Apple schreef:Hoog mogelijke specificaties zijn niet alleen het uiterlijk, het is een combinatie van factoren. Echter, als je het uiterlijk chirurgisch veranderd, wat zegt dat over het innerlijk?
Het *kan* vanalles zeggen, maar wat het over een individu zegt weet ik niet zonder die betreffende persoon te kennen. Je hebt mensen die hun marktwaarde willen verhogen. Maar je hebt ook mensen (en dat zijn er meer) die hun eigenwaarde willen verhogen. En dat zegt dan vooral dat het mensen zijn die zijn opgegroeid in een maatschappij waarin veel belang gehecht wordt aan het uiterlijk, niet alleen bij de partnerkeuze maar ook in bv beroep of dagelijkse omgang.
Er zijn ook mensen die omgekocht of gedwongen worden - dat zegt wat over de mensen die het laten doen, het zegt nog VEEEL meer over de mannen die betalen om een vrouw grotere borsten te geven.
Maar wat het verder zegt? Dat het individuen zijn. Dat het net zo dom is om op borstgrootte af te gaan als op het feit dat die dingen niet echt zijn. Ik ben voor vrije keuze, en het komt tzt vast ter sprake, en verder is het maar een onderdeel van iemands persoon, een van de miljoenen en miljoenen dingen die allemaal interessant zijn en samen een mens uniek maken. Om zo volhardend te blijven focussen op 1 aspect zegt wat over degene die zo focust: het is kortzichtig en ongenuanceerd.
En je zou bijna een bordje op je hoofd plakken: "fenoselectors en fokkers, zoek verder, die van mij zijn nep". Niet dat het waar is, maar gewoon, om een bepaald soort mensen goed uit de buurt te houden
Citaat:
De kwalificaties die jij nu noemt zijn ook te trainen, wie zegt jou dat deze vriendelijk glimlachende, humorvolle, intelligente kerel niet keihard door de mand valt zodra het gespreksonderwerp veranderd of de omstandigheden anders worden. Ook dat kun je namelijk trainen. Iemand die tijdens een etentje leuk, aardig en charmant lijkt kan dat zo 's ochtends vroeg wel helemaal niet zijn.
Klopt, dat zei ik ook al: nep kan op vele manieren. In Amerika zijn cursussen om effectief te versieren... (Maar, ik ben een te kleine doelgroep om de methode op aan te passen, iemand die de moeite neemt om voldoende nep te zijn dat ik erin trap, heeft blijkbaar hoe dan ook voldoende in huis.)