Het leven na pesten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:57

melsh schreef:
minikatje schreef:
WAT?
zo lekkere leraar zeg.

En die is dus nog mijn mentor ook. :x
Hij is het vast alweer vergeten en die jongen die me bedreigde ook, maar ik nog lang niet...
Er is volgens mij geen één school waar ze er echt wat aan doen, alle pestprotocollen ten spijte...

Haha, KiWiKo, dat wil ik ook wel, daar zo over gaan denken.

Leraren zien het gewoon niet of doen oogkleppen op. Zolang zij hun werk maar kunnen doen waar ze voor betaald worden. Wat die kinderen onderling doen is hun probleem. Dat idee krijg ik.
Je moet de bel wel erg hard klingelen willen ze eens luisteren of iets onder ogen zien. Ik kan me nog een gevalletje herinneren dat ik op het schoolplein van de basisschool voor de neus van een leraar door 4 jongens werd geschopt. Het enige wat hij zei was "niet doen" even stopten ze, daarna gingen ze vrolijk verder en hij keek er niet meer naar om..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:13

winnietje3 schreef:
melsh schreef:
En die is dus nog mijn mentor ook. :x
Hij is het vast alweer vergeten en die jongen die me bedreigde ook, maar ik nog lang niet...
Er is volgens mij geen één school waar ze er echt wat aan doen, alle pestprotocollen ten spijte...

Haha, KiWiKo, dat wil ik ook wel, daar zo over gaan denken.

Leraren zien het gewoon niet of doen oogkleppen op. Zolang zij hun werk maar kunnen doen waar ze voor betaald worden. Wat die kinderen onderling doen is hun probleem. Dat idee krijg ik.
Je moet de bel wel erg hard klingelen willen ze eens luisteren of iets onder ogen zien. Ik kan me nog een gevalletje herinneren dat ik op het schoolplein van de basisschool voor de neus van een leraar door 4 jongens werd geschopt. Het enige wat hij zei was "niet doen" even stopten ze, daarna gingen ze vrolijk verder en hij keek er niet meer naar om..

Dat heb ik met deze zelfde leraar ook eens gehad. Een jongen uit de klas smeet een bal in mijn gezicht [volle kracht, vanaf 2 meter afstand] waar die leraar bij stond en het enige wat hij deed was op een geïrriteerd toontje "Toooohoooom" zeggen, omdat ik ging huilen. Ik denk dat dat eerder uit frustratie was omdat ik ging huilen, dan omdat het hem iets kon schelen wat die jongen deed.

Die jongen heette trouwens geen Tom, maar ik wil zijn echte naam liever niet noemen.

Moiryn

Re: Het leven na pesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:14

Volgens mij is het maar goed dat ik geen interesse heb om lerares te worden, als een leerling van mij dat flikte zou ik zelf even een bal in z'n smoel gooien. :')

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:18

Hmpf, zijn der genoeg die of niet weten wat ze ermee aan moeten of heel toevallig niks gezien hebben en het op een ongelukje gooien.
Zo heb ik ook een halve week met eerst een dik gezicht en later met een grote blauwe plek rondgelopen.

De bal moest naar een meisje in het team, dat was of ik of E.
Natuurlijk naar E, toen MOEST hij naar mij voordat ze verder konden spelen en scoren.
Heb nog onderhand staan smeken of ze dat niet wou zeggen, maar nee.
En ik een keiharde basketbal met volle kracht in me gezicht, niemand die erna omkeek, niet willen en niet durfen.

**
Herrinner me net iets.

Mijn pester die in de kantine een vriendin staat te troostenomdat ze gepest werd, met de woorden::

*laat die zwakkelingen maar, ze zijn niks joh. Alleen maar zielige k*utwijven*

Heb met mijn mond open staan kijken, hoe kan ze dat zeggen en ondertussen mij de grond in werken?
Die mensen weten niet hoeveel impact dit heeft op de "slachtoffers", na school en niet meer bij dei mensen zijn is helaas NIET het einde en het is ook niet iets wat je "maar van je af moet kunnen zetten".
Laatst bijgewerkt door marcha1987 op 25-02-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:21

Oh ja, een basketbal heb ik ook eens in mijn gezicht gehad... Maar dan niet gegooid maar geschopt. 3 keer op rij. En die gymleraar bleef maar volhouden dat die jongen het vast per ongeluk had gedaan. Vervolgens sloeg ik die jongen op zijn kop met zo'n plank waarmee we slagbal speelden [dit was nog op de basisschool] en kon ik 2 uur nablijven, want dat dat ook een ongelukje was wilde de leraar NIET geloven...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:23

Echt ik kan dat nog steeds niet begrijpen.
Het hoogste woord voeren bij lessen tegen pesten en ondertussen draaien ze bijna allemaal hun hoofd weg.
Of krijg je opmerkingen dat je maar beter voor jezelf moet opkomen, als je dan vraag hoe je dat in gods naam moet doen in je eentje en al helemaal geen zelfvertrouwen meer weten ze het ook niet.
Ja gewoon doen.
Doe je dat en wordt je nog harder gepakt dan istjammer dan, goed geprobeerd.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:32

melsh schreef:
Oh ja, een basketbal heb ik ook eens in mijn gezicht gehad... Maar dan niet gegooid maar geschopt. 3 keer op rij. En die gymleraar bleef maar volhouden dat die jongen het vast per ongeluk had gedaan. Vervolgens sloeg ik die jongen op zijn kop met zo'n plank waarmee we slagbal speelden [dit was nog op de basisschool] en kon ik 2 uur nablijven, want dat dat ook een ongelukje was wilde de leraar NIET geloven...

ik heb een keer zo'n basketbal recht op m'n neus gehad. Klasgenoot stond nog geen meter van me af en smeet de bal voluit op mn neus, zogenaamd per ongeluk. Toen voelde m'n neus een beetje gekneusd of gebroken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:57

KiWiKo schreef:
ik ben ook gepest vroegah :) ik was anders, net zoals ik nu anders ben :)

Ik ben heel lang onzeker geweest, kan het nog wel eens zijn in relaties....... maar qua mezelf ben ik nu wel zeker....... maar ik ben dan ook al 40 nu :)

Ik heb er wel last van gehad........ maar aan de andere kant heeft dat mij gemaakt tot wat ik nu ben....... en ik ben nu niet voor de poes zegmaar........

Ik ben nu eindelijk op het punt, dat mensen me niet aardig MOETEN vinden........ sterker nog ze mogen een hekel aan me hebben.......

Precies eender hier, het zal mij de derriere oxideren wat mensen van me vinden! :D Ze kunnen beter over je lüllen dan van je vreten zeg ik altijd maar :D

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:28

Tallie1979 schreef:
KiWiKo schreef:
ik ben ook gepest vroegah :) ik was anders, net zoals ik nu anders ben :)

Ik ben heel lang onzeker geweest, kan het nog wel eens zijn in relaties....... maar qua mezelf ben ik nu wel zeker....... maar ik ben dan ook al 40 nu :)

Ik heb er wel last van gehad........ maar aan de andere kant heeft dat mij gemaakt tot wat ik nu ben....... en ik ben nu niet voor de poes zegmaar........

Ik ben nu eindelijk op het punt, dat mensen me niet aardig MOETEN vinden........ sterker nog ze mogen een hekel aan me hebben.......

Precies eender hier, het zal mij de derriere oxideren wat mensen van me vinden! :D Ze kunnen beter over je lüllen dan van je vreten zeg ik altijd maar :D

Zo begin ik nu ook eindelijk te denken... Wel met fases hoor, ik ben er nog niet hahaha... Ooit kom ik net zo ver als jij en kiwiko :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:31

Gamble, ook jij komt er wel, net als alle anderen in dit topic. Weet je, het is goed dat iedereen in dit topic zijn verhaal kan doen en er niet op veroordeelt word, de saamhorigheid. :+:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:32

Ik vind dat dus heel moeilijk omdat ik zelf niet echt heel blij ben met mijn leven.
Ik ben 23, woon samen met mijn vriend bij mijn ouders, heb geen opleiding afgemaakt, heb veel schulden, kan het niet eens opbrengen om 12 uur in de week te werken.
Op mijn vriend en beestjes na heb ik ook niet echt heel veel om blij mee te zijn.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:33

Wanneer je er zelf achter sta kom je der zeker wel :D
En waarom zou je ook niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:37

zonnebloem18 schreef:
Ik vind dat dus heel moeilijk omdat ik zelf niet echt heel blij ben met mijn leven.
Ik ben 23, woon samen met mijn vriend bij mijn ouders, heb geen opleiding afgemaakt, heb veel schulden, kan het niet eens opbrengen om 12 uur in de week te werken.
Op mijn vriend en beestjes na heb ik ook niet echt heel veel om blij mee te zijn.

En heb je hulp?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:41

Ja via het Werkplein zit ik in verschillende trajecten maar de problemen zijn helaas niet zo 123 opgelost.
Door mijn verleden heb ik echt 3 jaar gewoon helemaal niks gedaan en om vanuit daar ineens weer wel van alles te doen valt heel zwaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:25

Awh, arme zonnebloem...
Het gaat wel goed komen hoor. Het kost vast veel tijd, maar je kunt er wel weer wat van maken :j

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:10

winnietje3 schreef:

Dat is niet voor alle leraren zo! Ik ben zelf ook leraar en probeer het echt goed in de gaten te houden hoor! Ik geef wel les in het middelbaar, dus daar is de situatie wel wat anders dan in de basisschool. Maar als er in mijn les iemand uitgescholden, aangeraakt of in enige vorm gepest wordt, volgt er onmiddellijk een sanctie!
Ook als in pestgedrag op de speelplaats zie. Ik moet wel zeggen dat er in de school waar ik werk een erg goed anti-pest-beleid is. Er zitten zelfs 2 halftijdse pestleerkrachten, die geven halftijds les en worden voor de rest alleen betaald om pesten tegen te gaan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:13

juleke schreef:
Dat is niet voor alle leraren zo! Ik ben zelf ook leraar en probeer het echt goed in de gaten te houden hoor! Ik geef wel les in het middelbaar, dus daar is de situatie wel wat anders dan in de basisschool. Maar als er in mijn les iemand uitgescholden, aangeraakt of in enige vorm gepest wordt, volgt er onmiddellijk een sanctie!
Ook als in pestgedrag op de speelplaats zie. Ik moet wel zeggen dat er in de school waar ik werk een erg goed anti-pest-beleid is. Er zitten zelfs 2 halftijdse pestleerkrachten, die geven halftijds les en worden voor de rest alleen betaald om pesten tegen te gaan.

Onze school heeft ook een antipestbeleid. Op papier.
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt.

Wat dat betreft moet ik altijd aan het communisme denken: Op papier is alles leuk en aardig, alleen in de praktijk is het onuitvoerbaar.
Edit: Toevoeging: Ik zou ook wel graag leerkracht op de middelbare willen worden en er iets tegen doen, maar als je de enige bent, omdat je collega's niet meewerken...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:23

Ik houd jullie niet meer bij joh! Heb het veelste druk om zoveel bij te lezen. :o

Even reageren op wat ik nog weet.. Weet niet meer wie het gepost hadden..

Las iets over leraren die net zo gemeen zijn.. Zulke leraren heb ik helaas ook gehad. Ik heb discalculie en kan dus heel slecht hoofdrekenen. We hadden wiskunde en die leraar koos mij ineens uit om een vage hoofdreken som uit te rekenen. Niemand wist dat ik discalculie had uit mijn klas en ik wist het ook altijd heel goed te verbergen. Maar goed, toen kwam er een vraag die duidelijk voor iedereen heel makkelijk was.. Behalfe voor mij. Zat met brandende ogen in een klas waarbij iedereen de andwoorden begon te roepen omdat ik zoooo lang nadacht. Door de stres en de schaamte lukte het helemaal niet meer om de som te berekenen en uiteindelijk heb ik een andwoord gezegt wat iemand achter me ook riep. De leraar lachte me uit en maakte de leuke opmerking: "Leuk dit! Jouw ga ik vaker vragen."

Ik kon wel janken. :=

Maar zo heb ik ook een leraar gehad voor natuur scheikunde.. Ik had bijles nodig omdat ik de berekeningen maar niet geleerd kreeg. Natuurlijk durfde ik de makkelijke rekensommen voor zijn neus niet uit te rekenen met een rekenmachine (ik voelde me toen nog heel dom met mijn discalculie en was bang dat mensen mij dom zouden vinden). Nou goed, na 5 minuten bijles zijdie ineens doodserieus: "Jij kan gewoon niet hoofdrekenen." En daarna heeft hij me altijd alles met mijn rekenmachine laten doen, en me rustig de tijd gegeven. Dat was zo fijn. Het was zowiezo fijn dat hij dat ineens zo heel rustig en serieus zij. Mijn geheim was ontdekt en hij was te vertrouwen. :)

Ehmm. Liefde. Ja ik heb gigantische bindingsangst, heel veel problemen mee gehad en nu soms nog steeds.

Ik vertrouw mensen niet snel, maar ik heb het vooral bij vrouwen/meiden dat ik me neit op mijn gemak voel. Met mannen kan ik het wel goed vinden? :+

Uhmmm ik las ook iets over snel aangevallen voelen. Dat heb ik wel. Heel erg zelfs. Als iemand possitief commentaar probeert te geven, of goed bedoelt advies, kan ik al heel erg gekwetst zijn. :=

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:36

juleke schreef:
winnietje3 schreef:

+:)+ Super, ik geloof ook best dat er leraren/docenten zijn die er wel iets mee doen. Maar jammer genoeg begint het er wel op te lijken dat die nog steeds in de minderheid zijn. Ga zeker zo door, of het pesten zal stoppen weet je nooit maar degene die gepest voelt zal zich iig gesteund voelen :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:53

melsh schreef:
juleke schreef:

Onze school heeft ook een antipestbeleid. Op papier.
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt.

Wat dat betreft moet ik altijd aan het communisme denken: Op papier is alles leuk en aardig, alleen in de praktijk is het onuitvoerbaar.
Edit: Toevoeging: Ik zou ook wel graag leerkracht op de middelbare willen worden en er iets tegen doen, maar als je de enige bent, omdat je collega's niet meewerken...

Onze school heeft alleen een pestbeleid als het om mensen gaat die niet echt gepest worden. Maar die zelf juist vervelend doen en dan gaan huilen als mensen een keer een nare opmerking terug maken of die persoon negeren....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:56

Soms zijn leraren ook echt schandalig hè :n. Dat je iets wat zo openlijk gebeurt, gewoon ook laat gebeuren en het afdoet als een ongelukje. Maar ze weten je altijd te vinden als jij eens wat verkeerd doet, terwijl je je alleen maar verdedigt. Bah!
Gelukkig zijn er toch nog wel een aantal leraren die wel weten hoe het moet.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:57

Waar ik vroeger op school zat waren ze eens met 3 rond mij komen staan (stond met mijn rug tegen de draad) en zijn ze mij beginnen schoppen en trappen. Ik ben ontsnapt (hoe weet ik niet meer) en naar een leerkracht gelopen en alles uit gelegt in tranen, het enige wat die zei was 'ja se kan gebeuren maja ga gewoon terug gaan spelen' Op dat moment had ik echt het gevoel dat ik helemaal alleen was.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:15

Ik ben soms ook best wel gepest. Maar ik ben er juist sterker uit gekomen. Ook mede door mijn sport vind ik het fijn om voor een grote groep mensen te staan. Er zijn veel mensen die mij niet mogen, en ze laten dat ook merken door mij te treiteren zegmaar. Maar ik heb altijd wel een weerwoordje terug. Blijf er altijd boven staan. Heb nu gelukkig wel vriendinnen die het voor me opnemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:16

lesilla schreef:
Een grote valstrik na lang pesten is in je eigen val van zelfmedelijden verdrinken. Uiteindelijk moet je opstaan en hulp zoeken (wat veel te weinig doen). En zo goed mogelijk doorgaan met je leven.

En als mensen denken dat je overdrijft, dan zeg je gewoon pech.

Het is moeilijk maar begin het bij mezelf eindelijk in te zien, en mijn blik is echt geopend. Je hebt echt veel zelf in handen wat er gebeurd na een leven vol pesten

Ik denk dat het voor veel meer mensen een val is om het heel hard weg te stoppen. (maar nu spreek ik voor mezelf :P )
Alth. m'n 'pestverleden' is iets waar ik absoluut niet over praatte en dacht (tot het expliciet naar voren komt)..
Moet zeggen dat ik het voor mijn gevoel nu allemaal redelijk verwerkt heb (ok, nu spreek ik mezelf een beetje tegen). Maar ik ben niet boos op de wereld over wat me is aangedaan oid, het is ook niet dat ik agressie voel ofzo jegens de bullies etc. Ik heb niet echt zelfmedelijden iig, maar het zijn meer de (voor anderen) onzichtbare gevolgen waar je nog wel dagelijks mee geconfronteerd wordt, zoals sociale angst etc. :)

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:18

ben ook altijd heel erg gepest,
nog steeds wel beetje maargoed.
heb wel vaak als iemand naast me bijvoorbeeld zit te smoezen dat ik gelijk denk dat het over mij gaat,