Dames, wat doen jullie tijdens een "dip" ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

drd

Re: Dames, wat doen jullie tijdens een "dip" ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:38

Ik heb ook zon en een knuffel nodig! Mijn dipje wil niet echt weg :(

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:43

drd schreef:
Ik heb ook zon en een knuffel nodig! Mijn dipje wil niet echt weg :(

:(:) hier laat de zon zich ook niet zien vandaag helaas.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 16:20

Valliej15 schreef:
Miracle_ schreef:
Moet trouwens zeggen dat die zon van gisteren ook wel hielp tegen mijn dipje.. ;)

hadden jullie zon ? Bofkonten ,... ik heb geen zon gezien gisteren ... misschien nogsteeds in een dip

Ja een uurtje ongeveer ;) Heerlijk! En vandaag ook weer bijna de hele dag het zonnetje.. Word er best happy van :j

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:19

Ik zit nu in een heel diep dipje lig alleen maar te huilen en kom er niet vanaf help

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:21

laura22 schreef:
Ik zit nu in een heel diep dipje lig alleen maar te huilen en kom er niet vanaf help

:(:)
Reep chocolade en een boek erbij? Leuke film? Spelletje als afleiding? Of een lekkere warme douche wil ook wel eens helpen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:33

Miracle_ schreef:
laura22 schreef:

:(:)
Reep chocolade en een boek erbij? Leuke film? Spelletje als afleiding? Of een lekkere warme douche wil ook wel eens helpen.

Douchen gaat niet niet echt warm water, probeer het boek wel even.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:36

Kun je niet iemand liefs bellen Laura? 't is wel al laat maarja..

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:39

Als ik in een dip zit ga ik altijd een film kijken met een bak Ben&Jerrys erbij.. of chocola :P

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:41

Nee helaas niet, film kijken werkt nooit bij mij heb ik de aandacht dan niet voor

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:47

Heb je geen vriend die je kan bellen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:49

:(:) laura22

Ik zit ook weer in een dip.. Zometeen maar gewoon slapen denk ik :P

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:55

Daar heeft het een beetje mee te maken dus dat gaat niet.
Shophie_Midas knuffel terug

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:04

Momenteel heb ik zo'n dipje, alles loopt een beetje mis, het lijkt wel alsof ik een ongeluks-wolk boven me heb hangen. Grrr.

Het enige wat écht helpt is dansen. Als ik dans ben ik zo geconcentreerd en intens bezig dat al de rest ff verdwijnt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:08

Heb je misschien een nieuwe uitdaging nodig? Misschien mist het net even 'de sparkle' van een uitdaging.. wordt het een sleur?

Het is belangrijk om te bedenken waarom je je dip hebt.. Komt het omdat het inderdaad een sleur is geworden en je uitdaging mist, iets nieuws moet gaan doen/ontdekken? Of omdat je teleurgesteld bent in iets, of je misschien je motivatie voor iets kwijt bent?
Het is niet erg om af en toe even te dippen, je lichaam/geest zegt eigenlijk even dat het er genoeg van heeft.. even een time out nemen is dan erg goed :j . Ga daarna wel uitzoeken waarom je precies die dip hebt.

Want dan kun je gericht er wat aan doen ipv bij de pakkeneer te gaan zitten :) . Als je bijvoorbeeld een nieuwe uitdaging nodig hebt, kan je eens wat nieuws gaan proberen met je paard of eens even een weekendje weg naar de natuur om op te laden, nieuwe geuren en andere omgeving, dit kan vaak nieuwe energie geven, als je uit je dagelijkse omgeving weg bent :) .

Als ik even in een kleine dip zit, ga ik een 'feel good' film kijken :) , zoals Mama Mia of nu in de bios 'Valentine's Day', ontzettend leuk, even lekker lachen en meezingen, even gek doen!! Het liefst lekker op de bank in een rustig huis als ik verder niks meer hoef, met een bak Ben & Jerry's of M&M's, lekker volvreten.. Dit duurt vaak een dag (of twee :o ) en komt door een drukke periode, dan ben je gewoon even klaar en wil je even niks aan je hoofd hebben.
Als ik een diepe dip heb en het huilen mij nader het lachen staat, ga ik bij mezelf te raden hoe dit komt en wat ik er aan kan doen, want vaak zijn het toch dingetjes die er in sluipen en uiteindelijk is er iets waardoor de druppel de emmer doet overlopen. Ik ga dan even heel wat anders doen, mijn zinnen verzetten, een nieuwe impuls geeft nieuwe energie. Zo ben ik met mijn paard VD gaan doen om de sleur eruit te halen.. de sneeuw is oliebol, maar ik moet het voor me paard ook zo leuk mogelijk houden.. dus.. even een andere insteek!!
Of ik maak even een boswandeling, warm aankleden, ga naar een schitterend oud bos, neem een hond mee en geniet van je omgeving, zie de mooie dingen en ervaar de frisse buitenlucht, even je hoofd helemaal blanco laten worden, niet denken aan datgene waar je mee zit.. even lekker spelen met de hond. Kortom; Ga dingen doen waar je écht gelukkig van wordt, een nieuwe outfit kopen of naar de kapper, een lange buitenrit maken en een nieuwe route nemen en paden ontdekken waar je een lekker galoppie kunt maken, dit zijn vaak dingen die je even een energyboost en zelfvertrouwen geven!! Hou dit gevoel hierna dan ook vast.. ebt het weer weg.. denk dan even terug naar dat moment.. denk terug aan de geur, de kleuren.. En sluit je af en toe ook even af van stressvolle gedachtes zoals de hele waslijst die je nog moet afwerken waar je tegen op ziet.. als je in het hier en nu bent, moet je daar ook zijn.. even luisteren naar die vogels in de tuin, hoe je paard zijn hooi kauwt en briest..
Dat haalt je terug naar waar je nu bent.. Ook handig als je sombere gedachtes hebt.. als je jezelf hier op betrapt tijdens je dip, even terug naar het nu.. happy thoughts!!

Ik merk best vaak dat menen aan het hollen en aan het rennen zijn en als dat even niet hoeft.. staan ze even gek te kijken.. 'wat nu?' En staan ze niet stil met wat ze nu hebben (of kunnen doen) om hier van te genieten en blij mee te zijn..

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:18

Ben het helemaal met je eens, maar zit nu in een situatie waar ik moet afwachten hoe of wat. En dat is dus de oorzaak van dit dipje. Ik heb al een keer een tip gekregen je mag even er over nadenken en dan zeg je stop tegen jezelf en ga je aan leuke dingen denken, meestal helpt dat bij mij wel alleen nu werkt het niet. Ik dwaal elke keer weer terug naar de nare gedachten.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:32

Ga maar een poging doen tot slapen. Hoop dat het morgen beter is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 00:44

Slaap lekker :(:)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:15

Naar de paarden.. daar vrolijk ik meestal wel van op.
En als ik wakker wordt, en het is móoi weer :+:
(dus niet zoals vanochtend toen ik weer sneeuwvlokken zag,grr)

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:51

@Laura: heeft het geholpen?

@MonicaG: ik kreeg spontaan een nieuwe dip van die sneeuw ;(

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:52

Nee helaas niet, hij zit er nog steeds (de dip) maar wel wat minder.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:44

Bedankt Laura voor de knuffel :)

Gelukkig is het al wat minder geworden, je dip. :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:51

ik zit sinds gisteren vreselijk in een dip om een man ( de stomste reden maar toch ;( ) ik heb nergens zin aan behalve heel veel eten.. snik snik

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:29

:(:) sterkte Liz!
;( die mannen dips kunnen echt erg zijn.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:43

Miracle_ schreef:
Ik zit nu ff een dipje ( :(:) ) en ik vroeg me nou af, wat doen jullie nou als jullie je even niet 100% lekker voelen?
Rosétje en een jankfilm? Chocolade en een gezichtmasker? Praten jullie er veel over, of juist niet?
Ik weet momenteel niet wat ik er mee aan moet, maar ik word nergens meer vrolijk van, ben bijna de hele dag chagerijnig, reageer 't op mijn familie en vriend af, dus zo kan het niet doorgaan. ;)
Ik heb verder geen problemen ergens mee, paardje gaat goed, werk gaat ook zijn gangetje, met mijn familie en vriend is alles goed, op de kleine ruzies na..
Dus misschien moet ik mezelf eens gewoon in de watten leggen..
Wat te doen?

ik herken het heel goed... ik probeer vanalles... muziek waar ik ff helemaal in op kan gaan met mn dipje... films comedy, huilfilms al word het van romatische comedy's meestal erger :S want dan heb je dat gemis ook nog erbij.

Ik ben niet zoon eter als ik een dipje heb kwa chocolade al eet ik het wel al dan niet meer dan normaal.

Ik ga meer uit vaak, gewoon ff vestand op 0 zetten..mits ik het aankan kwa dip.
Nu heb ik heel erg de behoefte naar a'dam te gaan naar iemand die ik sins kort ken... dat zou me opvrolijken mja die heeft school/werk en voetbal dus ja :P die heeft ook geen tijd nu PLUS ik ken hem echt NET dus ja :S dan ga je ook niet gelijk helemaal na adam he ;)

gewoon kijken wat werkt, alles proberen! en anders het gewoon doorstaan door ff thuis te zitten

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:58

Bedankt drd.