Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:59

Sandravm schreef:
Iemand melde dat je niet weet wanneer het vruchtje afkomt bij 4 weken zwangerschap. Dat is ook niet waar. Ik heb een spontane miskraam gehad van een babytje van 5 weken wanneer ik 7 weken ver was. Je merkt heus wel dat het niet alleen bloed is dat je verliest.

Zo heb ik het niet benoemd, ik zei dat er na een zwangerschap van 4 of 5 of 6 weken nog geen herkenbaar kindje is gevormd. Je verliest dan een klompje cellen, dat is m.i. iets heel anders dan abortus of een bevalling op 5 maanden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:01

@puresylk: Dan zijn er ook andere opties te verzinnen dan aborteren.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 03-03-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Het gaat er niet om of je het weet. Soms komen er dingen op je pad die nou eenmaal kl.ote zijn maar die je moet accepteren.

Dan kun je iedereen met een spiraaltje in ook wel "verschrikkelijk" noemen omdat de innesteling niet kan plaatsvinden maar de bevruchting wel.

En inderdaad een mens groeit in je buik en vanaf een bepaald termijn is het een kind die alleen nog niet is uitgegroeid maar al wel alle organen, kenmerken bezit van een mens (in het klein).

PureSylk

Chubby schreef:
Sandravm schreef:
Iemand melde dat je niet weet wanneer het vruchtje afkomt bij 4 weken zwangerschap. Dat is ook niet waar. Ik heb een spontane miskraam gehad van een babytje van 5 weken wanneer ik 7 weken ver was. Je merkt heus wel dat het niet alleen bloed is dat je verliest.

Zo heb ik het niet benoemd, ik zei dat er na een zwangerschap van 4 of 5 of 6 weken nog geen herkenbaar kindje is gevormd. Je verliest dan een klompje cellen, dat is m.i. iets heel anders dan abortus of een bevalling op 5 maanden.

Ik vind het vrij kortzichtig, dat dat 'klomje cellen' voor jou blijkbaar helemaal niet in verbinding staat met een kindje van 5 maanden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:03

PureSylk schreef:
maikeltje schreef:
"Mindim" zei:
Ik ben niet tegen abortus. Ik denk dat het voor sommige mensen maar beter is dat ze geen kinderen krijgen.
Maar dat het als een verlengde anticonceptie wordt gezien, dat vind ik dan wel triest.
De grens van abortus zou ik het liefst zien op maximaal 10 weken.
Het kindje in het andere topic is tijdens de abortus bijna 18 weken, dat vind ik afschuwelijk.
Dat je dan nog je kind laat aborteren vind ik misselijkmakend. Waar ben je in vredesnaam geweest in de dikke 4 maanden van de zwangerschap. Vooral als je de pil niet gebruikt. Het kindje is al helemaal af. Ik word er beroerd van.
--------
Dit is precies hoe ik het ook zie.
Ik heb eens een ducu gezien over een abortus bij 20 weken. Echt afschuwelijk...... |(

En als je voor die tijd niet wéét dat je zwanger bent?

Verandert voor mij niets aan het afschuwelijke van een abortus op 20 weken. Je weet hoe dat gaat?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:03

maikeltje schreef:

Zoals?
Wat is erger, aborteren en je je hele leven afvragen 'wat als'
of adopteren en je je hele leven afvragen 'wat als.'
Ik zie geen verschil..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:04

PureSylk schreef:
Ik vind het vrij kortzichtig, dat dat 'klomje cellen' voor jou blijkbaar helemaal niet in verbinding staat met een kindje van 5 maanden.

Pardon? Lees mijn berichten gewoon gezellig even terug voor de juiste context wil je?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:04

Blue_Eyes schreef:

Verandert voor mij niets aan het afschuwelijke van een abortus op 20 weken. Je weet hoe dat gaat?[/quote]

Dus omdat jij een abortus van 20 weken er minder prettig uit vind zien dan een abortus van 3 weken, mag het niet?
Beetje kortzichtig..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:05

PureSylk schreef:
maikeltje schreef:

Zoals?
Ik zie geen verschil..

Dat vind ik wel triest, dat jij geen verschil ziet :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:06

PureSylk schreef:
Blue_Eyes schreef:

Verandert voor mij niets aan het afschuwelijke van een abortus op 20 weken. Je weet hoe dat gaat?

Dus omdat jij een abortus van 20 weken er minder prettig uit vind zien dan een abortus van 3 weken, mag het niet?
Beetje kortzichtig..

Als je even teruggelezen had, had je geweten dat ik ook niet blij word van een abortus met 3 weken ;) Dus misschien even nadenken voor je iemand kortzichtig noemt.

Edit: verkwoot een kl**t ...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:07

PureSylk schreef:
Blue_Eyes schreef:

Beetje kortzichtig..[/quote]

Ik vind het allebei erg...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:07

wat nou als je voor adobtie kiest en het kind komt bijde verkeerde pleegouders terecht? kan je het jezelf dan vergeven?

Samiyah

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:09

@Blue Eyes: Ik snap niet helemaal waarom je die foto's nou moet posten.. Dat ligt best gevoelig, iig bij mij ;(

PureSylk

Chubby schreef:
PureSylk schreef:

Pardon? Lees mijn berichten gewoon gezellig even terug voor de juiste context wil je?

Uit je vorige berichten kan ik niet echt opmaken wat voor jou het precieze verschil maakt tussen het eerder of later aborteren. Zou je daar wat over kunnen zeggen dan?
Of kunnen quoten.

Overigens mensen: Ik val niemand(!) aan. Ik heb een mening, waar velen het niet mee eens zijn, en daar discusieer ik graag over. Misschien kom ik af en toe wat fel over, excuses dan. Het is nieuwschierigheid, geen aanval!

Bramasole

Ja, dat is weer een heel ander verhaal Juline. Kom op mensen er worden nu toch niet alleen maar rampscenario's bedacht die hoogstwaarschijnlijk helemaal niet zo zouden lopen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:10

juline schreef:
wat nou als je voor adobtie kiest en het kind komt bijde verkeerde pleegouders terecht? kan je het jezelf dan vergeven?

Jij weet hoeveel adoptieouders gescreend en onderricht worden voor ze zelfs maar in aanmerking komen om op de adoptielijst te komen staan? Ik denk dat je in de basis een goede ouder moet zijn om een adoptiekind te krijgen... dus abortus verkiezen boven adoptie is bij voorbaat je kind al de kans op een gelukkig leven ontnemen.

@Sophie_midas: omdat er verwarring bestond over het begrip 'klompje cellen'.

@PureSylk, als je niet aanvallend over wilt komen moet je mensen geen eigenschappen in de schoenen schuiven die je niet kunt staven ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-03-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:10

maikeltje schreef:
PureSylk schreef:

Zoals?
Ik zie geen verschil..

Dan denk ik dat jij niet begrijpt waarin voor mij het geen verschil zit..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:12

Ik vraag me af of de mensen die er zo fel tegen zijn ooit zelf wel eens voor de keuze hebben gestaan?

Don't think so..

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:12

PureSylk schreef:
maikeltje schreef:

Zoals?
Ik zie geen verschil..

Ik zie hier wel een verschil in.

Na een abortus is er geen weg terug. Je kindje is weg en het heeft geen kans meer op een leven. Of dat leven goed of slecht zou zijn, dat weet niemand, want het kindje heeft nooit de kans gehad om te leven. Bij "Wat als" is het te laat.

Bij adoptie, blijft het kindje leven en heeft het kans op een goed leven. Mensen die kinderen wensen te adopteren worden goed nagezien, dus de kans op een goed leven is iets groter dan de kans op een slecht.
Bij "Wat als", kan je nog steeds zien wat er van je kindje gekomen is. Je kan het leren kennen als je dit zou willen.

Puresylk: waarom zit er voor jou geen verschil in?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:13

S_M, geloof me als ik zeg dat ik de keuze van heel dichtbij heb meegemaakt. En ik dank God nog iedere dag op mijn blote knietjes dat dat kindje leeft. Maar het is een lijdensweg geweest, wel niet, wel niet, wel niet?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:14

PureSylk schreef:
maikeltje schreef:

Dan denk ik dat jij niet begrijpt waarin voor mij het geen verschil zit..

Misschien kunnen we dat ook maar het beste zo houden.....

Bramasole

Sophie_midas schreef:
Ik vraag me af of de mensen die er zo fel tegen zijn ooit zelf wel eens voor de keuze hebben gestaan?

Don't think so..

Dat weet jij niet want je kent de mensen die dit stellen niet.

PureSylk

Sophie_midas schreef:

Don't think so..

Ik denk dat je daar gelijk in hebt :j
Je hoort zooo vaak dat het iets is wat je absoluut niet van te voren kan beslissen.
Dat mensen die altijd fel tegen waren het toch doen, en mensen die altijd geroepen hebben dat ze het aborteren, het toch houden..
Ik denk inderdaad dat het iets is wat je pas écht zeker weet als je voor de keuze staat..
En dan kan je alsnog vaak spijt hebben achteraf, welke keuze je ook gemaakt hebt..
Daarom is het ook zeker niet slecht om hierover te discussieren denk ik :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:15

Blue_Eyes schreef:
S_M, geloof me als ik zeg dat ik de keuze van heel dichtbij heb meegemaakt. En ik dank God nog iedere dag op mijn blote knietjes dat dat kindje leeft. Maar het is een lijdensweg geweest, wel niet, wel niet, wel niet?

Het is ook een lijdensweg geweest voor mensen die wel de keuze voor een abortus hebben gemaakt.. En soms kan het gewoon niet anders. Ik wilde mijn kindje geen onstabiele toekomst bieden. (geen papa, ik zat nog op school en woonde nog thuis)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:16

Jeetje Sophie, zeg ik dat het geen lijdensweg zou zijn voor wie het wel hebben gedaan? Maar dan nog - ik zou er absoluut niet voor kiezen om een kindje te laten doden, want zo voelt het voor mij wel.