Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:20

een litteken in mijn gezicht. door beet van paard die hapte naar mijn oog litteken loopt via mijn wenkbrauw over het ooglid langs mijn oog zo mijn wang op.

tweede litteken op mijn pink. beet door papegaai van oma.

derde litteken op scheenbeen. trap gehad van paard.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:24

boven mijn wenkbrouw door een ijzeren bidon die er tegen aan vloog :+
op mijn knie doordat ik mezelf aan de pier omhoog trok(kwam er pas na een halfuur achter toen een vriendin lijkbleek uitsloeg.
op beiden knieen door een skate ongeluk.
op mijn arm door prikkeldoor gerold.
boven op mijn schouder 4 pionierpalen.
zo nog wel een paar meer :+

Caroline1985

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:33

Een litteken op mijn linkerhand omdat ik ooit voor mijn broertje spekjes uit een kartonnen doos heb gevist. Bleken glasscherven in te zitten (gelukkig had hij niets aangezien hij ze op at :o).

Litteken in mijn rechterlies omdat ik daar een liesbreuk heb gehad.
Een litteken in mijn navel en een stukje daaronder nog 1, van 2 weken terug omdat ik geopereerd moest worden door een cyste op mijn eierstok waar ik ineens last van kreeg.

1 litteken op mijn scheenbeen van het stappen O:).
Op mijn andere scheenbeen ook van prikkeldraad. Rende door de bosjes maar ze hadden blijkbaar pikkeldraad gesponnen..

En een litteken op mijn voorhoofd omdat de vader van een vriendin vroeger met een rubber hamer mij een gat in mijn kopsloeg toen hij de tentharingen in de grond aan het slaan was (was iets té nieuwsgierig :+).

Zal er ongetwijfeld meer hebben maar die weet ik zo gauw niet.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:46

ik heb 1 kleine littekens op mijn hoofd 1 op me kin en 1 onder me oog. door een paard gebeten vroeger ( was eigen schuld)

een litteken op mijn arm. gebeten door een jong paard die hengstig was en de hengst op stal vervelend was. ik stond het dichtst bij.

een litteken op mijn been door botbreuk. vroeger als 4 jarige meisje over een jas gestruikelt met als gevolg het bot door het vel heen. het bot is goed gekomen maar er zit een litteken...

mijn linker wijsvinger is 1 groot litteken. daar is het hele vel van af geweest. heb met mijn vinger aan een lijmpistool vast gezeten. ik dacht dat hij niet aan stond. toen ik er achter kwam dat hij heel heet was schrok ik zo dat ik hem van mijn vinger af wou trekken maar toen hing mijn velletje ook aan het lijmpistool.

dat waren ze zo ongeveer wel.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:52

een litteken (iets raars in ieder geval) onder mn tong, als klein kind gevallen en met mijn voortanden door mijn tong heengebeten
een litteken op mn onderbuik, blinde darm operatie
litteken op mijn enkel, allergische reactie op insectensteek met als gevolg zo ernstig opgezwollen enkel dat de huid ging knappen (auww)
littekens op mn rechterhandknokkels, paard trok mij langs de muur zijn stal uit, en maar vasthouden, gevolg bovenkant van mijn hand opengehaald aan de muur
en zo heb ik er nog wel meer ;)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:56

Een litteken op mijn buik rechts vanwege galblaasoperatie (nog zo n ouderwetse operatie met litteken van 13 cm)

Een littekentje boven mijn linkeroog vanwege over de kop slaan met paard en een paar meter met gezicht door zand heen schuiven (ziet niemand, alleen ikzelf omdat ik het weet)
Een littekentje op mijn neus van 1x breken door zelfde val met paard (alleen zichtbaar als ik mijn gezicht in een bepaalde frons trek)
Een littekentje net even erboven door val van brommer en als eerste met gezicht het asfalt te raken (nauwlijks zichtbaar)
Een littekentje aan binnenzijde van lip door dezelfde smak met brommer
Eentje op de muis van mijn linkerhand door een krab van een kat

En voor de rest heb ik toch aardig wat smakkers gemaakt maar is mijn lichaam niet zo heel erg litteken-gevoelig...Korstjes zit ik nooit aan en bovenstaande littekens, behalve die door de kat, zijn allemaal dingetjes die gehecht zijn geweest.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:15

1 op mijn knie toen ik op de straat viel, was met mijn shetlander aan het lopen maar hij schrok..
Nog een op mijn knie omdat ik op een spijker viel
1 op mijn vinger, geen idee waarvan
1 op mijn hoofd, onder mijn haar, van een waterpok van vroeger :')
op mn arm, omdat ik eczeem had

Denk dat dat het wel was..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:26

1 op me pols die doorloopt tot het midden van me hand van de kat die ik wou redden van een grote herder, maar ze wou niet gered worden.
1 op me voorhoofd van een soort speelauto met zo een hendel die ik tegen me voorhoofd had gekregen. (zie je bijna niet)
1 kleintje op me arm van een pony die had me had gebeten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:33

heb je even :+

hiel:met mijn laarzen inlopen
wreef: ik bleef met me voet achter een een palletje
van de trap hangen(open trap)
elleboog:ik viel met de fiets op het grind.
net boven mijn knieen:ik viel met de fiets toen ik een vastgeroest blikje bleef hangen :\
knieen: ik viel van me jaja alweer fiets en kwam op de stoep terecht.
op me rug : ik viel met springen en kwam op een staander.
vinger(s): er viel een balk op me vingers (met het opbouwen van een hindernis)
op me kont: ik was aan het douchen in een antieke badkamer en dan heb je die warm water
lijdingen die nog tegen de muur aangeplakt zit, ik zette een stap naar achter en brandde me kont.
nu heb ik een brand wond litteken en hee charmant op me kont.

dat was het :+

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:35

Ik heb een litteken ongeveer ter hoogt van mij navel, en dan helemaal links, van operatie toen ik blinde darm onsteking had,

Ik heb een litteken op mijn voet, van toen ik klein was ging ik op een veel te klein fietsje fietsen, en ging toen langs een paaltje met een verschrikkelijk scherpe punt,

Zo heb ik op heel mijn lijf allemaal wel (kleine) littekens, maar das een beetje te veel om op te noemen :P

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:45

- Ik heb een litteken op mijn kin en tong (klinkt raar, maar zit er echt :P). Gevallen met de fiets en met mijn kin op de stoeprand terecht gekomen. Gevolg: een gebroken kaak, tong tussen mijn tanden (vandaar het litteken) en een open kin waar 7 hechtingen in moesten :Y)
Het litteken zit precies goed, wanneer je me gewoon recht aan kijkt zie je er niks van :D. Ik was 7 jaar toen dit gebeurde.

- Ik heb een litteken op mijn rug, daar is een moedervlek verwijderd.

- Dan heb ik er nog een op mijn buik. Was op vakantie in een denneboom geklommen, tak brak af en ik roetsjte zo langs de stam en uitstekende takken naar beneden. Gevolg: 3 teken in mijn buik en een flinke snee.

- Heb er ook nog eentje op mijn hand, waar de duim in de hand overgaat zeg maar. Gesneden met een stanleymesje.

- Laatste zit op mijn been, toen ik jong was ben ik daar door een hond gebeten.

Dat waren ze.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:49

Litteken op mijn rug, hoofd en arm: Moedervlekken weg laten halen
Litteken onder mijn oog: Glasscherf in gehad na auto-ongeluk
Litteken op mijn been: Heeft iemand zijn sigaret op uitgedrukt.... :(
Litteken vinger: Gebeten door papegaai
Litteken buik: Kokend water op gehad...is gelukkig erg klein en valt niet echt op

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:39

litteken op mijn beide knieeën : ik was snel achter iemand aan het lopen en ik stop plots en de beton was vochtig en daar ging ik :P er waren overigens wel duidelijk knieremsporen op de beton _O-

litteken op mijn linkerhiel : toen ik jong was ben ik tussen de ketting en tandwiel van de fiets blijven steken, het hele vel was eraf en nu is het er weer opgezet maar is totaal gevoelloos

bovenbeen : heb het strijkijzer op laten vallen :o

Dit zijn de ergste voor de rest sta ik helemaal vol men littekentjes van krabbetjes en van ergens tege te schaven enzo :) (ik ben nogal lomp :o )

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:39

Littekens op mijn beide onderbenen:door een terrasraam heen gegaan
Litteken net boven mijn slaap van hetzelfde terrasraam
Litteken onder mijn kin onderuit gegaan met m'n fiets
Litteken op mijn hand geen idee hoe ik eraankom.
Liiteken onder mijn oksel operatie

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:48

Op mijn knie, heb een trap gehad van iemand met voetbal, met voetbalschoenen natuurlijk.
Zit nu een litteken. En nog 1 op mijn been, ben ooit een keer ergens vanaf gegleden, hele snee in m'n been (zo'n 13 cm lang). Die zie je gelukkig niet heel goed, alleen als je erop let.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:32

Piercings :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:42

Ik heb er heel veel... Teveel om op te noemen eigenlijk, maar de opvallendste zijn toch wel de volgende:

1 op mijn handpalm, ik was aan het zwaartvechten met mijn broertje met potloden. Floep, potlood dwars door mijn hand heen. :+
1 snee over mijn vingertop heen doen ik uit schoot met de deel-o-maat.
3 schuine streepjes op mijn onderarm vlak naast elkaar. Heb drie keer precies dezelfde fout gemaakt met hete oven rekjes. Zijn drie brandwonden geweest.
2 sneeën van boven naar beneden op de binnenkant van mijn pols. Had een groot blik cornedbeef, de cornedbeef wou er niet uit dus ik dus eens flink en ineens schiet hij er uit. Waar bij ik dus mijn pols open haal aan een uitsteksel aan het blik.
1 snee op mijn borst toen er een paard boven op sprong.

Een stuk of wat littekens op de rug van mijn hand. De container die ik zou lossen was heel zwaar en ik stuurde hem verkeerd aan waar door mijn hand tegen de punt van de vuilniscontainer en de container knalde er tegen aan.

Op mijn voet zit een kraakbeenbobbel toen paardlief er met een noodgang op sprong.

Als laatste een kras op mijn scheenbeen toen er een stoeptegel langs schoof.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:59

4 littekens op mijn voet, die komen van het dragen van slippers
1 onder mijn lip, gevallen op de punt van de kachel
1 op mijn lip, gevallen over op de deurklink
1 op mijn neus, ik had toen ik klein was een wondje en die bleef ik open maken (maar deze zie je bijna nooit het lijkt op een sproetje)
1 onder mijn knie, gevallen op een pin
heel veel op mijn heupen en benen, ik had bultjes die mijn moeder persee moest uitknijpen -_-'

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:02

Ik kan er maar 2 bedenken, eentje op mn buik, een kleintje die ik heb overgehouden aan het verwijderen van een moedervlek.
En heb er eentje vlakbij mn lip, ik zat in bed en wilde mn licht uitdoen en toen viel ik op de rand van mn bed :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:03

ik heb een litteken tussen mijn wenkbrauwen (net zo'n geloof stip) van de waterpokken of zoiets :P
ik heb een litteken op mijn knie van vallen met de scooter
ik heb een litteken onder mijn kin van vallen in een zwembad (kon niet gehecht worden dus zit nogsteeds een streepje)
en ik heb een litteken op mijn hand, gebeten door het konijn van de buren :P

ohja en een op mijn bovenlip, geduwt op de basisschool en gevallen op een stenen muurtje, lip hing over mijn kin en nu zit er een bultje waar ik geen gevoel in heb, en die je ook verder niet echt ziet

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:12

Ik heb:

1 op mijn voorhoofd tik gehad met het aan doen van mijn kappen bij paard, paard tilde voet op en met de punt van haar ijzer zo een gat in mijn hoofd.
1 op mijn onderbuik boven de schaamstreek van een keizersnee geboorte van dochter.
Nog een op mijn onderbuik net boven de eerste keizersnee geboorte van mijn zoon.
1 op mijn rechter knie trap van een pony op gehad gevolg operatie.
1 op mijn linker grote teen stak er met de hooivork door.
verschilende brandwondjes op mijn handen en arm van oven, strijkijzer en kachel.

dat waren de meeste wel

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:14

ooooo ik heb zoveel littekens xD
als ik een korstje heb dan krap ik die dur al snel af.
me knieen zitten onder de littekens - vallen met de fiets etc.
een litteken in 'het topje van me vinger- wilde wortels snijden maar ik sneed in me vinger ipv de wortels
en 1 op me elleboog- weet eigenlijk niet waar die van is
oja en de lelijkste (nouja niet heel geod meer zichtbaar gelukkig) - in me wenkbrauw-
tijd geleden had ik er een bultje op, begon als puistje maar werd steeds groter dus ik 2x operatief weggehaald :+
Laatst bijgewerkt door Yvettee_4 op 25-02-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:15

Ik heb een ''put'' in mijn rechterhand, van de hoektand van een mechelaar. Die liep ik op toen ik mijn eigen hond (ook een herder) uit zijn kaken redde. :P (Ik won.)
Ik heb een donkere vlek op mijn bovenbeen, van een valpartij in de douche als kind.
Ik heb een paar littekens op mijn been van een enorme klap over een fietsenrek in volle vaart. (Zo'n fietsenrek met van die gemene stalen randen om je wiel in te plaatsen...)

Ik heb er vast nog wel meer, maar dan moet ik diep nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:55

Welke van de zovelen? xD
oke een paar die je heel erg ziet:

- op me rechterknie; ik struikelde toen ik 7 was over een tak, veel bloed...
- linkerknie, een scherpe punt op een fiets, zo hupsakee langs me been.
- linkerknie, de trap, zo'n ijzeren rand zit er bovenaan. en ik deed beetje dom, en sloeg een paar treden over :+

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:11

Een haast volledig onzichtbaar litteken op mijn wang door een busongeval. Het was geen ernstig ongeval, maar er moest bruusk geremd worden en ik vloog met mijn wang tegen een metalen uitsteeksel. Typisch. Het is een zestal jaar goed zichtbaar geweest, maar nu zie je het eigenlijk niet meer.

Ook een litteken langs de binnenkant van mijn linkerkuit van tijdens het paardrijden. Ik reed zonder chaps, omdat ze kapot waren en ik had niet helemaal door dat mijn beugelriem gedraaid was. Ik voelde na een tijdje wel pijn, maar dacht gewoon dat mijn rijbroek schuurde... Ik heb waarschijnlijk een hoge pijngrens. :') Gevolg: ernstige schaafplek die moeilijk te genezen was. Het bleef maar bloeden en etteren.
Laatst bijgewerkt door Musetta op 26-02-10 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt