Deze week heb ik trouwens weer een slechte week. Ik heb zo moeite met slapen, beide armen moeten vrij liggen anders gaan ze slapen. Nu heb ik de hele week al dat ik heel vaak wakker word omdat beide armen slapen, en pijn dat dat doet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HouvanPonys schreef:@Wienna, oh, dat is ook lekker... helpen de pijnstillers niet?
@New-Forset, haha, ja vies he? wat raar, ik moest het er niet afspoelen? vaag..
Hebben ze jou een verkeerde diagnose gegeven dan? (of ben je al eerder in het topic geweest,?) Haha, er zijn zoveel mensen hier!
ankem schreef:Hier ook een (ex) dystrofie patiënt. Ik heb tot 2x toe dystrofie in mijn rechtervoet gehad. Eerste keer is spontaan ontstaan en de tweede keer was recidief.
De eerste maal was 10 jr geleden. Ben eerst overal naar toe gestuurd, omdat men niet wist wat het was. Het begon met roodheid, zwelling en pijn. De pijn vergeleek ik altijd met een ruwe handdoek over een zonverbrande huid. Later werd de voet in en in koud, blauw, soms bijna zwart, stukken huid vielen eraf en de pijn werd ook anders. Kon niets verdragen, geen sok, geen zuchtje wind.
Ben bij diverse artsen geweest en was op een gegeven moment opgegeven. Ben toen op zoek geweest naar een arts en die schreef me DSMO zalf en beta blokkers voor. Ben toen op vakantie gegaan naar Spanje en ben daar gaan bewegen door pijngrens. Na de vakantie kon ik de krukken laten staan en verder oefenen. Ben toen grotendeels genezen.
Twee jaar later was het weer terug. Weer eerst de warme variant, die vrij snel overging naar koude. De arts die me de vorige keer zo goed had geholpen, wilde deze keer afwachten. Ik wilde niet afwachten. Ben toen weer bij de revalidatie terecht gekomen. Dit was helemaal niets, ja leren omgaan met, maar ik wilde genezen.
Ik ben toen terecht gekomen bij een arts in Stadskanaal. Ik kreeg daar 1x in de 14 dagen een infuus en moest 13 pillen per dag slikken. Mijn dwangstand (grote teen stond recht omhoog) werd behandeld door een manueel therapeut. Ben toen ook weer gaan bewegen door de pijngrens en ben weer genezen.
Genezen kan dus wel. Ik ben nog steeds van mening dat medicatie, in combinatie met bewegen de beste oplossing is.