Ha , daar hebben we de
dooddoener "zelf geen kinderen zeker" weer , als iemand een
realistische reactie geeft in plaats van een
kind & ouders doodknuffelende reactie Ik zeg alleen maar hoe het is hoor , kun je leuk vinden of niet (blijkbaar niet 
) maar een kind dat in bepaalde opzichten
teveel afwijkt van "normaal" (en daar zit al een flinke bandbreedte in !!) is gewoon niet op elke school op zijn plek.
Als een kind om 1 of andere reden bijzonder veel aandacht nodig heeft vergeleken met "normaal" dan is het logisch dat een "normale" school met een "normale" bezetting en "normale" voorzieningen , toch ergens een keer een grens trekt.
En hiermee geef ik helemaal geen oordeel over wat nu wel of niet "normaal" is , dat is aan de school om die bandbreedte te bepalen.
Wordt je woest (???) van het idee dat je kind niet in die bandbreedte van "normaal" past , dan vind ik dat een hele stomme reactie eigenlijk Zelf blijk je dan "niet normaal" als een belediging te zien , terwijl ik dat helemaal niet zo zie en dus je eigen vooroordelen blijkbaar groter zijn dan die van mij Overal wordt er gewoon gewerkt met ondergrenzen en bovengrenzen van wat acceptabel is. Val je daarbuiten dan geeft dat helemaal geen waarde-oordeel , maar wijk je voor die instantie of wat het dan ook is , teveel af
om er goed mee te kunnen werken.Als dat op een school nu is dat een kind niet goed zindelijk is , dan IS dat gewoon zo. De school heeft die regel niet voor niets. Dan doen ze een keer hun best en komen ze een moeder tegemoet door een niet goed zindelijk kind toch intensief te begeleiden in de hoop dat het beter zal worden , het werkt niet afdoende waardoor ze toch een keer aan de bel moeten trekken , en moeders reageert meteen nogal bot , zie dit topic hier.
Logisch dat het pijnlijk is voor de moeder om te moeten aanvaarden dat haar kind "anders" is dan veel leeftijdsgenootjes , maar de reactie naar de school is eigenlijk heel onredelijk.
En we horen maar 1 kant van het verhaal.
De feiten die we hebben (school die al maandenlang bezig is
met een jongen die veel andere scholen al hadden geweigerd (???)) en moeders die echt pissig is op de school nu ze hebben aangegeven dat ze zo echt niet langer verder willen , geven mij eerlijk gezegd het vermoeden dat het absoluut niet onmogelijk is dat de school al wel eerder naar een oplossing heeft willen zoeken maar dat moeder gewoon echt heel erg verontwaardigd is en bij haar standpunt blijft dat ze hem gewoon mee moeten laten draaien. Dit ook omdat het na het bezoek aan de dokter ineens op magische wijze opgelost zal zijn volgens moeders , dat is gewoon niet realistisch
Moeders klinkt gewoon niet echt redelijk vind ik. En daarom denk ik ook dat het verhaal van de andere kant best eens heel anders zou kunnen zijn , en dat ze nu als laatste redmiddel maar hebben voorgesteld om hem dan met een luier o.i.d. naar school te sturen OF thuis te houden , omdat ze er anders samen niet uitkomen.
Bijsluiter : het is ook ergens wel logisch dat je als moeder een beetje onredelijk ervan wordt omdat het wel om je kind gaat !
En wellicht is de communicatie tussen school en moeders ook niet zo goed , dat school vindt dat ze al redelijke voorstellen hebben gedaan en al goed hun best hebben gedaan maar er niet uit komen met moeders dus dan na maandenlang aantobben nu maar een ultimatum hebben gesteld.
En moeders die vooral dat laatste heeft gehoord en daar dan vanuit haar beleving terecht boos om wordt....
Maargoed , eerst maar eens afwachten wat die dokter zegt , lijkt me sterk dat die meteen een oplossing heeft , maargoed. Zodra er wat meer duidelijkheid is dan lijkt het me het beste om goed met school en de juf op 1 lijn te komen en als volwassenen die allebei het beste willen voor de kids , tot een goed plan te komen.
De juf zal ongetwijfeld ook het beste willen voor het ventje , maar het verschil met moeders is dat de juf het belang van de hele klas heeft om aan te denken , en moeders voornamelijk het belang haar eigen ventje verdedigd