Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:30

Je hoeft je baas niet in detail te vertellen wat je hebt, dat is persoonlijk. Je kunt dus gewoon zeggen dat je door omstandigheden vandaag niet in staat bent te komen werken en morgen ook niet (heb je even kalmte en geen stress, even tijd voor jezelf)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:31

LifeSucks schreef:
Even ter herrinnering:
Ik ga vanmiddag: om half 4 heb ik een afspraak bij de rutgersstichting voor een echo.
Mijn vriend moet tot 6 uur werken, maar misschien kan hij wel eerder weg als ik dit zeg?
En ik moet om 5 uur beginnen op mijn werk. (Als ik geen goed excuus verzin)

bel je vriend op en leg het uit en vraag of hij zich niet kan ziekmelden op zijn werk of evt vanmiddag vrij kan krijgen dat jullie zit samen doen

AnnebelleVD

Bel hem, als je eenmaal begint te praten komt het vanzelf allemaal los. Hij houdt echt nog wel van je hoor, anders was hij niet in die moeilijke tijd bij je gebleven.

Maar bel hem, echt! Of ga naar hem toe

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

LifeSucks schreef:
Even ter herrinnering:
Ik ga vanmiddag: om half 4 heb ik een afspraak bij de rutgersstichting voor een echo.
Mijn vriend moet tot 6 uur werken, maar misschien kan hij wel eerder weg als ik dit zeg?

Er wordt na een echo toch nooit direct overgegaan op abortus?
Ik dacht dat mensen altijd eerst een paar dagen bedenktijd kregen en dat dit ook verplicht is, maar ik kan het mis hebben.

Bel je vriend op meid en vertel het hem, niet uitstellen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:32

TS, denk wel dat je vriend hier vrij voor kan krijgen.
Ik zou het hem echter wel persoonlijk vertellen, niet over de telefoon. Telefonish is het zo makkelijk elkaar verkeerd te begrijpen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:33

Cayenne schreef:
LifeSucks schreef:
Kvika: daar ga ik niet vanuit, maar die kans is er wel, aangezien ik dan weer onder druk kom te staan en mezelf volledig moet wegcijferen.

Hij weet niet dat ik gestopt ben met de pil.
Ben nu aan het bedenken hoe ik het ga zeggen tegen hem.

Ik moet zo ook mijn baas bellen, maar weet niet wat ik moet zeggen.....aangezien ik vorige maand ook al een dag ziek was...

Kun je het niet in grove randen uitleggen aan je baas? Dan komt er toch wel enig begrip denk ik?

Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan, bazen denk vaak alleen maar aan hun centen.
Mijn baas zei toendertijd , als ik weer naar een arts of fysio moest voor mijn reuma: het is jouw probleem dat je reuma hebt, daar hoef ik toch niet voor op te draaien ? Weet je wel hoeveel dat grapje me elk jaar kost ?
Dus ik zou niet zomaar op begrip rekenen, ik zou me gewoon ziek melden en verder niet teveel uitwijden over het probleem.
Laatst bijgewerkt door darwin op 02-03-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:33

Nee, dat is alleen om te kijken hoe ver het is.
Dan 5 dagen wachten..

hij belde mij al, bel hem zo terug, maar weet echt niet hoe ik hem dit moet zeggen... }:0

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:33

Airborn schreef:
TS, denk wel dat je vriend hier vrij voor kan krijgen.
Ik zou het hem echter wel persoonlijk vertellen, niet over de telefoon. Telefonish is het zo makkelijk elkaar verkeerd te begrijpen.

vriend van de ts is aan het werk bied daarom ook je excusses aan dat je het zo doet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:34

LifeSucks schreef:
Dan 5 dagen wachten..

hij belde mij al, bel hem zo terug, maar weet echt niet hoe ik hem dit moet zeggen... }:0

De waarheid, niet er omheen draaien.
Gewoon door de zure appel heen bijten. Later zul je er blij om zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-03-10 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Pepper1

Moeilijke situatie Lifesucks!
Maar je moet sterk blijven!
Ik zou jezelf in niet al te veel bochten wringen wat je werk betreft...
Je hoeft m niet alles te vertellen, maar je kan wel grof iets uitleggen. (daar is vaak meer begrip voor, dan van een achteraf uitkomende leugen)

Wat je vriend betreft, goed dat je het hem gaat vertellen, zoiets moet je niet achter zijn rug om doen!
Zeker als je relatie niet op het sterkste punt is, moet je open blijven communiceren met elkaar.

Heel veel sterkte en succes!

Tallie1979

Cayenne schreef:
LifeSucks schreef:
Even ter herrinnering:

Er wordt na een echo toch nooit direct overgegaan op abortus?
Ik dacht dat mensen altijd eerst een paar dagen bedenktijd kregen en dat dit ook verplicht is, maar ik kan het mis hebben.

Bel je vriend op meid en vertel het hem, niet uitstellen!

Nee, ze heeft verplicht 5 dagen bedenktijd.. Daar wijken ze niet vanaf..

Kaka

Je krijgt inderdaad een week (of 5 dagen) bedenktijd (die moet je ook nemen), ook bij de Rutgerstichting.

Bel je baas op dat je je niet lekker voelt en langs de huisarts gaat (is niet eens ver bezijden de waarheid) en bel daarna je vriend en vraag of hij vanmiddag vrij wil nemen omdat je iets belangrijks met hem te bespreken hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:35

Gelukkig dat er inderdaad nog steeds bedenktijd is.
Zulke besluiten moet je niet overhaast maken.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:37

Meis vertel het je vriend. Ookal ben ik van mening dat het JOUW lijf is en ikzelf NOOIT (NOOIT!!) een kind zou baren omdat mijn vriend het toevallig wel wilt. Het is mijn lichaam, mijn hoofd en uiteindelijk mijn zorg de eerste paar maanden grotendeels. MAAR, hij heet het recht om het te weten!

Hou er rekening mee dat de kans er dik in zit dat je het niet meer weg kan laten halen. Dan moet je het hem ook vertellen.. Mocht dat het geval zijn, schrijf dan voor jezelf de grootste angsten op en vraag iedereen in je omgeving om hulp. Je studie is geen punt om op te pakken. Zit in de eerste klas HBO Accountancy, één meisje heeft in januari dr 2e kind gekregen. (20 jaar oud, zou het zelf nooit doen maargoed) 2 zijn er zwanger en van 1 gozer is dr vriendin ook net 3 mnd zwanger. Een kind betekent niet het einde van je toekomst. Het betekent wel dat je keuzes moet maken! Heel veel keuzes en die zijn niet allemaal even makkelijk. Zorg nu voor een goed contact met je vriend en ga nou echt eens praten! Want wel of geen abortus, je hebt zijn steun nodig en daar zal je op dit moment echt om moeten vragen. Of jullie je anderen problemen nou vandaag of over een week uitpraten maar DIT moeten jullie samen doen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:38

LifeSucks schreef:
Dan 5 dagen wachten..

Oh wat spannend voor je zeg ...
Hij begrijpt echt wel dat je het zelf ook heel dom vind om met de pil te stoppen. Je hebt nu de narigheid er van!
Dit heb je niet bewust gepland!
VErtel hem de waarheid, de waarheid komt toch altijd bovenwater!

Heel veel sterkte!!!!!

spatter

het zou me niks verbazen TS als je vriend ineens begrijpt waarom het zo moeilijk liep de laatste tijd
jij bent zwanger en ook al ontkende je dat voor jezelf, de hormonen gieren wel door je lijf en dat heeft zeker effect op je doen en laten
als je vriend weet waarom je je de laatste tijd zo gedroeg , is hij waarschijnlijk ineens heel anders voor jou
vertel het hem nu maar snel!

First_Unique

volg je hart, zeg wat jij voelt, ik zou eerlijk blijven, niets is zo onverstandig als vanalles lopen verdraaien, de waarheid komt toch wel boven...

jouw vriend kan ook op dit topic terecht komen via jullie computer denk ik dan.... zo is mijn ex ook een keer op dingen gekomen.. was geen pretje...

Jenny_B

Als je je vriend straks terugbelt zeggen wat hier eerder door iemand is geopperd: "ik ben zwanger en moet straks naar de Rutgers stichting". Het gesprek komt dan vanzelf.
En daarna je werk bellen om je ziek te melden. Je hebt nu even tijd nodig om goed na te denken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:39

Bij mij hebben ze toen geteld vanaf het moment dat ik bij de huisarts was geweest. Ik ging op maandag naar de huisarts die mij dingen heeft uitgelegd en op vrijdag had ik de 1e afspraak bij de kliniek. Ze hebben mij toen direct de pillen gegeven toen bleek dat ik op 3 tot 4 weken zat en op zondag heb ik een opgewekte miskraam gehad door de pillen. Ik heb er wel 11 dagen heel heftig van gebloed en heb dus ook niet kunnen werken omdat het langs mijn benen naar beneden liep..

Hou er dus rekening mee dat het alles behalve prettig is en dat je waarschijnlijk wel een paar dagen, zo niet langer uit de running bent na de ingreep.
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 02-03-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:40

Hoe moet ik in godsnaam dit gesprek beginnen en voeren?
Wat moet ik zeggen.... Pffff

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:41

Meid ik wil je heel veel sterkte wensen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:41

dat je zijn hulp heeel hard nodig hebt en wel nu, vamiddag omdat het om iets heel belangrijks gaat
iets van jou én hem

heel veel sterkte

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:42

vertel hem dat je dit gesrpek liever niet via de telefoon doet maar dat het nu niet anders kan en vertel hem dat je er achter gekomen bent dat je zwanger bent en dat je vanmiddag een afspraak hebt en dat je zijn steun en toeverlaat hard nodig hebt.
de rest gaat automatisch

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:45

Ik heb ook direct mijn pillen gehad omdat ik een week eerder al heel veel informatie en voorlichting per telefoon en e-mail heb gehad. Ze hebben overigens heel lang moeten zoeken op de echo want ze konden hem niet vinden. Uiteindelijk via een vaginale echo vonden ze hem. Was geen pretje en m'n vriend was destijds boos dat een mannelijke arts dat ging doen. Die stond erom dat er een vrouwelijke arts kwam. Maar wees blij, dat vaginale onderzoek krijg je niet haha

Zeg gewoon dat je heel stom en naief bent geweest, dat je zwanger bent en naar de kliniek toe moet en dat je het hem niet durfde te vertellen. GEWOON DE WAARHEID. Hij zal in het begin zoiets hebben van WTF.. maar dat duurt zo'n 10 sec en dan komt de rest vanzelf. Doe het snel, gooi het eruit en wat zal jeje opgelucht voelen erna. En zoniet dan staan wij weer voor je klaar!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:46

Nou, nu niet meer uitstellen en gewoon doen. Je ziet wat er van uitstel komt!