hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 09:15

ik voel mij ook altijd zo n zeurpiet. Maar je kunt er niks aan doen. Als je het van je af praat lucht het giga op!! En anders kan je hier altijd via bokt kletsen!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:33

@Flosje: klinkt idd als hyperventilatie!

Ik heb zelf ook vaak in rust, of op momenten waarop ik het niet verwacht (met uitzondering als ik vet aan het stressen ben).

Ik ga ook maar eens zo'n casette halen, ik hoorde laastst al van mijn werkgeefster dat het een handig ding is!

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:49

tja, maar dat komt omdat je op momenten van rust tijd hebt om eraan te denken. Dat is juist zo tricky. Als ik lekker bezig ben heb ik afeiding en dan dus ook zelden last. Lekker stelletje zij we hier bij elkaar hè :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:13

BlackZelda schreef:
@flosje446
Wat jij beschrijft klinkt echt als hyperen hoor. Ik herken dat nl wel, ben ook altijd bang dat ik te weinig lucht binnenkrijg. Dan ga je juist proberen om extra diep in te ademen en dat is juist fout! (maar o zo moeilijk om te doorbreken.....)

Ik heb het gevoel dat ik te weinig lucht binnen krijg, maar ben er niet bang voor, omdat ik voel dat ik wel voldoende lucht binnen krijg. Ik heb van mezelf al een hele diepe zware ademhaling. Ik adem 's nachts zo zwaar dat het wel lijkt of ik dood aan het gaan ben. Als ik gewoon lekker rustig zit dan krijg ik vaak de opmerking waarom ik zo aan het zuchten ben. Dit heb ik niet door, voor mij is het gewoon ademhalen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:33

BlackZelda schreef:
tja, maar dat komt omdat je op momenten van rust tijd hebt om eraan te denken. Dat is juist zo tricky. Als ik lekker bezig ben heb ik afeiding en dan dus ook zelden last. Lekker stelletje zij we hier bij elkaar hè :P

En waarom heb ik het dan tijdens paardrijden of tijdens mijn leuke gymlessen :Y)? xD
oh we zijn met z'n allen echt een lekker stelletje }:0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:34

Zo is het bij mij ook hoor , ik zit niet in een aanval te snakken naar adem met een plastic zakje , maar gewoon gedurende de dag adem ik verkeerd waardoor de zuurstofverhouedingen scheef komen en ik die klachten krijg van duizelig , misselijk , snelle hartslag , gevoel van te weinig lucht krijgen , enz.

En dan ineens besef je dus dat je blijkbaar verkeerd aan het ademhalen bent geweest. Maar daarvoor heb ik er echt niet aan gedacht hoor :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:04

Precies, in het begin zat ik wel naar adem te happen, de eerste 2 a 3 aanvallen, maar dat had ik al snel onder controle en toen begon de duizeligheid, misselijkheid, onregelmatige of hoge hartslag, hartkloppingen etc.

Toch ben ik echt nieuwsgierig naar zo'n hyperventilatie cassette!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:16

Hallo. :wave: Ik weet sindskort dat ik hyperventilatie heb, ik weet er nog niet zo veel van. Bij hyperventilatie dacht ik altijd aan het blazen in een zakje e.d., maar er komt nog wel meer bij kijken dus.
Ik ga even het topic doorlezen. :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:44

Bah, lange tijd geen last gehad van hyperen in combinatie met hypochondrie, maar vanochtend had ik dan die verwachte terugval. :\ Weliswaar van korte duur, maar ik mocht even weten dat ik er niet compleet overheen ben.

Welkom Veirl. :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:51

Inderdaad!! Dat heb ik ook wel eens dat ik denk ik ben zo lekker bezig en oppeens begint het. Misschien dat je door de gym of andere sport toch anders gaat ademhalen waardoor je de hyperventilatie krijgt. Maar ik vraag het mij ook af. Ik heb het oo kwel eens als ik aan et uitstappen ben met paardrijden of als ik lekker bezig ben in in huis.

CRos95 schreef:
BlackZelda schreef:

En waarom heb ik het dan tijdens paardrijden of tijdens mijn leuke gymlessen :Y)? xD

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:55

Ik heb het (denk ik) alleen door stres/spanning. Op de havo zat ik totaal niet in mijn vel en ik had constant dat ik 's nachts wakker werd met idd hartkloppingen, steken op de borst, maar ook misselijk? Of dat ik op de fiets naar school zat en ineens heel benauwd en duizelig werd.
Nu heb ik het zo afentoe, dan beginnen mijn handen en mijn gezicht ineens te tintelen. Ik blijf het maar een enorm eng iets vinden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:57

Zijn er meer waar bij de darmen de oorzaak zijn, daar hoor ik namelijk niks over.Ik krijg het als ik op een harde stoel zit, dan gaan mijn darmen rommelen en krijg ik een aanval.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:04

Mijn darmen zijn nou niet echt de beste darmen van de wereld :D, maar ik heb niet het idee dat de aanvallen daardoor komen bij mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:04

Dat klinkt raar :P

Ik heb wel ook last van mijn darmen / maag , maar volgens mij is dat bij mij allemaal gewoon door stress , ik zit op het randje van een burn-out volgens mij , teveel spanning in mijn lijf , overprikkeld , en mijn maag / darmen / ademhaling zijn daardoor gewoon van slag.

Allebei dezelfde oorzaak dus , en niet dat het ene het gevolg is van het ander.

Lukt het me om een paar dagen wat meer te ontspannen en wat meer slaap te pakken , dan loopt alles een stuk beter :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:31

Mijn darmen en maag zijn ook gevoelig, heb last van PDS (prikkelbaar darm syndroom), maar op het moment is het wat rustiger. Meestal wisselt alles zich bij mij af, dan heb ik last van PDS, is dat rustig, krijg ik migraine ofzo en als ik daar geen last van heb, steekt bijv. het hyperventileren de kop weer op!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:27

Heb ik ook hoor ;)

Nog een vraagje: Heeft er iemand ervaring met AOT ?

Inderdaad!! Dat heb ik ook wel eens dat ik denk ik ben zo lekker bezig en oppeens begint het. Misschien dat je door de gym of andere sport toch anders gaat ademhalen waardoor je de hyperventilatie krijgt. Maar ik vraag het mij ook af. Ik heb het oo kwel eens als ik aan et uitstappen ben met paardrijden of als ik lekker bezig ben in in huis.

CRos95 schreef:
BlackZelda schreef:

[/quote]

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:34

Wat is AOT? :o?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:40

AOT ken ik ook niet. :=

Ik haat het warme weer, wat een ellende. :(:)

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:43

adem- en ontspanningstherapie? Is dat AOT? Dat krijg ik tenminste als ik google op AOT. Ik heb wel al ademhalings en ontspanningsoefeningen gedaan, werkt ook wel, maar heb niet het idee dat dit ook echt de kern van mijn probleem aanpakt. In mijn ogen is het enkel een symptoombestrijder. Kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk :-)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:46

Ik heb dat ook gehad, het helpt wel als ik gespannen ben en dan even op bed ga liggen om oefeningen te doen.
Alleen dat vrouwtje van de therapie zat meer over haar eigen leven te praten dan mij te helpen, dus daar ben ik mooi mee gestopt. De laatste sessies komen toch steeds op hetzelfde neer.

Als ik me moet haasten, al is het maar een paar seconde.. heb ik de hele dag last van m'n hyperventilatie echt om gek van te worden.
En zeker met dit weer.. laat de winter maar weer snel komen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:51

het is idd Ademhalings en ontspannings therapie.
Ik heb idd ook dat als ik het eenmaal heb het eigenlijk niet meer weggaat en ik hoop dat ik door aot iets meer mezelf rust kan geven en normaal kan leren ademen. Ik heb namelijk constante borst (noemje dat zo?) ademhaling..

@take_one, oh haha, in welke stad heb je het gedaan? Straks krijg ik dat vrouwtje ook :+

@Blackzelda, ach elke symptoom die weggaat is er weer 1 :)
en wat ontspanning kan ik zowiezo wel gebruiken, ben nu net een veer.

We hadden vandaag gym. Eest even inrennen en dan op het fluitsignaal sprinten tot het volgende fluitsignaal. Tjaa hele leuke oefening mij niet heus. ging gelijk fout, maar die gekke man dacht dat ik duizelig was dus die ging op mijn hoofd zitten drukken :+, heb hem maar aan de kant geduwt :o
Maar na de gymles moest ik op de een of andere manier even rennen, maar ik mag het schoolplein nog niet af (volgend jaar wel :D) dus ik ben maar door het trappenhuis gaan rennen, is dit heel raar? :oo

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:49

@Cros95: Waarom zou je het schoolplein niet afmogen? Gelukkig mocht ik altijd gewoon weg.
Ik heb geen ervaring met AOT.

Ik had de Hyper-free cassete besteld bij de apotheek en ik ga het morgen ophalen. Ben wel benieuwd of het werkt. Het hyperventileren is ontstaan bij mij door darmproblemen. Maar nu komt het ook zonder reden opzetten.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:48

@flosje446, ik zit pas in de 3e van het middelbaar hea ;)
en tjaa, ze nemen het risico niet dat er iemand voor de trein of iets dergelijks springt (daar zitten we nogal dicht tegen aan.) maar ontopic

Hoop voor je dat het werkt!
Werkt het wel bij mensen waarbij het met zakje niet lukt? weet iemand dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:25

Iemand voor de trein springen? Is dat bij jullie serieus een groot en voorkomend probleem? Maar wel raar dat ze dan niet iedereen binnen de hekken houden ipv alleen tot 3e jaars...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:40

In den bosch gebeurd het wel heel veel... (en tussen Zaltbommel en den bosch.)
als je in de 4e zit ben je 16 dus tjaa, ik weet niet ...

er is wel een jongen uit de 4e voor de trein gesprongen geloof ik en sinds toen zijn de die regels + we zitten bij een drukke weg