinderen in een noodtempo iets uit de grabbelton laten kiezen (hup, jij hebt wat, volgende!).

Maar ieder jaar weer moet ik uitleggen dat ik géén kinderen wil, en wáárom dan niet (en dit discussie begint nooit bij mij, heel raar). Ze kunnen me ook nooit uitleggen waarom zij ze wel willen trouwens.
'Ja maar, dat is toch leuk...?'
'Sorry, mijn definitie van leuk is anders'.

Ik heb ook altijd de neiging om iemand te condoleren als ze vertellen dat ze zwanger zijn... K heb t nog maar niet geprobeerd.