En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:03

Waves schreef:
gohya schreef:
Klopt,pupillen reactie was er totaal niet.
Toen hij eenmaal een poosje wakker was heeft de neuroloog enkele testjes gedaan.Dat was;1) vinger naar de neus brengen,2) met zijn ogen de vinger volgen v.d. neuroloog en als laatste 3) moest hij naar het gezicht v.d. Neuroloog kijken en die bewoog zijn hand dan aan de linkerkant en dat moest me zoon dan zien.Zo ook aan de rechterkant gedaan,meer niet.En dat was allemaal goed,dus geen neurologisch nix mis zeiden ze.

OK, wij zijn geen neurologen dus voor hetzelfde geld kunnen ze hier genoeg uit aflezen om te zeggen dat een scan niet nodig is maar dan hadden ze even goed uit moeten leggen hoe dat in de hersenen werkt en waarom iets ernstigers uitgesloten wordt!

Nu wordt je zonder informatie naar huis gestuurd en weet je helemaal niet waar je aan toe bent! Ik denk dat een beetje communicatie je al een stukje gerust had kunnen stellen. Echt een gemis in de opleiding van artsen dit.

Daar staan artsen sowieso niet om bekend, dat ze sociaal vaardig zijn met patienten :=
Daar heb ik zelf ook maar al teveel ervaring mee gehad.
Om nog maar te zwijgen over ontaktische opmerkingen van verpleging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:09

Zo, gelukkig is het goed afgelopen zeg! :(:)
Mijn ouders hebben mijn zus ook een keer aangetroffen in coma, dat was echt bijna slecht afgelopen.. Lijkt me echt heel raar/vervelend om je kind zo te zien zeg..

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:15

:o hier schrik je echt van zeg. :(:)

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 19:41

We hebben a.s. maandag een afspraak bij de eigen H.A.
Ik heb gezegd dat ik met hem naar de neuroloog wil en een hersenscan wil.
Hij slaapt heel erg slecht nu en word vaak wakker s'nachts.
Ook is hij nog steeds zwak en moe.
Maandag hoop ik meer te weten.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:46

Heel veel sterkte en beterschap toegewenst.
Succes alvast voor maandag.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 08:59

sterkte en succes alvast voor maandag

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:04

gohya schreef:
We hebben a.s. maandag een afspraak bij de eigen H.A.
Ik heb gezegd dat ik met hem naar de neuroloog wil en een hersenscan wil.
Hij slaapt heel erg slecht nu en word vaak wakker s'nachts.
Ook is hij nog steeds zwak en moe.
Maandag hoop ik meer te weten.

groot gelijk, ik zou ook willen dat het uitgezocht werd.
Je slaapt nu al niet omdat je bang bent dat het weer gebeurd...
sterkte :(:)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:15

Denk dat het slecht slapen van je zoon voornamelijk voortkomt uit angst, want wie weet gebeurt hetzelfde? Kan het me heel goed voorstellen, in ieder geval.

Hoop dat er gauw eens word gekeken naar wat die jongen mankeert, want zo te horen is er wel degelijk wat aan de hand! Sta je mannetje daar in het ziekenhuis, want als we hier alles slikken wordt er helemaal niets gedaan...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:22

Ik hoop dat ze een mri gaan doen. Dit is toch niet normaal. En eis ook aanvullend bloedonderzoek. Dus niet alleen de standaard dingen. Dit kan van alles zijn. Een bepaalde bacterie (Q-koorts ook laten testen vanwege de hoofdpijn) of virus,hormonen en Vitamine gebrek e.d.
Van epilepsie tot tia. Het moet toch onderzoch worden. Laat je niet afschepen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:36

Jeetje wat een verhaal,
Dat moet enorm schrikken geweest zijn.

Ook erg vreemd van het ziekenhuis dat ze je zoon al zo snel weer naar huis hebben gestuurd. Hopelijk komen jullie maandag bij de HA wat verder en gaan ze de MRI scan maken.

Het slechte slapen kan inderdaad zoals Avalon_ zegt voortkomen uit de angst wat heel begrijpelijk is.

Heel veel sterkte en hopelijk komt er snel een oorzaak boven!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 10:17

Vanacht had hij weer slecht geslapen en hele erge pijnlijke steken op de borst.Dat kan toch nooit goed zijn?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:18

Ik zou nu de huisarstenpost bellen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:21

ik zou per direct naar de huisartsenpost gaan!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:23

Gohya, hebben jullie geen huisartsenpost of zoiets, gewoon naartoe gaan. Ze maken zo vaak fouten, door zelf door te zetten wordt je uiteindelijk geholpen. Ik heb met mijn dochter van 6 jaar, drie maanden met een longontsteking naar de huisartsen gelopen. Ze snapte maar niet waarom ze ziek bleef, duh ja, omdat ze allemaal naar haar longen luisterde en niks hoorden, en dus verder ook niks deden. Totdat ze werd doorverwezen naar de kinderarts en deze op de voorhand vroeg of ze niet een keer foto's zouden maken van kaakholtes en longen. Bel je op voor de uitslag, zegt de assistente ooh alles was mooi schoon. Dus net voor ik de telefoon ophang zeg ik nog en haar longen ook. Ooooh zijn daar dan foto's van genomen, ja toen moest ineens de ha terugbellen. Ik wist al langer dat er iets niet goed was, je instinct zegt dat gewoon, maar voordat ze echt wat doen, je wordt er compleet gek van. Nee gewoon weer naar de huisartsenpost rijden. Misschien zit daar een andere arts die het ook niet vertrouwd.

Sterkte in ieder geval en vooral je gevoel volgen :(:)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:24

second opinion aanvragen dit klinkt niet goed

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:25

Zeker bellen en er naartoe gaan, daar zijn ze voor!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:34

Ik ben een stille meelezer, maar werk in de zorg.
Wanneer ik 1 van mijn clienten zo zou vinden, dan gaan er bij mij alarm bellen af en wil ik ook per direct allerlei onderzoeken. ik zou het er ook niet mee eens zijn hoe jij bent afgescheept met je zoon.
Voor je zoon ligt het allemaal nog gevoeliger, de angst dat het weer gebeurd en daardoor haast niet willen/kunnen slapen. Ook voor jullie als ouder is dit geen lekker gevoel. Ik sluit mij volledig bij de rest aan, zorg dat je naar de huisartsenpost gaat en dring desnoods wat harder door. Ze zetten je heus niet zo maar het ziekenhuis uit. Alles wordt gerapporteerd. Dus vraag ook of je daarin mag kijken en leg alles opnieuw voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:46

Mijn zoon is nu niet thuis,hij is een weekendje weg naar een rustige plek om bij te komen en te rusten.Hij is zelf ook erg bang dat er iets met zijn hart is.Hij smste mij dat hij zo'n pijnlijke steken kreeg dat zijn borstkas omhoog schoot.Zo'n pijnlijke trekking zeg maar als je een steek voelt.Hij heeft een poosje geleden [1 jaar ongev.] ook al s'nachts wat gehad met zijn hart.Toen werd hij wakker,zweette heel erg,was misselijk en had pijn op de borst en in zijn arm.Dat was eenmalig gebeurt toen.Ik kan wel naar de huisartsenpost gaan maar weet nu al dat ze ons niet helpen.Morgen hebben we een afspraak staan om kwart voor 11.Hij loopt hier nu al 4 dagen mee,dan kan die ene dag er nog wel bij.
Maar ik wil dat ze hem helemaal goed nakijken,zijn hart én zijn hersens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:48

Hopelijk weet je morgen weer, want nu is er veel paniek en begin je ook altijd allerhande dingens te voelen juist daardoor.
Dus hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:51

Ik zou geen risico's meer nemen en erop staan dat hij nu fatsoendelijk word nagekeken. Desnoods een kastje voor 24 uur. Juist doordat je nu niet weet wat er is zou ik hem goed laten nakijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:17

Ik neem ook geen risico's meer,ik wil ook weten waarop ze het bloed hebben nagekeken.Ik weet helemaal nix over de twee onderzoeken die ze gedaan hebben.Alleen dat er nix te zien was.
In paniek krijg en voel je idd. meer als dat er zou zijn,en hij is erg bang nu.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:25

Ik wil je niet bang maken, maar wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt met mijn oma.
Op een gegeven moment werd ze erg moeilijk wakker. Ook niks geen reactie etc. Na een tijd werd ze wel wakker. Toen hebben ze er ook niets aan gedaan verder.
Maar na een poos kregen ze haar weer niet wakker en werd ze ook niet wakker. Ze heeft twee weken in coma gelegen en is toen overleden (mede door ouderdom)
Het schijnt dat ze eerder een kleine tia/hersenbloeding heeft gehad en daarna er één overheen heeft gehad, waardoor ze niet meer wakker werd.
Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat artsen er nu toch iets aan gaan doen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:30

gohya schreef:
Hij is zelf ook erg bang dat er iets met zijn hart is.Hij smste mij dat hij zo'n pijnlijke steken kreeg dat zijn borstkas omhoog schoot.Zo'n pijnlijke trekking zeg maar als je een steek voelt.

Reden genoeg om nu de huisartsenpost te bellen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:35

mijn buurman is gisteravond met zelfde soort symtomen afgevoerd per ambulance!
In het ziekenhuis aangekomen was er op het hartfilmpje eerst ook niks te zien. Maar de pijn bleef en hij voelde zich niet lekker.
Spuitje onder de tong etc hielp niks

Catether gedaan en toen bleek hij een bloedpropje in zijn ader bij het hart te hebben.
Maar daarbij was zijn glucose gehalte veel te hoog en ze zijn nu met een nieuw onderzoek bezig dat diabetis verband heeft met hartproblemen. Hij heeft GEEN diabetis tot dustoe maar nu sinds gister zijn ze hem dus 24 uur per dag in de gaten aan het houden.

ALs je een diabetispatient bent en je weet het niet kan je ook in coma raken! en hartproblemen krijgen.

Wil helemaal niet zeggen dat het bij jullie van toepassing is, maar
.....jouw zoon moet gewoon beter onderzocht wordenen als hij zulke klachten heeft NU

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:09

Maarja, zo had mijn collega ook erg veel pijn(steken) op de borst en die bleek een spier in de borstkas verdraaid te hebben...

TS, laat je ook weer niet teveel opjutten door alle verhalen, natuurlijk moet er goed even naar gekeken worden maar laat je niet helemaal gek maken :)
Laatst bijgewerkt door Sodera op 31-01-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt